AVĀRIJA 5. Apdzīšana krustojumā 59

 
Oskars Irbītis | 10.jūlijs 2013 11:25

Avāriju seriāla piektajā daļā izvēlamies nedaudz citādu diskusijas formu. Vispirms (šodien) tikai filmiņa un īss notikuma apraksts. Tad dažas dienas lasītāju komentāriem. Un mūsu tradicionālo situāciju vērtētāju (Caune, Kalnietis, Jansons uc.) viedoklis nedēļas nogalē.


 

Oskars Irbītis, sertificēts tiesu eksperts.

Vēl viens stāsts par tipiskiem negadījumiem tajā tālajā zemē. Šoreiz stāsts par kreiso pagriezienu un apdzīšanu. Tajā tālajā valstī, kur ir noticis šāds negadījums, ir Satiksmes noteikumi, kas, esot uz galvenā ceļa neregulējamā krustojumā, atļauj veikt apdzīšanas manevru. Šādi noteikumi ir labi, ja vien vadītāji šo to atcerētos un ievērotu. Bet daļai transporta līdzekļu vadītāju ar to atmiņu ir kā ir, un negadījumi notiek.

Šajā situācijā traktora vadītājs galīgi ir aizmirsis spoguļos skatīties, visticamāk ir aizmirsis arī pagrieziena rādītājus nomazgāt, un, griežoties pa kreisi, neskatās, kas uz ceļa notiek, nepaskatās, vai kāds viņu jau neapdzen. Bet tam, kurš apdzen, pamanot traktoru, kas veikli griežas pa kreisi, nav nekādas iespējas paspēt izvairīties no sadursmes.

Apmēram piektdaļa visu negadījumu ar cietušajiem notiek pēc šāda vai līdzīga scenārija.

Bieži vien cilvēki, redzot šādu situāciju, pilnā balsī  kliedz, ka nedrīkstot, lūk, krustojumā apdzīt, nedrīkstot apdzīt kolonnu.  Tā nav kolonna – kolonnu apzīmē ar bākugunīm braucošie pavadošie transporta līdzekļi. Apdzīt vienlaikus vairākus transporta līdzekļus satiksmes noteikumi atļauj, tāpat kā apdzīt krustojumā uz galvenā ceļa neregulējamā krustojumā (krustojumā bez luksofora un gājēju pārejām), vietās, kur to neaizliedz ceļa horizontālais apzīmējums.

Būtiski ir, lai pirms kreisā pagrieziena veikšanas, mēs pārliecinātos par kustības drošību, paskatītos spoguļos.

 

Citas iAuto avāriju analīzes:

AVĀRIJA 1. Iebrauca pretējā joslā un... šeit >>>

Ivara Caunes viedoklis šeit>>>

Didža Kalnieša viedoklis šeit >>>

AVĀRIJAS 2 un 3. Instinktīvi un – stulbi šeit >>>

AVĀRIJA 4. Grāvī labāk nekā morgā ... šeit >>>

 
Visi komentāri
 
seaman 10.jūlijs 2013 12:48
20 5 Atbildēt

a pričom tur traktors? tam kas gāja garām vajadzēja domāt, a kapēc fūre piebremzē, krustojums priekšā - domāt vajag, nevis degunu urbināt!

es 10.jūlijs 2013 13:11
13 3 Atbildēt

Nu un??? Notika avārija, ko tālāk? Visus traktoristus sūtīt uz DBS?

Apdzinējiem - labāk piebremzē un sagaidi "drošu vietu" apdzīšanai.

Klauss 10.jūlijs 2013 13:20
2 1 Atbildēt

Nu vajadzētu tomēr aizliegt apdzīšanu krustojumos vismaz apdzīvotās vietās. Pats šādu manevru nedaru, jo tas ir ļoti bīstams. Parasti šādus ,kas griežas pa kreisi taču apbraucam pa labo pusi ( nerakstīts likums).

Tontoons 10.jūlijs 2013 13:21
3 0 Atbildēt

un ko mēs no tā mācāmies?

- Lai izraisītu avāriju ir jābūt diviem auniem, ja?

bb 10.jūlijs 2013 13:28
12 3 Atbildēt

Traktoru nemaz tik viegli pamanīt ja fūre tam brau aizmugurē.Cilvēks braucot domāja, ka apdzīs lēni braucošo fūri un skat traktors veica pagriezienu...Pašam ir gadījies, ka aiz fūres tieši paslēpusies vieglā. Loģiski, ja nav fūrei pagrieziena un krustojums tukš notiks apdzīšana.

Nortel 10.jūlijs 2013 13:42
4 0 Atbildēt

Neizskatās, ka cilvēks apdzenot vispār domāja. Spriežot pēc video, viņš jau labu laiku un lielā ātrumā braucot atradās pretējā joslā, tā kā traktoru noteikti varēja redzēt. Bez tam, kāds ātrums viņam bija izpildot apdzīšanas manevru? Ja atļautais, tad bija jāpaspēj sabremzēties.

Krotow 10.jūlijs 2013 18:28
2 0 Atbildēt

Krievu avāriju video pilns ar līdzīgiem gadījumiem. Lidotājiem ar niezošo labo pēdu jau vienmēr liekas, ka viņi kaut kur paspēs un ka priekšā ceļš brīvs un vispār Dievmāte stāvēs klāt. Nu nedrīkst apdzīt krustojumā un punkts.

mazpeedis 11.janvāris 2015 21:38
0 0 Atbildēt

Nu nevar veikt pagriezienu, ja kāds ir uzsācis apdzīšanu. Un punkts! Tas kurš šajā video apdzina, pirmais uzsāka manevru, to viņam atļāva gan apstākļi, gan csn. Savukārt traktors veicot manevru, pārkāpa 70 punktu no csn... Tauta, atkartojiet ceļu satiksmes noteikumus! Cieniet viens otru, ievērojiet csn, un visi būs veseli un dzelži dzīvi!

eksperts 10.jūlijs 2013 13:56
0 4 Atbildēt

Jā, tā nav kolonnas apdzīšana, tā ir sastrēgumā esošu transporta līdzekļu apbraukšana.

Palaidniex 10.jūlijs 2013 14:20
4 0 Atbildēt

izbraucot pretējā joslā traktoru jau nu gan varēja nepamanīt vairs tikai aklais...

un kas - traktors jau ieslēdzis pagrieziena rādīāju LAICĪGI, laicīgi palūrējis spogulī, un kā zināms - ja kāds ir jau ieslēdzis pagrieziena rādīāju, tad aizmugurē braucošajam tākā apdzīšanas manevrs vairs nav atļauts...

Kādus gadus atpakaļ kāds sportists un visādi lielisks cilvēks iznīcināja sevi un savu ģimeni, jo gribēa apdzīt nepārskatāmā vietā garu satiksmes dalībnieku rindu un iekrāva traktoram sānā ar domu, pagūšu apdzīt, viņš jau nedrīkst utt

lieki piebilst - ātrums nebija tikai drusku virs 100 un neviens mašīnā nebija piesprādzējies...

Kas - atkal nelietīgais traktorists vainīgs???

Manuprāt - neredzi ka manevrts ir drošs - neapdzen. Ir jāpieļauj, ka traktors var un DRĪKST nogriezties.

Es 10.jūlijs 2013 15:01
2 0 Atbildēt

Lai izslēgtu šādas situācijas ir vienkārši jāieriko papildus josla krustojumā, lai nogrieztos pa kreisi. Normālās valstīs tas jau sen ir izdarīts. Vēl Leiši malači šo joslu priekšā aiz krustojuma ir stabiņus sasprauduši, lai tiem dauņiem, kuri krustojumā apdzen būtu kur atdurties.

Palaidniex 10.jūlijs 2013 15:42
0 1 Atbildēt

Nu ne pie katra sīkākā celiņa tādu iekārtosi

vēl trakāk, ja to dara kā to iekārtojuši Poļi.

Es negribu tā kā ir polijā. Labāk uzmanīgākam būt apdzenot...

Es 10.jūlijs 2013 16:27
0 0 Atbildēt

Nu tad ir vienkāršāks risinājums. Priekšrocības zīmes 203 un 205 uzstādam tikai komplektā ar aizlieguma zīmi 319. Klāt vēl pieveinojam horizontālo apzīmējumu 920, kurš 90 gadījumos no 100 tur jau ir.

Krotow 10.jūlijs 2013 18:33
0 0 Atbildēt

Nez kā lai uztaisa vidējo joslu mazpilsētas krustojumā, kur brauktuves platums 5m? Protams, ja ceļa stāvoklis atļauj, nogriešanās joslas vajag. Un atkal - cik atri tās izveidos, atkarīgs no ceļa remonta brigāžu skaita un noslogotības. Drošības pēc labāk pagaidīt, kamēr krustojums atbrīvojas - tā iznāks lētāk.

Uudensputns 10.jūlijs 2013 18:43
0 0 Atbildēt

Tādi kā bb jau arī taisa ziepes uz ceļa.

Attiecīgajā situācijā,kaut pēc noteikumiem apdzīt drīkstēja,pēc veselā saprāta vadoties to darīt nedrīkstēja.Traktors lēns.Smagais arī.Velkās te tagad...,nu ka es jūs te visus...Ir obligāti jāredz,ka tam traktoram ir,kur iegriezties,ja tā,kā šajā gadījumā,tad to viņš noteikti darīs.Pēc noteikumiem taisnība apdzinējam,tikai vai morgā ir labi nonākt ar savu taisnību...

Nekādā gadījumā nelien,ja neredzi,kas notiek priekšā!!!Un viss.Losis apdzinējs.Traktorists tāds pats.

Mūsu zeme ir ļoti raksturīga ar šitādiem izgājieniem - vieni dzen pilnīgi neko neredzot,otri griežas pa kreisi,spoguļos neskatoties.

Palaidniex 10.jūlijs 2013 18:56
1 0 Atbildēt

Ja traktorists ir ieslēdzis pagriezienu, bet to kāds ņeķerpila neredz, jo ir vēl aiz fūras un pāris vieglajiem - kādā sakarā traktorists ir vainīgs??????

ak 11.jūlijs 2013 8:14
0 0 Atbildēt

Palaidniex, ieslēgts pagrieziens nedod priekšrocības. Ja apdzīšana tika uzsākta pirms traktors ieslēdza pagriezienu, tad traktoram nebija tiesību vispār neko pasākt, tikai sēdēt savā joslā un gaidīt, kad pabrauks garām. Savukārt, ja traktors jau bija ielēdzis pagr. un uzsācis manevru, bet apdzinējs tikai pēc tā sāka mainīt joslu, tad vainīgs apdzinējs, bet parasti šinī situācijā jau pietiek laika pamanīt, ka tr. griežas nost.

ak 11.jūlijs 2013 8:17
1 1 Atbildēt

Ja tomēr šāda avārija notiek, policisti parasti vērtē šādi: traktors nedeva ceļu tam, kurš jau brauca taisni pa blakus joslu, t.i. izpildīja apdzīšanu. Jo kurš kad slēdz pagriezienus tad vairs nevar noteikt, bet kurš ir kuram nogriezis ceļu, redz vēl ilgi.

GB12 11.jūlijs 2013 18:11
0 0 Atbildēt

"70. Pirms jebkura manevra — braukšanas sākšanas, pārkārtošanās, nogriešanās, apgriešanās braukšanai pretējā virzienā, apdzīšanas, transportlīdzekļa apturēšanas u.tml. — transportlīdzekļa vadītājam jāpārliecinās par ceļu satiksmes drošību un par to, vai netiks traucēti citi ceļu satiksmes dalībnieki, un laikus jādod brīdinājuma signāls ar gaismas virzienrādītājiem. Ja gaismas virzienrādītāju nav vai tie nedarbojas, brīdinājuma signāls jādod ar roku atbilstoši manevram."

"76. Pirms nogriešanās pa kreisi vai apgriešanās braukšanai pretējā virzienā brīdinājuma signāls jārāda tikai pēc tam, kad transportlīdzekļa vadītājs pārliecinājies, ka viņš netraucēs nevienu aiz viņa braucošu transportlīdzekļa vadītāju, kas uzsācis apdzīšanu."

"77. Signāla lietošana nedod transportlīdzekļa vadītājam priekšroku un neatbrīvo viņu no pienākuma ievērot piesardzību."

"89. Nogriežoties pa kreisi vai apgriežoties braukšanai pretējā virzienā ārpus krustojuma, bezsliežu transportlīdzekļa vadītājam jādod ceļš pretim braucošajiem transportlīdzekļiem un tiem transportlīdzekļiem, kas uzsākuši apdzīšanu."

Un pēdējais, galvenais -

"151. Transportlīdzekļa vadītājam, kas uz galvenā ceļa nogriežas pa kreisi vai apgriežas braukšanai pretējā virzienā, jādod ceļš transportlīdzekļu vadītājiem, kas uzsākuši apdzīšanu."

It kā jau ir arī šāds...

"121. Pirms apdzīšanas sākuma transportlīdzekļa vadītājam jāpārliecinās par to, vai:

121.2. pa to pašu joslu priekšā braucošā transportlīdzekļa vadītājs nerāda kreisā pagrieziena signālu;"

bet domāju, satiksmes noteikumi diezgan skaidri parāda, kam taisnība...

kalfonso 10.jūlijs 2013 19:58
0 0 Atbildēt

nu, ir bijuši daži līdzīgi gadījumi, kad jaunāks un stulbāks biju, bet nu veiksmīgi beigušies (jo kaut kāda iekšējā sajūta ir teikusi, ka var būt ziepes - vai nu nosignalizējot, vai sadzēšoties ir izdevies izsprukt)

bet - vienmēr ir bijis tā, ka to pagriezienu traktors ieslēdz jau pēc tam, kad esmu bijis sācis manevru.

Aigarcix 10.jūlijs 2013 21:07
0 0 Atbildēt

Nu ,no vienas puses fūristu braukshanas kultūra Latvijā ir gājusi uz leju.Agrāk gandrīz vai katrs parādīja pagriezienu,ka vari droši iet garām,tagad ,nu retais,par busiem vispār nerunāsim.Varēja jau smagais šinī gadījumā ar nedaudz pavilkt pa kreisi ar pagriezienu,lai apdzenošais noraustītos.Dažreiz tomēr visiem kopīgi japiepalīdz pie situācijas risināšanas.Ar no tiem ,dažam tik mīļajiem stabiņiem,leišos,paglāba kravinieki pavelkot pa labi,un radot spraugu kur ielīst.Nu tā.Citādi nu baigi ir jauzmanās tā garām velkot,jo spoguļos jau pie mums gandrīz neviens neskatās un par tādu opciju ,pavilkties uz malu vispār nav dzirdējuši.Tā kā nav tikai viens vainīgais,ir ari citi,netiešie.

Uudensputns 11.jūlijs 2013 1:13
1 1 Atbildēt

Fūristus tagad cep kā raušus,ņem darbos arī tādus,kuriem pirms gadiem 15 pat gaziku nedotu.

ak 11.jūlijs 2013 8:10
0 0 Atbildēt

Te viss ir atkarīgs no moments, kurā apdzenošais sāk saprast, ka traktors griezīs pa kreisi. Šo situāciju var nojaust, ja ir pieredze. Parasti, ja priekšējie kaut kā mistinās, tad jau ir skaidrs, ka kaut kas notiek. Uz Ventspils šosejas, piemēram, 50% no priekšā braucošie paši uzsāk apdzīšanu, citi pat paskatās spogulī un redz, ka jau auto iet garām, bet vienalga uzsāk apdzīšānu vēl pa vidu.

es 11.jūlijs 2013 10:07
0 0 Atbildēt

Ja runājam par to, kā izvairīties no sadursmes, tad es mēģinātu tomēr ielekt priekšā fūrei, ja nē, tad sliktākajā gadījumā dzēstos pret fūres sāniem. Noskrāpētus sānus ir vieglāk atjaunot nekā sasistu priekšu.

wet 11.jūlijs 2013 16:35
1 0 Atbildēt

kāds lasīt māk? Nu tad izlasiet vēlreiz - esot uz galvenā ceļa DRĪKST apdzīt arī krustojumā.Starp citu, CSN ir norma, kura saka, ka braucējs drīkst prezumēt, ka visi pārējie CS dalībnieki ievēros CSN. Tātad, ja es DRĪKSTU apdzīt un to daru, es prezumēju, ka visi pārējie CS dalībnieki to apzinās un savus manevrus plāno atbilstoši.

Palaidniex 11.jūlijs 2013 16:48
1 1 Atbildēt

Speciāli Tev - drīkst arī nogriezties un, ja es ieslēdzu pagriezienu, mani vairs NEDRĪKST apdzīt! Tas, ka aiz fūres mani neredzi un neredzi manu pagrieziena rādītāju, nepadara mani par vainīgu!

solaris 11.jūlijs 2013 17:05
1 1 Atbildēt

CSN 76.punkts: Pirms nogriešanās pa kreisi vai apgriešanās braukšanai pretējā virzienā brīdinājuma signāls jārāda tikai pēc tam, kad transportlīdzekļa vadītājs pārliecinājies, ka viņš netraucēs nevienu aiz viņa braucošu transportlīdzekļa vadītāju, kas uzsācis apdzīšanu.

Palaidniex 11.jūlijs 2013 17:22
1 1 Atbildēt

121. Pirms apdzīšanas sākuma transportlīdzekļa vadītājam jāpārliecinās par to, vai:

121.2. pa to pašu joslu priekšā braucošā transportlīdzekļa vadītājs nerāda kreisā pagrieziena signālu;

nu un 11.janvāris 2015 20:50
0 0 Atbildēt

tas daunis kas apdzen nemaz nedomā kapēc fūre ir sabremzējusies. un ja tur pāri ietu cilvēks nevis traktors grieztos ko tad? vieglais ir kārtējaiis atsaldētais braucējs kam citi ceļa dalībnieki neeksistē

solaris 11.jūlijs 2013 17:06
1 0 Atbildēt

CSN 77.punkts: Signāla lietošana nedod transportlīdzekļa vadītājam priekšroku un neatbrīvo viņu no pienākuma ievērot piesardzību.

Palaidniex 11.jūlijs 2013 17:16
1 1 Atbildēt

paskatos uz aizmuguri spogulī - ir fūre, kura un nav neviena ērgļa kurs tuvotos un apdzītu kaut vai fūri - ieslēdzu ieslēdzu pagriezienu un gatavojos manevram... Pēkšņi parādās ērglis, kas reāli pārsniedz ātrumu un taisās apdīt VISUS... Un, ko darīt? Pārtraukt apdzīšanu, jo kāds ņeķerpila pēkšņi ir jāpalaiž? Kāpēc man jāpārtrauc savs manevrs, ko esmu likumīgi uzsācis, tikai tāpēc ka kāds jau pārsniedz ātrumu un domā ka tam pieder ceļš?

Nu ok - ja es spēju tādu debiliķi pamanīt, es izvairos no avārijas (ja varu) tikai tāpēc, ka ir pašsaglabāšanās instinkts, bet šādu pārāk iedomīgu čaļu pēc kāpēc pārējiem ir jāstāv miera stājā???

Veicot apdzīšanu - to var veikt tikai ta, ja esi drošs par manevru un neveidosi avārijas situācijas.

solaris 11.jūlijs 2013 17:34
1 0 Atbildēt

Nesaprotu, tev galvenais šķiet pašapliecināšanās - kurš galvenais uz ceļa, vai arī satiksmes drošība? CSN skaidri reglamentē darbību SECĪBU - kurš kādos apstākļos ko drīkst vai nedrīkst darīt. Runa ir par secību. Ja kāds JAU ir uzsācis apdzīšanu, tad tu pat pagrieziena rādītāju nedrīksti ieslēgt, kur nu vēl aizškērsos viņam ceļu. Un nav ko apvainoties un lamāt viņu par "iedomīgu čali". Viņa darbība pēc secības sanāca pirmā, tāpēc saskaņā ar SCN tev ir juridiski tiesības kaut ko darīt tikai pēc tam. Nu un, protams, tas attiecas arī uz apdzinēju - ja pirmais pēc secības darbību ir uzsācis tas, kurš vēlas nogriezties pa kreisi, tad aizmugurē neviens [kurš, sanāk, līdz tam to vēl nav sācis] nedrīkst sākt apdzīšanu. Lasi trešo reizi - secība. Tas, ka ir liela ātrumu atšķirība, neko juridiski nemaina.

P.s. Man reiz arī bija, ka lielā ātrumā apdzinu kādas sešas, septiņas vieglās mašīnas, kuras cieši viena otrai pakaļā iespiedušās brauca rindiņā. Pretējā joslā lielu gabalu brīva, nekādu problēmu. Te pēkšņi viens no tās rindas vidus man deguna priekšā parāda kreiso pagriezienu un brauc man priekšā - uzsākot apdzīšanu. Ja es nebūtu viņu apdzinis pa pretējās puses nomali, saceldams putekļu mākoni, būtu bijusi sadursme. Viņa vainas dēļ. Jo vajag skatīties spoguļos, kad lien ārā no joslas.

Palaidniex 11.jūlijs 2013 18:16
1 1 Atbildēt

Ieteiktu palasī csn 6. punktu!

Es skatos spogulī - aiz manis kaut kur tālumā ir sācis apdzīšanu Mr. Solaris. Pieņemu, ka viņšnebrauc uz 160 un saprotu, ka ar saviem īslaicīgiem 120 mierīģi pagūšu apdzīt vienu priekšā braucošo...

Izrādās nē - ar 160 braucošajam Solarim ir pilna muite taisnības, bet man, kas tikai sācis pāātrināties no 90 - nē...

Protams, ka ir runa par secību. bet ir vēl viens punkts - ja neredzi, kas notiek priekšā fūrai - Kā vari būt drošs par apdzīšanas manevru un pārliecināts, ka tur braucošais traktors nav ieslēdzis pagriezienu, pirms esi sācis pārgalvīgo manevru.

Manā skatījumā - neredzi ko un kāpēc grasies apdzīt - NEAPDZEN!

solaris 11.jūlijs 2013 18:28
0 0 Atbildēt

Ja manā pusē ir CSN norma, bet tavā pusē ir PIEŅĒMUMS, tad taisnība ir man. Otrkārt, ja tu pārkāp ātrumu, braucot ar 120, tad tev nav morālu tiesību apvainoties uz to, kurš brauc ar 160. Sevišķi jau apdzīšanas laikā, kad ir svarīgi pēc iespējas samazināt laiku, kad esi uz pretējā braukšanas virziena joslas.

Palaidniex 11.jūlijs 2013 18:34
0 0 Atbildēt

Šito varēsi stāstīt tiesu ekspertiem, kas ievērtēs auto bojājumus un noteiks teorētisko ātruma starpību...

Normālā valstī vismaz abpusējā vaina garantēta.

GB12 11.jūlijs 2013 18:30
0 0 Atbildēt

Bija gadījums - no mazāk svarīga ceļa griežas ārā automobilis, paskatās pa kreisi, jā, apm. 300-400 metru attālumā krustojumā iedegas zaļā gaisma, tur esošie uzsāk braukšanu, skats pa labi - brīvs. Auto (nevelkoties) sāk griezties uz galvenā ceļa pa kreisi. Pēkšņi parādās lidojošs orgānu donors ar kaut kādu Kawasaki, kurš mēģina kaut kā mīkstāk nokrist. Notiek sadursme. Gan pēc liecinieku stāstītā, gan pēc sadursmes stipruma, bremzēšanas pēdām u.c. pazīmēm redzams, ka motociklists nav braucis ar atļautajiem 70 km/h tajā vietā. 3 reizes mini, kuru atzina par vainīgu...

solaris 11.jūlijs 2013 18:30
0 0 Atbildēt

Un jā, manā gadījumā es redzēju visus, kurus grasījos apdzīt. Neviens pagriezienu nebija ieslēdzis. Taču, ja runā par šo uzdevumu, kur redzamību aizsedz fūre, tad es gaidu iAuto apsolītos speciālistu komentārus, jo šī ir sarežģītāka situācija.

Palaidniex 11.jūlijs 2013 17:19
1 0 Atbildēt

tik pat labi ir cita situācija - iedomājies stāv (vai lēnām brauc) traktoriņš ar ieslēgtu kreiso pagriezienu un vēlas griezties pa kreisi, fūras nav, tātad es drīkstu, jo man vairak vajag, es vairak steidzos, ir lielāks ātrums - vienalga censties apdzīt traktoriņu???

GB12 11.jūlijs 2013 18:21
1 1 Atbildēt

Tas jau vairāk ir ētikas un pieklājības jautājums, bet juridiski - jā, tu vari censties apdzīt traktoriņu un, ja viņš to neredzēs, tad vainīgs būs viņš...

Līdzīgi kā, piemēram - stāvi blakus joslā sastrēgumā, gribi pārkārtoties. Blakus joslā esošais it kā tevi laiž, bet, kad tu uzsāc pārkārtošanos, šams vai nu pārdomā vai nepatika tavs lēnais manevrs (vai arī dara to speciāli, lai dabūtu atlīdzību no tava apdrošinātāja, kas bija populāri krīzes gados) dod virsū un notiek sadursme... No vienas puses, ētiski un morāli tu vainīgs neesi, no otras puses - tas otrs brauca pa savu joslu un tu pārkārtojies. Tātad, juridiski vainīgs.

Palaidniex 17.jūlijs 2013 20:28
1 0 Atbildēt

Nu, nu. Sēdies - divi! Izlasi inoteikumus vēlreiz

Palaidniex 11.jūlijs 2013 18:51
0 0 Atbildēt

Un kā Tu pierādīsi, ka traktors nerādīja pagriezienu?

solaris 11.jūlijs 2013 19:04
0 0 Atbildēt

Ar videoreģistratora ierakstu.

Ja nemaldos, autotehniskajā ekspertīzē arī var noteikt, vai lukturi to sasišanas brīdī bija ieslēgti (šāda jautājuma jēga gan, protams, atkarīga no situācijas).

Palaidniex 11.jūlijs 2013 21:15
2 0 Atbildēt

Videoreģistrators traktoram ar skatu vismaz spogulī neizklausās pēc reālas štelles. Un ja traktora vietā nogriežas vieglais? Kam ātrāk ieslēgts mirgojošs pagrieziens varētu būt pagrūti noteikt. Es te viennozīmīgi netiktu pie sienas no griezties gribētāju...

Palaidniex 11.jūlijs 2013 21:26
2 0 Atbildēt

Un pats jutrākais - ja brauc automašīnasun pirmā no tām grib nogriezties un ieslēdz kreiso pagriezienu, tad kaut kur dziļi aizmugurē apdzīšanas manevru uzsākušam (pofigā redz vai nē, ir vai nav priekšā kāds ieslēdzis pagriezienu) kingam ir priekšroka un visai joslai jāstāv. Tad aiz pirmā dzinēja parādās nākamais un tā visi tā kā idiņi stāv, jo lūk kingiem jāsteidzas...

solaris 11.jūlijs 2013 22:01
0 0 Atbildēt

Paga, paga, nu jau sākas fantāzijas. "Visa josla" ir tikai tie daži auto, kuri brauc rindā cieši viens aiz otra, neievērojot distanci, līdz ar to nedodot iespēju apdzenošajam pārkārtoties pa labi, ja kāds priekšā neapdomīgi izlecis. Ja ir normāla distance, tad nav nepieciešamības apdzīt visus vienā reizē. Bez tam - kad apdzīšana pēc pārdesmit sekundēm būs pabeigta, tad arī citi var rīkoties, kā grib un var. Vienkārši vajag nelielu laika brīdi ievērot, katram rīkojoties atbilstīgā secībā - kurš pirmais sācis manevru, kurš pēc tam. Tas nav tika ilgs laika posms, lai tā dēļ apvainotos (ar naidīgumu uzskatītu apdzenošo auto par kaut kādu "kingu", kurš tev dara pāri).

Uudensputns 12.jūlijs 2013 1:19
1 0 Atbildēt

Izskatās,ka beidzot AJ trāpījis desmitniekā - viena no aktuālākajām lietām uz ceļiem.

Paradokss.

Nav receptes,kā to pareizi izdarīt.Ja visi ievērotu csn,tad labi,it kā spēles noteikumi skaidri,taču ir liels BET - tie,kuri kaut ko neievēro,CP tādus neķer,jo nav tehnisku iespēju,rezultāts bieži ir škindošu bleķu skaņa...

Palaidniex 12.jūlijs 2013 7:10
1 1 Atbildēt

To jau arī gribu pateikt - avārijas nebūtu, ja apdzinējs nemēģinātu veikt ne līdz galam pārdomātu avāriju.

Solaris pieminētās dažas sekundes bezkaunīgajā sabiedrībā ir stiepjams jēdziens.

Un jā - ja priekšā braucošais stājās un nav redzama iemesla, varbūt tomēr nevajag ar aizvērtu širmi spītīgi apdzīt... Variācijas par tēmu, kāpēc stājās ir daudz, ne tikai pagriezties gribošs traktors...

Esošais video (cik nu redzams) liecina, ka skrējējs jau sen un ar stingri palielinātu ātrumu velk kā debils pa pretējās kustības joslu...

Palaidniex 12.jūlijs 2013 7:59
0 0 Atbildēt

rēka, ko tik nevar pārrakstīties

ir: "ne līdz galam pārdomātu avāriju"

vajag: "ne līdz galam pārdomātu manevru"

karl 12.jūlijs 2013 10:49
2 0 Atbildēt

Gribētos zināt CP ekspertu vērtējumu, tas ir, kas tiek ņemts vai neņemts vērā, lietu izskatot. Visticamāk, jau tikai sausi likumi. Pēc manas saprašanas braukšanas ātrums fūrei un traktoram dotajā brīdī nepārsniedz 20km/h. Tad, ja priekšā braucošie sāk čammāties un fūre bremzēt, ko viņa noteikti darīja neatkarīgi no tā vai traktoram bija vai nebija ieslēgts pagrieziens, tad kur vieglajam jālien? Bet viņš jau nelīda, jo jau labu laiku brauca pa pretējā virziena joslu un nepārliecinājās par situāciju priekšā! Tātad, vainīgs būs traktorists, kurš pirms krustojuma nelika pa bremzēm, lai palaistu kādu lidotāju.

rt 12.jūlijs 2013 13:29
2 0 Atbildēt

Man liekas, ka "eksperti" grib sagaidīt viedokļus par to, ko darīt šādā situācijā, nevis spriedelējumus par to, kurš vainīgs u.t.t.

Vajadzēja jau rakstā ielikt retorisku jautājumu - ko darīt apdzinējam šādā situācijā? Vai ko darīt kreisā pagrieziena veicējam, lai izvairītos no avārijas?

Tas, ko es tagad redzu ir vienkārša apmeklējumu, komentāru statistikas reitingu kačāšana.

Palaidniex 12.jūlijs 2013 14:18
2 1 Atbildēt

ko darīt? Vienkārši - NEVAJAG apdzīt, ja neredzi kāpēc priekšā breaucošais sācis minstināties...

Kur likties, ja esi jau "lēcienā uz galvas nezināmā peldvietā"?

a) bremzēt un raut grāvī (lētāk)

b) bremzēt raut traktorā (dārgāk)

b.1 raut ar purnu ratā

b.2 raut ar sānu piekabē

Ontons 12.jūlijs 2013 15:14
0 0 Atbildēt

Vēl var ar roceni apmest ripā (ļoti lēti)

Crankshaft 16.jūlijs 2013 11:16
0 0 Atbildēt

Aigarcix

Nu ,no vienas puses fūristu braukshanas kultūra Latvijā ir gājusi uz leju.Agrāk gandrīz vai katrs parādīja pagriezienu,ka vari droši iet garām,tagad ,nu retais,par busiem vispār nerunāsim.

==================

Jā, šai jautājumā piekrītu, kaut vēlāk tu arī brauc auzās!

Pilnīgi pareizi: es pat ar "vieglo" braucot, parādu "labo"

pagriezenu, ja spogulī redzu, "ka nāk!". No fūres taču apskats ir tālāks...

oskar 11.janvāris 2015 20:43
1 0 Atbildēt

tu esi auns! dēļ tādiem kā tu arī notiek avārijas

zhanis 11.janvāris 2015 21:27
0 0 Atbildēt

un ko tad traktoristam darīt ? Apstāties un gaidīt kad šo beigs apdzīt ? Tā jau var visu dienu staaveet :D

Dace 12.janvāris 2015 2:14
0 0 Atbildēt

Es saprotu ka visi saja laikmeta kaut kur steidzas,bet pirms apdzit vajaga no visam pusem izvertet,vai var tai vieta apdzit vai vares paspet apdzit,Un t.t.l.Var palauties tikai pasam uz sevi,jo nezinam ko doma ,un ko daris cits.

Robis 24.janvāris 2015 23:19
0 0 Atbildēt

Noteikumos stāv rakstīts: Ka nevar veikt apdzīšanas manevru, ja kāds to jau sācis darīt.

Taka ekspert ne tikai spoguļos jāskatās, bet arī CSN šad tad jāpalasa.

Bet dzīvē un uz ceļa ,tak parasti ir savādāk. Vai ne tā?

cilvēks no laukiem 25.janvāris 2015 10:28
1 0 Atbildēt

Un ko man tagad kā traktoristam pakārties vai? Nu nav man tiezirgi un tāds cēliens kā bembim. Aiz manis iet fūre. Lēnām bremzēju un ieslēdzu pagriezienu ( laicīgi) gandrīz esmu apstājies kad paskatos atpakaļgaitas spogulī (hmmm neviena nav) uzsāku manevru. Manevra vidū bladāc viens pajoliņš sānos, kam bremzēšanas ceļš velkas ap 23 metriem. Tad jautājums, kurš ko neskatījās?

? 16.maijs 2016 12:07
0 0 Atbildēt

Ķemeri - Rīga ceļā posmā nogriezos uz kreiso pusi, pirms manis arī nogriezās, samazinājām ātrumu! Kā var mani apdzīt, ja uz pagrieziena jau 50km/h un es ar šādu ātrumu veicu kreiso pagriezienu kamēr man nav pretimbraucošie? Ko es varu redzēt ieslēgtu aiz 2.mašīnas?

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti