Taksometru firmas “Maxi Taxi” valdes priekšsēdētājs Genādijs Aksjonovs ir nosūtījis vēstuli LR iekšlietu ministrei Lindai Mūrniecei.
Vēstulē norādīts, ka pēdējā pusgada laikā pasažieru pārvadājumu tirgus dalībnieki cenšas savas konkurences cīņas jautājumus risināt ar policijas palīdzību.
“Mani uztrauc ne tikai tas, ka konkurentu angažēti policisti traucē maniem darbiniekiem pelnīt iztiku, bet arī tas, ka policisti, tā vietā lai rūpētos par kārtību un drošību, paši iesaistās apšaubāmos un angažētos darījumos,” uzskata Genādijs Aksjonovs.
Arī trešdien, 26.maijā, jau trešo reizi tikai aizturēti divi “Maxi Taxi” mikroautobusi, savukārt pēc tam, kad Genādijs Akjosnovs piesteidzās notikuma vietā, lai sniegtu paskaidrojumus, tie no viņa netika pieņemti, savukārt par it kā pārāk uzstājīgu savu tiesību paušanu, policijas iecirknī uz neilgu laiku tika nogādāts arī Genādijs Aksjonovs, viņam vairākkārt draudot un ņirgājoties. To viņš min arī savā iesniegumā LR iekšlietu ministrei.
<250>Nepilna gada laikā “Maxi Taxi” autobusi jau vairākas reizes ir nelikumīgi aizturēti un tikai pēcāk, ar tiesas spriedumu ir atgriezti atpakaļ. “It kā vajadzētu pietikt ar vienu šādu reizi, lai policijas pārstāvji pienācīgi iepazītos ar transporta jomā pastāvošiem likumiem un to specifiku. Taču izskatās, ka šādas policijas darbības notiek apzināti, ar mērķi konkurentu uzdevumā kavēt “Maxi Taxi” darbību,” stāsta Genādijs Aksjonovs.
Kā apstiprinājumu Genādija Aksjonova aizdomām par policistu savtīgu rīcību, tiek minēts fakts, ka jau otro reizi autobusu aizturēšanu vada Germans Čistjakovs, kurš jau iepriekšējo reizi vairāk nekā 3 mēnešus rūpīgi iepazinās ar situāciju un toreiz neslēpa, ka viņa galvenais mērķis ir aizturēt automašīnas un kavēt uzņēmuma komercdarbību, nevis noskaidrot situācijas būtību.
“Germans Čistjakovs labi pārzina situāciju, bet apzināti nevēlas pieprasīt un saņemt no SIA „Maxi Taxi” paskaidrojumus, un ar komercdarbību saistītos dokumentus, bet darbojas tikai un vienīgi ar mērķi aizturēt automašīnas un liegt uzņēmumam nodarboties ar komercdarbību,” uzskata Genādijs Aksjonovs, piebilstot, ka pēdējā aizturēšanā bez Germana Čistjakova piedalījās arī Artūrs Vinovskis un vēl vismaz 15 policijas darbiniekus, kuri aktīvi piedalījās “Maxi Taxi” automašīnu aizturēšanā, taču nestādījās priekšā un dokumentus neuzrādīja.
“Maxi Taxi” pārvadājumus veic ar pasažieru mikroautobusiem, kurus iespējams savlaicīgi pieteikt gadījumos, kad vairāki klienti vēlās vienkopus doties kādā braucienā. Aktuālais strīds radies dēļ tā, ka pēc vairāku ieinteresēto klientu pasūtījuma, “Maxi Taxi” bieži veic neregulāru pasažieru grupu pārvadāšanu Olaines virzienā. Šajā maršrutā regulāros pārvadājumus šobrīd veic “Rīgas Taksometru parks”, un saprotams, ka “Maxi Taxi” darbība nonāk pretrunā ar “Rīgas Taksometru parks” ekonomiskajām interesēm, bet likumīgu šķēršļu tādai darbībai konkurentam atrast nav iespējas.
Genādijs Aksjonovs zināja teikt, ka policijas līdzstrādnieki periodiski saņem konkurenta sagatavotās sūdzības par iespējamiem pārkāpumiem “Maxi Taxi” darbībā, taču atšķirībā no citām līdzīgām situācijām, šajā specifiskajā gadījumā pēc sūdzības saņemšanas nekavējoties tiek veikta pārbaude ar autobusu aizturēšanu līdz lēmuma pieņemšanai.
“Saprotams, ka autobusu ilgstoša stāvēšana bez darbības nodara “Maxi Taxi” ievērojamus zaudējumus. Tas ietekmē gan vismaz 6 darbinieku spējas nopelnīt sev iztiku, kā arī nav ieņēmumu, lai norēķinātos ar līzinga kompāniju u.c. To, acīmredzot, saprot arī konkurenti un viņu angažētie policisti, jo autobusi tiek aizturēti bez pienācīga pamata un tiek atdoti pēc ilga laika, tas ir tad, kad tiks pieņemt lēmums administratīvajā lietā.
Autobusi tiek aizturēti bez pienācīgās SIA “Maxi Taxi” darbības pārbaudes, formāli un brīvi traktējot normatīvo aktu prasības un savu pilnvaru robežas. “Augstāk minētais liecina par to, ka policijas līdzstrādnieku darbību motivē nevis cīņa par likumības ievērošanu, bet palīdzība konkurences cīņā ar mērķi kaut uz laiku neitralizēt vienu no tās dalībniekiem. Pēc būtības policijas līdzstrādnieku netālredzīgas darbības ne tikai veicina tā saucamos “taksistu karus”, bet faktiski iesaista valsts struktūras šajā cīņā un nodara kaitējumu policijas prestižam,” uzskata Genādijs Aksjonovs.
“Maxi Taxi” ir transporta sabiedrība kura darbojas legāli, un pamatojoties uz LR Autotransporta direkcijas izdoto licenci Nr. PS 01135 nodarbojas ar pasažieru neregulārajiem pārvadājumiem Latvijā un ārzemēs. Pārvadājumi tiek veikti pamatojoties uz pienācīgi noformētajiem dokumentiem. Autobusus vada “Maxi Taxi” darbinieki. Pārvadājumi tiek veikti visā Latvijas teritorijā, kas dažreiz, rosina citus pārvadātājus cīnīties par klientiem, paaugstināt pakalpojumu kvalitāti un/vai pazemināt cenas.
Ko viņi lecās, ka braukā nelegāli? Olaine-Rīga brauc katru dienu viņu busi, nav ne uzrakstu, biļetes neizsniedz utt. Protams, ka konkurentiem nepatīk nelegāls bizness.. Pilnīgi atbalstu viņu iznīdēšanu!