Par fotoradaru pārkāpumiem varētu sodīt arī ārzemniekus 2

1.februāris 2012 12:35

Latvijā 16% no kopējā fotoradaru fiksēto pārkāpumu skaita, savukārt, Lietuvā – 60% izdara ārvalstīs reģistrētu transportlīdzekļu vadītāji.

Pašreiz šos autovadītājus nav iespējams saukt pie atbildības, taču pagājušajā nedēļā starptautiskas konferences ietvaros Baltijas valstu ceļu policijas vadība vienojās jau tuvākajā laikā mēģināt rast risinājumu šai problēmai.

”Šobrīd aktuālākā visu trīs Baltijas valstu problēma ir nepietiekamā informācijas apmaiņa, kas sarežģī administratīvā soda piemērošanu ārzemniekiem par pārkāpumiem, kas fiksēti ar fotoradariem,” skaidro Valsts policijas Satiksmes uzraudzības biroja priekšniece Vineta Mistre. Viņa šīs problēmas ilustrēšanai min kādu piemēru: ”Pagājušajā gadā Lietuvā par atļautā braukšanas ātruma pārkāpšanu fotoradars 49 reizes fiksējis kādu Latvijā reģistrētu transportlīdzekli. Taču tā kā pašreiz Eiropā nav kopēja šādu pārkāpumu reģistra, nav iespējams noskaidrot arī šīs automašīnas īpašnieku.”

Lai nodrošinātu iespēju informēt vadītājus par citā valstī izdarītajiem pārkāpumiem un piemēroto sodu, konferencē tika izvirzīti un apspriesti iespējamie sadarbības modeļi, no kuriem tuvākajā laikā viens tiks akceptēts, tādējādi padarot iespējamu informācijas (par naudas soda piemērošanu) nosūtīšanu Baltijas valstīs reģistrētiem transportlīdzekļu īpašniekiem.

Būtiska vienošanās konferences ietvaros panākta arī par sadarbības uzlabošanu autopārvadājumu uzraudzības un kontroles jomā. Līdz ar to drīzumā tiks nodrošināta informācijas apmaiņa starp Baltijas valstīm par tiem transportlīdzekļu vadītājiem, kuri veic pārkāpumus kaimiņvalstīs. Tāpat nolemts organizēt starptautiskos reidus starp Latviju un Igauniju.

No 2012. gada 23. līdz 25. janvārim Rīgā norisinājās konference „Satiksmes drošības pilnveidošanas tiesiskie un praktiskie aspekti Baltijas valstīs”, kurā piedalījās Lietuvas, Igaunijas un Latvijas ceļu policijas vadības pārstāvji un Eiropas ceļu policijas tīkla TISPOL padomes pārstāvis. Konferences mērķis bija veicināt kaimiņvalstu sadarbību, kā arī apspriest problēmjautājumus ceļu satiksmes uzraudzības jomā.

Minēto konferenci apmeklēja arī TISPOL padomes pārstāvis sabiedrisko attiecību jomā Džeimss Lakhērsts (James Luckhurst), kas Latvijā ieradās ar mērķi iepazīties ar satiksmes drošības rādītājiem un ceļu satiksmes uzraudzības metodēm, kuras tiek izmantotas Valsts policijas darbā. Pēc vizītēm Baltijas valstīs TISPOL pārstāvis veidos apskatu par ceļu satiksmes drošības stāvokli un ceļu satiksmes uzraudzības metodēm Baltijas valstīs.

Kas attiecas uz Eiropas vienoto datubāzi un iespēju pie atbildības saukt arī citu Eiropas valstu pilsoņus, jāmin pagājušā gada Eiropas Parlamenta un padomes direktīva ”Direktīva, ar ko veicina pārrobežu informācijas apmaiņu par ceļu satiksmes drošības noteikumu pārkāpumiem” (2011/82/ES (2011. gada 25. oktobris)), kas nosaka, ka līdz 2013. gada 7. novembrim katrā Eiropas valstī jānodrošina mehānisms, kas veicina pārrobežu informācijas apmaiņu par ceļu satiksmes noteikumu pārkāpumiem. Šis arī ir termiņš, līdz kuram pilnībā jāatrisina problēmas, kas saistītas ar ārvalstnieku sodīšanu.

 
Visi komentāri
 
285195. viesis 2.februāris 2012 13:52
0 0 Atbildēt

Tas jau nu bezzcerīgs variants. Par to jau spriež gadus 10, bet bez panākumiem. Ja nu vēl slēgtās robežas būtu, tad kaut ko varētu vēl darīt - kontrole pie robežas šķeršošanas.. Bet šaubos, ka kada valsts atļaus citai valstij līst iekšā datu bāzēs un reģistros. Tad jau jāveido jauns un kopējs reģistrs, pieejams visām ES valstīm. Un kas būs ar Krieviju ?

285198. viesis 3.februāris 2012 9:05
0 0 Atbildēt

IkdienasViesis

Tas jau nu bezzcerīgs variants. Par to jau spriež gadus 10, bet bez panākumiem. Ja nu vēl slēgtās robežas būtu, tad kaut ko varētu vēl darīt - kontrole pie robežas šķeršošanas.. Bet šaubos, ka kada valsts atļaus citai valstij līst iekšā datu bāzēs un reģistros. Tad jau jāveido jauns un kopējs reģistrs, pieejams visām ES valstīm. Un kas būs ar Krieviju ?

=======================

Kļūda, IV, LIELA KĻŪDA! :-) :-) :-) Process jau notiek kopš 2010. gada un visai intensīvi! Galvenais reģistrs - Flensburgā, par cik tur ir infrastruktūra un gana pieredzes. Savukārt no Flensburgas dati tiek nosūtīti "vietējām"

policijām, kuras tad arī ņem priekšā" :-) Vācijas kaimiņvalstis, un ne tikai, jau pievienojušās šai sistēmai. Jau šobrīd, piemēram, Reiha autovadonis nevar braukāt ,teiksim, Spānijā, kā patīk, jo pēc laiciņa viņa pastkastītē būs

glīta kvītiņa no Flensburgas. Pie mums sistēma / pievienošanās tai ir izmēģinājumu stāvoklī. 2013. gadā sistēmai "jāiet vaļā" visaptveroši visas ES teritorijā...

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Haoss ar piegādēm - 1 miljons konteineru iestrēguši ASV ostās (+ VIDEO) 5

ASV jūras ostas šobrīd saskaras ar milzīgām problēmām, nespējot tikt galā ar konteinerkuģu izkraušanu. Tiek lēsts, ka tikai Losandželosas ostā vien izkraušanu gaida gandrīz pusmiljons konteineru ar 12 miljoniem preču. Lasīt vairāk

 

Ko viņa darīja? - autobraucēja pazaudē kontroli (+ VIDEO) 6

Braucot šķietami netraucēti, autovadītāja piepeši zaudē kontroli pār savu spēkratu un ietriecas barjerās. Lasīt vairāk

 

Sadarbībā ar Hesburger, Neste ražos atjaunojamo dīzeļdegvielu no izlietotas cepamās eļļas, kas savākta no vairāk nekā 300 restorāniem 6

Neste un Baltijā un Somijā lielākā ātrās apkalpošanas restorānu ķēde Hesburger uzsāks nozīmīgu aprites ekonomikas sadarbību. Izlietota cepamā eļļa no vairāk nekā 300 Hesburger restorāniem Latvijā, Lietuvā, Igaunijā un Somijā tiks pārstrādāta, lai ražotu Neste My atjaunojamo dīzeļdegvielu. Lasīt vairāk

 

Atbildes no Jūrmalas domes, Latvijas Valsts ceļiem un Satiksmes ministrijas par nolaidību attiecībā uz drošību Dubultu satiksmes mezgla būvniecībā (+ VIDEO) 9

Vai tiešām iedzīvotājiem ar tādām lietām būtu vispār jāsaskaras, kur nu vēl jānodarbojas. Pareizi būtu, ka ceļu satiksmes dalībnieki varētu paļauties uz zīmēm, vadstatņiem utt. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti