CNG vai LPG – kura degviela izdevīgāka? 21

 
iAuto | 26.maijs 2019 13:01

Vācu interneta vietne erdgas.info salīdzina divus degvielas veidus: LPG (sašķidrinātā naftas gāze) un CNG (saspiestā dabasgāze), paskaidrojot galvenās atšķirības un grafikā norādot, cik kilometrus ar attiecīgo degvielu var nobraukt.

Iebraucot degvielas uzpildes stacijā redzams, ka LPG cena (Vācijā; sk.grafiku par 2018.g) šobrīd ir viszemākā. Tomēr: sašķidrinātā naftas gāze tiek pārdota litros un katrai pārdošanas vienībai ir daudz zemāks enerģijas saturs nekā CNG (saspiestā dabasgāze), ko pārdod kilogramos. Tāpēc cenas degvielas uzpildes stacijā nevar tieši salīdzināt. 

Tā kā CNG enerģijas saturs ar 13,3 kWh/kg ir gandrīz divreiz lielāks nekā LPG ar 6,8 kWh / l , dabasgāzes transportlīdzeklis būs izdevīgāks ne tikai jūsu maciņam, bet arī apkārtējai videi.

CNG vai LPG - kāda degviela ir videi draudzīgāka?

Vācijā ar gāzi brauc aptuveni 550 000 transportlīdzekļu. Lielākā daļa, apmēram 450 000, izmanto LPG jeb autogāzi. Kas attiecas uz kaitīgajiem izmešiem - oglekļa dioksīdu un kvēpu daļiņu emisiju - abi degvielas veidi ir videi draudzīgāki nekā parastais benzīna dzinējs. Dabasgāze rada līdz pat 23 procentiem mazāk CO2, sašķidrināta naftas gāze nedaudz atpaliek. Cietās daļiņas dabasgāzes transportlīdzekļi neizdala tikpat kā nemaz.

Attiecībā uz vides ietekmi, lielākās CNG priekšrocības ir tās pašreizējās nākotnes perspektīvas, jo piejaucot tai biodabasgāzi un sintētisko dabasgāzi CNG transportlīdzekļi ievērojami uzlabo ekoloģisko līdzsvaru, kurpretim LPG šādas iespējas nav.

CNG un Bio dabasgāze ir alternatīvas, kuras var izmantot arī tīrās vides zonās.

Dabasgāzes automašīnām ir raksturīga ļoti zema CO2 emisija un zems trokšņu līmenis. Tas aizsargā vidi un nodrošina labāku gaisu un mazāku trokšņa līmeni, īpaši pilsētās. Jaunās paaudzes dabasgāzes transportlīdzekļi sasniedz Euro 6 emisiju standartu, neprasot ieviest konstrukcijā sarežģītas tehnoloģijas.

 Tā kā tīrās vides zonas nākotnē tikai paplašināsies, ar dabasgāzes automobili jūs būsiet gatavs pārmaiņām bez liekiem ieguldījumiem un varēsiet turpināt ceļu, nebaidoties no šiem ierobežojumiem.

Ar dabasgāzi darbināmu transportlīdzekļu pievilcība pieaug un arī modeļu klāsts ir ievērojami palielinājies. Attiecībā uz komfortu un veiktspēju dabasgāzes automobiļi neatšķiras no parastajiem transportlīdzekļiem. Tajā pašā laikā ir arī citas priekšrocības: piemēram,  iespēja uzpildīties ar biometānu (Biometānu ražo, biogāzi attīrot no piemaisījumiem un palielinot metāna koncentrāciju līdz rādītājam, kas ir atbilstošs dabasgāzei), tā saukto BIO-NATURAL GAS, ko tagad piedāvā katra astotā CNG uzpildes stacija.

Cik daudz var nobraukt ar katru degvielas veidu

Vienā kilogramā CNG enerģijas saturs ir 13,3 kWh, vienā litrā LPG tas mazāks uz pusi, viens litrs benzīna satur 8,9 kWh, bet viens litrs dīzeļdegvielas - 9,8 kWh.  

Cik tālu var aizbraukt, ja uzpildei izlieto desmit eiro? Teorētiski - neatkarīgi no braukšanas stila, transportlīdzekļa modeļa vai citām vides ietekmēm, dabasgāzes transportlīdzeklis var sasniegt 200 km, kamēr auto ar benzīna dzinēju apstājies jau pusceļā. Tikai dīzeļdegviela var konkurēt ar dabasgāzi, ja ņem vērā pašreizējās degvielas cenas un nobraucamo atstatumu, taču šī „vienlīdzība” ātri gaist, ja skatāmies emisiju virzienā. Salīdzinot ar dīzeļdegvielu, dabasgāze ir milzīgs ieguvums videi un rada līdz pat 95 procentiem mazāk slāpekļa oksīdu.

1000 km ar vienu uzpildi

Tas, cik tālu aizbrauksim, protams, ir atkarīgs no braukšanas stila un attiecīgā modeļa, taču ar vienu pilnu dabasgāzes tvertni un degvielas rezervi šodien ir iespējami 1000 un pat vairāk kilometru lieli attālumi. Tas tādēļ, ka CNG automobiļu klāsts pieaug un ražotāji pastāvīgi uzlabo tehnoloģijas. Galu galā daudzi automobiļu ražotāji pēdējo gadu laikā ir veiksmīgi strādājuši, lai labāk un efektīvāk izmantotu lielo potenciālu, ko glabā dabasgāze.

 Vācijas dabasgāzes uzpildes staciju tīkls tikmēr pieaudzis līdz aptuveni 900 stacijām, no kurām daudzas atrodas pie automaģistrālēm. CNG uzpildes iespējas pastāv arī citās Eiropas valstīs kopumā sasniedzot aptuveni 3400 punktu un nesen pirmā šāda stacija pēc ilgākiem gadiem atkal atklāta arī Latvijā:

https://iauto.lv/zinas/latvija/31628-atklaj-pirmo-cng-jeb-saspiestas-dabasgazes-staciju-latvija

Šajā rakstā erdgas.info cildina dabasgāzes labās īpašības, taču auto īpašniekiem, kuru rīcībā ir ar CNG iekārtu aprīkots automobilis, būtu jāizlasa padomi, ko sniedz Auto Asociācijas speciālisti:

https://iauto.lv/pie-stures/garaza/31664-saspiesta-dabas-gaze-atgriezas-latvijas-tirgu-kas-par-cng-ir-jazina-auto-lietotajiem

 

 
Visi komentāri
 
650 26.maijs 2019 13:12
5 10 Atbildēt

Protams, ar autogāzi laipni aicināti aprīkoties visu to hlamu īpašnieki, kas pat ar benzīnu var knapi pabraukt.Eļļu ēdoši, ar izrūnītām lamdazondēm un izdauzītiem katalizātoriem.Žēl ka nav neviena reāla atskaite- cik reizes un kur un kā nāksies pildīties, lai nobrauktu piemēram 2,5kkm pa eipropu ar lpg.Piemēram, cik tur ir lpg uzpildes vietu konkrēti vienkārši autobāņa malā.Teiksim,tādā Austrijā. Brauc piem kompānijā divi auto, viens ar dd, otrs ar lpg,vajadzīgs ik pa laikam uzpildīties.Iemetiet reālus piemērus, būtu interesanti palasīt.

Nja 26.maijs 2019 21:31
1 0 Atbildēt

Protams, ar gāzi tikai hlami brauc.... Kāpēc man maksāt vairāk, ja varu ielikt kvalitatīvu gāzes iekŗtu un gada laikā jau atsist? Un nekas tur nesmird (protams, apkopes jātaisa, jāpārbauda savienojumi vai nelaiž garām utt P.s tas būtu jādara jebkurai degvielai). Nav nekādu jaudas zudumu vai motoram pēkšņi kapi iestājas. Tad kad dīzeļa motoram kapi iestājas, kas ir vainīgs, dīzelis? Esmu redzējis gāzes auto kas nobrauc 500k un nav nekādu vainu. Vispirms JEBKRUAI, atkārtoju JEBKURAI automašīnai izbeidzas blīve starp stūri un krēslu, tālāk jau pa ķēdīti aiziet visa mašīna.

Gribi kartes redzēt, lūdzu, pilns internets! Starpcitu ar gāzi centralajā eiropā var aizbraukt tālāk kā šeit, mūsu gāzes kvalitāte ļoti slikta.

www.mylpg.eu/

650 26.maijs 2019 22:13
1 2 Atbildēt

Ar gāzi "centrālajā eiropā" (godīgi ja runāt) ir diezgan pamatīgs čakars.Nemaz nerunājot par to, ka uzpildāmais daudzums un ar 1 uzpildi pieveicamais attālums ir vienkārši smieklīgs.Uzpildīt precīzi kad beidzas- tas ir neiespējamā misija.Iztikt bez benzīna pieslēgšanas- vienīgi ja tu brauc pa iepriekšzināmu maršrutu un ja tev ir laika un sajēga, atvainojiet,vēlēšanās p-sties.Tādā piem Austrijā uz autobāņiem Lpg uzpildes vietu ir ļoti maz un brauciens izvēršas par nonstopā lieka laika un lieku nervu patērēšanu.

Un te ir runa par to pašu visuresošo mūžīgo "ekonomiju".Kad "ekonomistam" ir pilnīgi vienalga,ko osta tie aiz viņa sastrēgumā stāvošie papuasi.Apgalvot to, ka "nesmird" ar lpg aprīkots padsmit gadu vecs hlams ar izgrieztu katalizātoru- tā ir demagoģijas augstākā pilotāža.Tieši tāpat, kā apgalvot ka "ekonomistu" pamatmasa mēdz ieguldīt miljardus savas lpg iekārtas savlaicīgā apkopē un ideālā uzturēšanā.Fufelis vistīrākais, kosmiska demagoģija.

Nja 27.maijs 2019 8:11
1 0 Atbildēt

Smieklīgi attālumi? Es var nobraukt virs 500m ar LPG, tas ir normāls attālums ikdienai (ar kvalitīvu gāzi būs jau tuvu 600). Ceļojumos neviens man nav atņēmis E98 un izbraukāta Somija, kur LPG vispār nav.

Ko tu ieciklējies uz Hlamiem? Kāpēc? man ir 2012 gada auto ar LPG iekārtu un nekas nekur nesmird. Neviens pat nezina ka ir LPG, uzpilde blakus E98 uzpildei, motortelpā viss smuki apslēpts, bet tajā pašā laikā viegli pieejams apkopēm. Starpcitu, apkopēm nevajag miljardus, uz 8-9k km 35eur, daudz ne? Nekur neesmu minējis par veciem hlamiem, tā ir tava ilūzīja, ne mana. Turpini dzīvot vien savā ilūzijā, izbraukā Poliju, tur ļoti daudz LPG automašīnu!

P.s. tie tavi vecie dīzeļa hlami smird vairāk par gāzes mašīnām. Redzu to ka pat nevēlies saprast ka ir alternatīvas degvielas benzīnam un dīzelim, tad nu jēgad diskutēt te nav. Nepatīk LPG, nezini kas tas ir, nu tad nevajg tukši dirst. Tā arī pasaki, patīk dīzelis un viss. Jo demagoģiju dzen tu, LPG nav bijis, bet viedoklis tev vienmēr būs!

Dīzelis mīzelis 27.maijs 2019 8:16
2 4 Atbildēt

Laikam Austrijā nekad neesi bijis. Es tur esmu regulāri. Visur ir LPG stacijas. Brauc jebkurā virzienā. Redzēs cik tev būs vienalga ko elpot, kad gulēsi slimnīcā ar dīzeļa izraisīto vēzi.

Nav LPG mašīnām izgriezti katalizatori, visi kas kaut ko jēdz no tehnikas šobrīd ņem benzīna vai gāzes mašīnas, jo EUR 6 dīzeļiem jau tagad ir problēmas izpildīt šo normu reālos testos, tāpēc jau Vācijā tos aizliegs pēc 5 gadiem. Šobrīd ar EUR 6 var braukt visur, bet tā ir principā vēsture. Tad varēsi sēdēt smirdēdams ar savu traktoru uz bāņa un pilsētā netikt.

650 29.maijs 2019 1:09
1 1 Atbildēt

Draudziņ, drusciņ gan pievaldi šāda veida prognozes- katrs kādreiz gulēsim, kur un kuram un kādā kārtībā būs lemts. Benzīna mašīnas "šobrīd" ņem nevis tie, kas "jēdz", bet galvenokāt lohatrona un agresīvas demagoģijas upuri.Lai reāli runātu, iemet te Austrijas LPg staciju karti.Es ne to ka esmu tur pabijis,bet konkrēti esmu pat gluži nesen piedalījies dažos izbraucienos, kur kāds no dalībniekiem ir bijis aprīkots ar lpg. Un šī iemesla dēļ ir nācies tērēt lieku laiku un papildus ķēpāties ar navigāciju.Biju samērā pārsteigts,ar to saskaroties.Es nešaubos, ja izvietot propāna balonus zem katra sēdekļa un vēl uz jumta, var nobraukt 500km vietā pat veselus 550..

Eur6 dīzeļiem NAV problēmu izpildīt eur6 normatīvu.Vācijā kaut ko aizliegs pēc 5 gadiem= visklajākie MELI un demagoģija un apzināta faktu sagrozīšana.Vēsture (es Ceru...) ir atejas servisā uzstādīts autoražotāja neparedzēts degvielas veids un patvaļīga iejaukšanās mašīnas bortadatorā un izpūtējā..

Dīzelis mīzeli 27.maijs 2019 8:08
3 3 Atbildēt

Tu taču esi idiots! Ar LPG braucam slēpot uz Slovēniju, atpūsties uz Portugāli, viss visur pieejams un patēriņš mazāks kā LC 200 ar dīzeli- jo man LC 200 ar gāzi.

Droši vien sēdi pie daudzstāvu mājas ar savu smirdošo vācu hlamu un priecājies ar cigareti zobos, cik ātri no dīzeļa daļiņām noķersi vēzi.

Tādu pajolīgu komentāru kā tavu šogad vēl nebiju lasījis.

Dīzelis ilgtermiņā nav uzticams, jo zūd kompresija, čakarējas turbīnas, dārgas sprauslas. Tā ir dzīvošana vakardienā. Varbūt sāc braukt ar zirga ratiem, pagātnes pāķi.

Gāzijiems 28.maijs 2019 9:11
0 1 Atbildēt

Izbraukāju ar busu (benzīns/gāze) visu Eiropu un nesastapos ar problēmu laicīgi uzpildīties. Nedaudz mazāk gāzes staciju ir Horvātijā, citur bez problēmām.

Pensionārs 040746 29.maijs 2019 16:27
0 1 Atbildēt

Kā tu man esi apnicis ar savu dīzeļu celšanu debesīs. Visi tavi posti ir vienādi. Tik murgo kko par demagoģiju un ka benzīnnieki vispār uz priekšu nekust. Izdzēsies vienreiz.

Kanibaals 26.maijs 2019 13:51
3 1 Atbildēt

Tā CNG cena tiešām ir tik slepena ka nevar nosaukt nevienā rakstā? iAuto jums kaujas uzdevumus noskaidrot šo valsts noslēpumu.

Pļurkt 26.maijs 2019 15:25
6 10 Atbildēt

Vistīrākais dalbajobisms ap zaļo mafijas izgudroto CO2 kaitīgumu!!!

H2O ir ar vēl lielāku siltumnīcas efektu, un kā reiz CNG tas ir visaugstākais.

!!!!! Nemaz tik tālu neesam ar šo visu jezgu, ka drīz sāks braukt ar pamatīgi kūpošām pirolīzes iekārtām, jeb savādāk ar malku kurināmu transportu.

Gribu redzēt tos ģīmjus, kuriem ir labāka pirolīzes smaka kā dīzeļa vai benzīnnieka sadomātais kaitīgums!!

Te blakuspagastā zaļie aizklapēja DIVAS kokogļu, jeb pirolīzes rūpnīcas, jo esot LIELS DABAS PIESĀRŅOJUMS IT SEVIŠĶI AR SMAKĀM!!!

Tā ir ka dalbajobu mafija tiek pie šprices vairākās valstīs un it sevišķi lielās valstīs un valstu savienībās.

+++

Kādu laiku atopakaļ bija izdevīgi ielikt sašķidrinātās gāzes iekārtas.... kamēr neuzblieza akcīzi. Lai tik saliek CNG un akcīze būs augšā kā likts!!

viencexperc 26.maijs 2019 16:10
3 1 Atbildēt

Tiem pamuļķiem nav skaidrs, kā veidojas cena.

CNG cena ir lētākā, jo tā ir visnepopulārākā un lai to kaut kādā veidā "reklamētu" tai cena ir viszemākā.

Tā kā tas ir ar elektroauto - subsidēta uzlāde, subsidēta iegade, bonusi... Ja tai CNG cena būs 1.2 Eiro, tad to neviens sev nekad neliks.

Bet tik līdz popularitāte augs, augs arī nodokļi un cena.

Rexx 26.maijs 2019 16:33
2 0 Atbildēt

Atkārtošos, jau reiz esmu rakstijis: nevienam, izņemot pašu autolietotāju, nav izdevīgi, ja auto brauc pa lēto. Ne resursu ražotājam, ne tirgotājiem, ne nodokļu un nodevu iekasētājiem. Pēdējiem ir būtiski sasniegt lietotāju kritisko masu, kad var pakalponumu pârslēgt no lēta un izdevīga uz dārgu un peļņu nesošu. Kā tas savulaik bija ar pilsētu katlumājām- no mazuta uz gāzi,( to pašu dabasgāzi,!) un pircēja maciņā jau var smuki iegrābties.

uupis 26.maijs 2019 18:40
0 0 Atbildēt

Cik lielu attālumu var nobraukt ar CNG 50L?

Cik lielu attālumu var nobraukt ar LPG 50L?

Un cik lielu attālumu var nobraukt ar Tesla elektrību?

Kanibaals 28.maijs 2019 8:32
0 0 Atbildēt

CNG litros nemēra. Nav svarīgi litri bet gan izmaksas uz 100km. Tesla var pa lēto braukt bet dārgi maksāsi.

JanJan 27.maijs 2019 10:11
1 0 Atbildēt

CNG Latvijā ir 2 problēmas:

1) augsts akcīzes nodoklis, ja izmanto, kā degvielu transportā (kā kurināmajam akcīze ir krietni zemāka);

2) Pēdējo reizi dzirdēju, ka CNG iekārtas mašīnās bez maz vai tiek uzskatītas par bīstamajām iekārtām pēc likumdošanas un tur vajag attiecīgus papīrus (šķiet no VVD?), kas to visu procesu pamatīgi sarežģī.

lynx85 27.maijs 2019 12:24
6 0 Atbildēt

"Tā kā CNG enerģijas saturs ar 13,3 kWh/kg ir gandrīz divreiz lielāks nekā LPG ar 6,8 kWh / l "

Kā var tieši salīdzināt kilogramu ar litru? Vai galvenais ir skaisti skaitļi, a kā viņus iegūsim, tas jau pofig?

imzz 27.maijs 2019 15:53
1 0 Atbildēt

CNG sakarā būtu vajadzīga pilna finansiālā aina , lai varētu izvērtēt šo pasākumu. Vispirms, CNG stacijas ir dārgas, ap miljonu gab. cik atceros, otrkārt neviens vispār nepiemin tās elektroenerģijas, kas vajadzīga dabasgāzes saspiešanai līdz vismaz 200 atm., izmaksas. Kā jau tika pieminēts, sponsorēts pasākums un cenas var mainīties.

Kanibaals 28.maijs 2019 8:34
0 0 Atbildēt

Neviens arī nepiemin to enerģiju cik iztērē benzīna sūknis DUS pumpējot degvielu. Kāda starpība, tam tāpat jābūt cenā iekļautam.

Matemātika rullē 29.maijs 2019 11:31
0 0 Atbildēt

"Iebraucot degvielas uzpildes stacijā redzams, ka LPG cena (Vācijā; sk.grafiku par 2018.g) šobrīd ir viszemākā."

Škribents laikam šo rakstot uz galvas stāvējis, jo viņam liekas, ka LPG pa 0,74 Eur ir lētāka par CNG pa 0,71 Eur

ytteroy 13.aprīlis 2020 20:05
0 0 Atbildēt

izdevīgāko lpg cenu var apskatīties arī te - gasprices.dna.lv/?fuel=lpg

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Pa ceļam uz Marbelja 95 benzīns 1.799 un dīzelis 1.649 EUR. Paskaties iAuto iepriekšējo video no LV (+ VIDEO) 6

Attēlos un video var redzēt, kādas šobrīd ir degvielas cenas Spānijā, Latvijā un Lietuvā. Lasīt vairāk

 

Arī kā sedans - Volkswagen Passat Ķīnai 7

Jaunākais Volkswagen Passat Eiropā ir pieejams tikai universāla modifikācijā, taču Ķīnā to var nopirkt ar sedana virsbūvi. Lasīt vairāk

 

ADAC: Ķīnas autobūve ir nopietni konkurenti 8

Vācijas automobiļu kluba ADAC eksperti nonākuši pie secinājuma, ka Ķīnas autobūves produkcija pēdējos gados ir stingri pielikusi un min Eiropas ražotājiem uz papēžiem. Lasīt vairāk

 

2,8 sekundes līdz simtam - Mercedes-AMG prezentē 816 Zs jaudīgu kupeju (+ FOTO) 7

Vācijas Mercedes-AMG Šanhajā, Formula-1 sacensību pasākuma laikā nodemonstrējis savu GT saimes flagmani, kupeju Mercedes - AMG GT 63 S E-Performance, kas nodrošināta ar 816 Zs jaudīgu hibrīdiekārtu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti