Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator

Cik ātri braucam? III daļa 60

 
Atis Jansons speciāli iAuto | 3.septembris 2014 21:38

Pagājušajā mācību gadā viena no populārākajām iAuto iedaļām bija AKADĒMIJA. Šajā rubrikā ievietotajam rakstam „Ātro un lēno konflikts” pat pieder visu laiku komentētākā tituls – vairāk nekā 400 atbalsu. Tādēļ – ar septembri atkal „Akadēmija” – atkal nopietnas sarunas par drošu braukšanu.

Viens no ātruma limitu paaugstināšanas pretinieku tradicionālajiem argumentiem ir šāds – jau tagad visi brauc ātrāk par atļauto. Ja limitu celsim, visi brauks vēl ātrāk, ātrāk par jauno limitu utt. Līdz bezgalībai. Esmu allaž pret šādu viedokli iebildis, argumentēdams ar citu valstu eksperimentiem, stāstīdams par „Gada auto” žūrijas braucieniem policijas nekontrolētā slēgtā trasē ( Biķernieki), kur pretēji gaidītajam absolūts pilotu vairākums pat ideāli drošos apstākļos, pat ar automobiļiem, kuru spēju robežskaitlis sākas ar divnieku, brauca vien tā ap 120 – 130. Oponenti nekad nav noticējuši. Latvijā limitus celt nedrīkstot. Sākšoties drausmīgs bardaks un traģēdiju plūdi.

Foto: Atis Jansons

Nu, nu. Šovasar „Valsts ceļi” pieņēma drosmīgu lēmumu. Vairākās vietās limits tika paaugstināts līdz 100. Rezultāti? Satiksmes drošības padomes sēdē ziņo ceļu policijas šefs Normunds Krapsis. Kopējie negadījumu statistikas rezultāti nav iepriecinoši. Bojā gājušo skaits nedaudz, tomēr audzis. Bet – ceļos ar paaugstinātu limitu negadījumu nav vairāk kā agrāk...

Ejam tālāk. Lūdzam vienīgo dienestu, kura rīcībā ir absolūti precīzi dati par Latvijas braucēju izvēlētajiem ātrumiem, salīdzināt vidējos ātrumus pērn un šogad tajās vietās, kur limits paaugstināts. Un saņemam sekojošu tabulu.

Vieglā transporta vidējais braukšanas ātrums mēnesī

Uzskaites vieta

2013

2014

Jūnijs

Jūlijs

Augusts

Jūnijs

Jūlijs

Augusts

A1_22 km (Saulkrastu apvedceļa sākums)

94,0

93,8

93,9

93,2

92,4

94,2

A1_45 km (Saulkrastu apvedceļa beigas)

88,3

88,6

89,0

90,3

89,7

90,1

A6_23 km (A4 -Saulkalne)

96,0

96,0

92,4

95,1

98,5

98,4

A8_28 km (Olaine - Dalbe)

96,3

96,3

96,7

98,1

98,8

98,6

A12_39 km  (Atašiene)

99,6

98,9

98,9

100,0

98,7

100,2

P80_44*km ( P32 - Koknese)

 

 

 

106,9

108,2

107,3

* SUP ierikots 2014. gada jūnijā

 

 

 

 

 

 

Ko nu, plānprātības un ātruma narkomānijas prognozētāji? Vidējais ātrums, limitu paaugstinot, praktiski nav audzis. Tātad absolūts vairākums braucēju ir gluži normāli cilvēki, kuri brauc tikai tik ātri, cik uzskata par savām un sava auto iespējām atbilstošu. Grib uzturēties sava komforta un savu ieradumu zonā.

Vienīgais, ko šeit devusi limitu paaugstināšana, ir noņemts nevajadzīgais stress, ko rada braukšana ar ātrumu 100 – 110, ja limits ir 90. Vai nav labi? Vai nevajag turpināt šādā garā?

 
60 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
sarashkins 4.septembris 2014 12:04
122 1 Atbildēt

Nav problēmas apsteigt/apdzīt lēnos un palaist garām skrējējus, bet kaitina tie, kas piebrauc aizmugurē un ar 20m distanci velkas līdzi, tāpat tie, kas pa vairākjoslu brauktuvi brauc garām (apsteidz) ar ātruma starpību, kas pat mazāka kā gājējam. Rosinu ievērot distanci, intervālu un būs droši!

jātnieks 4.septembris 2014 11:34
84 2 Atbildēt

ar viena zirga (1 ZS) pajūgu jāčunčina tikai pa tukšajiem lauku celiņiem, bet uz šosejām mazāk par 80 zirgu (80 ZS) pajūgu nav ko rādīties, jo pa šosejām ar zirgiem ir jāauļo

130 km/h 4.septembris 2014 10:43
65 2 Atbildēt

lēnajiem neviens nespiež ātri braukt, nevajag tracināt ātros ar lēnu braukšanu, un abiem būs labi, ātros braucējus - cik ātri ieraugu, tik ātri arī pazaudēju no skata - bet lēnie tik ilgi velkās un velkās, ka jau patiesi sāk noriebties, ja vien netiec ātri tiem garām

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Mīlēt vai nīst - jaunie Jaguar neatstās vienaldzīgu nevienu (+ FOTO) 9

Prezentēti jaunās ēras Jaguar. Automašīnas ir tik neparasta dizaina, ka varianti lielākoties ir tikai divi – tos mīlēs vai ienīdīs. Lasīt vairāk

 

No šī verķa bīsies visi kreisie dīzeļi. Kā darbojas jaunākais kvēpu testeris? (+VIDEO) 99

Jau 2025. gadā to dīzeļauto īpašniekus, kuru spēkrati ražoti pēc 2013. gada, ikgadējā tehniskā apskatē gaida jauna atgāzu kontroles kārtība. Dūmainības mērījumu vietā tiks mērītas t.s. cietās daļiņas jeb, vienkāršāk sakot, kvēpi. Lasīt vairāk

 

Izvēlēts Lietuvas Gada auto 2025, tie ir veseli trīs (+ VIDEO) 14

Šīs nedēļas nogalē notika Lietuvas Gada auto 2025 uzvarētāju izvēlēšana, kas mūsu kaimiņzemē notiek izvēlot labāko trīs cenu kategorijās. Lasīt vairāk

 

Stāsta speciālists - kam bija nepieciešama un kā tika izmantota dzelzceļa platforma (+ VIDEO) 2

Vārdam “platforma” ir vairākas nozīmes, taču, ja runājam par dzelzceļa ritekļiem, tad ir pilnīgi skaidrs, par kādu kravas vagonu veidu būs stāsts. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti