Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator

Jūrmalas pašvaldība sievietei piemēro 77 sodus par iebraukšanu pilsētā bez caurlaides, bet tiesa atzīst tikai vienu sodu 18

 

Foto: Ekrānšāviņš no Google.com

Nozare.lv / iAuto.lv | 13.jūnijs 2018 8:02

iAuto jau ilgāku laiku rakstīja par nepārdomāto Jūrmalas iebraukšanas caurlaižu sistēmu. Pašvaldības iestādēm būtu jādarbojas caurspīdīgi un ar skaidriem pamatotiem noteikumiem.

Jūrmalas Pašvaldības policija kādai sievietei piemērojusi 77 naudas sodus 3850 eiro apmērā par vairākkārtēju iebraukšanu kūrortpilsētā bez nepieciešamās caurlaides, tomēr Rīgas apgabaltiesa par pamatotu atzinusi tikai vienu sodu 50 eiro apmērā, bet pārējos sodus tā atcēlusi, trešdien vēstīja LNT raidījums "900 sekundes".

Jūrmalas iedzīvotājai Santai pašvaldības policija par iebraukšanu pilsētas teritorijā bez caurlaides bija piemērojusi sodus 3850 eiro apmērā jeb 50 eiro par katru iebraukšanu bez caurlaides. Santa protokolus saņēma tikai piecus mēnešus pēc pirmā pārkāpuma izdarīšanas, tādēļ vērsās pie juristes, jo uzskatīja, ka policijai bija jābrīdina daudz ātrāk.

Sākotnēji Jūrmalas tiesa atzina, ka Santai jāmaksā viss sods, taču pēdējā instance - Rīgas apgabaltiesa - atcēla 76 administratīvo pārkāpumu protokolus, atstājot spēkā tikai pirmo sodu 50 eiro apmērā. Tiesa spriedumā norāda, ka, novēloti piemērojot sodus, netiek sasniegts Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā noteiktais soda mērķis - atturēt personu no atkārtotas pārkāpumu izdarīšanas. Līdzšinējā sistēma gluži pretēji veicinājusi pārkāpumu sistemātiskumu, par tiesas secināto vēstīja LNT raidījums "900 sekundes".

"Pirmais sods ir pamatots, jo nezināšana vai aizmāršība neatbrīvo no atbildības. Jautājums ir par samērīgumu, kas ir sekojis pēc tam. Administratīvās lietvedības sākšana piecus mēnešus pēc pārkāpuma izdarīšanas nav samērīga, nav attaisnojama ar iestādes kapacitātes trūkumu," raidījumam apgalvoja juriste Inese Auziņa, pie kuras vērsās Santa.

Pērn no aprīļa līdz septembra beigām, kad tiek iekasēti divi eiro par iebraukšanu Jūrmalā, bez vienreizējās iebraukšanas caurlaides braukuši vismaz 100 autovadītāji dienā. Darba apjoms esot tik liels, ka pirms pusgada Jūrmalas Pašvaldības policijas vadība bija spiesta pieņemt darbā jaunus darbiniekus un vērt vaļā nodaļu, kas nodarbojas tikai ar šo pārkāpumu izskatīšanu, vēstīja "900 sekundes".

"Tas diemžēl skaidrojams ar to, ka ir ļoti liels pārkāpēju skaits. Es neuzskatu, ka šie pieci mēneši būtu liels pārmetums pašvaldības policijai. Iebraukšanas maksa [Jūrmalā] nav nekas jauns," sacīja Jūrmalas pilsētas domes Administratīvi juridiskās pārvaldes vadītājs Jānis Ķēniņš.

Kopumā rajona tiesās līdzīgās lietās zaudējuši 40 pārkāpēji, bet pēdējā instancē šos spriedumus vairākums nebija pārsūdzējis. Zvērināts advokāts Olavs Cers, kas specializējas juridisku problēmu risināšanā ar valsts iestādēm un pašvaldībām, raidījumam vērsa uzmanību uz to, kāpēc protokolus par ātruma pārsniegšanu no fotoradariem var atsūtīt daudz ātrāk nekā to darījusi Jūrmalas pašvaldības policija. "No visiem radariem, neskatoties uz to, ka viņi aptver visu Latvijas teritoriju, soda kvītis ar foto cilvēki saņem divu nedēļu laikā. Tātad tas ir iespējams. Tad jāskatās savādāk - ja ir ieviesta sistēma, lai novērstu pārkāpumu, ir arī jāmēģina nodrošināt attiecīgu kapacitāti apstrādājošai iestādei. Ja tas nesanāk, tad jādomā, vai kaut kas nav nepareizi," sacīja Cers.

Advokāts uzskata, ka arī citi pārkāpēji var pārsūdzēt viņiem piemērotos sodus, taču jāņem vērā, ka katrs gadījums ir individuāls un tas būtu jāizvērtē kopā ar juristu.

Māris Ozoliņš, iAuto portāla redaktors: "Kāpēc cilvēkiem ir jābojā noskaņojums, jāiegulda savs laiks un nauda, lai atceltu nepamatotu Jūrmalas pašvaldības piemērojamo praksi. Ļoti daudz cilvēki saņēma vairāku tūkstošu sodu, pat tādi, kuriem pēc būtības pienākas caurlaide, vienkārši viņi brauc ar citam piederošu auto!

Prieks, ka vismaz viena lieta būs atrisināta, taču šajos noteikumos ir vēl daudz cilvēka tiesību pārkāpumu, kuras tieši ierobežo pārvietošanās brīvību, konkrētāk, uz savu īpašumu."

Lasi vēl portālā iAuto par Jūrmalas iebraukšanas caurlaižu tēmu:

Interesanti:

 
Visi komentāri
 
Bils 13.jūnijs 2018 9:50
6 0 Atbildēt

Tagad juristi izveidos savus kantorus ar daudz, jauniem darbiniekiem!

iAuto 13.jūnijs 2018 10:07
5 0 Atbildēt

Bet tas bija neprāts no Jūrmalas pašvaldības puses. Turklāt ir vēl nepilnības, pat daudz! Arī mēs pie to risināšanas strādājam. Diemžēl ir jātērē gan savs laika, gan naudas resurss.

gg 13.jūnijs 2018 10:41
13 7 Atbildēt

un no autobraucēju puses ir normāli katru dienu pārkāpt noteikumus un pēc tam sūdzēties, ka esi pieķerts?

Manuprāt, salīdzinājums ar fotoradariem (un pats spriedums) arī ir galīgi garām, jo tādā gadījumā es varu braukt garām fotoradaram, cik ātri gribu katru dienu (kaut vai 10 reizes dienā) līdz saņemšu sodu, pēc tam patiesāties, jo redz nav sasniegts Administratīvā pārkāpuma kodeksa mērķis - es tak nezināju, ka fotoradars bildē, tādēļ pārkāpu noteikumus visas dienas. Būtu man uzreiz atnācis e-pasts, pēc pirmās reizes vairs nepārkāptu ātrumu...

iAuto 13.jūnijs 2018 10:58
1 0 Atbildēt

Turklāt vēl vairāk, likums atļauj sodīt par pārkāpumu 6 mēnešu laikā, šajā situācijā ir 5 mēneši, tātad likums ir ievērots, bet tiesa ir vērtējusi lietpratību un samērīgumu.

Palaidniex 14.jūnijs 2018 10:23
2 0 Atbildēt

Nu kā var diendienā braukt garām milzu plakātiem un izlikties tos neredzam un to saturu nesaprotam, bet vienlaicīgi būt tik ļoti labi zinošam "juridiskās" štellēs?

Tik pat labi, kā jau te rakstīja gg nelielu ātruma pārkāpumu pie viena un tā paša fotoradara arī varētu vērtēt pēc samērīguma - avāriju nav, nu un ka pārkāpj diendienā, tāpēc būtu samērīgs tikai viens fotoprotokols?

hmm 13.jūnijs 2018 10:37
6 2 Atbildēt

un vai tad visi tie regulārie (jo sevišķi, kam ir 10+ pārkāpumi) bez caurlaides braucēji nezināja, ka par iebraukšanu ir jāmaksā?

Visu laiku brauca un priecājās, ka neviens nepieķēra, tagad redz izrādījās, ka automātiski to fiksē un ir pieķerti...

iAuto 13.jūnijs 2018 11:00
4 0 Atbildēt

Un kā ir situācijā, ja Jūrmalas iedzīvotājs nevar atbraukt mājās uz savu īpašumu ar citu auto? Kā to vērtēt?

hmm 13.jūnijs 2018 16:43
10 4 Atbildēt

Ja reiz esi izvēlējies dzīvot Jūrmalā, tad esi arī gatavs samaksāt to iebraukšanas maksu 1 vai 2 reizes gadā, kad brauc mājās ar citu nevis savu auto.

Neredzu baigo problēmu.

Bet šeit jau vairāk ir par paša autovadītāja stulbumu, ka katru otro dienu (77 reizes 5 mēnešu laikā) brauc garām ķieģeļiem un ir sašutis, ka pēc tam atnāk sods. Likums neaizliedz sodīt 6 mēnešu laikā pēc pārkāpuma.

Maris 13.jūnijs 2018 18:21
2 0 Atbildēt

Nu tas gan nav arguments.

nerss 13.jūnijs 2018 10:49
3 1 Atbildēt

šie policisti steidzīgi jāatlaiž no darba par tīšu naudas izspiešanu, vai arī jānocērt rokas. un vēl saka, ka mūsu tieslietas un policisti nav korumpēti. muļķi, kuri vēl grib palīdzēt policijai, lai viņi pēc tam jūs izdrāztu pa pilnu programmu.

650 13.jūnijs 2018 11:35
5 1 Atbildēt

Kur skatījās Apgabal tiesa, kad šie te Jūrmalas specnoteikumi tika izsludināti un pieņemti??? Tātad, "pieņemt" mums jebkurš gudrinieks var jebko, uz tā pieņemtā suuuda pamata savukārt var sodīt un iekasēt neierobežotu skaitu reizes.Tad vienai dusmīgai un rīkoties spējīgai privātpersonai ir privāti jāveic Cilvēktiesību aizstāvības Akts,piesaistot juristus, likumtulkus, apgabaltiesas utt utjp etc itd. Pilnīgi 1:1 kā ar apdrošinātāju "pieņemto" kārtību par regresa piemērošanu savlaicīgas neziņošanas gadījumos.Kura mierīgi strādā 11 gadus, bet lūk aizvakar ir pēkšņi atzīta par nelikumīgu...Varbūt (?) tagad kaut ko kompensēs arī citiem(visiem?) pa šo "nelikumīgās" darbības laiku sodītajiem? Jeb tas ir precedents, ka arī turpmāk "nesodīs" un "samērīgi/taisnīgi" izturēsies tikai pret tiem, kuriem ir savs personīgais jurists?

Ilga 13.jūnijs 2018 18:22
0 3 Atbildēt

Sava valsti,jurmala ir jamaksa,nu tas ir par traku! Tad ari Daugavpili,Rezekne ,visur kur brauksim maksasim,debilie latviesi un taoec ir jamuk prom.Nevienu kapeiku nemaksatu,murgs kaut kads un kad par gaisu maksasim?

Palaidniex 14.jūnijs 2018 10:25
1 0 Atbildēt

Par šo naudu Jūrmalā tak ir bezmaksas stāvvietas, vai es ko jaucu?

Bradypus 14.jūnijs 2018 14:11
0 0 Atbildēt

Diez vai būs gluži taisnība. Piemēram, RIMI stāvvieta ir bez maksas pircējiem arī pilsētās kur nav iebraukšanas maksas. Man, personīgi, kā Talsu virziena regulāram braucējam, Jūrmalas RIMI būtu visērtākais, kur pa ceļam nopirkt nepieciešamo. Rezultātā sanāk braukt diezgan daudz liekus km, vai nu Tukumā, novirzoties no Ventspils šosejas, vai līdz pašiem Talsiem, kur man arī nevajag.

650 14.jūnijs 2018 14:21
0 0 Atbildēt

Pērc Skajā vai Senukajā, tas ir pa ceļam.

Vajag Valdību uzbudināt, lai atļauj ar rimiKarti iebraukt.

hmm 14.jūnijs 2018 14:32
7 0 Atbildēt

šis iemesls arī ir viens no galvenajiem, kādēļ Jūrmals centrā (Kauguros vari iebraukt bez caurlaides) - lai caur pilsētu neveidotos tranzīta plūsma.

Par Rimi bezmaksas stāvvietām gan ir samelots, jo Rīgā, Jelgavā, gan jau arī citur vairākās vietās ir maksas stāvvieta (1 stunda bez maksas, pēc tam jāmaksā).

p.s. Man personīgi labāk patīk, ka ir caurlaides maksa un varu auto novietot bez maksas un aiziet līdz jūrai uz tik ilgu laiku cik vēlos, nevis par katru stundu maksāt 2.50 kā tas ir Rīgas centrā. Nešaubos, ka caurlaides maksas atcelšanas gadījumā visas pie jūras tuvākās ielas pārvērstos maksas stāvvietās.

p.s.2 Pārsvarā par iebraukšanas maksu pukst tie, kas nedzīvo/nestrādā Jūrmalā, bet uz turieni tikai vizinās, jo, ja ir kāda saistība, tad ir gana daudz iespēju pietiekami lēti iegādāties caurlaidi. Tagad var iegādāties caurlaides arī uz pāris dienā, vai mēnesi.

p.s.3. Nē, man nav nekādas saistības ar Jūrmalu, bet maksas sezonā kaut kur ap 10 reizēm sanāk aizbraukt ar auto.

as 18.jūnijs 2018 10:50
0 0 Atbildēt

Man nav skaidra viena lieta: cik garš laika posms no 1.soda līdz nākošajam ir samērīgs?

Ja šeit no 1.soda līdz nākošajam pagāja 5 mēneši, bet fotoradara gadījumā paiet 1 mēnesis no 1 līdz 2.soda, vai tas ir samērīgi un vai nav tā, ka var pārsūdzēt visus mēneša laikā uzkrātos sodus, izņemot 1.?

janis 4.jūlijs 2018 9:19
0 0 Atbildēt

nu tie , kas pērk caurlaides ir muļķi, precedents ļoti labs

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Autovadītāja pabrauc garām nobrauktuvei un... slēdz atpakaļgaitā (+ VIDEO) 1

Sievietei neienāk prātā, ka nobraukt no maģistrāles varētu arī dažus kilometrus uz priekšu - nevienam netraucējot un neizraisot avāriju. Lasīt vairāk

 

Lotus atsakās no pārejas uz pilnīgu elektrisko piedziņu līdz 2028. gadam 4

Britu autobūves uzņēmums Lotus Cars, kas tagad darbojas Ķīnas Geely paspārnē, pārskatījis iepriekš izziņotos plānus attiecībā uz pilnīgu pāreju uz elektrisko piedziņu. Lasīt vairāk

 

Dacia Sandero pirktākais auto Eiropā, Tesla Model Y izkrīt no TOP-25 12

JATO Dynamics apkopojis datus par Eiropas jauno automobiļu tirgu oktobrī. Lasīt vairāk

 

Divās traģiskās avārijās divi bojāgājušie; viena no tām - netālu no Augšlīgatnes (+ VIDEO) 41

Šī diena iesākās ar slapju sniegu un nelielu salu, braukšanas apstākļi dažviet bija apgrūtināti un notikuši gandrīz 80 ceļu satiksmes negadījumi. Divos no tiem cilvēki zaudējuši dzīvību. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti