Šogad uz valsts autoceļiem par 126 000 eiro saremontētas bedres 2371 kvadrātmetra platībā 6

 

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 19.februāris 2019 13:38

Šogad uz valsts autoceļiem ir saremontētas bedres 2371 kvadrātmetra platībā, kas izmaksāja 126 000 eiro, aģentūru LETA informēja AS "Latvijas Valsts ceļi" Komunikāciju daļā.

Satiksmei bīstamās bedres, kas mainīgos laika apstākļos un atkusnī veidojas ceļu posmos, kas ir sliktā tehniskā stāvoklī, tiek labotas, izmantojot aukstā asfalta tehnoloģiju. Aukstā asfalta maisījumam ir jābūt izturīgam svārstīgās temperatūras un mitruma apstākļos, tam ir jāatbilst noteiktām kvalitātes prasībām. Tāpēc aukstā asfalta maisījumiem, kas tiek izmantoti uz valsts autoceļiem, veic tilpuma, blīvuma un bitumena satura pārbaudes. Pārbaudes veic LVC Ceļu laboratorijā, katru paraugu pārbaudot ar septiņiem testiem. Gadījumā, ja testi uzrāda, ka asfalta maisījums neatbilst kvalitātes parametriem, par darbiem, kas veikti ar neatbilstošu materiālu, netiek veikta samaksa.

LVC norāda, ka mainīgu laika apstākļu ietekmē uz ceļiem ar novecojušu asfalta segumu var pastiprināti veidoties bedres. Tas attiecas uz posmiem, kas ir sliktā vai ļoti sliktā stāvoklī. Kūstošais sniegs, ledus un lietus iekļūst asfalta mikroplaisās un caur tām nonāk ceļa segas konstrukcijā. Temperatūrai noslīdot zem nulles, šis ūdens sasalst un, tam izplešoties, plaisas asfaltā padara lielākas. Katrs nākamais šāds temperatūras svārstību cikls plaisas ik reizi palielina un tādējādi grauj autoceļu asfalta segumu. Plaisu dēļ segas konstrukcija kļūst neviendabīga, zūd seguma saiste un no tā ir viegli izraut sākumā sīkas, bet vēlāk jau arvien lielākas asfalta daļiņas.

LVC atzīmē, ka atkusnī uz valsts autoceļiem tiek labotas tikai satiksmei bīstamās (avārijas) bedres. Laikā, kad gaisa temperatūra dienā ir virs nulles, bet naktī - zem tās, šim nolūkam izmanto aukstā asfalta tehnoloģiju. Avārijas bedres tiek labotas neatkarīgi no laika apstākļiem, to aizpildīšana ar auksto asfaltu ir pieļaujama arī lietus laikā un gaisa temperatūrā, kas zemāka par nulli. Satiksmei bīstamo bedru remonta mērķis ir novērst avārijas situācijas un nodrošināt drošu satiksmi līdz brīdim, kad laika apstākļi ļaus bedres salabot pamatīgi, ar ierastajām tehnoloģijām. Avārijas bedru remonts ir pagaidu remonts.

Jau ziņots, ka pēc 2018.gadā veiktajiem remontdarbiem valsts autoceļu tīklā 64,1% galveno autoceļu ir labā un teicamā tehniskajā stāvoklī. Visi valsts galvenie autoceļi ir ar asfaltbetona segumu. 10,3% valsts galveno autoceļu ir apmierinošā stāvoklī un vēl 25,6% - sliktā tehniskā stāvoklī.

No valsts reģionālajiem autoceļiem 34,6% autoceļu ar asfalta segumu ir teicamā un labā stāvoklī, 22,6% tehniskais stāvoklis ir apmierinošs, bet 42,8% - slikts un ļoti slikts. Uz grants seguma reģionālajiem autoceļiem 6,6% ir labā stāvoklī, 47,8% - apmierinošā un 45,6% - sliktā stāvoklī.

No valsts vietējiem autoceļiem 31,6% autoceļu ar asfalta segumu ir teicamā un labā stāvoklī, 26,3% tehniskais stāvoklis ir apmierinošs, bet 42,1% - slikts un ļoti slikts. Uz grants seguma vietējiem autoceļiem 6,1% ir labā stāvoklī, 47,4% - apmierinošā un 46,5% - sliktā stāvoklī.

 
Visi komentāri
 
oskars 19.februāris 2019 21:03
2 0 Atbildēt

Atradusi ar ko lielities ;

meliorators 19.februāris 2019 21:09
5 0 Atbildēt

Raportējot salāpītos kvadrātmetrus,jāpatur prātā,ka nav jāpārsniedz Latvijas kopējā platība.

Pļurkt 20.februāris 2019 14:03
0 0 Atbildēt

IDEĀLI!!!!!

Tieši tā arī ir cēlies vārds otkats, ka otkataļi pustoj ž/d sostav. Kurā nebija kokvilnas, jo tik daudz kokvilnas nav iespējams izaudzēt republikā uz lauksasimniecībā izmantojamās zemes. Tik daudz visas republikas zemes, kopā ar tuksnešiem nepietiek lai izaudzētu tādu kokvilnas ražu kā pieteikts. Pat ja kaut kā izaudzētu, tad nav tik daudz tehnikas un cilvēku lai to visu būtu iespējams novākt.

====

Toties milzīgas prēmijas visiem sākot no pašas augšas līdz pat apakšai.

p.s. toties bija ko padalīties, lai nākamajā gadā "izaudzētu" vēl vairāk!!

aldis 20.februāris 2019 3:26
0 0 Atbildēt

tas pēc būtības,vai uz papīra?

vv 20.februāris 2019 13:44
0 0 Atbildēt

ko var muldēt par bedrēm---vai ceļš pie vilces jau saremontēts-Dobele-Eleja===jau n-tos gadus bedres un vieni ielāpi ,jau sen zime no 70 nomainita uz 50---pasaules murgs ,par ko maksaa ceļa nodokli???

Pļurkt 20.februāris 2019 14:04
0 0 Atbildēt

Tu jau kopš "trekno gadu" beigām nekādu ceļu nodokli vairs nemaksā, bet gan kopējā katlā, kur deputāteļiem un ministreļiem pasmelties kārtējam algas pielikumam!!

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Vācijas autotirgus martā: elektriskie ar gandrīz 29% kritumu 2

Eiropas lielākajā jauno automobiļu tirgū 2024. gada marts izrādījies ne tas veiksmīgākais, sāpīgāko kritumu piedzīvojot pilnībā elektrisko auto segmentam. Lasīt vairāk

 

Īlons Masks veic optimizāciju: "Tesla" plāno likvidēt vairāk nekā 10% darbavietu 1

ASV elektromobiļu ražošanas uzņēmums "Tesla Motors" pasaulē plāno likvidēt vairāk nekā 10% darbavietu, pirmdien ziņoja interneta vietne "Electrek", kas publiskojusi kompānijas vadītāja Īlona Maska e-pasta vēstuli. Lasīt vairāk

 

Geely Panda tagad stilīgajā Go Kart Edition versijā 5

Ķīnas autobūves koncerns Geely nodemonstrējis elektriskā Panda Mini EV Go Kart Edition versiju, uzsverot, ka šāds modelis paredzēts gados jaunākiem pircējiem. Lasīt vairāk

 

Ford parādījis perfektāko hot hatch zīmola vēsturē (+ FOTO) 8

Ražotājs uzskata, ka jaunākais Focus ST Edition ir noslīpēts līdz pilnībai. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti