Visi komentāri - "Autotransporta direkcija" pieprasījusi Rīgas domei informāciju par personu ar invaliditāti pārvadājumiem galvaspilsētā

"Autotransporta direkcija" pieprasījusi Rīgas domei informāciju par personu ar invaliditāti pārvadājumiem galvaspilsētā 3

 

Ilustratīvs attēls Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 19.februāris 2019 8:12

SIA "Autotransporta direkcija" (ATD) ir pieprasījusi Rīgas domei līdz 20.februārim iesniegt informāciju par SIA "Rīgas Satiksme" un pilnsabiedrības "Rīgas mikroautobusu satiksme" (RMS) personu ar invaliditāti pārvadājumiem, aģentūru LETA informēja ATD pārstāve Lilita Pelčere.

"Vēstulē esam lūguši norādīt izsniegto biļešu skaitu transportlīdzekļos no 2016. līdz 2018.gadam pa mēnešiem, norādot informāciju atsevišķi katram uzņēmumam, kā arī tika pieprasīta informācija par attiecīgajai pasažieru kategorijai izsniegtajām braukšanas biļetēm transportlīdzeklī pie tā vadītāja un personalizēto e-talonu validāciju," skaidroja Pelčere.

Viņa norādīja, ka, saņemot atbildi un kopā ar speciālistiem to izvērtējot, ATD vērsīsies pie Rīgas domes kontroles dienesta ar lūgumu veikt pastiprinātas pārbaudes, piesaistot ATD pārstāvjus. Ja būs konstatēti pārkāpumi, ATD vērsīsies arī visās institūcijās, kuru pienākums ir pārbaudīt konkrētos uzņēmumus, lai noteiktu un izvērtētu negodprātīgu rīcību.

Pelčere arī informēja, ka pašreiz tiek izstrādāta vienota valsts noteikto braukšanas maksas atvieglojumu saņēmēju elektroniskās uzskaites sistēma. Līdz gada beigām plānots, ka šī sistēma sāks darboties daļēji - tiks izveidota sistēmas datubāze un elektroniskā formā tiks saņemta informācija no Rīgas domes par tās pārvadātāju reģistrētajiem braucieniem personām, kurām ir tiesības uz valsts noteiktiem braukšanas maksas atvieglojumiem. Pilnā apmērā sistēmu plānots ieviest 2021.gadā, kad tā darbosies arī reģionālās nozīmes transportā.

ATD informēja, ka pērn reģionālajā sabiedriskajā transportā personas ar invaliditāti kopumā pārvadātas 14,85 miljonus reižu. Pārvadāto personu ar invaliditāti skaits Rīgā sasniedza 51%. Lai arī atbilstoši statistikas datiem Latvijā iedzīvotāju skaits, kam noteikta pirmās vai otrās grupas invaliditāte, katru gadu pieaug par 2000 - 4000, reģionālo autobusu maršrutu tīklā pārvadāto attiecīgo pasažieru skaits nedaudz samazinās.

Jau ziņots, ka ATD pārbaudīs, vai RMS nav krāpusies ar datiem par galvaspilsētas mikroautobusos pārvadāto personu ar invaliditāti skaitu, svētdien vēstīja TV3 raidījums "Nekā personīga".

"Rīgas satiksme" ar privāto uzņēmumu RMS ir noslēgusi līgumu par paaugstināta komforta pasažieru pārvadājumiem Rīgas pilsētā. Mākslīga pārvadāto personu ar invaliditāti skaita palielināšana ļautu privātajam uzņēmumam nepelnīti saņemt lielāku valsts dotāciju par šīs kategorijas personu pārvadāšanu bez maksas.

Kā skaidroja raidījums, Latvijā personām ar invaliditāti sabiedriskajā transportā nav jāpērk biļetes, jo par viņiem maksā valsts. Pagājušajā gadā tam bija nepieciešami 18 miljoni eiro, kuriem puse tika Rīgai, bet divus miljonus saņēma RMS.

ATD izprasījusi no RMS datus par pērn pārvadātajiem pasažieriem un uzņēmums atbildējis, ka 2018.gadā tas pārvadājis 11,8 miljonus pasažieru, no kuriem 14% ir bijuši ar invaliditāti, tātad viņiem biļetes apmaksājusi valsts. Kā vēstīja raidījums, no minētajiem datiem izriet, ka RMS pārvadāto personu ar invaliditāti īpatsvars ir bijis 3-5 reizes lielāks nekā citiem pārvadātājiem. ATD solījusi pārbaudīt, vai ar šiem datiem uzņēmums nav krāpies.

2017.gadā RMS pārvadāto personu ar invaliditāti proporcija, pēc paša uzņēmuma sniegtās informācijas, bijusi vēl lielāka - aptuveni 17%. Tikmēr ATD apgalvo, ka vidēji valstī no sabiedriskā transporta pasažieriem personu ar invaliditāti īpatsvars ir 2-6%, bet, piemēram, pašvaldības uzņēmumā "Rīgas satiksme" - 4%.

RMS raidījumam apgalvoja, ka personu ar invaliditāti proporcijas lielā atšķirība no "Rīgas satiksmes" izskaidrojama ar to, ka "Rīgas satiksme" nepietiekami kontrolē savus pasažierus - personalizēto e-talonu īpašnieki nereģistrē savus braucienus, bet citas personas ar invaliditāti vadītājam neprasa izdrukāt tā saucamo nulles biļeti. Turpretim minibusā iekāpšana ir pa vienām durvīm, tāpēc reģistrēti tiekot visi pasažieri ar invaliditāti. Turklāt, pēc RMS paustā, personas ar invaliditāti ļoti labprāt pārvietojas ar "mikriņiem", īpaši tāpēc, ka uzņēmums katrā maršrutā nodrošina cilvēkiem ar kustību traucējumiem pielāgotu minibusu ar zemo grīdu.

RMS tiesības pārvadāt pasažierus ar minibusiem ieguva 2012.gadā. Pagājušajā gadā līgums ar šo firmu tika pagarināts uz astoņiem gadiem. Uzņēmumu vada Vitālijs Komars, bet tā patiesais labuma guvējs ir Rīgas domes valdošajā koalīcijā ietilpstošās partijas "Gods kalpot Rīgai" biedrs Aleksandrs Brandavs, kurš figurē arī citos uzņēmumos, kas sadarbojas ar Rīgas pašvaldību. Tai skaitā Brandavs ir SIA "Rīgas karte" valdes loceklis, bet tieši šis uzņēmums kontrolē braucienu uzskaiti galvaspilsētas sabiedriskajā transportā.

Brandava 2017.gada amatpersonas deklarācijā norādīts, ka viņam pieder māja un zeme Rīgā, kā arī trīs zemes gabali Rojas novadā. Bankās viņam uzkrāti 830 000 eiro, bet aizdevumos viņš izsniedzis 1,3 miljonus eiro. Lielākās atlīdzības Brandavs saņem no SIA "Rīgas karte" - 147 000 eiro gadā, kamēr "Rīgas satiksmē" viņam alga bijusi 31 000 eiro. Brandavam pieder kapitāla daļas sešos uzņēmumos Krievijā, Maltā un Latvijā, atsaucoties uz viņa deklarāciju, vēstīja "Nekā personīga".
 

 
Visi komentāri
 
reku 19.februāris 2019 8:58
2 0 Atbildēt

ATD itkā no mēness nokrituse .Pie šitādas pārtikas,dzīves apstākļiem,ritma katrs otrais būs invalīds.Cilvēku ar inv.apliecībām ir ļoti daudz tas ir fakts.

viencexperc 19.februāris 2019 9:36
3 1 Atbildēt

Kāpēc iauto neivēro ES Regulu par personas datiem? Personas kods labi redzams. Vai iauto nebaidās saņemt ļuļas no kaut kā?

iAutolv 19.februāris 2019 10:08
1 0 Atbildēt

tas taču paraugs

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

TIEŠRAIDE no "Latvijas Gada auto 2026" apbalvošanas ceremoniju šovakar 19.00 1

Šovakar, 18.decembrī, svinīgajā apbalvošanas ceremonijā kļūs zināms, kurš auto izcīnīs prestižo titulu "Latvijas Gada auto 2026", kā arī laureātus papildus nominācijās. Lasīt vairāk

 

Avārijā uz Rēzeknes šosejas gājusi bojā nepilngadīga jauniete 4

Trešdien avārijā uz Rēzeknes šosejas gājusi bojā nepilngadīga jauniete, aģentūru LETA informēja Valsts policijā. Lasīt vairāk

 

Pāris, kas nav pāris. Kas kopīgs Lynk & Co modeļiem 02 un 08? (+ VIDEO)

Šoreiz TV Autoziņās salīdzinām divus it kā nesalīdzināmus Lynk & Co modeļus - elektromobili 02 un lādējāmā hibrīda 08. 02 kļuva par pirmo Lynk elektromobili Eiropas tirgū, un tas simboliski sekoja hibrīdautomobilim 01. Lynk & Co 08 turpretim ir tehniski identisks Volvo XC40. Lasīt vairāk

 

Vai Cupra sportiskais gars joprojām ir dzīvs? Atbildi meklē Jānis Vanks (+ VIDEO) 1

Cupra zīmols savulaik bija SEAT automašīnu sporta divīzija. Kopš tas kļuvis neatkarīgs, nebūt ne visas Cupra automašīnas aprīkotas ar 300 zirgspēku motoriem, un ražošanas apjomi tikko pārsnieguši miljonu. Vai tikai Cupra nav pārāk iegājusi "meinstrīmā"? Lai to noskaidrotu, paņemsim jaunāko Formentor VZ ar nu jau 333 ZS, un noskaidrosim, vai Cupra joprojām ir ātri un vienlaikus droši? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti