"Rīgas satiksme" bloķēšanas iekārtas uz auto riteņiem liks par trešo soda kvīti, kas saņemta pēc 1.novembra 10

 

Foto: Ilustratīvs attēls

Nozare.lv | 30.oktobris 2018 14:42

No 1.novembra Rīgas ielās automašīnu riteņu bloķētāji tiks piemēroti tiem spēkratiem, kuru īpašnieki nebūs veikuši trīs pēc 1.novembra izrakstītu soda kvīšu apmaksu, šodien žurnālistiem pastāstīja SIA "Rīgas satiksme" pārstāvji.

Saskaņā ar viņa skaidrojumu, tas nozīmē, ka visi pēcapmaksas paziņojumi, ko autovadītāji saņēmuši laika posmā līdz 1.novembrim, tiks piedzīti parastajā kārtībā, bet, sākot no 1.novembra, tie tiks uzskaitīti no jauna.

Kā klātesošajiem pastāstīja "Rīgas satiksmes" Tiesiskā nodrošinājuma nodaļas vadītājs Jānis Gailītis, riteņu bloķēšanas iekārtas tiks pielietotas, lai samazinātu un novērstu situācijas, ka ielu malās novietoto auto īpašnieki sistemātiski nemaksā par autostāvvietu pakalpojumiem.

"Piecu gadu laikā autovadītāji uzkrājuši parādu 3,4 miljonu eiro apmērā. Ar parādu piedziņas kompāniju iesaisti un citiem paņēmieniem mums izdodas piedzīt vidēji 67% no Latvijas iedzīvotājiem izrakstītajiem sodiem, taču ar ārvalstīs reģistrētiem auto iet sliktāk - piedzīt izdodas vien 7% piemēroto pēcapmaksas paziņojumu summas," skaidroja Gailītis. Rekordists šajā jomā esot kāds vietējais iedzīvotājs, kuram piemērotas 798 soda kvītis.

Savukārt "Rīgas satiksmes" Autostāvvietu vadītāja vietnieks Sergejs Gusevs informēja, ka riteņu bloķēšanas iekārtas gan vietējiem, gan ārvalstu iedzīvotājiem tiks piemērotas tikai pēc trešās soda kvīts neapmaksāšanas.

Ja gadījumā transportlīdzekļa vadītājam riteņu bloķētājs tomēr tiks uzlikts, viņam tiks atstāta informācija gan par apmaksājamā soda apmēru, gan to, kā rīkoties tālāk. Sākotnēji vadītājam būs jāapmaksā visi parādi. Izmantojot bankas maksājumu karti vai e-talonu, to izdarīt varēs "Rīgas satiksmes" autostāvvietu maksas automātos, klientu apkalpošanas centros, lietotnē "Riga Card" vai turpat pie kontroliera. Skaidrā naudā veikt soda apmaksu turpmāk nevarēs.

Pēc tam iedzīvotājam būs jāpiesaka bloķēšanas iekārtas noņemšana pa tālruni 8585 vai 8000 1919 un divu stundu laikā ieradīsies kontrolieris, kurš iekārtu noņems. Tālrunis darbosies no plkst.6 līdz 23 katru dienu. "Ja iedzīvotājs gribēs apmaksu veikt pie kontroliera, tad, protams, viņam sākotnēji būs jāizsauc darbinieks un tikai tad jāveic samaksa," paskaidroja Gusevs.

Pieņemot lēmumu atgriezties pie riteņu bloķētāju izmantošanas, uzņēmums esot uzklausījis arī Patērētāju tiesību aizsardzības centra (PTAC) un Konkurences padomes (KP) viedokļus, kas pirms vairākiem gadiem par negodīgas un maldinošas komercprakses īstenošanu noteica 8000 latu sodu vairāku Rīgas autostāvvietu apsaimniekotājai SIA "EuroParking".

"Tās ir pašvaldības autostāvvietas, nevis klasisks komercbizness, un mūsu pienākums ir veikt ielu uzturēšanu, transporta kustības organizēšanu un citus uzdevumus," skaidroja Gailītis. Tāpat viņš norādīja, ka uzņēmums cītīgi strādājis, lai patērētājiem būtu pieejama visa veida informācija par gaidāmās sistēmas atgriešanos. "Turklāt ierīces izmantosim tikai pēc trešās pēcapmaksas kvīts piemērošanas un otrajā reizē būsim viņu par to informējuši četrās dažādās valodās. Vidusmēra patērētājs, kurš grib godprātīgi maksāt par izmantotajiem pakalpojumiem, varēs to izdarīt, tādēļ PTAC un KP pārmetumus uzskatām par nepamatotiem," pauda pārstāvji.

Kā ziņots, nolūkā nodrošināt sodu apmaksu par autostāvvietas izmantošanu no 1.novembra Rīgas ielās atkal sāks izmantot automašīnu riteņu bloķētājus.

Pieņemtie grozījumi Rīgas pilsētas pašvaldības maksas autostāvvietu apsaimniekošanas un lietošanas noteikumos paredz, ka bloķēšanu izmantos tikai trešajā reizē pēc tam, kad tiks konstatēts, ka pārkāpējs nav norēķinājies par autostāvvietas izmantošanu. Konstatējot šo pārkāpumu otrreiz, vadītājam četrās valodās tiks atstāts brīdinājums par to, ka viņa transportlīdzeklis nākamreiz var tikt bloķēts. Trešajā reizē auto tiks uzlikts riteņu bloķētājs.

 
Visi komentāri
 
viencexperc 30.oktobris 2018 20:19
7 8 Atbildēt

3 soda kvītis - tā jau ir hroniska saslimšana. Par to vajadzētu auto nodot tolmetā.

Bet par 2 soda kvītīm - likt šo dzelteno sūdu, vai evakuēt auto.

druknais1 30.oktobris 2018 21:01
2 3 Atbildēt

Vot par šito, ar abām rokām par! Tik tāds sīkums, neesmu rīdzinieks un Rīgā nestrādāju.

Kanibaals 30.oktobris 2018 23:03
5 2 Atbildēt

Tātad pirms novietot stāvvietā jāieliek paziņojums-distances līgums, ka par papildus elementu uzstādīšanu uz auto nesaskaņojot ar īpašnieku ir līgumsods 1000eur. Dots pret dotu.

650 31.oktobris 2018 0:39
0 0 Atbildēt

Cik nejauki.Viens cenšās,uzliek kvīti, bet kāds cits viņam vnk uzliek PIN-pi...

Slinkais 31.oktobris 2018 9:39
4 0 Atbildēt

neesamu joprojā radis atbildes uz jautajumu, kas būs, ja es to klamburi pārzāģēju iemetu bagūzī un aizbraucu prom?

Freijers 31.oktobris 2018 11:01
3 0 Atbildēt

Jautājums ir labs....ķers pēc kvītes, kam uzlika ? un, ja nu tam ārzemju nr ?

Principā par šo kārtību sagaidu ekscesus - te derētu kāda satiksmes jautājumu jurista komentārs

scope 31.oktobris 2018 14:26
7 0 Atbildēt

Ja kāds ir pamanījies savāk 700+ kvītis (nebija minēts, LV vai EST/LT numurs) un likt mīksto maksai, tad vispār būtu jāevakuē.

Ja jau tu vari atļauties ignorēt noteikumus, tad kāpēc otrai pusei jārīkojas tiesiski

Vofs 1.novembris 2018 9:35
0 0 Atbildēt

Pavisam nopietns ieteikums: pirms novietot auto RS stāvvietā, iesaku uzlikt ārzemju nr. (nav grūti dabūt), bet klamburi likvidēt ar akumulatora fleksi, kura vērtība jaunam no 188 - 600 EUR. Galvenais - to klamburu iemest bagāžas nodalījuma, lai šie zīlē, kas noticis. Gada laikā varēs nopirkt jaunu pilsētas auto.

reku 4.novembris 2018 22:17
0 0 Atbildēt

Nemaz tev pašam nevajag zāģēt.Ies tavam auto garām labais Robins Huds ar akumulatoru fleksi ieraudzīs tavu bēdu ..un ej nu attaisnojies ka tas nebiji tu kas pārzāģēji klamburu.Vēl jau arī jāpierāda ka tāds vispār bija.

Vasilijs 1.novembris 2018 7:42
1 5 Atbildēt

Atkal Rīgas dome izrāda savu nekompetenci. "Rīgas satiksme" ir civiltiesisks subjekts, kuram nav tiesību ierobežot Satversmē garantētās tiesības uz privātīpašumu un tā lietošanu, kā arī ierobežot kustības brīvību. Kāpēc? Jo pastāv citi tiesiski risinājumi, ieskaitot ārpustiesas piedziņu un pašu tiesvedību. Tas, ka sistēma slikti strāda, nav pārējo vaina. Kur skatās iestāžu juristi?

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Pa ceļam uz Marbelja 95 benzīns 1.799 un dīzelis 1.649 EUR. Paskaties iAuto iepriekšējo video no LV (+ VIDEO) 11

Attēlos un video var redzēt, kādas šobrīd ir degvielas cenas Spānijā, Latvijā un Lietuvā. Lasīt vairāk

 

Arī kā sedans - Volkswagen Passat Ķīnai 7

Jaunākais Volkswagen Passat Eiropā ir pieejams tikai universāla modifikācijā, taču Ķīnā to var nopirkt ar sedana virsbūvi. Lasīt vairāk

 

ADAC: Ķīnas autobūve ir nopietni konkurenti 8

Vācijas automobiļu kluba ADAC eksperti nonākuši pie secinājuma, ka Ķīnas autobūves produkcija pēdējos gados ir stingri pielikusi un min Eiropas ražotājiem uz papēžiem. Lasīt vairāk

 

2,8 sekundes līdz simtam - Mercedes-AMG prezentē 816 Zs jaudīgu kupeju (+ FOTO) 7

Vācijas Mercedes-AMG Šanhajā, Formula-1 sacensību pasākuma laikā nodemonstrējis savu GT saimes flagmani, kupeju Mercedes - AMG GT 63 S E-Performance, kas nodrošināta ar 816 Zs jaudīgu hibrīdiekārtu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti