Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator

AVĀRIJA 5. Apdzīšana krustojumā 59

 
Oskars Irbītis | 10.jūlijs 2013 11:25

Avāriju seriāla piektajā daļā izvēlamies nedaudz citādu diskusijas formu. Vispirms (šodien) tikai filmiņa un īss notikuma apraksts. Tad dažas dienas lasītāju komentāriem. Un mūsu tradicionālo situāciju vērtētāju (Caune, Kalnietis, Jansons uc.) viedoklis nedēļas nogalē.


 

Oskars Irbītis, sertificēts tiesu eksperts.

Vēl viens stāsts par tipiskiem negadījumiem tajā tālajā zemē. Šoreiz stāsts par kreiso pagriezienu un apdzīšanu. Tajā tālajā valstī, kur ir noticis šāds negadījums, ir Satiksmes noteikumi, kas, esot uz galvenā ceļa neregulējamā krustojumā, atļauj veikt apdzīšanas manevru. Šādi noteikumi ir labi, ja vien vadītāji šo to atcerētos un ievērotu. Bet daļai transporta līdzekļu vadītāju ar to atmiņu ir kā ir, un negadījumi notiek.

Šajā situācijā traktora vadītājs galīgi ir aizmirsis spoguļos skatīties, visticamāk ir aizmirsis arī pagrieziena rādītājus nomazgāt, un, griežoties pa kreisi, neskatās, kas uz ceļa notiek, nepaskatās, vai kāds viņu jau neapdzen. Bet tam, kurš apdzen, pamanot traktoru, kas veikli griežas pa kreisi, nav nekādas iespējas paspēt izvairīties no sadursmes.

Apmēram piektdaļa visu negadījumu ar cietušajiem notiek pēc šāda vai līdzīga scenārija.

Bieži vien cilvēki, redzot šādu situāciju, pilnā balsī  kliedz, ka nedrīkstot, lūk, krustojumā apdzīt, nedrīkstot apdzīt kolonnu.  Tā nav kolonna – kolonnu apzīmē ar bākugunīm braucošie pavadošie transporta līdzekļi. Apdzīt vienlaikus vairākus transporta līdzekļus satiksmes noteikumi atļauj, tāpat kā apdzīt krustojumā uz galvenā ceļa neregulējamā krustojumā (krustojumā bez luksofora un gājēju pārejām), vietās, kur to neaizliedz ceļa horizontālais apzīmējums.

Būtiski ir, lai pirms kreisā pagrieziena veikšanas, mēs pārliecinātos par kustības drošību, paskatītos spoguļos.

 

Citas iAuto avāriju analīzes:

AVĀRIJA 1. Iebrauca pretējā joslā un... šeit >>>

Ivara Caunes viedoklis šeit>>>

Didža Kalnieša viedoklis šeit >>>

AVĀRIJAS 2 un 3. Instinktīvi un – stulbi šeit >>>

AVĀRIJA 4. Grāvī labāk nekā morgā ... šeit >>>

 
59 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
seaman 10.jūlijs 2013 12:48
20 5 Atbildēt

a pričom tur traktors? tam kas gāja garām vajadzēja domāt, a kapēc fūre piebremzē, krustojums priekšā - domāt vajag, nevis degunu urbināt!

es 10.jūlijs 2013 13:11
13 3 Atbildēt

Nu un??? Notika avārija, ko tālāk? Visus traktoristus sūtīt uz DBS?

Apdzinējiem - labāk piebremzē un sagaidi "drošu vietu" apdzīšanai.

bb 10.jūlijs 2013 13:28
12 3 Atbildēt

Traktoru nemaz tik viegli pamanīt ja fūre tam brau aizmugurē.Cilvēks braucot domāja, ka apdzīs lēni braucošo fūri un skat traktors veica pagriezienu...Pašam ir gadījies, ka aiz fūres tieši paslēpusies vieglā. Loģiski, ja nav fūrei pagrieziena un krustojums tukš notiks apdzīšana.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Mīlēt vai nīst - jaunie Jaguar neatstās vienaldzīgu nevienu (+ FOTO) 10

Prezentēti jaunās ēras Jaguar. Automašīnas ir tik neparasta dizaina, ka varianti lielākoties ir tikai divi – tos mīlēs vai ienīdīs. Lasīt vairāk

 

No šī verķa bīsies visi kreisie dīzeļi. Kā darbojas jaunākais kvēpu testeris? (+VIDEO) 99

Jau 2025. gadā to dīzeļauto īpašniekus, kuru spēkrati ražoti pēc 2013. gada, ikgadējā tehniskā apskatē gaida jauna atgāzu kontroles kārtība. Dūmainības mērījumu vietā tiks mērītas t.s. cietās daļiņas jeb, vienkāršāk sakot, kvēpi. Lasīt vairāk

 

Izvēlēts Lietuvas Gada auto 2025, tie ir veseli trīs (+ VIDEO) 14

Šīs nedēļas nogalē notika Lietuvas Gada auto 2025 uzvarētāju izvēlēšana, kas mūsu kaimiņzemē notiek izvēlot labāko trīs cenu kategorijās. Lasīt vairāk

 

Stāsta speciālists - kam bija nepieciešama un kā tika izmantota dzelzceļa platforma (+ VIDEO) 2

Vārdam “platforma” ir vairākas nozīmes, taču, ja runājam par dzelzceļa ritekļiem, tad ir pilnīgi skaidrs, par kādu kravas vagonu veidu būs stāsts. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti