Elektromobilis: kam pievērst uzmanību pirmajā braucienā 12

 

Foto: Publicitātes foto

Renault | 2.novembris 2023 8:51

Elektromobiļus vēl aizvien pavada dažādi nostāsti, mīti un nepamatota piesardzība potenciālajos lietotājos. Piemēram, ka braukšana ar elektroauto kardināli atšķiras no braukšanas ar klasisku iekšdedzes dzinēja mašīnu. Protams, ir dažas nianses, kas saistītas ar elektromobiļa vadību, taču atšķirības nav tik lielas, kā sākumā varētu šķist.

Daudzi, kas ir izmēģinājuši gan elektroauto, gan tradicionālās mašīnas ar iekšdedzes dzinēju un automātisko pārnesumkārbu, visticamāk atzīs – atšķirības starp šīm transportlīdzekļu kategorijām pastāv, taču tās ir patiešām nelielas.

Kā norāda "Renault" sabiedrisko attiecību un komunikācijas koordinators Baltijas valstīs Mindaugs Plukis, visizteiktāk atšķirības jūtamas akseleratora nospiešanas brīdī, jo elektromobiļa paātrinājums ir straujāks, vienmērīgāks un braucēja ķermenis spēcīgāk ieguļ sēdeklī.

"Elektriskajiem auto ir lielāks griezes moments, un tas nosaka sprādzienveidīgo momentāno jaudu braukšanas sākumā, uz kuru vadītājam ir jāreaģē nedaudz intuitīvāk un pie kuras jāpierod. Jo īpaši tiem vadītājiem, kuri vēl nekad nav vadījuši elektromobili. Tāpēc sākumā iesaku izvēlēties EKO režīmu un braukt maigāk, jo pārmērīga momentānā paātrinājuma izmantošana var būt ne tikai izaicinājums vadītāja iemaņām, bet arī ātri iztukšos baterijas enerģijas rezerves," iesaka M. Plukis, kurš savā automobilista mūžā izmēģinājis ne vienu vien elektroauto.

Eksperta ieskatā braukšana ar elektroauto ļoti līdzinās braukšanai ar parastu iekšdedzes dzinēja automašīnu – viss ir atkarīgs no braukšanas stila. Ja vēlaties labu pieejamās enerģijas un nobraucamā attāluma attiecību, braukšanai ar elektroauto jābūt apzinātākai un ekonomiskākai. Proti, jums ir jāspēj savlaicīgi paredzēt savas darbības, pareizi jāplāno bremzēšana un paātrināšanās, kustība satiksmes plūsmā un, protams, jāievēro atļautā braukšanas ātruma ierobežojumi.

"Viss ir ļoti vienkārši – jo lielāks braukšanas ātrums, jo vairāk enerģijas ir nepieciešams, lai to uzturētu. Šī likumsakarība vienlīdz attiecas kā uz elektriskajiem, tā arī iekšdedzes dzinēja automobiļiem. Tāpēc pat jaunpienācējiem elektromobiļu pasaulē būtu jāzina, ka nosvērts braukšanas stils pozitīvi ietekmēs baterijas uzlādes līmeni, palielinās sniedzamību un samazinās uzlādes biežumu," papildina M. Plukis.

Kā norāda M. Plukis, pie elektromobiļa stūres jādomā ne tikai par maigu un vienmērīgu braukšanu. Lai gaitas akumulatora uzlādes līmenis ilgstoši būtu pēc iespējas augstāks, ir jāapgūst reģenerējošā bremzēšana, kuras laikā tiek atgūta enerģija.

"Elektromobiļu vadītāji savās interesēs var izmantot tā saukto rekuperācijas jeb enerģijas atgūšanas režīmu. Ja braucam pa ārpilsētas ceļiem, šo režīmu varam izslēgt, taču pilsētā rekuperācijas režīms daudzās situācijās var pilnībā aizstāt automašīnas darba bremzes," papildina "Renault" pārstāvis.

Gan franču zīmola, gan citu ražotāju elektromobiļos ir arī virkne taupības režīmu, kas palīdz samazināt enerģijas patēriņu dažādās sistēmās: apsildes un gaisa kondicionēšanas iekārtā, mašīnas palīgsistēmās un pat automobiļa piedziņā. Arī automašīnas salona uzsildīšana vai atdzesēšana, kamēr tā pievienota elektrotīklam, ļauj iegūt vairāk enerģijas braukšanai un vienlaikus atbrīvo no rūpēm par pasažieru termisko komfortu brauciena sākumā.

"Kad elektromobilis ir pievienots uzlādes iekārtai vai tieši elektrotīklam, varam attālināti iestatīt tādu salona temperatūru, kādu vēlamies pirms došanās ceļā. Tehnoloģiju attīstības dēļ elektromobiļu nobraucamais attālums katru gadu palielinās, tomēr garāku maršrutu gadījumā braucienu aizvien ieteicams rūpīgi plānot un paredzēt iespējamās uzlādes pauzes. Piemēram, "Renault Megane E-Tech electric" šim nolūkam ir aprīkots ar brauciena plānošanas asistentu, kas ļauj reāllaikā pielāgoties braukšanas apstākļiem un vieglāk sasniegt tuvākās pieejamās uzlādes vietas. Savukārt, ja mērojat nelielas distances aukstā laikā, iesaku izmantot tikai sēdekļu un stūres apsildes funkcijas, kas patērē mazāk enerģijas nekā visa salona uzsildīšana," nobeigumā piebilst M. Plukis.

 
12 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Kuilis 2.novembris 2023 12:03
7 0 Atbildēt

kad mums pec 10 gadiem apmeram.

saks vest lietotis elektroauto ar vel normalam baterijam un noskrejieniem ap 300km uz vienas uzlades.

un cena šiem elektroauto bus robežās 4-6t eur.

tad pats te komentaros vel lielīsi elektroauto.

tagad kad pats brauc ar 15-20 gadus vecu dīzeli, grūti objektīvi kaut ko komentēts par elektroauto kasmaksa sakot no 50t euro.

Klimpis 2.novembris 2023 9:33
4 0 Atbildēt

Piemērs no dzīves. Kundze no Rīgas ar savu elektroauto atbrauc no Rīgas uz Alūksni. Atlikuši 9% uzlādes. Vienīgā uzlādes stacija O.Vācieša un Skolas ielas stūrī. "Ātrā uzlāde" nez kāpēc atslēdzas pēc 15 sekunžu lādēšanas. "Lēnā" darbojas, bet uzlādes laiks 4 stundas, pie tam uzlādes cena, kas tiek prasīta par "lēno", ir 0,20 EURO/minūte. Tuvākā uzlāde Apē. Neko darīt, jāsēž un jāgaida. Piebrauc džeks, kuram arī vajag lādēt, steidzami jābūt Rīgā, bet aķis pustukšs. Stipri sarūgtināts, ka pie lādēšanas netiek. Nu nav infrastruktūras elektroauto Latvijā! Tāds der tikai Rīgā, bet tālākiem braucieniem pilnīgi nederīgs! P.S. Nākošajā dienā pie tās pašas uzlādes stacijas ar "lēno lādēšanu" lādējas auto ar Zviedrijas numuru. Iekšā sēž drūms vecis ziemas cepurē. Nekas nav salabots.

GTD2 3.novembris 2023 11:34
1 0 Atbildēt

tas bija agrāk, tagad ir pamperi

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Volkswagen ID. Code – vācu markas dizaina nākotne (+ FOTO) 1

Pekinas autoizstādē Volkswagen izlicis apskatei konceptu ID. Code, kas liek noprast kādā virzienā stūrē vācu autobūves uzņēmuma dizaina komanda. Lasīt vairāk

 

Tikai tagad Latvijas Valsts ceļi atjauno 110 km/h uz Rīgas - Jūrmalas šosejas 30.04.2024 (+ VIDEO) 15

iAutolv konstatē, ka aprīļa pēdējā dienā situācija uz Rīgas-Jūrmalas šosejas izmainījusies un tagad maksimālais atļautais ātrums ir 110 km/h. Lasīt vairāk

 

Tiesai būs vēlreiz jāskata lieta par bēgšanu no policijas pirms 5 gadiem (+ VIDEO) 3

Tiesai atkārtoti būs jāizskata krimināllieta, kurā pirms aptuveni pieciem gadiem kāds autovadītājs narkotisko vielu reibumā bēga no policijas. Pakaļdzīšanās laikā – no Rīgas līdz Ogrei – cieta vairāki likumsargi. Bēgošo autovadītāju izdevās apturēt, tikai lietojot šaujamieroci. Un tieši ar vīrieša ievainošanu galvā saistīts Augstākās tiesas Senāta lēmums, kas paredz daļēji atcelt zemākās instances tiesas lemto, ka vīrietim par izdarīto jāizcieš piecarpus gadu cietumsods. Lasīt vairāk

 

Mitsubishi modernizējis krosoveru ASX (+ FOTO)

Reizē ar platformas brāli Renault Captur, modernizācijas procesam cauri gājis arī Mitsubishi ASX. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti