Visi komentāri - Vidējā ātruma kontroles sistēmas ieviešanai nepieciešamas izmaiņas normatīvajos aktos

Vidējā ātruma kontroles sistēmas ieviešanai nepieciešamas izmaiņas normatīvajos aktos 9

 

Foto: iAuto.lv

LVC | 4.novembris 2021 12:27

Vidējā ātruma kontroles sistēmas ieviešanai ir nepieciešams veikt virkni izmaiņu normatīvajos aktos, pēc kurām VSIA Latvijas Valsts ceļi (LVC) varēs turpināt projekta ieviešanu un izsludināt iepirkumu aprīkojumam.

Līdz šim LVC speciālisti ir izvērtējuši un noteikuši prioritāros posmus valsts autoceļu tīklā, kuros tiks ierīkota vidējā ātruma kontroles sistēma. Kopumā identificēti 16 posmi, savukārt precīzs posmu skaits, kuros šī sistēma tiks ierīkota, būs zināms pēc iepirkuma rezultātu paziņošanas. Posmi tiks aprīkoti prioritārā secībā, atbilstoši pieejamajam finansējumam.

Par pamatu autoceļu posmu izvēlei ņemta ceļu satiksmes negadījumu (CSNg) statistika par pēdējiem trim gadiem, kā arī kopējā satiksmes intensitāte, kravas transporta īpatsvars un satiksmes organizācija (aizliegums apdzīt). Vairāk informācijas par posmiem šeit: https://lvceli.lv/aktuali/zinami-prioritarie-posmi-videja-atruma-kontroles-sistemu-ieviesanai/. 

Tāpat, realizējot projektu, iepirkumu rezultātā ir izstrādāti elektrotīkla pieslēgumu būvprojekti par  36 118 eiro (ar PVN), kā arī notiek elektrotīkla pieslēgumu ierīkošana 26 vietās, kas izmaksās ap 70 000 eiro (ar PVN). 

Izsludināt iepirkumu sistēmas aprīkojuma iegādei un uzstādīšanai LVC patlaban nevar, jo līdz tam ir nepieciešams veikt grozījumus Ministru kabineta (MK) noteikumos, kā arī izstrādāt jaunus:

·         2.1. MK Nr.704 noteikumos “Prasības transportlīdzekļu braukšanas ātruma kontroles mērierīcēm”, papildinot tos ar metroloģiskajām prasībām vidējā ātruma kontroles sistēmām;

·         2.2. MK Nr.40 noteikumos “Noteikumi par valsts metroloģiskajai kontrolei pakļauto mērīšanas līdzekļu sarakstu”, iekļaujot vidējās ātruma mērīšanas sistēmas verificēšanas nosacījumus;

·         2.3. Izstrādāt jaunus MK noteikumus “Prasības un kārtība tehnisko līdzekļu uzstādīšanai uz ceļiem un prasības informācijas nosūtīšanai un saņemšanai no tehniskiem līdzekļiem apstrādei transportlīdzekļu un to vadītāju valsts reģistrā”, kur tiks noteiktas prasības un kārtība vidējā ātruma kontroles sistēmas ierīkošanai. 

Līdz ar to, lai turpinātu vidējā ātruma kontroles sistēmas ieviešanu nākamgad, LVC šodien lūdza Ceļu satiksmes drošības padomi (CSDP) pārcelt atlikušo finansējuma daļu uz nākamo gadu. Kā zināms, šī gada sākumā CSDP pieņēma lēmumu novirzīt 700 000 eiro vidējā ātruma kontroles sistēmu ieviešanai valsts autoceļu tīklā. Projektu realizē VSIA Latvijas Valsts ceļi.

 

 
Visi komentāri
 
Igaunijas pieredze 4.novembris 2021 13:45
2 5 Atbildēt

Kāpēc neviens nestāsta par Igaunijas pieredzi, kas atteicās no vidējā ātruma radariem, jo tie ir pretrunā ar fizisko personu datu aizsardzības regulējumu? Vidējā ātruma radars apstrādā ne tikai pārkāpēja datus, bet pilnīgi visu personu datus, arī to, kas brauc godīgi. Citiem vārdiem sakot, nav tiesiska pamata izspiegot likumpaklausīgus pilsoņus.

anonimikis 4.novembris 2021 13:51
7 2 Atbildēt

Nē čalīt. Radars apstrādā tikai informāciju par ar noteiktu numuru aprīkotu automobili. Atpazīt konkrētu fizisku personu tur nav iespējams. Pēc tam, kad tiek identificēts pārkāpums, jau tiek pieslēgtas citas datu bāzes un veikta personas identifikācija. ja pārkāpuma nav, datu apstrāde tiek izbeigta un tie nesaglabājas.

WALA 4.novembris 2021 14:42
2 6 Atbildēt

Būsi slikti informēts par to kas ir personu identificējoši dati, Eiropas regulas kontekstā!

anonimikis 4.novembris 2021 16:12
5 1 Atbildēt

nevāvuļo. Mans komentārs bija par to, ka ir pietiekams tiesisks pamatojums, jo tie dati tiek apstrādāti minimālā apmērā. Un šeit pastāv opt-in princips - uz šosejas ir brīdinājuma zīme.

WALA 4.novembris 2021 19:29
1 3 Atbildēt

Tas nekādi nemaina faktu ka ir pareizi jādeklarē datu apstrādes mērķi utt. un pie vajadzības ir aizdoma ka var viegli pierādīt, ka dati tiek neatbilstoši apstrādāti, vai glabāti, un tad ir pie pakaļas ka yz sētas raxtīc xyi !

msh 5.novembris 2021 1:55
0 5 Atbildēt

Jā, ir šāda zīme? Paga, kur tad šī zīme īsti ir? Reku bija šitie mēsli uz tīnūženes - Tīnūžos pie apļa izejas, vai, vēl labāk, pirms apļa, nekādas zīmes nebija - zīme bija posma sākumā - tad ko darīt tiem kas nevēlas piedalīties, braukt no ceļa nost?

Tur ir tāds pats brīvprātīgās piedalīšanās princips kā ar potēšanos pret kovidu

Igaunijas pieredze 5.novembris 2021 13:24
0 0 Atbildēt

Ja jau ir tiesisks pamats, tad kāpēc Igauņi apturēja savu vidējā ātruma rdaru projektu? Vari lūdzi sniegt juridiski pamatotu atzinumu par šo tematu.

Datu apstrādes regulējums visā ES ir vienāds.

30 km/h 4.novembris 2021 23:33
0 0 Atbildēt

Cerēs un runās arī 2022.gadu,bet nekas nebūs.Arī Bolderājas dzelzceļa nebūs!

650 5.novembris 2021 13:40
0 0 Atbildēt

Oho.Vatureko.Nututikpaskatkā.Jā.,Izrādās (ka), t.s."normatīvais regulējums" ir izstrādāts priekš Lohiem.Jo, ja gadījumā SpecaĀlistiem savajadzēsies, viņi to gluži vienkārši paņems (priekšā) un izPagrozīs.Mēs taču piekritīsim, vane,ko,cien Lo..?

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

88 gados nebijis notikums: Volkswagen slēdz Drēzdenes rūpnīcu 22

Vācijas autobūves uzņēmums Volkswagen šonedēļ pārtrauks darbu vienā no savām rūpnīcām. Lasīt vairāk

 

Starptautiskā operācijā aptur Ukrainā bāzētu telefonkrāpnieku tīklu; par izkrāpto pirka luksusa auto (+ VIDEO)

Valsts policija (VP) kopā ar kolēģiem no citām valstīm decembrī apturējusi organizētas noziedzības tīklu, kas uzturēja krāpnieku zvanu centrus Ukrainas pilsētās Dņipro, Kijivā un Ivanofrankovskā, aģentūru LETA informēja VP. Lasīt vairāk

 

Notverts Krievijas kara noziegumu slavinātājs, kurš uz auto uzlīmēja simbolu “Z” burta formā (+ VIDEO) 3

Notverts kāds Krievijas kara noziegumu slavinātājs, kurš aplīmējis auto ar simbolu “Z” burta formā. Vainīgo izdevies atklāt, lielā mērā pateicoties apzinīgam pilsonim, kurš par notikušo ne tikai nekavējoties ziņoja policijai, bet arī palīdzēja sagādāt pierādījumus. Taču liels bija viņa izbrīns, kad pēc lietas izskatīšanas vaicājot, kādu sodu Krievijas agresijas atbalstītājs saņēmis, policija atteicās to izpaust. Lasīt vairāk

 

Kuru upurēt? – atkal baumas par Stellantis visu 14 zīmolu dzīvotspēju 7

Stellantis zem sava karoga sapulcējis 14 lieliskus spēlētājua, tomēr ne visi var lepoties ar pienesumu, kas garantē dzīvotspēju. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti