Lietuvas ceļu administrācija: ES tendence ir finansēt elektrotransportu un dzelzceļu, nevis ceļus - iAuto

Lietuvas ceļu administrācija: ES tendence ir finansēt elektrotransportu un dzelzceļu, nevis ceļus

 

Foto: Ekrānšāviņš no Google.com

Latvijas Valsts Ceļi | 27.aprīlis 2017 11:21

Lietuvas Ceļu administrācijas speciālisti uzskata, ka Eiropas Savienības (ES) tendence ir nefinansēt ceļu infrastruktūras attīstību, tā vietā pievēršot vairāk uzmanības elektrotransporta izmantošanai un dzelzceļa infrastruktūras attīstībai.

Tāpēc Lietuvas Ceļu administrācija strādā pie citu finansējuma avotu izpētes, ikgadējā ceļinieku konferencē pauda administrācijas direktors Egidijs Skrodenis. Patlaban Lietuvas Ceļu administrācija piesaista konsultantus alternatīvo finansēšanas modeļu izvērtēšanai.

Lietuvas ceļu tīkls daudz mazākā mērā tiek finansēts no ES fondu līdzekļiem, un tam ir pieejams ievērojami lielāki līdzekļi no valsts budžeta. Nākamgad Lietuvas ceļiem no ES būs pieejami 86 milj. eiro, bet 2019. gadā – 29 milj. eiro. Kopumā Lietuvas ceļiem šogad pieejami 590 milj. eiro, no kuriem ES līdzekļi ir 91 milj. eiro. Lielāko daļu ceļu budžeta veido ieņēmumi no akcīzes nodokļa – 377 milj. eiro., 71 milj. eiro ir iepirkumos ietaupītie līdzekļi, 37 milj. eiro – ienākumi no nodevas par ceļu lietošanu, jeb eirovinjetes, vēl 12 milj. – no kravas auto nodevas.

Galvenā Lietuvas Ceļu administrācijas prioritāte ir VIA Baltica posmu pārbūve par automaģistrāli. Astoņu projektu izsoles sāksies šogad 2.ceturksnī. Projekts sācies 2015. gadā un to plānots realizēt līdz 2022. gadam, un kopējās izmaksas sasniegs 950 miljonus eiro. Galvenie ieguvumi būs palielināta drošība un samazināts negadījumu skaits, īsāks braukšanas laiks, ērti braukšanas apstākļi, samazinātas transportlīdzekļu ekspluatācijas izmaksas, kā arī samazinātas ceļa uzturēšanas un remontu izmaksas.

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

TIEŠRAIDE no "Latvijas Gada auto 2026" apbalvošanas ceremoniju šovakar 19.00 1

Šovakar, 18.decembrī, svinīgajā apbalvošanas ceremonijā kļūs zināms, kurš auto izcīnīs prestižo titulu "Latvijas Gada auto 2026", kā arī laureātus papildus nominācijās. Lasīt vairāk

 

Avārijā uz Rēzeknes šosejas gājusi bojā nepilngadīga jauniete 4

Trešdien avārijā uz Rēzeknes šosejas gājusi bojā nepilngadīga jauniete, aģentūru LETA informēja Valsts policijā. Lasīt vairāk

 

Pāris, kas nav pāris. Kas kopīgs Lynk & Co modeļiem 02 un 08? (+ VIDEO)

Šoreiz TV Autoziņās salīdzinām divus it kā nesalīdzināmus Lynk & Co modeļus - elektromobili 02 un lādējāmā hibrīda 08. 02 kļuva par pirmo Lynk elektromobili Eiropas tirgū, un tas simboliski sekoja hibrīdautomobilim 01. Lynk & Co 08 turpretim ir tehniski identisks Volvo XC40. Lasīt vairāk

 

Vai Cupra sportiskais gars joprojām ir dzīvs? Atbildi meklē Jānis Vanks (+ VIDEO) 1

Cupra zīmols savulaik bija SEAT automašīnu sporta divīzija. Kopš tas kļuvis neatkarīgs, nebūt ne visas Cupra automašīnas aprīkotas ar 300 zirgspēku motoriem, un ražošanas apjomi tikko pārsnieguši miljonu. Vai tikai Cupra nav pārāk iegājusi "meinstrīmā"? Lai to noskaidrotu, paņemsim jaunāko Formentor VZ ar nu jau 333 ZS, un noskaidrosim, vai Cupra joprojām ir ātri un vienlaikus droši? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti