Lai sodītu autoīpašnieku, nepieciešams pārkāpums! 41

 
13.jūnijs 2011 10:31

Vai ir korekti sodīt autoīpašnieku par neizdarītu pārkāpumu? Nav nepieciešama nedz akadēmiska izglītība nedz nozīmīga dzīves pieredze, lai bez kavēšanās atbildētu uz jautājumu, protams, ka nedrīkst.

Tomēr ne visas atbildīgās amatpersonas Latvijā to izprot un atbalsta, tādēļ Latvijas Automoto biedrība (LAMB) jau vairākus gadus norāda uz prettiesisku sodu piemērošanas kārtību, kas paredz autoīpašnieka sodīšanu, nepārliecinoties par viņa atrašanos pie spēkrata stūres fotoradara fiksēta ātruma pārkāpuma brīdī.

Pēc LAMB domām tā ir pretrunā ar cilvēka tiesībām saņemt sodu tikai par veikto pārkāpumu. Šo uzskatu pauž arī jaunievēlētais Tiesībsargs Juris Jansons, akcentējot, ka esošais regulējums pieļauj situācijas, kad pie atbildības var tikt sauktas personas, kuras nav vainojamas konkrētā pārkāpuma izdarīšanā. Turklāt šajā situācijā auto īpašniekam ir liegtas iespējas apstrīdēt sodu, jo to var darīt vienīgi pārkāpumu izdarījusī persona. Līdzīgu uzskatu pauda bijušais Tiesībsargs Romāns Apsītis.

Pašlaik Latvijā ceļu satiksmes kontrolē tiek izmantoti četri fotoradari, bet drīzumā būs 140. Tātad paralēli solītajam efektam, uzlabojot satiksmes drošību, vairāk nekā trīsdesmit reizes var pieaugt autoīpašnieku neapmierinātība ar viņuprāt nepieņemamu sodu piemērošanas kārtību. Nav īsta pamata atsevišķu amatpersonu paustajam, ka reālā autovadītāja identifikācija prasīs lielus cilvēku un finanšu resursus. Pat sociālajā tīklā „Facebook” ir pieejama programma draugu atpazīšanai pēc fotogrāfijām.

Ir vēl kāda jautājumus izraisoša pretruna. Ja pārkāpums tiek fiksēts uzņēmuma transportlīdzeklim, tad sodu var apmaksāt pats uzņēmums un autovadītājs par to var pat neuzzināt, savukārt, ja noteikumus pārkāpj privātā autotransporta vadītājs, sods tiek uzlikts tikai īpašniekam personiski.

Mūsu, gan amatpersonu, gan dažkārt sabiedrības kopumā problēma meklējama mazspējā minimizēt riskus jau sākumposmā, pirms tie ir radījuši ievērojamu sabiedrības satraukumu un neizpratni. Šobrīd, ja reiz Tiesībsargs ir aicinājis veikt labojumus Ceļu satiksmes likumā, lai novērstu pretrunas un cilvēka tiesības pārkāpjošas normas, ja reiz LAMB kā autovadītāju intereses aizstāvoša sabiedriska organizācija jau vairākus gadus zvana trauksmes zvanu minētajā jautājumā, ja pret sodu piemērošanas kārtību savā pētījumā vēršas arī sabiedriskās politikas centrs „Providus”, Saeimai nekavējoties būtu jāķeras pie likuma labojumiem, lai tad, kad valsts ceļmalās tiks izvietoti jau trīsdesmit piecas reizes vairāk fotoradaru, Satversmes tiesu un iespējams pat Eiropas Cilvēktiesību tiesu neapraktu prasības no Latvijas autoīpašniekiem.

Juris Zvirbulis, LAMB prezidents
Ceļu satiksmes drošības padomes loceklis

 
Visi komentāri
 
283037. viesis 13.jūnijs 2011 10:44
0 0 Atbildēt

Būtu jāpapildina ar vienu papildus normu likums. Auto īpašnieks var apstrīdēt sodu, ja viņš var norādīt konkrētu citu personu, kas tajā laikā atradās pie stūres. Un viss būs likumīgi.

283039. viesis 13.jūnijs 2011 11:05
0 0 Atbildēt

+1

un vēl - kāpēc OCTA BM klase samazinās auto īpašniekam, nevis autovadītājam?

Domāju tas būu tikai godīgi, ja OCTA pārvērstos par OCVA - no transportlīdzekļa, par vadītāja civiltiesisko apdrošināšanu...

283048. viesis 13.jūnijs 2011 14:03
0 0 Atbildēt

Interesanti, kāpēc , neviens nesūdzas par t.s. "plāksteru" gadījumiem ? Arī tad, soda protokols tiek uzlīmēts uz loga vadītāja prombūtnes laikā. Un neviens nav līdz šim sūdzējies, "ka nav auto tajā vietā novietojis - lūk, nezinot, kā tas stāvēt aizliedzošajā zonā nokļuvis".... Parasti, tā jau ir auto īpašnieka paša problēma - domāt, kurš ar viņa auto konkrēto pārkāpumu ir izdarījis. Kādreiz, padomjlaikos, bija stingrs pilnvaru režims, kas deva deleģejumu vadīt auto citām personām - kārtība bija daudz lielāka. Pašlaik, ļoti bieži, VIENAS ģimenes auto izmanto visi , kam vien nav slinkums: tēvs, bērni, krustmate,auklīte, mīļākā, arī ģimenes draugi. Dažkārt pat vēl kaimiņi un vēl darba kolēģi. Tas jau ir bardaks.

Tad nav arī ko brīnīties, kad atnāk kaudze ar soda rēķiniem. Uzskatu, ka nebūtu korekti fotoradaru fiksētajos pārkāpumos meklēt konkreto pārkāpēju. Tas aizņems valsts ierēdņiem daudz lieka darba laika, kas būs jāatmaksā no budžeta naudas. Lai jau nu autoīpašnieks arī turpmāk ar to problemu tiek galā pats.

283050. viesis 13.jūnijs 2011 14:33
0 0 Atbildēt

Jāpiekrīt IV.

Bet ir cita lieta - mēdz būt "nespeciālas avārijas" un kāpēc tad jācieš ar BM klasi nevis vadītājam - kas izraisa pārkāpumu, bet īpašniekam?

Par novietošanu nevietā, par pārkāpumu - piestāda rēķinu īpašniekam, un tas tālāk piestāda rēķinu "lietotājam"...

283052. viesis 13.jūnijs 2011 14:46
0 0 Atbildēt

Nevajag pārkāpt CSN un nevajadzēs meklēt ko sodīt! :-)

283057. viesis 13.jūnijs 2011 15:11
0 0 Atbildēt

kāda feisbūka programma???? tie fotoradari pat nespēj mašīnas numuru automātiski pazīt - ir bijuši gadījumi, kad sodu piestāda ciras tačkas īpašniekam , kur numurs ir līdzīgs...

un ja sāks pēc fočenes meklēt klientu, tad latvijā visi braukās ar makdonalda maisiem galvā.... tikai lai nebūtu jāmaksā sods :D

vispār pareizi ir tā, ka īpašniekam liek sodu un lai īpašnieks pats razjabivajeca kam to tačku ir aizdevis

piemēram īres kompānijām taču nav problēmu, jamās iegruzī kredītkarti par sodiem ko klients ir sapelnījis

283062. viesis 13.jūnijs 2011 16:39
0 0 Atbildēt

Cik var malt vienu un to pašu, tas kurš samaksā sodu arī saņem ierakstu sodu reģistrā un viss, ko tur sarežgīt. Kas samaksā, tas arī ir bijis vadītājs.

283063. viesis 13.jūnijs 2011 16:44
0 0 Atbildēt

Pilnīgi pievienojos Ikdienas Viesim. Ja ar plāksteru lipināšanu (dažreiz pat nelipināšanu) viss ir kārtībā, tad ar radaru ir tieši tāpat. Īpašnieks ir atbildīgs par sava īpašuma uzticēšanu citam. Iekasē pēc tam no vainīgā, vai nedod viņam vairs savu auto.

283064. viesis 13.jūnijs 2011 16:48
0 0 Atbildēt

283062. viesis nepiekrītu. Daudzas nomas kompānijas apmaksā sodu un pēc tam piestāda rēķinu nomniekam. Tad jau sanāks AVIS vai kāds cits kantoris ik pa brīdim pazaudēs vadītāja apliecību, jo soda punku skaits par daudz

283066. viesis 13.jūnijs 2011 16:54
0 0 Atbildēt

Vispār jau nav gan kārtībā... Ir jābūt skaidrai shēmai, kā īpašniekam norādīt pārkāpumu izdarījušo personu, ja tas nav pats īpašnieks. Pretējā gadījumā nav runa tikai par naudas soda nomaksu, bet sodu reģistrā parādās sodāmība personai, kas nekādu pārkāpumu nav izdarījusi.

Auto uzticēšana cilvēkam, kas ir attiecīgās kategorijas vadītāja tiesības nekādi nav pārkāpums. Tikpat labi varētu sodīt mājas īpašnieku, ja laupītājs naktī kādu nogalinās ar akmensdārzā paņemtu akmeni... Vai ne tā?

283071. viesis 13.jūnijs 2011 20:09
0 0 Atbildēt

Piekrītu Seene

No valsts puses iznāk, lai īpašnieks pats meklē/soda vainīgo, kas pie stūres sēdējis, tadā gadījumā būtu jādod arī mehānisms kā to izdarīt, ne tikai civiltiesiskā kārtā...

Es aizdošu kaimiņam cirvi, zāģi un lāpstu, tas iekrāmēs pa galvu civilsievai, sadalīs to gabalos un paraks, tad mani sodīs?

Tie, kas taisās pelnīt ar tiem fotoradariem, lai uz sava rēķina apgreido tos ar augstākas izšķirtspējas kamerām un nodrošina Zivtiņa kantorim seju atpazīšanas programmu (Facial recognition system) un personāla apmācību...

283076. viesis 13.jūnijs 2011 22:23
0 0 Atbildēt

Zvirbulis ietaisījis savu bulšitu jau n-tajā portālā. Es pilnībā pievienojos tiem, kas uzskata, ka īpašnieks ir pilnībā atbildīgs par to, kam savu spaini uztic.

Yetti: tas piemērs par cirvi vai lāpstu ir tīrākā demagoģija. Nopērc legāli ieroci un pēc tam pamēģini attaisnoties policijai, ka nevari jau izkontrolēt, kas viņu lieto ;-)

283078. viesis 14.jūnijs 2011 0:11
0 0 Atbildēt

Nē, piemērs par ieroci ir tīrākā demagoģija...

Ieroču aprites likumā ir strikti noteikta glabāšana, nēsāšana, lietošana, pirkšana, pārdošana, dāvināšana, mantošana, u.t.t, bet auto ir tāda pati sadzīves tehnika, kā mikseris...

Ja var sodīt par to, ka kāds cits ar tavu auto ir pārsniedzis ātrumu, tad tevi var sodīt arī par to, ka persona, kuram tu esi iedevis auto aizbrauc no DUS nesamaksājis vai izmanto to laupīšanā vai kā tml vai ne? Pa fimpi īpašniekam, lai čakarējas pats ar to, kam deva...

tev ir savs viedoklis un man ir savs...

Šajā kretīniskajā projektā (fotoradaru) ir kā pie mums pierasts, no vienkārša a/m īpašnieka, kam nebūs, kur sprukt, tiks iekasēta nauda valstij un visai laba peļņa "pietuvināto" privātam kantorim, nevis sodīts pārkāpējs - "22.pants. Administratīvā soda mērķis

Administratīvais sods ir atbildības līdzeklis un tiek piemērots, lai personu, kura izdarījusi administratīvo pārkāpumu, audzinātu likumu ievērošanas un sadzīves noteikumu cienīšanas garā, kā arī lai tiklab tiesību pārkāpējs, kā citas personas neizdarītu jaunus pārkāpumus."...

Transporta līdzekļa nodošanai citai personai nav un nevar būt sodāma rīcība

kaut kā tā...

283080. viesis 14.jūnijs 2011 8:35
0 0 Atbildēt

NU fidjec tiem esošā likuma aizstāvjiem gan nāk ārā argumenti ....

Mēs te tipa šausmīgi bagāta valsts un šausmīgi ražojam auto utml. ka lai būtu kartība katram spiedīsim iegādāties savu auto. Tieši tas pats kas "privātā labuma gūšanas nodoklis no darba auto" - vienkārši izcili ir "atlocīt" naudiņu ārzemju auto ražotājiem. Bet nu labi tas cits stāsts.

Runājot par fotoradaru fiksētām lietām - "lielie aizstāvji" - iedomājaties ka auto tika nofenderēts nakts vidū, kad saldi čučat un atvilkt pa Rīgas ielām uz 200 km/h, un pēc zināma laiciņa saņemat jauku "rēķinu". Ja tajā pasākumā būtu paredzēts ka ģīmis ar tiek nofotografēts un palielināts/pievilkts - tad tu kā īpašnieks aizej un pasaki - es te tāds un tāds, un mans purns nu nemaz nav līdzīgs tam ko jūs te esat iemūžinājuši. Attiecīgi otrā galā ir jābūt vienkāršotai procedūrai ko policists var izpildīt, tā lai nav cilvim jānēsājas pa n-vietām lai pierādītu ka nav "nēģeris", vai vēl vairāk šajā gadījumā ka ir pieķerts zaglis pie stūres.

283081. viesis 14.jūnijs 2011 9:36
0 0 Atbildēt

Naktī fotoradaru operatori saldi guļ.

283082. viesis 14.jūnijs 2011 9:46
0 0 Atbildēt

anonimikis 691 [?] pirms 4 minūtēm

Naktī fotoradaru operatori saldi guļ.

citaas valstiis negulj - un driiz vinas apmainiisies ar sodu datubaazeem arii ar banaaniju

283094. viesis 14.jūnijs 2011 11:56
0 0 Atbildēt

YETI:Ja var sodīt par to, ka kāds cits ar tavu auto ir pārsniedzis ātrumu, tad tevi var sodīt arī par to, ka persona, kuram tu esi iedevis auto aizbrauc no DUS nesamaksājis vai izmanto to laupīšanā vai kā tml vai ne? Pa fimpi īpašniekam, lai čakarējas pats ar to, kam deva...

tev ir savs viedoklis un man ir savs...

----

Viedoklis tad viedoklis, bet arī Tavā nupat aprakstītajā gadījumā anyway policija sāks ar Tevi kā auto īpašnieku un tikai pēc tam sāksiet kopīgi šķetināt - kas brauca, kad brauca, auto bija nozagts tajā laikā vai nē...

Par procedūrām arī ir skaidrs - jābūt iespējai parādīt ar pirkstu uz īsto vainīgo, un man šķiet, ka tehniski vienkāršāk ir, ka īpašnieks pasaka, ka "šitas ir mans čoms", bet "šito es nepazīstu". Ja poličiem pašiem būs jāmeklē pēc nofotografētās fizionomijas, kas ir sēdējis pie stūres, tā būs manas un Tavas nodokļu naudas ļoti nelietderīga šķērdēšana, tāpēc pirmais, pie kā jāgriežas, ir auto īpašnieks.

Tak ļoti labi saprotu, ka nevienam ar to negribas čakarēties, bet vai ir kāds efektīvāks veids, kas neietver ideju "viņiem vajag, tad lai arī paši ņemas?"

283097. viesis 14.jūnijs 2011 12:08
0 0 Atbildēt

Daudzas problēmas risina nevios OCTA kā pie mums, bet OCVA, kā citur...

Līdz ar to lietās, kas saistītas ar auto pārkāpumiem ar civiltiesiskās apdrošināšanas prēmijām, sit pa kabatu nevis īpašniekam, bet vadītājam...

Reizēm sanāk muļķīgi - viens brauc, pārkāpj ātrumu, nesamaksā neinformē īpašnieku, bet īpašnieks nenomaksājot svešu sodu nevar iziet skati...

Sakiet nevarēs piedzīt sodu no vadītāja, kam nav mašīnas, kuras skates iziešanu var bloķēt? Uzlieciet bloķēšanu uz apdrošināšanas iegādi...

283099. viesis 14.jūnijs 2011 12:13
0 0 Atbildēt

Gribēju piebilst, ka būtu saprātīgi to kārtot tādā veidā, ka fotoradars bildē gan auto, gan vadītāja mūli. Uz mājām sūta rēķinu, kurā ir tikai auto, bet ja nejūties vainīgs, ej uz noteiktu iestādi, lai parāda arī nobildēto mūli. Tālāk pēc situācijas.

(Ja pareizi atceros, tad tajā pašā Vācijā vadītāja foto uz mājām beidza sūtīt pēc tam, kad vadītāja sieva atvēra vēstuli, kurā bija rēķins ar vīra+mīļākās fizionomijām un laimīgais autovadītājs uzvarēja tiesā par cilvēktiesībām vai tamlīdzīgi)

283100. viesis 14.jūnijs 2011 12:19
0 0 Atbildēt

Palaidniex, OCVA ir arī otra puse - būsim reāli - OCVA noteikti būtu piesaistīta vadītāja un auto kombinācijai; izmaksas (jo neba nu AASi par četriem cilvēkiem, kas gatavojas izmantot tavu auto, paprasītu to pašu summu, ko par OCTA), elastīguma trūkums - piemēram, divi pakši brauc auto, autovadītājam uznāk miegs vai paliek sūdīgi, tālāk it kā būtu jābrauc tam otram... bet viņam nav OCVA, utt

283102. viesis 14.jūnijs 2011 12:32
0 0 Atbildēt

Viega - viss skaidrs, bet lielai daļai kuri brauc patreiz pa ielu ar brauktprasmi ir visai švaki. Labāk lai tie bojā savu BM klasi, nevis auto īpašnieka BM klasi.

Protams sistēmai ir savi trūkumi, bet ir nenoliedzami arī pozitīvi ieguvumi

Piemēram, ja akurātam un likuma priekšā paklausīgam tēvam pieder M5 bēmēvē, tas viņam ir viena OCVA prēmija, bet viņa dēlam, kurš jau sasitis ir divus auto un atzīmējās regulāri ar ātruma ierobežojuma un citiem CSN pārkāpumiem OCVA, dēļ vecuma, stāža un auto jaudas kombinācijas to pašu mašīnu sanāk lietot ļoti dārgi.

Piekritīsi taču, ka ar jaudīgu auto var vieglāk sarūpēt mēslus, kā arī ir iespēja tos mēslus lielākus sastrādāt... Tāpēc daudzās valstīš jauniešu brauc ar mazlitrāžas opeļiem un/vai 0.8 litru bēmēvē, pie mums savulaik importētajiem 528 bembjiem bezmaz automātiski pienācās treniņbikses un zīme (80) logā...

283104. viesis 14.jūnijs 2011 12:50
0 0 Atbildēt

Bet kur probleemas muusu datorizeetajaa laikmetaa ieviest kombinaaciju, auto OCTA+ vadiitaaja OCTA.

Kaut kaada konstanta summa (taapat kaa transporta nodoklis) peec masas, gada un paarejiem veeraa njemamajiem parametriem, UN plus vadiitaaja OCTA kas apreekjinaata no attieciigaa autovadiitaaja braukshanas veestures. Gribi lai ar auto brauc sieva, beerni, tante Juulija un kaiminju Peeteris, tad pirms uzticeet vinjiem auto, paluudz lai iegaadajas autovadiitaaja civiltiesisko.

Visi laimiigi. Ieskaitot apdroshnaasahanas sabiedriibas. Un tante Juulija vai kaiminju Peeteris padomaas vispirms, vai vinjsh grib un var braukt, ja reiz nespeej savu atbildiibu apdroshinaat.Protams, ja klaatesot apdroshinaatam iipashniekam vinjsh uztic stuuri, tad taa ir vinja atbildiiba. Tapat kaa ar pilnvarojumiem, ka tie ir vajadziigi tikai tad, ja iipashnieks pats neseezh blakus.

Tadejaadi arii gan pats, gan darbaa pienjemot shoferi, var apskatiiteis, kaada tad konkreetajam cilvim kam taisies dot savu auto, vai uzticeet darba auto ir shii braukshanas veesture.

Nu nedosi tachu savu loloto auto savam it kaa labam kaiminjam, ja izraadiisies ka vinjsh ir paaris gadu laika izniicinaajis vairaakus auto.... Un darbu arii taadam shoferim nedosi.

Galu galaa, patisiibaa padomju laika pilnvaru sisteema bija ljoti ok, vismaz bija iespeja padomaat, kam uztici savu auto.

Kaa nekaa, tiesu lietaas skjiet aizvien auto tiek uzskatiits ka transpotra liidzeklis ir paaugstinaatas biistamiibas objekts, liidz ar to saliidzinaat gluzhi ar miksesra vai gludekjla aizdoshanu kaiminjam to nebuutu iisti korekti. Tiesiibas tachu tiek prasiitas, lai auto vadiitu, bet gludinaasnanai taas nevajag.

283105. viesis 14.jūnijs 2011 13:17
0 0 Atbildēt

kāpēc tu domā, ka apdrošinātāji ir laimīgi? nekā nebija. pārāk detalizēta risku granulācija nozīmēs to, ko jau tagad lasam ziņās - ar bmw brauks vispār bez apdrošināšanas un tehniskās un agresīvi izraisīs avārijas, muks no mentiem un visu tālāk.

283106. viesis 14.jūnijs 2011 13:19
0 0 Atbildēt

Palaidniex, piekritīšu, protams. Droši vien, ka optimālākais variants vienmēr būs baigais hibrīds no visa kā.

283107. viesis 14.jūnijs 2011 13:37
0 0 Atbildēt

Veiga 63 [?] pirms 1 stundas

Viedoklis tad viedoklis, bet arī Tavā nupat aprakstītajā gadījumā anyway policija sāks ar Tevi kā auto īpašnieku un tikai pēc tam sāksiet kopīgi šķetināt - kas brauca, kad brauca, auto bija nozagts tajā laikā vai nē...

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Pilnīgi pareizi - "šķetināt" - nevis sodīt īpašnieku un, lai tālāk īpašnieks čakarējas...

Veiga 63 [?] pirms 1 stundas

Ja poličiem pašiem būs jāmeklē pēc nofotografētās fizionomijas, kas ir sēdējis pie stūres, tā būs manas un Tavas nodokļu naudas ļoti nelietderīga šķērdēšana, tāpēc pirmais, pie kā jāgriežas, ir auto īpašnieks.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

par nodokļu naudas šķērdēšana - Mūrniece intervijā teica, ka nav pieļaujama situācija, kad IeM pa gaiteņiem klīst darbinieki, kuri pat nezina, ko viņi īsti dara (nav dzirdēts, ka kaut kas būtu mainījies), kā arī "dziedoņa" (piziks vai kā viņu) un tml sponsorēšana par to pašu mūsu naudu.

Par fizionomiju meklēšanu - Tu taču nedomā, ka kādam būtu jāsēž ar lupu un jālūr fotogrāfijā vai ar bildi jāskrien pa ielām?

IeM IC ir pieejama praktiski visu LV iedzīvotāju foto un daļai pat biometriskie dati (kad Tu ej bildēties pasei, tiesībām) - un par tā "dziedoņa" 1/2 gada, gada algu iznāk jau kāda no augstākpieminētajām Facial recognition system programmām...

283112. viesis 14.jūnijs 2011 14:41
0 0 Atbildēt

prokoļna

tavu mizu nofočī ar +40 dajebkur.... tu aizej "skaidroties" tev rāda fotkas, a tu saki - "pagapaga, tas neesmu es - es tajā laikā vērpu ar +80 pa jūrmalas šoseju.... jamie attaisa folderi ar jūrmalenes radaru bildēm, iz`facē no jamajām tevi, iegruzī par to un atceļ mazo sodu :D:D:D

283115. viesis 14.jūnijs 2011 15:56
0 0 Atbildēt

Man liekas, ka problēma īsti nav, jo:

1) Par pārkāpumiem, ko fiksē fotoradars soda punkti netiek skaitīti, ne par stāvēšanas plāksteriem, ne par fotoradaru pārkāpumiem sodāmības vēsturē šie pārkāpumi netiek pierakstīti.

2) Īpašniekam ir iespēja sodus samaksāt pašam vai arī atdot samaksāt tam, kurš brauca. Tā vairs nav valsts problēma, kā īpašnieks sadala maksāšanas pienākumu ar faktisko vadītāju.

3) Lai apstrīdētu, piemēram, stāvēšanas plāksteri, nav jābūt mašīnas īpašniekam. Uzraksti, ka novietoju transportlīdzekli tur un tur, dabūju plāksteri. Neviens nesaka, ka apstrīdēt var tikai īpašnieks. Tā pat vajadzētu būt ar fotoradariem.

Atgriezties pie pilnvaru sistēmas gan nedomāju, ka būtu laba ideja. Ja kāds man dod braukt ar savu mašīnu, tā ir mana un mašīnas īpašnieka privāta darīšana. Pilnvara ir vajadzīga, lai kaut ko pierādītu trešajām personām, bet šajā gadījumā neredzu vajadzību kādam kaut ko pierādīt.

283116. viesis 14.jūnijs 2011 16:02
0 0 Atbildēt

kolumbs 112 [?] pirms 2 minūtēm

Man liekas, ka problēma īsti nav, jo:

1) Par pārkāpumiem, ko fiksē fotoradars soda punkti netiek skaitīti, ne par stāvēšanas plāksteriem, ne par fotoradaru pārkāpumiem sodāmības vēsturē šie pārkāpumi netiek pierakstīti.

nu, nu... Ir tāda iespēja, ka pats par sevi vari paprasīt izdruku VP, un tajā izdrukā parādās 10 gadīgi sodi par AP... tā kā nav pārliecības par to vēstures tīrību...

283120. viesis 14.jūnijs 2011 18:16
0 0 Atbildēt

Yetti 796 [?] pirms 5 stundām

IeM IC ir pieejama praktiski visu LV iedzīvotāju foto un daļai pat biometriskie dati (kad Tu ej bildēties pasei, tiesībām) - un par tā "dziedoņa" 1/2 gada, gada algu iznāk jau kāda no augstākpieminētajām Facial recognition system programmām...

----

Esi reāls, ja uztaisīs konkursu uz sistēmas izveidi, uzvarēs kārtējais E@#$%n, kas par milzīgu summu uztaisīs facial recognition sistēmu, kas strādās tikai tad, ja pie gaisa mitruma 95% Saule apspīdēs vadītāja seju 37 grādu leņķī pāra datumos ... un neatliks naudas vairs ne Pizikam, ne kam citam :)

283121. viesis 14.jūnijs 2011 19:06
0 0 Atbildēt

Veiga 66 [?] pirms 43 minūtēm

Esi reāls, ja uztaisīs konkursu uz sistēmas izveidi, uzvarēs kārtējais E@#$%n, kas par milzīgu summu uztaisīs facial recognition sistēmu, kas strādās tikai tad, ja pie gaisa mitruma 95% Saule apspīdēs vadītāja seju 37 grādu leņķī pāra datumos... un neatliks naudas vairs ne Pizikam, ne kam citam...

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Piekrītu, bet tas nav jārisina uz auto īpašnieka rēķina. Nedrīkst sodīt tikai par to, ka kāds ir braucis ar tavu auto... un kā pirmīt teicu, to var darīt uz radara īpašnieku rēķina, izsludinot konkursu ne tikai uz plikiem radariem, bet arī komplektā ar programmnodrošinājumu un apmācību...

Ne par velti tajā konkursā pat lattelecoms aptirsās, tātad dikti "pietuvinātie", kuriem ieguldot vienu summu, praktiski ir garantēta visai laba peļņa...

283123. viesis 14.jūnijs 2011 20:40
0 0 Atbildēt

Yetti - ir ideja! Vajag organizēti un principiāli nepārkāpt ātrumu un pietuvinātie konkursa uzvarētāji riktīgi ieberzīsies un piķi neatpelnīs vaše, vai tikai absurdi ilgā laikā.. ;)

283124. viesis 14.jūnijs 2011 20:59
0 0 Atbildēt

Ideja nav svaiga, bet laba...

Komentāros vienam no rakstiem par to f/radaru konkursu tāds aicinājums jau bija...

283126. viesis 14.jūnijs 2011 21:26
0 0 Atbildēt

nu re un uz cilvēku skopuma pamata varētu panākt ātruma ierobežošanu vismaz radaru apkaimē... :D

283141. viesis 15.jūnijs 2011 17:49
0 0 Atbildēt

nu mūsu bāleliņi zīmes izvieto tā, kam ir tiešs sakars tikai ar naudas iekasēšanu, ar kautkādu mistisku "satiksmes drošību" sakara nav

ja pietuvināto kantoris, kurš (piemēram) apkalpos vanšu tiltu, nespēs atsist piķi ar zīmi 70, tad ātri vien tur būs 50 vai pat 30 :D:D:D

283144. viesis 16.jūnijs 2011 8:47
0 0 Atbildēt

Pirmais - tad man ir baigā aizdoma ka tos fotolūžņus kāds spēcīgāks "vējš" regulāri ieraus Daugavā.

283145. viesis 16.jūnijs 2011 8:51
0 0 Atbildēt

gan jau izdomās, kā par valsts (lasi - nodokļu maksātāju) līdzekļiem, katrai kastei pieliks vismaz 1 videonovērošanas kameru, uzorganizēs veselu policijas vienību, kas apsargās šos kases aparātus... :D

283150. viesis 16.jūnijs 2011 14:08
0 0 Atbildēt

tagad jau katram tam lūznim blakus dežūrē mašīna ar 2 pasažieriem, kas ar savām pakaļām materiāli atbild par to lēto fotoaparātu, kas dārgi pirkts..... ar ko tas ir lētāk kā maksāt 2 mentiem????

283151. viesis 16.jūnijs 2011 16:02
0 0 Atbildēt

Iespējams, ka tie džibriki apsargā kases aparātu, kas klusiņām iekasē "valstij" 20-30 čirikus stundā, atšķirībā no miliča, kas ar savu klātbūtni (redzami noparkojies / kādu apturējis) brīdina pārējos samazinot "iekritēju" skaitu, un līdz "valsts kabatai" aiziet tikai katrs trešais no pieciem čirikiem...

tākā iespējams ir ekonomiski pamatoti apmaksāt divus zemi algotus gurķus nekā divus I/U ceļu policists darboņus...

283160. viesis 17.jūnijs 2011 11:38
0 0 Atbildēt

paga, deklarētais mērķis taču ir "Satiksmes Drošības Uzlabošana"

ja salīdzina 2 lietas

- uz taisna apgaismota labi pārredzama un ar sētu nožogota ceļa uzstutē 30 un tam pievieno krūmos noslēptu kases aparātu ar pievienotu mobiļņika līmeņa kameru

- smuku valsts drosības stūrakmeni spilgtā ancukā ar darba zizli rokās, ko redz visi jau pa 3 kilometriem un nomet to ātrumu.....

p.n.

pie tam, ja mentam pievienotu pārīti vāji apmaksātu darboņu, kuru vienīgais uzdevums būtu barot suni, kas neļauj nevienam tuvoties kamerai, kas tos mentus filmē kā jamie iekasē "pateicības", tad materiālā atdeve būtu apmēram vienāda ;)

:D:D:D

283163. viesis 17.jūnijs 2011 13:11
0 0 Atbildēt

materiālā atdeve NEBŪTU vienāda, jo protokola aizpilde prasa vairāk laika nekā elektroniskā protokola ģenerēšana tajā megafotoaparātu apkalpojošajā programmā... ;)

Joshua Benjamin 21.oktobris 2022 23:45
0 0 Atbildēt

Vai esat meklējis finansēšanas iespējas jauna mājokļa iegādei, celtniecībai, nekustamā īpašuma aizdevumam, refinansēšanai, parādu konsolidācijai, personīgam vai biznesa mērķim? Laipni lūdzam nākotnē! Ar mums ir viegli iegūt finansējumu. Sazinieties ar mums, jo mēs piedāvājam mūsu finanšu pakalpojumus ar zemu un pieejamu procentu likmi 3% ilgtermiņa un īsa aizdevuma termiņam ar 100% garantijas aizdevumu. Ieinteresētajam pieteikuma iesniedzējam jāsazinās ar mums, lai saņemtu turpmākas aizdevuma iegūšanas procedūras, izmantojot: joshuabenloancompany@aol.com

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Citi raksti
 

 

Izceltie raksti

Genesis parāda grezna elektriskās piedziņas krosovera konceptu (+ FOTO)

Ņujorkas autoizstādē izliktajam Neolun ir koncepta statuss, ar lielu potenciālu pārtapt par sērijveida modeli GV90. Lasīt vairāk

 

Iesaka eksperts: no kā jāuzmanās autovadītājiem pavasarī?

Varētu šķist, ka pavasarī, kad nokusis sniegs un kļuvis gaišāks, par ceļu satiksmes drošību var raizēties mazāk. Taču arī pavasarī ir vairāki būtiski faktori, kas jāņem vērā, lai droši un bez raizēm nokļūtu iecerētajā galapunktā, tāpēc Swedbank kopā ar Drošas Braukšanas Skolas direktoru Jāni Vanku sagatavojis padomus, kam jāpievērš īpaša uzmanība, pārvietojoties ar auto pavasarī. Lasīt vairāk

 

Frānsisa Skota Kī tilts pēc avārijas - postījumu apmērs (+ VIDEO) 16

Vakar pēc kravas kuģa DALI ietriekšanās sagruva Frānsisa Skota Kī tilts ASV ostas pilsētā Baltimorā. Drona lidojums ļauj novērtēt katastrofas apmērus, sagrauto tiltu un cietušo kuģi. Lasīt vairāk

 

KEM plāno paplašināt atbalsta programmu elektroauto un hibrīdauto iegādei 18

Klimata un enerģētikas ministrija (KEM) plāno paplašināt atbalsta programmu iedzīvotājiem elektroauto un hibrīdauto iegādei, aģentūru LETA informēja KEM pārstāvji. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti