Visi komentāri - Lems par strīdīgi vērtēto automašīnas riteņu bloķētāju izmantošanu Rīgas ielās

Lems par strīdīgi vērtēto automašīnas riteņu bloķētāju izmantošanu Rīgas ielās 6

 

Foto: Ilustratīvs attēls

Nozare.lv | 23.maijs 2018 7:24

Neraugoties uz uzraugošo iestāžu ieteikumiem, Rīgas pašvaldība nolēmusi pilsētas ielās atjaunot automašīnu riteņu bloķētāju izmantošanu, liecina domes sēdes darba kārtība.

Šodien domes sēdē tiks skatīti grozījumi Rīgas pilsētas pašvaldības maksas autostāvvietu apsaimniekošanas un lietošanas noteikumos, kurus Satiksmes un transporta lietu komiteja atbalstīja jau februāra beigās.

Kā komitejas sēdē iepriekš skaidroja Satiksmes departamenta direktora pienākumu izpildītājs Emīls Jakrins, bloķēšanas ierīču izmantošanu plānots atsākt, galvenokārt, ārzemju viesu dēļ, kuri nereti izvairās no sodu maksāšanas.

Grozījumi paredz, ka bloķēšanu izmantos tikai trešajā reizē pēc tam, kad tiks konstatēts, ka pārkāpējs nav norēķinājies par autostāvvietas izmantošanu. Konstatējot šo pārkāpumu otrreiz, vadītājam četrās valodās tiks atstāts brīdinājums par to, ka viņa transportlīdzeklis nākamreiz var tikt bloķēts. Trešajā reizē auto tiks uzlikts riteņu bloķētājs.

Soda apmaksu pārkāpējs varēs veikt tikai elektroniski - vai nu dodoties uz tuvāko banku vai darot to ar viedaplikāciju starpniecību. Bloķēšanas iekārta tiks noņemta tikai pēc soda apmaksas veikšanas.

Aģentūra LETA jau vēstīja, ka Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) un Konkurences padome (KP) gan aicinājuši Rīgas domi nepieņemt šos patērētājiem un konkurencei nelabvēlīgos grozījumus. Iepazīstoties ar grozījumos iekļauto regulējumu, kas vērsts uz Rīgas pašvaldības SIA "Rīgas satiksme" tiesībām piemērot transporta līdzekļu riteņu bloķēšanas iekārtas jeb bloķētājus, PTAC un KP secinājuši, ka konkrētais regulējums var radīt būtisku aizskārumu daudzu patērētāju tiesiskajām interesēm un veicināt nevienlīdzīgus konkurences apstākļus, pašvaldības kapitālsabiedrībai piemērojot normas, kuras nevar piemērot citi tirgū esošie komersanti.
PTAC pārstāvji norādīja, ka kopš 2009.gada PTAC vairākkārtīgi ir vērsies pret autostāvvietu pakalpojumu sniedzēju rīcību, patērētāju transportlīdzekļiem piemērojot bloķētājus. Minēto rīcību PTAC ir atzinis par negodīgu, proti, agresīvu komercpraksi un līgumtiesiskajās attiecībās ar patērētājiem par nesamērīgu rīcību, kura tiesiskums atzīts arī ar Augstākās tiesas 2017.gada 21.septembra spriedumu.

Vēl saistošo noteikumu grozījumi paredz, ka par autostāvvietu izmantošanu iedzīvotāji turpmāk varēs norēķināties tikai elektroniski. Tāpat autostāvvietu kontroles iekārtas izdoto čeku turpmāk nevajadzēs novietot transportlīdzeklī, jo stāvvietas uzraugs apmaksas faktu varēs redzēt viedierīcē. Norēķināties par pakalpojumu varēs tikai bezskaidras naudas veidā, ar SMS pakalpojumu, elektronisko naudu, iegādājoties mēneša abonementu, iedzīvotāja karti vai lietotāja karti.

Tāpat maksāt turpmāk vajadzēs arī par piekabes un puspiekabes novietošanu.

Departaments norāda, ka iemesls šādu izmaiņu ieviešanai ir tas, ka elektroniskās kontroles iekārtas tiek regulāri bojātas, no tām mēģinot izzagt monētas, tajās tiek ievietoti plastmasas maisiņi, kā arī tajās tiek ievietotas citu valstu monētas. Tā rezultātā rodas zaudējumi gan par iekārtu remontu, gan nesaņemto ienākumu veidā, kā arī rodas domstarpības ar transportlīdzekļu lietotājiem par iespēju norēķināties par pakalpojumiem ar priekšapmaksu un attiecīgi pēcapmaksas paziņojumu piemērošanu.

Tāpat maksas autostāvvietās tiekot novietotas piekabes vai transportlīdzekļu sastāvi ar piekabēm, aizņemot maksas autostāvvietu.

 
Visi komentāri
 
Yes 23.maijs 2018 8:24
2 0 Atbildēt

Bizness klamburu ražotājiem!

Šumba 23.maijs 2018 8:25
2 0 Atbildēt

Mūķīzerim tas blokators pie kājas...

felix65 23.maijs 2018 13:55
0 0 Atbildēt

Spriežot pēc tā uz foto, pietiek vadāt līdzi labas knaibles.

viencexperc 23.maijs 2018 19:22
2 2 Atbildēt

Es arī pret. Vajag bloķēt sākot ar pirmo reizi. Un uzrakstīt brīdiājumu valsts valodā ( 1 nevis 4) , ka nākošreiz auto tiks evakuēts. Un ar otro reizi auto uz stāvvietu.

6810 24.maijs 2018 16:26
0 0 Atbildēt

Šoreiz experc trāpa 10iekā!

ro 25.maijs 2018 16:10
0 0 Atbildēt

Agrāk bija spēkā nerakstīts 15 min likums,ja atstāji ilgāk bez apmaksas,tad varēja sodu dabūt...man jau liekas sviestainas tās sodu norēķinu iespējas...vecāka gada gājuma cilvēki noteikti būs sajūsmā...viedaplikācijas..elektroniskā nauda..vēl toč varēja bitkoinus pieminēt ...

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

TIEŠRAIDE no "Latvijas Gada auto 2026" apbalvošanas ceremoniju šovakar 19.00 1

Šovakar, 18.decembrī, svinīgajā apbalvošanas ceremonijā kļūs zināms, kurš auto izcīnīs prestižo titulu "Latvijas Gada auto 2026", kā arī laureātus papildus nominācijās. Lasīt vairāk

 

Avārijā uz Rēzeknes šosejas gājusi bojā nepilngadīga jauniete 4

Trešdien avārijā uz Rēzeknes šosejas gājusi bojā nepilngadīga jauniete, aģentūru LETA informēja Valsts policijā. Lasīt vairāk

 

Pāris, kas nav pāris. Kas kopīgs Lynk & Co modeļiem 02 un 08? (+ VIDEO)

Šoreiz TV Autoziņās salīdzinām divus it kā nesalīdzināmus Lynk & Co modeļus - elektromobili 02 un lādējāmā hibrīda 08. 02 kļuva par pirmo Lynk elektromobili Eiropas tirgū, un tas simboliski sekoja hibrīdautomobilim 01. Lynk & Co 08 turpretim ir tehniski identisks Volvo XC40. Lasīt vairāk

 

Vai Cupra sportiskais gars joprojām ir dzīvs? Atbildi meklē Jānis Vanks (+ VIDEO) 1

Cupra zīmols savulaik bija SEAT automašīnu sporta divīzija. Kopš tas kļuvis neatkarīgs, nebūt ne visas Cupra automašīnas aprīkotas ar 300 zirgspēku motoriem, un ražošanas apjomi tikko pārsnieguši miljonu. Vai tikai Cupra nav pārāk iegājusi "meinstrīmā"? Lai to noskaidrotu, paņemsim jaunāko Formentor VZ ar nu jau 333 ZS, un noskaidrosim, vai Cupra joprojām ir ātri un vienlaikus droši? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti