Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator

Akcijā par pareizu braukšanas joslu izvēli sastādīti desmit protokoli un izteikti 32 mutvārdu aizrādījumi 33

 
Nozare.lv | 6.novembris 2017 11:16

Valsts policijas (VP) akcijas laikā par pareizu braukšanas joslu izvēli autovadītājiem sastādīti desmit administratīvā pārkāpuma protokoli un izteikti 32 mutvārdu aizrādījumi, aģentūru LETA informēja VP

Likumsargi piektdien rīkoja izglītojošu akciju, pievēršot šoferu uzmanību braukšanas joslu pareizai izvēlei.
VP norāda, ka sabiedrībā nav vienotas izpratnes par to, kā pareizi jābrauc pa brauktuvi, kas sadalīta divās vai trīs braukšanas joslās vienā virzienā.

Ceļu satiksmes noteikumu 85.punkts reglamentē transportlīdzekļu izkārtojumu uz brauktuves nosakot, ka ārpus apdzīvotām vietām jābrauc iespējami tuvāk brauktuves labajai malai. Ja braukšanai vienā virzienā ir divas vai vairākas joslas, kreisajā malējā joslā atļauts iebraukt tikai tad, ja citas braukšanas joslas ir aizņemtas, kā arī lai nogrieztos pa kreisi vai apgrieztos braukšanai pretējā virzienā.

Tāpat 86.punkts nosaka, ka apdzīvotās vietās, ja bezsliežu transportlīdzekļu braukšanai vienā virzienā ir trīs vai vairākas joslas, kreisajā malējā joslā atļauts iebraukt tikai šādos gadījumos, proti, ja citas braukšanas joslas ir aizņemtas, lai nogrieztos pa kreisi vai apgrieztos braukšanai pretējā virzienā un lai apturētu transportlīdzekli uz vienvirziena ceļa.

Kā uzsver VP, diemžēl bieži vien autovadītāji ignorē minētās prasības, tādējādi traucējot vienmērīgu plūsmu un radot konflikta situācijas uz ceļa. Likumsargi cer, ka problēmas aktualizēšana un sabiedrības izglītošana vairāk veicinās šīs ceļu satiksmes noteikumu prasības ievērošanu.

Portālā iAuto vēl par šo tēmu lasi:

 
Visi komentāri
 
kasinsh79 6.novembris 2017 11:38
31 6 Atbildēt

Un apturēta ir TIPISKA kreisās joslas kruizētāja, kam vienalga viss pārējais uz ceļa

Respect - CP vajag drebināt intensīvāk!

iAuto 6.novembris 2017 12:05
30 2 Atbildēt

Labi, ka BEIDZOT šai lietai ir izdevies pievērst Ceļu policijas uzmanību. Savādāk tikai ātrums, tikai ātrums...

anonimikis 6.novembris 2017 12:18
0 1 Atbildēt

Kurā brīdī josla pa labi skaitās aizņemta? Ir redzētas situācijas uz Jelgavas šosejas. Kreisās joslas kruizētājs apsteidz mani un turpina ripināt pa to joslu, pat netaisās atgriezties labajā. Priekšā pēc km ir tāds pats kruizētājs, tikai lēnāks. Ātrākais piebrauc šim aizmugurē un sāk izpildīties ar lukturiem. Labajā joslā auto ir kaut kur tālumā.

jucis 6.novembris 2017 12:41
7 6 Atbildēt

>Kurā brīdī josla pa labi skaitās aizņemta?

1 mulkis var uzdot vairaak jautaajumu nekaa 1000 gudrie var atbildeet, iesaku vnk nepist praatu sev un citiem un tad nebuus jaafilozofee kura realitaates plakne tev ir aktuaala un vai citaa universaa nebuutu otraadaak

Kaspars 6.novembris 2017 12:44
12 5 Atbildēt

Bet Latvijā tak jābrauc nevis pa labo joslu bet pa ''labāko'', piemēram no Ogres līdz Ikšķilei un no salaspils braucot Rīgā!!!

xxx 30.janvāris 2019 19:16
0 0 Atbildēt

No Ogres lidz Ikskilei visas joslas vienadas

Fiesta 6.novembris 2017 12:53
1 4 Atbildēt

Rekā jāmāca braukt

streamable.com/ljg1y

Stāvbremze 6.novembris 2017 13:06
4 0 Atbildēt

Kur problēma apdzīvotā vietā?

Pa kuru pusi filmētājam atļauts apsteigt mācībnieku, ja pats brauktu pa otro?

Fiesta 6.novembris 2017 20:23
6 2 Atbildēt

Kapec macibnieks neturas pie labas malas? neizskatas ka kaadu apsteigtu. Man jametajas pa 3 joslam lai sadus gudrisus pec likuma apsteigtu.

PV 6.novembris 2017 13:05
10 0 Atbildēt

Ceru, ka šo turpinās monitorēt arī turpmāk. Uz Jūrmalas šosejas šis rīts bez izmaiņām - pirmā josla brīvāka par otro un trešo.

Plus redzu auto, kuri pēc izgriešanās no blakus ceļiem momentāni pārkārtojas uz otro joslu, kaut pirmā tajā brīdī un tajā vietā brīva..

Un vēl varētu monitorēt savlaicīgu pagriezienu nerādītājus.

lampiņa 6.novembris 2017 13:42
12 4 Atbildēt

Un vel varētu sākt beidzot sodīt pārkāpējus kas brauc dienas vai nakts laikā ar saslēgtiem priekšējiem tuvajiem un migleniekiem-kā arī vel aizmugurējie miglenieki daudziem deg.Neņem vērā pilsēta vai ārpus pilsētas,vai slikta redzamība vai laba,diena vai nakts-saslēdz visu un min...

freijers 6.novembris 2017 13:46
18 4 Atbildēt

Tuvos un priekšējos migliniekus drīkst ieslēgt kopā, ja vādītājam šķiet nepietiekama redzamība, pakaļējos gan drīkst ieslēgt tikai intensīva lietus vai miglas laikā....sodīt kārā lampiņa ! Tas, ka dažiem ir nenoregulēti lukturi vai nejēdz tālos izslēgt ir cits jautājums !

anonimikis 6.novembris 2017 15:31
11 4 Atbildēt

izlasi līdz galam punktu par pakaļējām miglām! "168. Pakaļējos miglas lukturus atļauts iedegt tikai tad, ja ir bieza migla, intensīvi līst vai snieg u. tml."

u. tml. nozīmē, ja es redzu aizmugurē braucam cilvēku ar ieslēgtām priekšējām miglām, tātad ir nepietiekama redzamība un u.tml. Lai nodrošinātos, es ieslēdzu savu pakaļējo miglu. Jo viņš tak tur aizmugurē neko neredz.

core 6.novembris 2017 17:09
9 2 Atbildēt

Un es tad braucot aiz tevis ieslēdzu tālos, lai nodrošinātos vēl labāk

650 6.novembris 2017 14:27
4 1 Atbildēt

Jā, šodien vajag noskatīties to BezTabū.

Te ir tas, par ko visu laiku cenšos "pateikt"- ka nebūt nebūs tā, ka "visu/ievērotāji/neko/nepārkāpēji" saņems no CP uzslavu.Jo- skaidrs ka liela daļa situāciju nefiltrē un nemaz īsti nezin, ko un vai viņi pārkāpj.Viņš lūk mierīgi landkruizerē pa vidu un kilometru neredz aizmugurē foresteru.Jo viņš nemaz nezin kāds tas foresters izskatās un ko viņš dara.Būtu pieklājības pēc nobraucis 1majā joslā- nekas nebūtu.Bet viņam tas pat prātā neiemāk- jo viņš neko Nezin,Neko Nepārkāpj, un tādu iAuto viņs nelasa,un i nafig viņam neko nevajag. Nekādi citādi izmācīt nevarēs- jo CP skurpulozi ievēros CSN pantu par labo malu.Tas nekas, ka kamēr aizturētajam skaidro, tamēr notiek tāda pat masveida kustība pa to vidējo joslu.Tur desmitiem aizturēto varēja būt.Jautājums- vai tas ir tehniski iespējams itin visus aizturēt.Nēe, tas nav iespējams.Viens CP izbrauciens turp-atpakaļ pa šo šoseju nemainīs neko.Intelektuālākie un situāciju filtrējošie visu jau sen saprot, jautājums ir par ākstiem.Vēl būs varianti, kad vakarā/pusnaktī uz tukšas šīs te šosejas taps aizturēti arī tie, kuri paraduma pēc lietos to 3šo joslu kā apgaismoto/pārredzamo/mazākbailīgo.Un tas ir cilvēcīgi saprotams, ka tādi būs.Tālāk būs tas, ka trāpīsies "juristi", kuri pacels Lietu.Pēc tam CP nospļausies, un nākamā akcija būs tikai Pavasarī.Un trešās joslas tīkotājiem uz brīvu ceļu cerību nav un tik ātri tas nav sagaidāms- ir tikai cerība uzrauties uz ātrumu vai agresīvu uzvedību.Bat, kā jau teicu- arī Šodien pa dienu varēja redzēt, ka viena daļa situāciju filtrē un uz pustukšas šosejas to pirmo joslu tomēr demonstratīvi lieto.Acīmredzot, tie kuri kko lasa un interesējas, bet reāli (diemžēl) tādu ir samērā maz no braucēju kopskaita.

Mārtiņš 6.novembris 2017 15:07
9 2 Atbildēt

vēl varēja sākt pievērst uzmanību ceļa "bremzēm". Kaut kā pēdējā laikā vēl vairāk savairojušies tādi, kuri ārpus apdzīvotas vietas brauc uz 65 km/h, bez redzema iemesla

iciks 6.novembris 2017 15:27
0 0 Atbildēt

Brīvdienās braucot pa to pašu Jūrmalas A10 blakussēdētājs (cilvēks, kas diezgan pa Eiropu izdauzījies) izteicās - faktiski jau diži cilvēkus nevar vainot nemācēšanā tādus ceļus izmantot. Cik tad mums tādu ceļu ar 6 joslām ārpus apdzīvotām vietām (4 joslu variantos, manuprāt, tomēr vairāk brauc pa labo; apdzīvotas vietas neskaitu)? Daudz jau nav - šis viens...

Protams, tas nenozīmē, ka par sliktu būtu izglītoties un mainīt savus paradumus, taču nevajadzētu uzreiz cerēt, ka vidējais latvietis uzreiz brauks kā vidējais fricis, kam tādi ceļi varbūt ikdiena.

. 6.novembris 2017 15:29
2 0 Atbildēt

akcija-sodīt? o_0

core 6.novembris 2017 17:13
3 2 Atbildēt

Ceru, ka šādas akcijas rīkos biežāk, paralēli ātruma pārkāpēju ķeršanai tak var pasekot arī šim.

mr.bedre 6.novembris 2017 19:01
3 3 Atbildēt

Būtu ceļi kārtībā, nevajadzetu nesāties pa 3 joslām.

vadims 6.novembris 2017 19:13
3 9 Atbildēt

labi-itkā saprotama & laba tēma bet ..... ja labā josla ir 70km/h bet kreisā 90 km/h bet es braucu pa kreiso ar rezervi kreisam pagriezienam pēc kāda brīža bet kāds no labās cenšas mani apdzīt jo lūk labā kāds viņam traucē bet es braucu ar atļauto ātrumu 90 bet tas skrējējs pārsniedz i labās joslas & kreisās joslas ātruma limitu tad par ko sods būtu man ? par to ka kāds pārsniedzot ātrumu izraisa avārijas situāciju ? bet mana vaina kur ja braucu atļautā ātruma robežās & nekavēju satiksmi ? vot tas kurš apsteidz mani-tas gan ir pārkāpējs turklāt likumā nav noteikts ceļa garums pirms mana kreisā pagrieziena ja esmu kreisā joslā . noteikumi labi nav nav īsti labi pārdomāti pirms to publikācijas

Trollis 6.novembris 2017 22:34
0 0 Atbildēt

Pēc aizrādījumu skaita spriežot viena ekipāža ir veikusi reidu.

ko?????? 7.novembris 2017 11:00
5 1 Atbildēt

Mani arī apturēja CP nodzenot no kreisās joslas nost...

''Nu kādēļ tad braucam pa kreiso joslu, lai gan vajadzētu pa labo?''

-Jūs no sākuma sataisiet savus atvainojos bet debīlos ceļus! Netaisos lauzt auto un arī turpmāk braukšu pa kreiso pusi, ja labajā joslā būs karalauks!

izteica mutisku brīdinājumu...

100AH 7.novembris 2017 11:38
3 1 Atbildēt

Tā ir sanācis, ka pēdējo 12 gadu laikā ir nobraukti vairāki desmiti tūkstošu km pa Vācijas (un ne tikai) ātrgaitas ceļiem. Protams, ka ne gluži pirmajā reizē sapratu vairākas nianses, kuras ir pieņemts ievērot uz šādiem ceļiem.

Un viena no būtiskām ir tā, ka laicīgi jāatbrīvo 1.josla gadījumos, kad tuvojas nobraucošās/uzbraucošās joslas. Arī tie satiksmes dalībnieki, kuri iet uz bāni pa paātrinājuma joslu, paļaujas uz to, ka viņam atstās brīvu vietu pirmajā joslā. Tā ir abpusēja tolerance. Gūstot pieredzi, ievēroju, ka iepriekšminētā iemesla dēļ auto pārkārtojas arī no 2. uz 3. joslu, lai ļautu pa 1.joslu braucošajam ienākt otrajā un atbrīvot pirmo. Īsāk sakot, pa bāni braucošie dara tā, lai uzbraucošie/nobraucošie varētu bez problēmām veikt šo manevru.

Visi tie sižeti par Jūrmalas šoseju aicina un daļēji panāks to, ka kāda daļa truli brauks pa 1.joslu un ij nedomās pārkārtoties, lai plūsmā normāli iekļautos uzbraucošie. Jūrmalene faktiski sastāv no uzbrauktuvēm un nobrauktuvēm. Lieki atgādināt, ka tas agrāk vai vēlāk novedīs pie avārijām. (Līdzī kā bija vairākus gadus atpakaļ par lielveikalu stāvvietām un labās rokas likumu. Līdz raidījumu sērijai par šo neproblēmu nekādu problēmu nebija un visiem viss bija skaidrs ,,, pēc tam sākās ).

Saprotu, protams, ka salīdzināt DE autobāni ar Jūrmaleni ir tāpat kā salīdzināt 2 dažādas ķermeņa daļas ar līdzīgu izskatu,,,,tomēr ļoooti attālas līdzības ir.

Brauciet droši, skatieties spoguļos, pirms jebkura manevra rādiet pagriezienu, ļaujiet citiem satiksmes dalībniekiem veikt manevru, nebremzējot tos,,, un viss būs labi. Tikai trula 1.joslas ievērošana pati par sevi vēl nenozīmē drošu un komfortablu braukšanu.

Vernons 7.novembris 2017 12:05
3 17 Atbildēt

"Brauciet droši, skatieties spoguļos, pirms jebkura manevra rādiet pagriezienu, ļaujiet citiem satiksmes dalībniekiem veikt manevru, nebremzējot tos,,, un viss būs labi."

Stāvbremze 7.novembris 2017 19:37
0 5 Atbildēt

Cien., Fiesta! Apsveicama ir izvēle pārvietoties ar pasažieru sabiedrisko transportu, jo tā ir atbildīga attieksme pret pilsētvidi, bet ne viss ir tā, kā izskatās caur plašajiem Solaris sānu logiem.

Kā Jūs zināt, kas notiek mācību auto? Vai tā ir parasta tematiska nodarbība, vai diagnosticējošā, vai pretendents brauc skolas eksāmenu un instruktors vērtē viņa kompetences pārvietoties pa ceļu ar trīs joslām katrā virzienā? Manuprāt, pretendents mācībnieku vada ar lielāko rūpību un te nav vieta jelkādai līksmei.

Ja vien Jūs esiet autovadītājs, ticu, ka esiet piedzīvojis satiksmes situāciju, kurā no kauna bijāt sviedros slapjš. Ja nē, tad tā reize tuvojas ekspreša ātrumā!

Laucinieks 11.novembris 2017 10:06
0 0 Atbildēt

Aptrakušie sapņotāji - "Tāpat 86.punkts nosaka, ka apdzīvotās vietās, ja bezsliežu transportlīdzekļu braukšanai vienā virzienā ir trīs vai vairākas joslas..."... hihihi...))

Stop 11.novembris 2017 10:08
1 0 Atbildēt

Galvenais izķert tos, kas ārpus apdzīvotām vietām aplī iebrauc tālāk par ārējo joslu, jo tak redz nedrīkst oooops

Krix 13.novembris 2017 13:39
1 0 Atbildēt

Tad Tu no Berģiem brauksi pa 2 joslu līdz Siguldai, jo redzi Siguldā Tev jāgriežas pa kreisi?

P.S. Tev ļoti sarežģīti pabraukt pa labi, lai palaistu kādu skrējēju garām? Viņš pārkāpj, viņu sodīs (ja ne šodien, tad citu dienu).

Varbūt viņam ir ļoti nepieciešams nokļūt mērķī ātri.

Krix 13.novembris 2017 13:45
0 0 Atbildēt

Šī bija atbilde Vadimam

Bradypus 30.janvāris 2018 12:05
1 0 Atbildēt

10 protokoli un 32 aizrādījumu par pārkāpumu, kas tiek veikts nepārtruakti un masveidā? Tas saucas pastiprināta uzmanības pievēršana? Laikos, kad vēl mundiera gods kaut ko nozīmēja, Krapsim pienāktos izmantot dienesta ieroci pēdējo reizi!

Burnits 30.janvāris 2019 18:32
0 0 Atbildēt

Nu tad beidzot šādi braucēji provocē uz apdzīšanu pa labo joslu, brīžos kad viņa ir tukša ! Protams tas nav attaisnojums pārkāpumam ! Bet tā tas notiek !

Andrīts 31.janvāris 2019 14:07
0 0 Atbildēt

Iemesls ir mašīnas sliktais tehniskais stāvoklis vai vadītāja braukšanas iemaņu trūkums, bet vis biežāk telefona glaudīšana.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Citi raksti
 

 

Izceltie raksti

Vai arvien vairāk būs avāriju dēļ luksofora sarkanās gaismas kamerām! Kāpēc? (+ VIDEO) 13

iAutolv prognozē, ka Jūrmalā palielināsies avāriju skaits, jo LMT uzstādīto kameru dēļ, autovadītāji strauji bremzēs, baidoties no soda, kas sekos, ja neizdosies ievērot luksofora signālu maiņu. Lasīt vairāk

 

DS Automobiles gatavo elektrisku kupeju ar 750 km sniedzamību 2

Franču premium zīmols DS Automobiles, kas ietilpst Stellantis grupā, gada beigās prezentēs jaunu pilnībā elektrisku SUV kupeju, kuras darbības rādiuss WLTP ciklā būs līdz 750 kilometriem. Lasīt vairāk

 

Šorīt Kurzemē, Vidzemē un valsts centrālā daļā sniegs un apledojums apgrūtina braukšanu , strādā 62 ziemas tehnikas vienības 9

Šorīt uz plkst. 6.30 Kurzemē, Vidzemē un valsts centrālā daļā sniegs un apledojums apgrūtina braukšanu pa valsts galvenajiem un reģionālajiem autoceļiem. Slidenos ceļa posmus kaisa ar pretslīdes materiāliem. Lai uzlabotu braukšanas apstākļus, ceļu uzturēšanas darbos iesaistīta 62 ziemas dienesta tehnikas vienības. Lasīt vairāk

 

Lotus atsakās no pārejas uz pilnīgu elektrisko piedziņu līdz 2028. gadam 4

Britu autobūves uzņēmums Lotus Cars, kas tagad darbojas Ķīnas Geely paspārnē, pārskatījis iepriekš izziņotos plānus attiecībā uz pilnīgu pāreju uz elektrisko piedziņu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti