Trīs gadus šis 2021. gadā it kā salabotais ceļš ikvienam, kas to izmantoja, domās lika sūtīt nelāgus vārdus darbu veicējam Smiltenes SIA 8 CBR. Labā ziņa - uzņēmums ir saņēmies un sola šo kauna traipu savā biogrāfijā dzēst.
MĒS ESAM TĀDI:
Lūk, ko SIA 8 CBR raksta par sevi: SIA „8 CBR” ir viena no vecākajām un lielākajām ceļu un tiltu būves sabiedrībām Latvijā. Kopš dibināšanas 1959. gadā uzņēmums ir uzkrājis bagātu pieredzi un nemitīgi pilnveidojies ceļu un tiltu būvniecības, kā arī rekonstrukcijas darbu izpildē. Uzņēmuma lielākā vērtība ir zinoši, profesionāli un pieredzes bagāti darbinieki. Pateicoties uzņēmuma darbinieku lielajai pieredzei un modernajām tehnoloģijām, “8 CBR” piedāvātie pakalpojumi tirgū vienmēr ir izcēlušies ar augstu ilgtermiņa kvalitāti, drošību un estētisku iekļaušanos apkārtējā vidē.
BET VAR SANĀKT ŠĀDI (būvnieka skaidrojums):
2021. gadā SIA 8.CBR veica minētā posma seguma atjaunošanu. Seguma atjaunošanas gaitā sakārtoja ūdens atvadi, izbūvēja minerālmateriālu pamatu un veica divkārtu virsmas apstrādi. Kā arī tika veikts tilta pār Tirzu remonts.
2021./2022. gada ziema un nepastāvīgie laikapstākļi atklāja nepilnības un defektus veiktajos darbos. Problēmu pastiprina arī lielais mitruma daudzums, kas veicināja grants ceļa pamatnes pārmitrināšanos, kā arī tika atklātas materiālu neatbilstības. Tā rezultātā atdalījās virsmas apstrādes šķembas un segumā izveidojās bedres.
KO REDZĒJA VIETĒJIE:
Tie, kam šo ceļa posmu nācās lietot ikdienā, radās mazliet, maigi teikts, cits priekšstats, proti, aizdomas, ka kaut kas nav pareizi pašos pamatos un runa nav tikai par "pārmitrināšanos, kā rezultātā atdalījās šķembiņas". Jau pirmajā pavasarī visa posma garumā parādījās dziļas bedres, patiesībā pamatīgi iesēdumi, kas uz noteiktu laiku apturēja pat satiksmes autobusu kustību. Vēl nepatīkamāk bija redzēt, ka smagāka transporta riteņi no ūdens pilnajām bedrēm bija izspieduši kaut ko līdzīgu mālam, kas radīja aizdomas par nepareiziem materiāliem pamatam nevis tikai pēdējai kārtai.
Būvnieks veica pirmos remontus, taču palīdzēja tas maz - bedres, tiesa, ne tik dziļas, veidojās atkal un atkal un jau brīdi pēc arī šogad veiktajiem remontiem ar bedrīšu aizbēršanu, ceļa segums izskatījās šādi (skat. attēlus 1-5).
CERAM, KA VĀRDU TURĒS:
Pēc kārtējā neveiksmīgā mēģinājuma iztikt ar bedrīšu aizlāpīšanu, 8 CBR tomēr izšķīrās par kardinālāku metodi. Te izvilkums no būvnieka preses relīzes: "Valsts vietējam autoceļam Ozoli-Liezēre-Tirza-Stāķi (V847) no Tirzas līdz Galgauskai (37,32. -41,67. km) veic divkārtu virsmas garantijas remontdarbus. To laikā nofrēzēs bojāto segumu un izbūvēs jaunu divkārtu virsmu. Remontdarbu zonā ir viens luksoforu posms, kā arī ieviesti ātruma ierobežojumi 50 un 70 km/h.
Darbus veic SIA 8 CBR, kas ietilpst piegādātāju apvienībā ACB GRUPA. Darbu izmaksas sedz būvnieks garantijas līguma ietvaros."
KAS NOTIKS TĀLĀK:
Darbi ir sākti un jau pirmajās dienās tika nofrēzēts bojātais segums (augšējais slānis), brauca greideris, tika iesaistīti ceļa veltņi.
BAŽAS PASTĀV:
Pēdējos divos attēlos (apvilkts ar sarkanu) arī pēc greidera un veltņu darbošanās, var redzēt tos pašus nepatīkamos iespiedumus, kas pavasarī pārvērtās par dziļām bedrēm, tādēļ, ļoti jācer, ka būvnieks zina, kā tos izlabot un neuzkāps vēlreiz uz tā paša grābekļa. Jāpiebilst, ka šobrīd tādas vietas ir vairākas - ne tikai divas, kā attēlos.
2024. gads Galgauska-Tirza ceļš īsu brīdi pēc tam, kad jau trešo gadu tika veikta bedrīšu aizlāpīšana
2024. gads Galgauska-Tirza ceļš īsu brīdi pēc tam, kad jau trešo gadu tika veikta bedrīšu aizlāpīšana
2024. gads Galgauska-Tirza ceļš īsu brīdi pēc tam, kad jau trešo gadu tika veikta bedrīšu aizlāpīšana
2024. gads Galgauska-Tirza ceļš īsu brīdi pēc tam, kad jau trešo gadu tika veikta bedrīšu aizlāpīšana
2024. gads Galgauska-Tirza ceļš īsu brīdi pēc tam, kad jau trešo gadu tika veikta bedrīšu aizlāpīšana
2024. gads Galgauska-Tirza ceļš, 4. augusts: iespiedumi ceļa pamatā nav izzuduši - cerams, būvnieks to ņem vērā
Vai tad kaut kāds būvuzraugs vai kontroles dienests neeksistē?, kur tad tie caurumu urbēji, ko LVC nesen reklamēja? Atceros, padomjlaikos bija ceļu daļās bija meistars, kas kā gārnis pa remontposmu staigāja un teju to masu "uz zoba lika", kontrolējot procesu. Kā ir tagad?
Tagad ir tā,ka ir pilnīgi pohuj! Ka tik būvuzraugs paraksta "segto darbu aktu" un visi nu var savā kontā saņemt naudu lar izdarīto pozīciju! Jo teorētiski būvuzraugs ar šo ir uzņēmies atbildību, bet patiesībā atbildību ness tikai tas papīrs kurā ieraksti veikti. Un pēc tam visi tikai atrunājas ar visādiem izdomājumiem un līdz ar to vēl nekas nav pierādīts- pļūtī visi viens otram virsū un viss.
Te prasās Māra rokas, kā blakus sižetā par Jūrmalas grāvjiem - izmērīt Tirzas bedru dziļumu