Vidējā ātruma kontroles sistēmas ieviešanai ir nepieciešams veikt virkni izmaiņu normatīvajos aktos, pēc kurām VSIA Latvijas Valsts ceļi (LVC) varēs turpināt projekta ieviešanu un izsludināt iepirkumu aprīkojumam.
Līdz šim LVC speciālisti ir izvērtējuši un noteikuši prioritāros posmus valsts autoceļu tīklā, kuros tiks ierīkota vidējā ātruma kontroles sistēma. Kopumā identificēti 16 posmi, savukārt precīzs posmu skaits, kuros šī sistēma tiks ierīkota, būs zināms pēc iepirkuma rezultātu paziņošanas. Posmi tiks aprīkoti prioritārā secībā, atbilstoši pieejamajam finansējumam.
Par pamatu autoceļu posmu izvēlei ņemta ceļu satiksmes negadījumu (CSNg) statistika par pēdējiem trim gadiem, kā arī kopējā satiksmes intensitāte, kravas transporta īpatsvars un satiksmes organizācija (aizliegums apdzīt). Vairāk informācijas par posmiem šeit: https://lvceli.lv/aktuali/zinami-prioritarie-posmi-videja-atruma-kontroles-sistemu-ieviesanai/.
Tāpat, realizējot projektu, iepirkumu rezultātā ir izstrādāti elektrotīkla pieslēgumu būvprojekti par 36 118 eiro (ar PVN), kā arī notiek elektrotīkla pieslēgumu ierīkošana 26 vietās, kas izmaksās ap 70 000 eiro (ar PVN).
Izsludināt iepirkumu sistēmas aprīkojuma iegādei un uzstādīšanai LVC patlaban nevar, jo līdz tam ir nepieciešams veikt grozījumus Ministru kabineta (MK) noteikumos, kā arī izstrādāt jaunus:
· 2.1. MK Nr.704 noteikumos “Prasības transportlīdzekļu braukšanas ātruma kontroles mērierīcēm”, papildinot tos ar metroloģiskajām prasībām vidējā ātruma kontroles sistēmām;
· 2.2. MK Nr.40 noteikumos “Noteikumi par valsts metroloģiskajai kontrolei pakļauto mērīšanas līdzekļu sarakstu”, iekļaujot vidējās ātruma mērīšanas sistēmas verificēšanas nosacījumus;
· 2.3. Izstrādāt jaunus MK noteikumus “Prasības un kārtība tehnisko līdzekļu uzstādīšanai uz ceļiem un prasības informācijas nosūtīšanai un saņemšanai no tehniskiem līdzekļiem apstrādei transportlīdzekļu un to vadītāju valsts reģistrā”, kur tiks noteiktas prasības un kārtība vidējā ātruma kontroles sistēmas ierīkošanai.
Līdz ar to, lai turpinātu vidējā ātruma kontroles sistēmas ieviešanu nākamgad, LVC šodien lūdza Ceļu satiksmes drošības padomi (CSDP) pārcelt atlikušo finansējuma daļu uz nākamo gadu. Kā zināms, šī gada sākumā CSDP pieņēma lēmumu novirzīt 700 000 eiro vidējā ātruma kontroles sistēmu ieviešanai valsts autoceļu tīklā. Projektu realizē VSIA Latvijas Valsts ceļi.
Kāpēc neviens nestāsta par Igaunijas pieredzi, kas atteicās no vidējā ātruma radariem, jo tie ir pretrunā ar fizisko personu datu aizsardzības regulējumu? Vidējā ātruma radars apstrādā ne tikai pārkāpēja datus, bet pilnīgi visu personu datus, arī to, kas brauc godīgi. Citiem vārdiem sakot, nav tiesiska pamata izspiegot likumpaklausīgus pilsoņus.
Nē čalīt. Radars apstrādā tikai informāciju par ar noteiktu numuru aprīkotu automobili. Atpazīt konkrētu fizisku personu tur nav iespējams. Pēc tam, kad tiek identificēts pārkāpums, jau tiek pieslēgtas citas datu bāzes un veikta personas identifikācija. ja pārkāpuma nav, datu apstrāde tiek izbeigta un tie nesaglabājas.
Būsi slikti informēts par to kas ir personu identificējoši dati, Eiropas regulas kontekstā!
nevāvuļo. Mans komentārs bija par to, ka ir pietiekams tiesisks pamatojums, jo tie dati tiek apstrādāti minimālā apmērā. Un šeit pastāv opt-in princips - uz šosejas ir brīdinājuma zīme.
Tas nekādi nemaina faktu ka ir pareizi jādeklarē datu apstrādes mērķi utt. un pie vajadzības ir aizdoma ka var viegli pierādīt, ka dati tiek neatbilstoši apstrādāti, vai glabāti, un tad ir pie pakaļas ka yz sētas raxtīc xyi !
Jā, ir šāda zīme? Paga, kur tad šī zīme īsti ir? Reku bija šitie mēsli uz tīnūženes - Tīnūžos pie apļa izejas, vai, vēl labāk, pirms apļa, nekādas zīmes nebija - zīme bija posma sākumā - tad ko darīt tiem kas nevēlas piedalīties, braukt no ceļa nost?
Tur ir tāds pats brīvprātīgās piedalīšanās princips kā ar potēšanos pret kovidu
Ja jau ir tiesisks pamats, tad kāpēc Igauņi apturēja savu vidējā ātruma rdaru projektu? Vari lūdzi sniegt juridiski pamatotu atzinumu par šo tematu.
Datu apstrādes regulējums visā ES ir vienāds.