Šis ir pagājušā gada ziemas virsraksts. Taču atkal aktuāls. Baigais kārdinājums taču uzbraukt uz ledus...
Tādēļ atgādinām dažus nepārkāpjamus likumus.
Pirmkārt – vai drīkst? Principā Latvijā nav kopīga likuma, kas aizliegt braukt ar auto pa aizsalušu ūdenstilpni. Ļaut vai neļaut – atstāts konkrētās pašvaldības vai privātīpašnieka ziņā. Tie reizēm un vietām aizliedz. Bet liegumu nepietiekami izziņo un vēl vājāk kontrolē. Vietām oficiāli atļauj (Alūksnes ezers, piemēram). Visbiežāk izliekas neredzam. Lai dullie dara ko grib...
Te nu nāk „otrkārt”. Dulls būsi, ja brauksi „uz dullo”. Ja paļausies uz to, ka jau krietnu laiku naktīs salst. Ja neesi dulls – ar bļitkotāja urbi ir jāurbj caurums. Jābāž tajā zara kāsītis, jāaizķer aiz ledus apakšmalas un jāmēra. Cik vajag? Vienīgās vietas pasaulē, kur braukšanu pa ledu uzrauga speciāli dienesti ir ASV ziemeļi un Kanāda. Tur viņi paceļ atļaujas zīmes, ja ledus biezums ir desmit collas (25 cm). Ar ko plānāku nevajadzētu riskēt arī mums. Un urbt vajadzētu nevis vienā vietā, bet pa visu iecerēto trasi.
iAuto bija viesos pie Ērika Gasparoviča Jelgavas „Rullīšos”. Viņam ir ne tikai kartodroms (diemžēl pagaidām bez sniega), bet arī dīķis. Karjers. Spīd kā spogulis, un sliedes liecina, ka slidotava jau ar automobiļiem iemēģināta. Ledus biezums šogad pat bez urbšanas redzams – tas ir caurspīdīgs un plaisu vietās savus izmērus skaisti demonstrē. Ir tie 25 cm. Iespējams pat vairāk. Bet plaisas ir ne tikai skaistas. Tās rada tādu nepatīkamu (laikam jau maldinošu) nedrošības iespaidu. Ēriks gan sola – ja skaitliski lielāka interese parādītos – trasi gan ar urbumiem nokontrolēt, gan ar smagu traktoru pārbaudīt.
Otra bezsniega ziemas slidotavu problēma – nu baigi jau gluds un slidens. Ar sliktākām riepām uz šāda spoguļa ko jēdzīgu pat meistaram izpildīt būs grūti. Derētu iepriekš palaist kādu ar „sporta naglām” – lai sašvīko. Arī to gan principā var noorganizēt.
Bet pilnīga drošība un arī daudzviet labāka saķere ir mūsu jau ar darba sākumu apsveiktajos „Brīvkalnos”. Atceļā no Jelgavas tur pabijām un gan citu priekus redzējām, gan savu drusku izbaudījām.
Neguli! Trašu kontaktus meklē šeit - http://www.iauto.lv/trases.php.
„Rullīšu” dīķi pārbauda Ēriks Gasparovičs.
„Brīvkalni” – trases garā līkuma ātrāko versiju iemēģina pieredzējis sportists L.Vīgants.
Foto: Atis Jansons
Un jau trešajā aplī ar slīdēm krietni labāk tiek galā šī Audi pilots – zēns, kurš to mēģina pirmo reizi.
no bmwpower, Voosa dīķis
[img]imagizer.imageshack.us/v2/495x661q90/541/xevf.jpg[/img]
[img]imagizer.imageshack.us/v2/495x661q90/21/ejq5.jpg[/img]