CNG vai LPG – kura degviela izdevīgāka? 20

iAuto | 26.maijs 2019 13:01

Vācu interneta vietne erdgas.info salīdzina divus degvielas veidus: LPG (sašķidrinātā naftas gāze) un CNG (saspiestā dabasgāze), paskaidrojot galvenās atšķirības un grafikā norādot, cik kilometrus ar attiecīgo degvielu var nobraukt.

Iebraucot degvielas uzpildes stacijā redzams, ka LPG cena (Vācijā; sk.grafiku par 2018.g) šobrīd ir viszemākā. Tomēr: sašķidrinātā naftas gāze tiek pārdota litros un katrai pārdošanas vienībai ir daudz zemāks enerģijas saturs nekā CNG (saspiestā dabasgāze), ko pārdod kilogramos. Tāpēc cenas degvielas uzpildes stacijā nevar tieši salīdzināt. 

Tā kā CNG enerģijas saturs ar 13,3 kWh/kg ir gandrīz divreiz lielāks nekā LPG ar 6,8 kWh / l , dabasgāzes transportlīdzeklis būs izdevīgāks ne tikai jūsu maciņam, bet arī apkārtējai videi.

CNG vai LPG - kāda degviela ir videi draudzīgāka?

Vācijā ar gāzi brauc aptuveni 550 000 transportlīdzekļu. Lielākā daļa, apmēram 450 000, izmanto LPG jeb autogāzi. Kas attiecas uz kaitīgajiem izmešiem - oglekļa dioksīdu un kvēpu daļiņu emisiju - abi degvielas veidi ir videi draudzīgāki nekā parastais benzīna dzinējs. Dabasgāze rada līdz pat 23 procentiem mazāk CO2, sašķidrināta naftas gāze nedaudz atpaliek. Cietās daļiņas dabasgāzes transportlīdzekļi neizdala tikpat kā nemaz.

Attiecībā uz vides ietekmi, lielākās CNG priekšrocības ir tās pašreizējās nākotnes perspektīvas, jo piejaucot tai biodabasgāzi un sintētisko dabasgāzi CNG transportlīdzekļi ievērojami uzlabo ekoloģisko līdzsvaru, kurpretim LPG šādas iespējas nav.

CNG un Bio dabasgāze ir alternatīvas, kuras var izmantot arī tīrās vides zonās.

Dabasgāzes automašīnām ir raksturīga ļoti zema CO2 emisija un zems trokšņu līmenis. Tas aizsargā vidi un nodrošina labāku gaisu un mazāku trokšņa līmeni, īpaši pilsētās. Jaunās paaudzes dabasgāzes transportlīdzekļi sasniedz Euro 6 emisiju standartu, neprasot ieviest konstrukcijā sarežģītas tehnoloģijas.

 Tā kā tīrās vides zonas nākotnē tikai paplašināsies, ar dabasgāzes automobili jūs būsiet gatavs pārmaiņām bez liekiem ieguldījumiem un varēsiet turpināt ceļu, nebaidoties no šiem ierobežojumiem.

Ar dabasgāzi darbināmu transportlīdzekļu pievilcība pieaug un arī modeļu klāsts ir ievērojami palielinājies. Attiecībā uz komfortu un veiktspēju dabasgāzes automobiļi neatšķiras no parastajiem transportlīdzekļiem. Tajā pašā laikā ir arī citas priekšrocības: piemēram,  iespēja uzpildīties ar biometānu (Biometānu ražo, biogāzi attīrot no piemaisījumiem un palielinot metāna koncentrāciju līdz rādītājam, kas ir atbilstošs dabasgāzei), tā saukto BIO-NATURAL GAS, ko tagad piedāvā katra astotā CNG uzpildes stacija.

Cik daudz var nobraukt ar katru degvielas veidu

Vienā kilogramā CNG enerģijas saturs ir 13,3 kWh, vienā litrā LPG tas mazāks uz pusi, viens litrs benzīna satur 8,9 kWh, bet viens litrs dīzeļdegvielas - 9,8 kWh.  

Cik tālu var aizbraukt, ja uzpildei izlieto desmit eiro? Teorētiski - neatkarīgi no braukšanas stila, transportlīdzekļa modeļa vai citām vides ietekmēm, dabasgāzes transportlīdzeklis var sasniegt 200 km, kamēr auto ar benzīna dzinēju apstājies jau pusceļā. Tikai dīzeļdegviela var konkurēt ar dabasgāzi, ja ņem vērā pašreizējās degvielas cenas un nobraucamo atstatumu, taču šī „vienlīdzība” ātri gaist, ja skatāmies emisiju virzienā. Salīdzinot ar dīzeļdegvielu, dabasgāze ir milzīgs ieguvums videi un rada līdz pat 95 procentiem mazāk slāpekļa oksīdu.

1000 km ar vienu uzpildi

Tas, cik tālu aizbrauksim, protams, ir atkarīgs no braukšanas stila un attiecīgā modeļa, taču ar vienu pilnu dabasgāzes tvertni un degvielas rezervi šodien ir iespējami 1000 un pat vairāk kilometru lieli attālumi. Tas tādēļ, ka CNG automobiļu klāsts pieaug un ražotāji pastāvīgi uzlabo tehnoloģijas. Galu galā daudzi automobiļu ražotāji pēdējo gadu laikā ir veiksmīgi strādājuši, lai labāk un efektīvāk izmantotu lielo potenciālu, ko glabā dabasgāze.

 Vācijas dabasgāzes uzpildes staciju tīkls tikmēr pieaudzis līdz aptuveni 900 stacijām, no kurām daudzas atrodas pie automaģistrālēm. CNG uzpildes iespējas pastāv arī citās Eiropas valstīs kopumā sasniedzot aptuveni 3400 punktu un nesen pirmā šāda stacija pēc ilgākiem gadiem atkal atklāta arī Latvijā:

https://iauto.lv/zinas/latvija/31628-atklaj-pirmo-cng-jeb-saspiestas-dabasgazes-staciju-latvija

Šajā rakstā erdgas.info cildina dabasgāzes labās īpašības, taču auto īpašniekiem, kuru rīcībā ir ar CNG iekārtu aprīkots automobilis, būtu jāizlasa padomi, ko sniedz Auto Asociācijas speciālisti:

https://iauto.lv/pie-stures/garaza/31664-saspiesta-dabas-gaze-atgriezas-latvijas-tirgu-kas-par-cng-ir-jazina-auto-lietotajiem

 

 
20 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
650 26.maijs 2019 13:12
5 5 Atbildēt

Protams, ar autogāzi laipni aicināti aprīkoties visu to hlamu īpašnieki, kas pat ar benzīnu var knapi pabraukt.Eļļu ēdoši, ar izrūnītām lamdazondēm un izdauzītiem katalizātoriem.Žēl ka nav neviena reāla atskaite- cik reizes un kur un kā nāksies pildīties, lai nobrauktu piemēram 2,5kkm pa eipropu ar lpg.Piemēram, cik tur ir lpg uzpildes vietu konkrēti vienkārši autobāņa malā.Teiksim,tādā Austrijā. Brauc piem kompānijā divi auto, viens ar dd, otrs ar lpg,vajadzīgs ik pa laikam uzpildīties.Iemetiet reālus piemērus, būtu interesanti palasīt.

Pļurkt 26.maijs 2019 15:25
4 5 Atbildēt

Vistīrākais dalbajobisms ap zaļo mafijas izgudroto CO2 kaitīgumu!!!

H2O ir ar vēl lielāku siltumnīcas efektu, un kā reiz CNG tas ir visaugstākais.

!!!!! Nemaz tik tālu neesam ar šo visu jezgu, ka drīz sāks braukt ar pamatīgi kūpošām pirolīzes iekārtām, jeb savādāk ar malku kurināmu transportu.

Gribu redzēt tos ģīmjus, kuriem ir labāka pirolīzes smaka kā dīzeļa vai benzīnnieka sadomātais kaitīgums!!

Te blakuspagastā zaļie aizklapēja DIVAS kokogļu, jeb pirolīzes rūpnīcas, jo esot LIELS DABAS PIESĀRŅOJUMS IT SEVIŠĶI AR SMAKĀM!!!

Tā ir ka dalbajobu mafija tiek pie šprices vairākās valstīs un it sevišķi lielās valstīs un valstu savienībās.

+++

Kādu laiku atopakaļ bija izdevīgi ielikt sašķidrinātās gāzes iekārtas.... kamēr neuzblieza akcīzi. Lai tik saliek CNG un akcīze būs augšā kā likts!!

viencexperc 26.maijs 2019 16:10
3 1 Atbildēt

Tiem pamuļķiem nav skaidrs, kā veidojas cena.

CNG cena ir lētākā, jo tā ir visnepopulārākā un lai to kaut kādā veidā "reklamētu" tai cena ir viszemākā.

Tā kā tas ir ar elektroauto - subsidēta uzlāde, subsidēta iegade, bonusi... Ja tai CNG cena būs 1.2 Eiro, tad to neviens sev nekad neliks.

Bet tik līdz popularitāte augs, augs arī nodokļi un cena.

 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Smaga divu kravinieku sadursme (+ VIDEO) 44

Priekšā braucošais kravas auto nolemj apbraukt uz brauktuves apstājušos busiņu un izraisa smagu sadursmi ar pretim braucošo transportu (no 0:30). Lasīt vairāk

 

2020.gada saražos 40 000 Chevrolet Corvette; visi jau izpārdoti

Amerikāņu kulta auto Chevrolet Corvette jaunais modelis izrādījies tik pieprasīts, ka viss plānotais daudzums 2020.gadam jau izpārdots ražošanai vēl nesākoties. Lasīt vairāk

 

Rīgā plāno auditu par velosipēdu satiksmes politiku pilsētā 4

Rīgā decembrī plānots veikt auditu par velosipēdu satiksmes politiku pilsētā. Lasīt vairāk

 

Opel laiž klajā lētāku Grandland X hibrīdversiju (+ FOTO) 5

Vācijas autobūves kompānija Opel pievieno krosovera Grandland X versijām cenu ziņā izdevīgāko hibrīdversiju ar priekšējo riteņu piedziņu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti