I. Šteinbergs un G. Filipsons pirmo reizi startē Pasaules čempionātā Enduro

Foto: Ivo Šteinberga arhīvs

LaMSF | 5.jūnijs 2018 7:40

Aizvadītajā nedēļas nogalē, no 1. līdz 3. jūnijam, Tallinā, Igaunijā norisinājās Pasaules čempionāta ceturtais posms Enduro.

Sacensībās piedalījās spēcīgākie Enduro sportisti no visas pasaules. Šajā Pasaules čempionāta posmā Latviju pārstāvēja vieni no ātrākajiem un izturīgākajiem latviešu sportistiem – Ivo Šteinbergs („CEC I.S. Racing”), kurš startēja Enduro 2 klasē un Gints Filipsons („CEC I.S. Racing”), kurš sacentās ar pasaules spēcīgākajiem Juniori 1 klases braucējiem.

Sacensību starts un finišs notika Tallinas centrā – estrādē. Tas mūsu sportistiem bija kas jauns, vēl nebijis. Tribīnes piepildīja skatītāji un atbalstītāji.

Mūsu sportistu mērķis bija izmēģināt spēkus un saprast, kas ir un ko nozīmē pasaules līmeņa Enduro. Sarunā ar Ivo Šteinbergu, viņš pastāstīja, ka ieguvuši milzīgu pieredzi, piedaloties šajā posmā.

Pēc pirmās sacensību dienas Ivo Šteinbergs ierindojās 10. vietā, taču otrajā dienā pēc pirmā apļa tehnisku iemeslu dēļ sacensības vairs nevarēja turpināt, tādēļ nācās izstāties.

Gints Filipsons abās dienās ierindojās 14. vietā.

„Viegli nebija. Līmenis ir augsts. Teikšu godīgi, manā Enduro karjerā, šis bija fiziski grūtākais posms, kādā esmu piedalījies. Līdz šim kur biju braucis, bija grūti, bet šis Pasaules čempionāta posms bija visgrūtākais,” stāsta Ivo Šteinbergs.

Sportists atceras pagājušā gada Baltijas čempionāta posmu Tallinā, kas jau tad bijis visai grūts. „Šogad Pasaules čempionātā trase bija izmainīta. 75% pārbraucienu bija tehniski un fiziski sarežģīti. Daudz spēka nācās „izlikt” pārbraucienos. Viena apļa garums bija aptuveni 55 kilometri. Atpūtai bija atvēlēts ļoti maz laika. Pārbraucieni bija tik grūti, ka servisā varēja atpūsties maksimums tikai kādas 7 minūtes, līdz ar to visu dienu nācās braukt. Trasē bija četri testi. Prologu izbraucām jau piektdienas vakarā. Bija vēl krosa tests, Enduro tests, kas bija ļoti garš un sarežģīts, kā arī ekstrēmais tests, kas arī bija tehniski grūts, jo bija jābrauc augšā pa stāvām kalnu „sienām”. Katras dienas beigās bija vēl jāizbrauc prologs. Pēc šīm sacensībām varēju salīdzināt pieredzi, kāda ir mums, braucot Baltijas vidē un kāda ir sportistiem, kuri piedalās Pasaules čempionātā. Ar Gintu darījām, ko varējām.”

Runājot par rezultātu, Ivo Šteinbergs atzina, ka varēja būt labāks. „Ja uzsmaidītu veiksme, varēju iebraukt 7.- 8. vietā, bet nebija viegli. Pēc pirmās dienas biju ļoti noguris un fiziski izsmelts. Pasaules čempionātam ir jāgatavojas atsevišķi, tad tajā vidē var startēt. No malas „ielēkt” nav viegli. Nekāds prieks un atpūta tur nebija, pat negribēju smaidīt nevienā brīdī. Nemaz nevaru izstāstīt, cik ļoti grūta un sarežģīta bija trase.”

Pasaules čempionātā startēja arī Ivo Šteinberga Baltijas čempionāta konkurenti – Martins un Aigars Leoki.

Pasaules čempionāta konkurenti ir spēcīgi, un nevarēju cerēt uz viņu veiksmēm vai neveiksmēm, bija jāpaļaujas tikai uz sevi pašu. Trase bija akmeņaina, un man tā nebija parocīga. Līdz ar to testos nevarēju braukt uz 100%. Arī komandas biedram Gintam Filipsonam negāja viegli. Šī viņam ir tikai otrā Enduro sezona. Juniori, kas brauc pasaules čempionātā, piedalās visos posmos. Grūti cīnīties, ja nezini, ko sagaidīt.”

Neskatoties uz tehnisko ķibeli, kopumā sportistam sacensības patika, tās bija labi organizēts. Arī laikapstākļi bija piemēroti sacensībām, jo nebija nedz karsti, nedz lietus lija, pūta mērens vējš, kas atveldzēja braucējus pēc smagajiem pārbraucieniem.

Paralēli Pasaules čempionāta posmam notika Igaunijas čempionāta posms Enduro, kurā startēja latviešu sportisti Kaspars Bondars („CEC I.S. Racing”) un Lauris Paulovskis („CEC I.S. Racing”). „Pirmajā dienā Kaspars finišēja, bet otrajā dienā sportists izstājās. Tas bija neizpildāms uzdevums, jo pat daudzi vietējie sportisti nesasniedza finišu. Tas vien to pierādīja, ka trase bija grūta un sarežģīta,” stāsta Šteinbergs.

„Mēs kā komanda strādājām ļoti labi. Pieredzi ieguvām visi gan mehāniķi, gan apkalpojošais personāls, kas braukāja uz servisiem un mēs paši – sportisti. Tagad zinām, ko mums vajadzētu nākotnei, ja plānā būs vēl kāds Pasaules čempionāta posms,” tā „CEC I.S Racing” kluba pārstāvis Ivo Šteinbergs.

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Pamācošs stāsts: busiņa vadītājs, kurš brauca bez vinjetes, saņēmis paziņojumu par vēl 2000 eiro lielu soda naudu 16

Kāds busiņa vadītājs divās dienās par braukšanu bez vinjetes saņēmis 1000 eiro sodu. Taču tās vēl nebija beigas, jo saņemti vēl vairāki paziņojumi par soda naudām kopumā vēl 2000 eiro apmērā. Lasīt vairāk

 

Latvijā vienīgais kokbetona konstrukcijas tilts nodots ekspluatācijā (+ FOTO) 5

Lāčplēša dienā Jaunpilī līdzās pilij svinīgi tika atklāts pārbūvētais tilts pār Bikstupi. Tilts atrodas uz vietējā autoceļa Annenieki–Jaunpils (V1457) un tas ir vienīgais kokbetona konstrukcijas tilts visā valsts ceļu tīklā. Lasīt vairāk

 

Nepatīkams atklājums – bezpilota automobili var apmānīt ar bildi 3

Vācu zinātnieki atklājuši vienkāršu metodi, kas samulsināt bezpilota auto „elektroniskās smadzenes”. Lasīt vairāk

 

Rolls-Royce Cullinan Black Badge versijā: 600 Zs un 1344 diožu griesti (+ FOTO) 2

Britu luksuss limuzīnu ražotājs Rolls-Royce atkāpies no ierastajiem standartiem un izstrādājis nedaudz dumpīgāku krosovera Cullinan versiju ar nosaukumu Black Badge. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti