Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator

Vispirms urb, vecīt! 4

 
Gunārs Brauns speciāli iAuto | 25.janvāris 2014 14:19

Šis ir pagājušā gada ziemas virsraksts. Taču atkal aktuāls. Baigais kārdinājums taču uzbraukt uz ledus...

Tādēļ atgādinām dažus nepārkāpjamus likumus.

Pirmkārt – vai drīkst? Principā Latvijā nav kopīga likuma, kas aizliegt braukt ar auto pa aizsalušu ūdenstilpni. Ļaut vai neļaut – atstāts konkrētās pašvaldības vai privātīpašnieka ziņā. Tie reizēm un vietām aizliedz. Bet liegumu nepietiekami izziņo un vēl vājāk kontrolē. Vietām oficiāli atļauj (Alūksnes ezers, piemēram). Visbiežāk izliekas neredzam. Lai dullie dara ko grib...

Te nu nāk „otrkārt”. Dulls būsi, ja brauksi „uz dullo”. Ja paļausies uz to, ka jau krietnu laiku naktīs salst. Ja neesi dulls – ar bļitkotāja urbi ir jāurbj caurums. Jābāž tajā zara kāsītis, jāaizķer aiz ledus apakšmalas un jāmēra. Cik vajag? Vienīgās vietas pasaulē, kur braukšanu pa ledu uzrauga speciāli dienesti ir ASV ziemeļi un Kanāda. Tur viņi paceļ atļaujas zīmes, ja ledus biezums ir desmit collas (25 cm).  Ar ko plānāku nevajadzētu riskēt arī mums. Un urbt vajadzētu nevis vienā vietā, bet pa visu iecerēto trasi.

iAuto bija viesos pie Ērika Gasparoviča Jelgavas „Rullīšos”. Viņam ir ne tikai kartodroms (diemžēl pagaidām bez sniega), bet arī dīķis. Karjers. Spīd kā spogulis, un sliedes liecina, ka slidotava jau ar automobiļiem iemēģināta. Ledus biezums šogad pat bez urbšanas redzams – tas ir caurspīdīgs un plaisu vietās savus izmērus skaisti demonstrē. Ir tie 25 cm. Iespējams pat vairāk. Bet plaisas ir ne tikai skaistas. Tās rada tādu nepatīkamu (laikam jau maldinošu) nedrošības iespaidu. Ēriks gan sola – ja skaitliski lielāka interese parādītos – trasi gan ar urbumiem nokontrolēt, gan ar smagu traktoru pārbaudīt.

Otra bezsniega ziemas slidotavu problēma – nu baigi jau gluds un slidens. Ar sliktākām riepām uz šāda spoguļa ko jēdzīgu pat meistaram izpildīt būs grūti. Derētu iepriekš palaist kādu ar „sporta naglām” – lai sašvīko. Arī to gan principā var noorganizēt.

Bet pilnīga drošība un arī daudzviet labāka saķere ir mūsu jau ar darba sākumu apsveiktajos „Brīvkalnos”. Atceļā no Jelgavas tur pabijām un gan citu priekus redzējām, gan savu drusku izbaudījām.

Neguli! Trašu kontaktus meklē šeit - http://www.iauto.lv/trases.php.

„Rullīšu” dīķi pārbauda Ēriks Gasparovičs.

„Brīvkalni” – trases garā līkuma ātrāko versiju iemēģina pieredzējis sportists L.Vīgants.

Foto: Atis Jansons

Un jau trešajā aplī ar slīdēm krietni labāk tiek galā šī Audi pilots – zēns, kurš to mēģina pirmo reizi.

 
Visi komentāri
 
seaman 25.janvāris 2014 18:01
0 0 Atbildēt
seaman 25.janvāris 2014 18:03
0 0 Atbildēt

nesaprotu tos skatītājus, kuri ar saviem dranduļetiem sabrauc uz ledus. it sevišķī ārmalā ;)

as 27.janvāris 2014 10:31
0 0 Atbildēt

Vispār jau kad tad vēl, ja ne šoziem? Šoziem ir ideāli apstākļi, lai trennētos pa aizsalušām ūdenstilpnēm un nesaprotu tās pašvaldības, kas aizliedz. Ogre izceļas ar 250Ls sodu, jo karjers (karjers!) atrodas aizsargājamā teritorijā!

Pa to laiku igauņi atver savus pašvaldības kontrolētus un uzturētus ziemas ceļus un arī trases!

Crankshaft 28.janvāris 2014 9:20
0 0 Atbildēt

Ogres rīcība ir pilnīgi loģiska, jo aizliegts ir iebraukt jau paša dabas parka teritorijā, tā ka nav nemaz jātiek līdz karjeram (dīķim) :-)

Rietumos mēdz aizliegt braukāšanu pa dīķiem / ezeriem pirmkārt drošības apsvērumu dēļ, otrkārt, dabas aizsardzības apsvērumu dēļ. Tur, kur braukāšana ir atļauta, drošības dēļ sniedzamības attālumā jābūt glābējiem, ja tas nav iespējams, izliek aizliedzošas zīmes / tablo.

Trešais iemesls (pie mums!) ir pašvaldību nevēlēšanās legalizēt šādu braukāšanu, nodrošināt ūdens sastāva kontroli ūdenstilpēs utt., pamatā tomēr ir nevēlēšanās! Igaunijā tie ledus ceļi ir ar senām tradīcijām, bet arī tur ir stingri noteikumi un neviens neatļaus braukt pa šiem ceļiem, ja kāds no prasītajiem parametriem nebūs normas robežās!

Savulaik Krievijā ir braukts pa tādiem ledus ceļiem / tiltiem.

Tiesa, braukšanā pa ledu vienmēr tiek iesaistīti vietējie, kuri labi pārzin iespējamās zemledus straumju, avotu un tamlīdzīgas vietas - atkāpe vien dažus metrus no viņu ieteiktajiem maršrutiem var beigties pat ļoti bēdīgi... :-(

Tur vēl piekopj metodi plānāka ledus vietās "uzaudzēt" biezāku ledus kārtu, bet to gan pamatā dara tur, kur veido

"ledus tiltus", lai nodrošinātu iespēju braukt kravas transportam.

Ērikam varētu ieteikt metodi, kuru izmanto somi un zviedri, viņi mēdz pirms trases ekspluatācijas pavazāt apkārt "rulli", pasmagu veltni ar "zobiņiem", kurš "sakapā"

spoguļgludo ledus virsmu. Bet, diemžēl, tādu verķi vēl arī

jāuzkonstruē / jāuztaisa ...

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Policija "ķer uz ātrumu", Waze brīdina (+ FOTO) 10

Šodien, 4.decembrī,13.00 pārvietojamā ātruma kontroles ierīce bija novietota netālu no Ziepniekkalna ielas un Ceraukstes ielas krustojuma, par ko čakli ziņoja arī Waze. Lasīt vairāk

 

Nepilni 37 000 eiro – Ford laiž klajā elektrisko Puma (+ FOTO) 5

Ford papildina Puma modeļu saimi ar pilnībā elektrisko Gen-E. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Ko un par cik piedāvā jaunais Peugeot 5008? (+ VIDEO) 4

Jaunais Peugeot 5008 ir liels krosovers ar septiņām sēdvietām. Tā elektriskā versija e5008 sniedz iespēju 3+ ģimenēm saņemt pat 9000 eiro atbalstu automašīnas iegādei. Lasīt vairāk

 

Mierinājuma kvants. Autosportists izmēģina rāmāko sedanu tirgū(+ VIDEO) 2

Devītās paaudzes Toyota Camry iznāca 2023. gadā. Eiropu sedana modelis sasniedza tikai šī gada vasarā, un tiek tirgots tikai Baltijas valstīs, Čehijā, Slovākijā, Polijā un Ungārijā. Tātad vāciešiem, beļģiem un ziemeļvalstu pircējiem iespēja tikt pie jaunākā japāņu hibrīdsedana nespīd. Vai tādu automašīnu vajag mums, vaicājām DBS autoskolas direktoram, autosportistam un Latvijas Gada auto konkursa žūrijas biedram Jānim Vankam. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti