Pusi zādzību no auto sastāda spoguļu zādzības 3

 
6.maijs 2011 10:18

Pēc Valsts policijas Rīgas reģiona pārvaldes datiem šā gada pirmajos četros mēnešos Rīgā un tās rajonā reģistrētas 1884 zādzības no automašīnām.

Vairāk nekā puse jeb 978 gadījumi ir saistīti tieši ar spoguļu vai spoguļu stikliņu zādzībām. Savukārt apdrošināšanas sabiedrības „BTA” SE dati liecina, ka katra ceturtā jaunā vai ekskluzīvā automašīna cieš no spoguļu zādzībām.

Lai ierobežotu pieaugošos automašīnu spoguļu zādzību apjomus, Valsts policija, Apdrošināšanas sabiedrības „BTA” SE un auto drošības sistēmu izgudrotājs, ražotājs un izplatītājs, auto marķētājs SIA „Autonams” piedāvā labāko šobrīd iespējamo risinājumu – spoguļu marķēšanu.
Automašīnas spoguļu marķēšana ir viena no efektīvākajām identifikācijas un aizsardzības sistēmām. Lietoto spoguļu pircējus aicinām būt īpaši vērīgiem un neiegādāties marķētus spoguļus, jo tā būs zagtas mantas iegāde, kuras īpašnieks ir zināms pēc šasijas numura, un par to iestājas kriminālatbildība. Tā kā marķēto detaļu ir faktiski neiespējami realizēt tālāk, garnadžiem par to zūd interese.

Edvīns Panders, SIA „Autonams” valdes loceklis: „Īpašuma marķēšana ir gandrīz vai vienīgais veids, kā var atšķirt un identificēt vienādus priekšmetus. Padomājiet - kāda ir atšķirība starp diviem, piemēram, 2010.gada 3.sērijas BMW markas automašīnas spoguļiem? Efektīvākais veids, kā var radīt atšķirību, ir īpašumu marķējot. Marķēšana kā preventīvs drošības līdzeklis darbojas ļoti efektīvi – pirmkārt, marķētus īpašumus zagļi zog krietni retāk; otrkārt – pat ja tiek nozagts marķēts spogulis vai cits marķēts priekšmets, zaglim ir sarežģīti to realizēt, kas samazina vēlmi zagt; treškārt, bet ne mazsvarīgāk – brīdī, kad policija pieķer kādu zagli ar marķētu priekšmetu kabatā, somā vai maisā, ir iespējams uzsākt reālu kriminālprocesu, jo var pierādīt, ka priekšmets ir zagts un kam priekšmets ir zagts.”

Marķēšana nav tikai automašīnas šasijas numura pēdējo astoņu zīmju iestrādāšana sānskata spoguļos: automašīnas aizsardzību veido tieši marķēšanas neredzamā puse. Tā ir aktīva sistēma, kurā iesaistīta Valsts Policija, CSDD, Robežsardze un „Autonams”, kas veido un uztur marķēto automašīnu un automašīnu detaļu datu bāzi, kura ir pieejama visām nepieciešamajām Iekšlietu ministrijas struktūrvienībām. Vienīgi auto marķējums ļauj identificēt zagtu auto, ja zagļi ir viltojuši oriģinālo VIN jeb šasijas numuru.

BTA kā Latvijas lielākais apdrošinātājs viens no pirmajiem saviem klientiem ieteica veikt spoguļu marķēšanu, lai pasargātu viņus no neparedzētiem izdevumiem. Tagad BTA iesaistās arī kopīgā sadarbībā ar Valsts policiju un „Autonams”, lai samazinātu noziedzības līmeni un pasargātu savus klientus.

Jeļena Alfejeva, Apdrošināšanas sabiedrības „BTA” SE valdes locekle (viceprezidente): „Apdrošinātāju klientiem nozagtā spoguļa atjaunošana jebkurā gadījumā sagādā neērtības, turklāt bieži tā ir pašriska robežās, tāpēc uzskatījām par nepieciešamu mudināt savus klientus marķēt spoguļus, lai izvairītos no nepatīkamiem starpgadījumiem. Turklāt jāņem vērā, ka jaunu un ekskluzīvu automašīnu spoguļu atjaunošana izmaksā ļoti dārgi. BTA praksē ir bijuši gadījumi, kad spoguļu atjaunošana izmaksāja virs 1000 latiem. Marķēšana ir viens no efektīvākajiem veidiem, kā pasargāt savu automašīnu no apzagšanas. To varam teikt ar pārliecību, jo pērn, kad par spoguļu zagļu upuriem kļuva Toyota Land Cruiser automašīnas, saviem klientiem, kam piederēja šīs markas automašīnas, ieteicām veikt spoguļu marķēšanu. Tā rezultātā statistika uzlabojās un zādzību skaits kritās četras reizes. Pēdējie dati liecina, ka tikai 6% pie mums apdrošināto Land Cruiser tika apzagti.”

BTA dati liecina, ka spoguļu zādzībām lielākoties pakļautas jaunas automašīnas. No apzagšanas parasti cieš visu modeļu BMW, arī tie, kas vecāki par 2003.gadu, tāpat arī visi Mercedes-Benz modeļi, lielākā daļa no apzagtajiem tomēr ir S, G, GL un ML modeļi. Starp zagļu iecienītākajiem ir arī visi Lexus modeļi, Porsche Cayenne un Toyota Land Cruiser. Tas, izskaidrojams ar diviem faktoriem: šīs automašīnas ir pietiekami izplatītas, savukārt to detaļas – dārgas. Jaunām, ekskluzīvām automašīnām sānskata spoguļu komplekts var izmaksāt līdz pat 500 latiem, bet ja līdz ar spoguļa zādzību automašīnai nodarīti arī korpusa bojājumi, kopējās remonta izmaksas var būt vēl lielākas.

Visbiežāk apzagtas tiek tieši BMW un Mercedes-Benz automašīnas. 37% no BTA apdrošinātajām BMW automašīnām spoguļi ir nozagti vismaz vienu reizi, savukārt tām BMW automašīnām, kas vecākas par 2003.gadu, spoguļi nozagti 27% gadījumu. Attiecībā uz Mercedes-Benz automašīnām atsevišķi jāizdala S, G, GL un ML modeļu automašīnas, kur ir augstākais spoguļu zādzību skaits – spoguļu zādzību piedzīvojuši 36% šo automašīnu īpašnieku. Līdz ar to vidēji katrai trešajai automašīnai kaut reizi ir nozagti spoguļi.

Arī Valsts policijas Rīgas reģiona pārvaldes dati liecina, ka vispopulārākās zagļu vidū ir tieši BMW, Mercedes-Benz marku automašīnas. 45,9% no automašīnām, kurām tika nozagti spoguļi, bija tieši BMW, 21,4% gadījumu tās bija Mercedes-Benz automašīnas. Audi automašīnām spoguļi zagti 8,4%, bet Lexus – 8,1% gadījumos, savukārt Toyota markas automašīnām - 4,3% gadījumos.

Tāpat viena no lielākajām problēmām auto īpašniekiem ir atkārtota spoguļu zādzība. BTA dati liecina, ka vienai automašīnai spoguļu zādzība var tikt veikta līdz pat 3 reizēm un radīt tās īpašniekam lielus izdevumus, lai aizstātu nozagto. Lielākās izmaksas, kas veiktas par nozagto spoguļu atjaunošanu, bijušas 3 gadījumos: BMW 535 M sērijas automašīnai nozagto spoguļu aizstāšana un automašīnas atjaunošana izmaksāja 1174 LVL, BMW X5 - 1140 LVL, bet Mercedes-Benz ML – 1128 LVL.

„Autonams” dati: pagājušā gada laikā ir nomarķēti 1500 automašīnu sānskata spoguļu komplekti; savukārt „Autonams” datubāzē ir dati par 48 000 marķētām automašīnām.

 
Visi komentāri
 
282721. viesis 9.maijs 2011 14:25
0 0 Atbildēt

Tiešām, atkārtojas padomjlaiki. Tolaik gan spoguļus spēra PILNĀ komplektā - ar visu korpusu un kāju. 70-tajos gados tieši žiguļiem masveidā spēra spoguļus un tie bija deficīts. Veikalos jaunus nopirkt nevarēja, rumbulā "spertie" maksāja ap 25 rbl. Tad cilvēki izgudroja specialas spoguļu sliedes,, kas deva iespēju noparkojot auto, spoguli noņemt nost un ņemt līdzi. VEF-ā tajos gados frēzētājiem un hromētājiem halturas pietika ilgam laikam - sliede piķoja 10 rbļ, un pieprasījums bija milzīgs. šodien problemu vairāk, jo spoguļi vairs nav noņemami, bet to stikliņi ir.

282729. viesis 10.maijs 2011 14:49
0 0 Atbildēt

Nu tad jāgaida spoguļkoku raža - "sastāda"

282747. viesis 11.maijs 2011 19:33
0 0 Atbildēt

bet kur ir problēma krimināli sodīt servisus un individuālos uzpircējus, kuri pērk šos zagtos spoguļus. Lai sēdina visus pēc kārtas, pēc tam allahs viņus sašķiros.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Citi raksti
 

 

Izceltie raksti

Genesis parāda grezna elektriskās piedziņas krosovera konceptu (+ FOTO)

Ņujorkas autoizstādē izliktajam Neolun ir koncepta statuss, ar lielu potenciālu pārtapt par sērijveida modeli GV90. Lasīt vairāk

 

Izmaiņas koplietojamo elektroskrejriteņu satiksmē Rīgā (+ VIDEO) 2

Rīgas dome šodien lēma, ka no maija koplietojamie elektriskie skrejriteņi pa Rīgas centru nebrauks ātrāk par 20 kilometriem stundā, kā arī pakāpeniski tiks ieviestas speciālas to novietošanas zonas un tos nedrīkstēs atstāt kur pagadās, kā tas nereti bijis līdz šim. Skrejriteņu operatori izmaiņas vērtē neviennozīmīgi. Lasīt vairāk

 

Sieviete veikusi pirmo pasaules apceļošanu ar elektromobili (+ FOTO) 14

Leksija Olforda kļuvusi par pirmo cilvēku pasaulē, kas ar elektromobili apbraukusi apkārt zemeslodei. Lasīt vairāk

 

Pirmos elektroskrejriteņu ātruma un stāvēšanas ierobežojumus Vecrīgā plāno ieviest no maija 6

Pirmos elektroskrejriteņu ātruma un stāvēšanas ierobežojumus Rīgā plāno ieviest no maija, šodien preses konferencē informēja Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejas priekšsēdētājs Olafs Pulks (JV). Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti