Autoceļu uzturētāja peļņu 3,214 miljonu eiro apmērā novirzīs vietējo un reģionālo ceļu uzturēšanai - iAuto

Autoceļu uzturētāja peļņu 3,214 miljonu eiro apmērā novirzīs vietējo un reģionālo ceļu uzturēšanai 2

 

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 28.janvāris 2020 13:55

VAS "Latvijas autoceļu uzturētājs" (LAU) nebūs jāmaksā valstij dividendes no 2018.gada peļņas, un peļņas daļa 3,214 miljonu eiro apmērā tiks novirzīta autoceļu uzturēšanas darbiem, šodien nolēma Ministru kabinets (MK).

Valdība šodien atbalstīja Satiksmes ministrijas (SM) sagatavoto rīkojumu par valstij dividendēs izmaksājamo LAU peļņas daļu par 2018.gadu.

Kapitālsabiedrībām, kurās visas kapitāla daļas tieši vai pastarpināti pieder valstij, dividendes par 2018.pārskata gadu nosaka un aprēķina 85% apmērā no kapitālsabiedrības peļņas. LAU 2018.gada peļņa ir 3,781 miljons eiro. Dividendēs izmaksājamā peļņas daļa 85% apmērā no peļņas ir 3,214 miljons eiro.

MK rīkojums uzdod SM kā LAU kapitāla daļu turētājai nodrošināt, ka dividendēs izmaksājamā kapitālsabiedrības 2018.gadā gūtās peļņas daļa 3 214 113 eiro apmērā tiek novirzīta deleģētā valsts pārvaldes uzdevuma īstenošanai - valsts autoceļu uzturēšanas darbiem.

SM skaidro, ka pašreiz ceļu nozarē tieši pieejamā finansējuma kontekstā ir zināma nestabilitāte un neprognozējamība, turklāt avārijas stāvoklī ir 296 kilometri valsts galveno autoceļu, vairāk nekā 1000 kilometru reģionālo autoceļu un 3700 kilometru vietējo autoceļu. Lai tos sakārtotu un paildzinātu valsts reģionālo un vietējo autoceļus kalpošanas laiku, ir jārod risinājums valsts autoceļu uzturēšanas darbu veikšanai.

Ministrijā norāda, ka, nepalielinot finansējumu valsts autoceļu kompleksai ikdienas uzturēšanai ir prognozējams vēl straujāks attiecīgo valsts autoceļu sabrukums, kas secīgi veidos uz valsts autoceļiem veicamo darbu apjoma pieaugumu un priekšnoteikumus situācijai, ka ar iedalītajiem finanšu līdzekļiem nebūs iespējams izpildīt normatīvajos aktos izvirzītās tehniskās prasības valsts autoceļu uzturēšanai. 

Turklāt, ņemot vērā ilgstoši neveikto atjaunošanas darbu un nepietiekamā finansējuma ikdienas uzturēšanas darbiem dēļ valsts vietējo autoceļu stāvoklis turpina pasliktināties. Šie apstākļi apgrūtina gan ikdienas autoceļu lietotāju, gan neatliekamās medicīniskās palīdzības un ugunsdzēsēju glābšanas dienestu piekļūšanas operativitāti galamērķiem un šo valsts autoceļu posmu sakārtošana jāveic neatliekami. SM norāda, ka atbilstoši VAS "Latvijas Valsts ceļi" (LVC) pērn veikto aplēsi, ir vajadzīgi četri miljardi eiro, lai sakārtotu visu autoceļu tīklu. Papildu finansējumu autoceļu tīkla sakārtošanai var atrast tikai no finanšu resursu pārpalikuma gadskārtējā valsts budžetā, ekonomikas izaugsmes un darba kvalitātes un efektivitātes uzlabošanas.

Ministrijā norāda, ka ir jāatrod risinājums, novirzīt valsts autoceļu uzturēšanas darbu veikšanai dividendēs izmaksājamo peļņas daļu par 2018.gada pārskata gadu, tas ir 3,214 miljonus eiro, kas ietver uzņēmuma ienākuma nodokli, valsts autoceļu uzturēšanas darbu veikšanai, lai sakārtotu kritiskā stāvoklī esošo valsts reģionālo un vietējo autoceļu posmus. 
 

 
2 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
. 28.janvāris 2020 16:44
3 0 Atbildēt

Interesanti, kad ekspluatācijas nodokli novirzīs ceļu uzturēšanai?

Pirdovičš 29.janvāris 2020 0:25
2 0 Atbildēt

Varēja jau to naudu izmaksāt prēmijās,vismaz kantora žurkām kāds labums būs.Tie ceļi kā ir sūds tā arī paliks,ko tur daudz uzturēt.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

TIEŠRAIDE no "Latvijas Gada auto 2026" apbalvošanas ceremoniju šovakar 19.00 1

Šovakar, 18.decembrī, svinīgajā apbalvošanas ceremonijā kļūs zināms, kurš auto izcīnīs prestižo titulu "Latvijas Gada auto 2026", kā arī laureātus papildus nominācijās. Lasīt vairāk

 

Avārijā uz Rēzeknes šosejas gājusi bojā nepilngadīga jauniete 4

Trešdien avārijā uz Rēzeknes šosejas gājusi bojā nepilngadīga jauniete, aģentūru LETA informēja Valsts policijā. Lasīt vairāk

 

Pāris, kas nav pāris. Kas kopīgs Lynk & Co modeļiem 02 un 08? (+ VIDEO)

Šoreiz TV Autoziņās salīdzinām divus it kā nesalīdzināmus Lynk & Co modeļus - elektromobili 02 un lādējāmā hibrīda 08. 02 kļuva par pirmo Lynk elektromobili Eiropas tirgū, un tas simboliski sekoja hibrīdautomobilim 01. Lynk & Co 08 turpretim ir tehniski identisks Volvo XC40. Lasīt vairāk

 

Vai Cupra sportiskais gars joprojām ir dzīvs? Atbildi meklē Jānis Vanks (+ VIDEO) 1

Cupra zīmols savulaik bija SEAT automašīnu sporta divīzija. Kopš tas kļuvis neatkarīgs, nebūt ne visas Cupra automašīnas aprīkotas ar 300 zirgspēku motoriem, un ražošanas apjomi tikko pārsnieguši miljonu. Vai tikai Cupra nav pārāk iegājusi "meinstrīmā"? Lai to noskaidrotu, paņemsim jaunāko Formentor VZ ar nu jau 333 ZS, un noskaidrosim, vai Cupra joprojām ir ātri un vienlaikus droši? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti