Rosina uzlabot pasažieru drošību pārvadājumos ar taksometriem

Foto: Publicitātes attēls

15.septembris 2016 10:52

Ministru kabinetā sēdē izskatīts informatīvais ziņojums, kurā iekļauti priekšlikumi pasažieru pārvadājumu ar taksometriem jomas pilnveidošanai.

Ministru kabinetā izskatīts informatīvais ziņojums „Pasažieru pārvadājumu ar taksometriem jomas tiesiskais regulējums un priekšlikumi tās pilnveidošanai”, kas sagatavots ar mērķi izvērtēt esošo situāciju pasažieru pārvadājumu ar taksometriem jomā, identificēt to trūkumus, kā arī sniegt priekšlikumus to pilnveidošanai.

Lai pašvaldību kontroles dienesti varētu uzlabot pasažieru drošību un pakalpojumu kvalitāti, kā arī pastiprināt taksometru kontroli un pārbaudes uz ceļiem, normatīvajos aktos jāparedz regulējumu, kas dotu tiesības pašvaldības kontroles dienestiem, veicot pasažieru pārvadājumu ar taksometriem kontroli, apturēt taksometru uz autoceļiem, kā arī veikt kontrolpirkumus un kontrolpasūtījumus.

Ziņojumā rosināts uzlabot pārvadājumu ar taksometriem licencēšanu, nosakot, ka pasažieru pārvadājumu ar taksometriem licencēšana tiek deleģēta veikt deviņām republikas pilsētām un pieciem plānošanas reģioniem, nevis visām pašvaldībām, kā tas ir šobrīd. Papildus nosakot, ka plānošanas reģionā izsniegtā specialā atļauja (licence) nedod tiesības veikt pasažieru pārvadājumus ar taksometriem republikas pilsētās un otrādi – republikas pilsētas izsniegtā licence nedod tiesības veikt pasažieru pārvadājumus ar taksometriem plānošanas reģiona teritorijā. Šobrīd spēkā esošie normatīvie akti neparedz kā obligātu prasību pašvaldībām, kuras neizsniedz taksometru licences, šo funkciju deleģēt citām pašvaldībām, kur taksometru pakalpojumi tiek piedāvāti, tāpēc atbilstoši esošajam regulējumam ir liels skaits pašvaldību, kurās nav iespējama pasažieru pārvadājumu ar taksometriem pakalpojumu izmantošana.

Informatīvajā ziņojumā minēts, ka lai uzlabotu pasažieru drošību, ir nepieciešami uzlabojumi gan vadītāju profesionālās kvalifikācijas jomā, gan arī pakalpojumu sniegšanā izmantotajiem transportlīdzekļiem. Tāpēc rosināts noteikt minimālās prasības taksometru pakalpojumu sniegšanā izmantoto transportlīdzekļu un taksometru vadītāju kvalifikācijai, kā arī paredzēt tiesības licences izsniedzējam ierobežot taksometru pakalpojumu sniegšanā izmantoto transportlīdzekļu radīto piesārņojumu videi, nosakot stingrākas prasības transportlīdzekļiem, kurus izmanto pasažieru pārvadājumiem. Nepieciešams izveidot vienotu informācijas sistēmu, kurā būtu informācija par taksometru vadītāju sertifikātiem, taksometru pakalpojumu sniegšanai izsniegtajām licencēm, transportlīdzekļu un to vadītāju valsts reģistru par taksometru vadītāju izdarītajiem pārkāpumiem. Sistēmā paredzams uzkrāt arī taksometru skaitītāja identifikācijas datus un informāciju par skaitītāja rādītājiem.

Tāpat “ēnu ekonomiku” plānots apkarot, atceļot šobrīd spēkā esošos tarifu griestus, tos aizstājot ar ekonomiski pamatotu minimālo pārvadājuma tarifa likmi. Šāda pieeja liegtu negodīgiem pārvadātājiem (kas nereģistrē veikto pakalpojumu ieņēmumus, kā arī tiem, kuri veic iejaukšanos taksometros uzstādītajos skaitītājos) reklamēt sniegtos pakalpojumus par ekonomiski nepamatoti zemiem tarifiem un nemaldinātu pakalpojuma saņēmējus.

Rosināts arī izvērtēt kārtību, kādā tiek izsniegta licence taksometriem, paredzot kā vienu no kritērijiem licences saņemšanai vērtēt arī komersanta nomaksāto nodokļu nomaksu konkrētā laikā.

Savukārt attiecībā uz taksometru izsaukšanu/rezervēšanu interneta vidē un mobilajās aplikācijās, konstatēts, ka ar taksometru pakalpojumu rezervēšanas problēmām interneta vidē saskaras ne tikai Latvijā, bet šī problēma ir aktuāla arī citās Eiropas Savienības valstīs. Riski galvenokārt ir saistīti ar to, ka taksometra pakalpojumus var pieteikties sniegt privātpersonas bez atbilstošas taksometru vadītājiem nepieciešamās kvalifikācijas ar saviem privātajiem automobiļiem, kuri nav aprīkoti atbilstoši taksometriem noteiktajām prasībām. Arī nodokļu nomaksa šiem pakalpojumu sniedzējiem ir neskaidra. Tā kā šie ir samērā jauni produkti tirgū, novērojams, ka valstīm nav vienota risinājuma, kā ar tiem cīnīties.

Problēmas konstatētas arī nodevas nomaksāšanā par licences izsniegšanu. Izvērtējot pašvaldību sniegto informāciju, secināts, ka maksājums par licences izsniegšanu atbilst likuma „Par nodokļiem un nodevām” 1. pantā minētajam terminam „pašvaldības nodeva”. Tomēr vienlaikus secināts, ka minētais likums šobrīd neparedz pašvaldības nodevu par licences pasažieru pārvadājumiem ar taksometriem izsniegšanu, līdz ar to pašvaldībām nav tiesības ar saistošajiem noteikumiem šādu nodevu uzlikt. Tāpēc rosināts normatīvajos aktos paredzēt, ka pašvaldībai ir tiesības Ministru kabineta noteikumos noteiktajā kārtībā savā administratīvajā teritorijā noteikt pašvaldības nodevu par licences izsniegšanu pasažieru pārvadājumu ar taksometriem veikšanai.

Lai uzlabotu taksometru vadītāju kompetenci, normatīvajos aktos plānots paredzēt taksometru vadītāju sertificēšanu, t.sk. paredzot aizliegumu saņemt sertifikātu pasažieru pārvadājumu ar taksometriem veikšanai, ja personai nav noņemta vai dzēsta sodāmība. Par sertifikātu izsniegšanu atbildīga varētu būt VSIA „Autotransporta direkcija”, izmantojot pieejamos datus no reģistriem, piemēram, sodu reģistra, Transportlīdzekļu un to vadītāju valsts reģistra.

Informātīvā ziņojuma takpšanā piedalījās Latvijas pasažieru pārvadātāju asociācija; Latvijas Darba devēju konfederācija; Taksometru pārvadātāju darba devēju biedrība.

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Citi raksti
 

 

Izceltie raksti

Komercauto, kas brauc ar CNG jeb saspiesto dabasgāzi. Plusi un mīnusi (+VIDEO) 1

Braukšana ar dabasgāzi skaitās mazāk kaitīga videi, jo samazinās ne vien CO2 un slāpekļa savienojumu izmeši, bet arī sīkās daļiņas, kas atbildīgas par gaisa piesārņojumu pilsētās. Dabasgāzes automašīna ir daudz ekonomiskāka par benzīna auto, salīdzināma ar dīzeļdzinēja apetīti, un atšķirībā no pēdējā, CNG mašīnām nav nepieciešama AdBlue piedeva atgāzu attīrīšanai. Un vēl kas - CNG motors tikpat kā nav dzirdams. Lasīt vairāk

 

"Daimler" palielinās sev piederošo "Aston Martin" akciju daļu

Vācijas autobūves uzņēmums "Daimler" paziņojis, ka līdz pat 20% plāno palielināt sev piederošo Lielbritānijas luksusa automašīnu ražošanas kompānijas "Aston Martin" akciju daļu. Lasīt vairāk

 

iAuto nofilmē sadragāto Dienvidu tilta barjeru, kurā dažas stundas vēlāk ietriecas Subaru vadītāja (+ VIDEO) 34

Uz Dienvidu tilta nobrauktuves, kas ved uz Valdlaučiem avarējis Subaru markas automobilis. Automašīna ietriekusies salauztajā drošības barjerā, kas, šķiet, tieši tādā pat izskatā bijusi arī 2019.gada novembrī. Lasīt vairāk

 

Elektroauto izvēle - kas ir mīts un, kas patiesība? 36

Atbildes uz visbiežāk uzdotajiem jautājumiem: par elektroauto piemērotību ģimenei, ziemai un braukšanai uz laukiem. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti