Visi komentāri - Rīgas domes departaments iebilst pret izmaiņām, kas ļautu pa sabiedriskā transporta joslu pārvietoties ar mopēdiem un motocikliem

Rīgas domes departaments iebilst pret izmaiņām, kas ļautu pa sabiedriskā transporta joslu pārvietoties ar mopēdiem un motocikliem 10

 
Nozare.lv | 22.februāris 2019 12:05

Rīgas domes Satiksmes departaments iebilst pret izmaiņām ceļu satiksmes noteikumos, kas ļautu pa sabiedriskā transporta joslu pārvietoties ar mopēdiem un motocikliem, aģentūru LETA informēja departamenta pārstāve Una Ahuna-Ozola.

Pēc departamenta direktora pienākumu izpildītāja Emīla Jakrina sacīta, minētās izmaiņas būtībā skars tieši Rīgu, jo vairums sabiedriskā transporta joslu atrodas tieši galvaspilsētā. "Tāpēc esmu neizpratnē, ka, lemjot par tik būtiskām izmaiņām ceļu satiksmes noteikumos, uz diskusiju par to netika aicināti Rīgas pašvaldības pārstāvji. Apšaubu, ka ir izvērtēti riski satiksmes drošībai, piemēram, kurš tieši uzņemsies atbildību par sabiedriskā transporta pasažieru gūtajām traumām, kas būs radušās transportam strauji bremzējot mirklī, kad pēkšņi uz sabiedriskā transporta joslas būs izbraucis motocikls," pauž Jakrins.

Departaments uzskata, ka iespēju atļaut sabiedriskā transporta joslu izmantot arī citiem transportlīdzekļiem būtu jāatstāj ceļa pārvaldītāja kompetencē, izvērtējot katru konkrēto situāciju, ņemot vērā sabiedriskā transporta intensitāti, brauktuves platumu, satiksmes drošību, un citus aspektus. Pirms lēmuma pieņemšanas pašvaldība aicina izvērtēt visus riskus, kas saistīti ar visu iesaistīto satiksmes dalībnieku drošību.

"Mēs neesam pret vienas lielas grupas pārvietošanās komforta paaugstināšanu, bet pirms tas tiek darīts, ir jāizpēta riski, tajā skaitā, ņemot vērā arī citu valstu pieredzi. Tāpēc, ja plānotās izmaiņas stāsies spēkā, neņemot vērā Rīgas pašvaldības iebildumus, departaments atradīs likumīgu veidu, kā nodrošināt to, ka sabiedriskā transporta joslas tiek izmantotas tikai tam paredzētajam mērķim, proti - sabiedriskā transporta kustībai," norāda Jakrins, vienlaikus piebilstot, ka arī pats ir kaislīgs motobraucējs.

Kā ziņots, Saeima ceturtdien otrajā lasījumā atbalstīja izmaiņas Ceļu satiksmes likumā, paredzot, ka Ministru kabinetam jāpieņem grozījumi nepieciešamajos noteikumos, lai nākotnē mopēdi un motocikli var pārvietoties ceļa joslā, kas paredzēta pasažieru sabiedriskajam transportam.

Plānots, ka Ministru kabinetam šie grozījumi būs jāveic ne vēlāk kā līdz 1.augustam. Valsts tiesu ekspertīžu biroja eksperts Oskars Irbītis klātesošos informēja, ka tas varētu samazināt ceļu satiksmes negadījumos ievainoto motociklistu skaitu par 10-15% procentiem.

 
Visi komentāri
 
Vernons 22.februāris 2019 12:22
0 4 Atbildēt

Ari esmu pret! Brauksanu pa tramvaja sliedem likvideja. Aizmirsas kadel?

Eksperiments ar velosipedistiem irbedigs! Gruti saprast un atzit!

Palaidniex 22.februāris 2019 14:13
5 0 Atbildēt

Un bieži mototransports pārvietojas lēnāk par sabransu?

Tu jau pats sludini, ka tā kā sabtransam "morda širše" tad tas drīkst sist visus. Tajā mirklī tu par pasažieriem nedomā nemaz.

Neesi mazliet sapinies savos dubultstandartiņos?

Vernons 22.februāris 2019 14:57
0 6 Atbildēt

Veikla, aiz letes stavot, naci pie sada sledziena?

Rallists 22.februāris 2019 13:51
7 0 Atbildēt

Jakrina atruna par priekšā strauji izbraukušiem motocikliem ir smieklīgs-varētu domāt ka autobusi visā pilsētā brauc pa saviem, nodalītiem ceļiem ar trīsmetrīgām sētām.

Diez RDSD ir dati par to kāds ieguvums ir bijis no sabiedriskā transporta joslu ieviešanas katrā maršrutā?

6810 22.februāris 2019 15:45
3 0 Atbildēt

Super risinajums.Visus mot velo skutero elektro u.t.t. turistus tikai sab trans josla.Diskutejami butu maminjas ar ratinjiem...

Palaidniex 22.februāris 2019 17:31
4 2 Atbildēt

Velo un elektroskūteri tomēr nospiedošā vairumā īsti ātrāk par 30 tomēr neiet...

gunbox 22.februāris 2019 19:00
5 1 Atbildēt

Es ka ilgadējs velobraucējs tos neandertāliešus triko biksēs izkvēpinātu no pilsētas ielām kā sugu. Pilnīgi bez kauna un cieņas palikuši pret pārējiem ceļa dalībniekiem. Iedomājušies, ka viņiem pilsēta kaut kads treks.

ezis71 22.februāris 2019 19:19
3 0 Atbildēt

Tas tiesa,tas ir pisec,nobraucot no Akmens tilta centra virzienā viens velo no pirmās joslas pārkārtojas uz trešo joslu man gar auto purnu,laikam drosmi bija saēdies.Es kā vecs braucējs biju šokā,pat ar velo es ko tādu neatļautos jo domātu par savu veselības stāvokli bet tam acīm redzot pofig.

ABECEDE95 22.februāris 2019 22:17
3 0 Atbildēt

Jakrins kārtējo reizi dirš, kā zariņgovs. Ir gan veikta apspriede SM domnīcā gan par citiem, gan arī par šo jautājumu. Paveca babene RD Satiksmes departamenta uzdevumā kaut ko nesakarīgi vataļāja no lapiņas, rau', nedrīkstot ļaut un viss. Personīgi biju tur klāt un runāju kā autoskolu viedokļa paudējs. Jakrins smird, ka tālāk vairs nevar!

650 24.februāris 2019 0:50
1 0 Atbildēt

Tak pa to sabjoslu vajg visu iespējamo novirzīt- elektromobīļi, moppēdi, mācībnieki, traktori utt. Citādi sanāk, ka vienīgie gudrinieki tie elektrofani bij sacerējušies, ka nu tik būs tagad viss viņiem vieniem pašiem.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

TIEŠRAIDE no "Latvijas Gada auto 2026" apbalvošanas ceremoniju šovakar 19.00 1

Šovakar, 18.decembrī, svinīgajā apbalvošanas ceremonijā kļūs zināms, kurš auto izcīnīs prestižo titulu "Latvijas Gada auto 2026", kā arī laureātus papildus nominācijās. Lasīt vairāk

 

Avārijā uz Rēzeknes šosejas gājusi bojā nepilngadīga jauniete 4

Trešdien avārijā uz Rēzeknes šosejas gājusi bojā nepilngadīga jauniete, aģentūru LETA informēja Valsts policijā. Lasīt vairāk

 

Pāris, kas nav pāris. Kas kopīgs Lynk & Co modeļiem 02 un 08? (+ VIDEO)

Šoreiz TV Autoziņās salīdzinām divus it kā nesalīdzināmus Lynk & Co modeļus - elektromobili 02 un lādējāmā hibrīda 08. 02 kļuva par pirmo Lynk elektromobili Eiropas tirgū, un tas simboliski sekoja hibrīdautomobilim 01. Lynk & Co 08 turpretim ir tehniski identisks Volvo XC40. Lasīt vairāk

 

Vai Cupra sportiskais gars joprojām ir dzīvs? Atbildi meklē Jānis Vanks (+ VIDEO) 1

Cupra zīmols savulaik bija SEAT automašīnu sporta divīzija. Kopš tas kļuvis neatkarīgs, nebūt ne visas Cupra automašīnas aprīkotas ar 300 zirgspēku motoriem, un ražošanas apjomi tikko pārsnieguši miljonu. Vai tikai Cupra nav pārāk iegājusi "meinstrīmā"? Lai to noskaidrotu, paņemsim jaunāko Formentor VZ ar nu jau 333 ZS, un noskaidrosim, vai Cupra joprojām ir ātri un vienlaikus droši? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti