Fotoreportāža: kā LVC laboratorijā pārbauda aukstā asfalta maisījumus, kuri tiek izmantoti uz valsts autoceļiem 4

 

Foto: Publicitātes attēls

Latvijas Valsts Ceļi | 19.februāris 2019 10:11

Satiksmei bīstamās bedres, kas mainīgos laika apstākļos un atkusnī veidojas ceļu posmos, kas ir sliktā tehniskā stāvoklī, tiek labotas, izmantojot aukstā asfalta tehnoloģiju.

Aukstā asfalta maisījumam ir jābūt izturīgam svārstīgās temperatūras un mitruma apstākļos, tam ir jāatbilst noteiktām kvalitātes prasībām. Tāpēc aukstā asfalta maisījumiem, kas tiek izmantoti uz valsts autoceļiem, veic tilpuma, blīvuma un bitumena satura pārbaudes. Pārbaudes veic VAS Latvijas Valsts ceļi (LVC) Ceļu laboratorijā, katru paraugu pārbaudot ar septiņiem testiem. Gadījumā, ja testi uzrāda, ka asfalta maisījums neatbilst kvalitātes parametriem, par darbiem, kas veikti ar neatbilstošu materiālu, netiek veikta samaksa.

Mainīgu laika apstākļu ietekmē uz ceļiem ar novecojušu asfalta segumu var pastiprināti veidoties bedres. Tas attiecas uz posmiem, kas ir sliktā vai ļoti sliktā stāvoklī. Kūstošais sniegs, ledus un lietus iekļūst asfalta mikroplaisās un caur tām nonāk ceļa segas konstrukcijā. Temperatūrai noslīdot zem nulles, šis ūdens sasalst un, tam izplešoties, plaisas asfaltā padara lielākas. Katrs nākamais šāds temperatūras svārstību cikls plaisas ik reizi palielina un tādējādi grauj autoceļu asfalta segumu. Plaisu dēļ segas konstrukcija kļūst neviendabīga, zūd seguma saiste un no tā ir viegli izraut sākumā sīkas, bet vēlāk jau arvien lielākas asfalta daļiņas.

Atkusnī uz valsts autoceļiem tiek labotas tikai satiksmei bīstamās (avārijas) bedres. Laikā, kad gaisa temperatūra dienā ir virs nulles, bet naktī – zem tās, šim nolūkam izmanto aukstā asfalta tehnoloģiju. Avārijas bedres tiek labotas neatkarīgi no laika apstākļiem, to aizpildīšana ar auksto asfaltu ir pieļaujama arī lietus laikā un gaisa temperatūrā, kas zemāka par nulli. Satiksmei bīstamo bedru remonta mērķis ir novērst avārijas situācijas un nodrošināt drošu satiksmi līdz brīdim, kad laika apstākļi ļaus bedres salabot pamatīgi, ar ierastajām tehnoloģijām. Avārijas bedru remonts ir pagaidu remonts.

2019. gadā uz valsts autoceļiem jau ir saremontētas bedres 2 371 m² platībā, kas izmaksāja 126 000 eiro.

Pēc 2018. gadā veiktajiem remontdarbiem valsts autoceļu tīklā 64,1 % galveno autoceļu ir labā un teicamā tehniskajā stāvoklī. Visi valsts galvenie autoceļi ir ar asfaltbetona segumu. 10,3 % valsts galveno autoceļu ir apmierinošā stāvoklī un vēl 25,6 % – sliktā tehniskā stāvoklī.

No valsts reģionālajiem autoceļiem 34,6 % autoceļu ar asfalta segumu ir teicamā un labā stāvoklī, 22,6 % tehniskais stāvoklis ir apmierinošs, bet 42,8 % – slikts un ļoti slikts. Uz grants seguma reģionālajiem autoceļiem 6,6 % ir labā stāvoklī, 47,8 % – apmierinošā un 45,6 % – sliktā stāvoklī.

No valsts vietējiem autoceļiem 31,6 % autoceļu ar asfalta segumu ir teicamā un labā stāvoklī, 26,3 % tehniskais stāvoklis ir apmierinošs, bet 42,1 % – slikts un ļoti slikts. Uz grants seguma vietējiem autoceļiem 6,1 % ir labā stāvoklī, 47,4 % – apmierinošā un 46,5 % – sliktā stāvoklī.

 
Visi komentāri
 
viencexperc 19.februāris 2019 11:48
1 1 Atbildēt

Vai tad asfalts tagad ir vajadzīgs? visi taču ar "džipiem" braukā.

..

Tas bija retorisks jautājums ar devu sarkasma.

Palaidniex 19.februāris 2019 14:02
2 1 Atbildēt

Un ko dod "pareizs" asfaltbetona maisījums, ja to ieklāj uz ķap, ļap...

es 19.februāris 2019 20:40
0 0 Atbildēt

53 €/m2

tas ir Anormali

vini labo 5 cilveki 5 m2 1 min.

tas nozime sia ienakumi 250 € minute

Jus jokojat ?

650 20.februāris 2019 16:08
0 0 Atbildēt

Kādā veidā "pārbauda" pašu bedrīšu aizpildes kvalitāti- to, vai aizpildītā bedre tiek nolīdzināta līdz esošā asfalta līmenim, vai arī kretīnisma pērņemtie aizpildītāji to suudu tur uzber "ar kaudzi"? Cik desmitiem kilometru ir sačakarēti un pārvērsti par veļasdēli, piekopjot sistēmu, ka bedres vietā tiek izveidots paugurs?

Kurš, piem, neglābjami sačakarēja visnotaļ plaši lietojamo 12km ceļa fragmentu sdtarp V un L šosejām Kalnciems-Kūdra? Kurš savulaik veiktos darbus pārbaudīja vai lika novērst atklātā textā nolaidību? Kurš vispār ir "lietas kursā" par to, kāda tāda cūcība tur gadsimta sākumā tika izdarīta? Pietiek ar vienu šādu cūkošanās reizi- tālāk šāds ceļš ir gandrīz vai neietojams.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ar 120 000 eiro vērtības kritumu – Vācijā pārdod Audi ar V12 dīzeļa dzinēju 18

Pirms 12 gadiem šī automašīna maksāja 145 000 eiro, tagad īpašnieks to gatavs atdot par 23 800 eiro. Lasīt vairāk

 

Porsche pirms termiņa izbeidz 718 modeļa pārdošanu Eiropā 11

Par iemeslu modeļa izņemšanai no konfiguratora kļuva neatbilstība Eiropas kiberdrošības likumam. Lasīt vairāk

 

Vācijas autotirgus martā: elektriskie ar gandrīz 29% kritumu 17

Eiropas lielākajā jauno automobiļu tirgū 2024. gada marts izrādījies ne tas veiksmīgākais, sāpīgāko kritumu piedzīvojot pilnībā elektrisko auto segmentam. Lasīt vairāk

 

Atvadas no 10 cilindru motora - Lamborghini Huracan STJ desmit vienībās (+ FOTO)

Lamborghini izgatavos desmit ekskluzīvā superauto Huracan STJ eksemplārus, veltot tos atvadām no V10 motora, kas bija pamatā Huracan saimes panākumiem desmit gadu garumā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti