I. Šteinbergs un G. Filipsons pirmo reizi startē Pasaules čempionātā Enduro

Foto: Ivo Šteinberga arhīvs

LaMSF | 5.jūnijs 2018 7:40

Aizvadītajā nedēļas nogalē, no 1. līdz 3. jūnijam, Tallinā, Igaunijā norisinājās Pasaules čempionāta ceturtais posms Enduro.

Sacensībās piedalījās spēcīgākie Enduro sportisti no visas pasaules. Šajā Pasaules čempionāta posmā Latviju pārstāvēja vieni no ātrākajiem un izturīgākajiem latviešu sportistiem – Ivo Šteinbergs („CEC I.S. Racing”), kurš startēja Enduro 2 klasē un Gints Filipsons („CEC I.S. Racing”), kurš sacentās ar pasaules spēcīgākajiem Juniori 1 klases braucējiem.

Sacensību starts un finišs notika Tallinas centrā – estrādē. Tas mūsu sportistiem bija kas jauns, vēl nebijis. Tribīnes piepildīja skatītāji un atbalstītāji.

Mūsu sportistu mērķis bija izmēģināt spēkus un saprast, kas ir un ko nozīmē pasaules līmeņa Enduro. Sarunā ar Ivo Šteinbergu, viņš pastāstīja, ka ieguvuši milzīgu pieredzi, piedaloties šajā posmā.

Pēc pirmās sacensību dienas Ivo Šteinbergs ierindojās 10. vietā, taču otrajā dienā pēc pirmā apļa tehnisku iemeslu dēļ sacensības vairs nevarēja turpināt, tādēļ nācās izstāties.

Gints Filipsons abās dienās ierindojās 14. vietā.

„Viegli nebija. Līmenis ir augsts. Teikšu godīgi, manā Enduro karjerā, šis bija fiziski grūtākais posms, kādā esmu piedalījies. Līdz šim kur biju braucis, bija grūti, bet šis Pasaules čempionāta posms bija visgrūtākais,” stāsta Ivo Šteinbergs.

Sportists atceras pagājušā gada Baltijas čempionāta posmu Tallinā, kas jau tad bijis visai grūts. „Šogad Pasaules čempionātā trase bija izmainīta. 75% pārbraucienu bija tehniski un fiziski sarežģīti. Daudz spēka nācās „izlikt” pārbraucienos. Viena apļa garums bija aptuveni 55 kilometri. Atpūtai bija atvēlēts ļoti maz laika. Pārbraucieni bija tik grūti, ka servisā varēja atpūsties maksimums tikai kādas 7 minūtes, līdz ar to visu dienu nācās braukt. Trasē bija četri testi. Prologu izbraucām jau piektdienas vakarā. Bija vēl krosa tests, Enduro tests, kas bija ļoti garš un sarežģīts, kā arī ekstrēmais tests, kas arī bija tehniski grūts, jo bija jābrauc augšā pa stāvām kalnu „sienām”. Katras dienas beigās bija vēl jāizbrauc prologs. Pēc šīm sacensībām varēju salīdzināt pieredzi, kāda ir mums, braucot Baltijas vidē un kāda ir sportistiem, kuri piedalās Pasaules čempionātā. Ar Gintu darījām, ko varējām.”

Runājot par rezultātu, Ivo Šteinbergs atzina, ka varēja būt labāks. „Ja uzsmaidītu veiksme, varēju iebraukt 7.- 8. vietā, bet nebija viegli. Pēc pirmās dienas biju ļoti noguris un fiziski izsmelts. Pasaules čempionātam ir jāgatavojas atsevišķi, tad tajā vidē var startēt. No malas „ielēkt” nav viegli. Nekāds prieks un atpūta tur nebija, pat negribēju smaidīt nevienā brīdī. Nemaz nevaru izstāstīt, cik ļoti grūta un sarežģīta bija trase.”

Pasaules čempionātā startēja arī Ivo Šteinberga Baltijas čempionāta konkurenti – Martins un Aigars Leoki.

Pasaules čempionāta konkurenti ir spēcīgi, un nevarēju cerēt uz viņu veiksmēm vai neveiksmēm, bija jāpaļaujas tikai uz sevi pašu. Trase bija akmeņaina, un man tā nebija parocīga. Līdz ar to testos nevarēju braukt uz 100%. Arī komandas biedram Gintam Filipsonam negāja viegli. Šī viņam ir tikai otrā Enduro sezona. Juniori, kas brauc pasaules čempionātā, piedalās visos posmos. Grūti cīnīties, ja nezini, ko sagaidīt.”

Neskatoties uz tehnisko ķibeli, kopumā sportistam sacensības patika, tās bija labi organizēts. Arī laikapstākļi bija piemēroti sacensībām, jo nebija nedz karsti, nedz lietus lija, pūta mērens vējš, kas atveldzēja braucējus pēc smagajiem pārbraucieniem.

Paralēli Pasaules čempionāta posmam notika Igaunijas čempionāta posms Enduro, kurā startēja latviešu sportisti Kaspars Bondars („CEC I.S. Racing”) un Lauris Paulovskis („CEC I.S. Racing”). „Pirmajā dienā Kaspars finišēja, bet otrajā dienā sportists izstājās. Tas bija neizpildāms uzdevums, jo pat daudzi vietējie sportisti nesasniedza finišu. Tas vien to pierādīja, ka trase bija grūta un sarežģīta,” stāsta Šteinbergs.

„Mēs kā komanda strādājām ļoti labi. Pieredzi ieguvām visi gan mehāniķi, gan apkalpojošais personāls, kas braukāja uz servisiem un mēs paši – sportisti. Tagad zinām, ko mums vajadzētu nākotnei, ja plānā būs vēl kāds Pasaules čempionāta posms,” tā „CEC I.S Racing” kluba pārstāvis Ivo Šteinbergs.

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

“Latvijas Gada auto 2020” titulu iegūst "Škoda Kamiq" (+ VIDEO) 20

Konkursa "Latvijas Gada auto 2020" galveno titulu sīvā konkurencē ieguvis "Škoda Kamiq" (109 balles), tikai par trim ballēm pārspējot otrās vietas ieguvēju jauno “Peugeot 208” (106), paziņots piektdienas vakarā, 6. decembrī, notikušajā konkursa svinīgajā noslēguma ceremonijā Vecrīgas viesnīcā "Avalon Hotel & Conferences". Lasīt vairāk

 

Dīzeļdegvielas vietā gāze - Tallina iegādāsies 100 ar gāzi darbināmus autobusus 4

Tallina ar "Solaris" paraksta 27 miljonu eiro līgumu par 100 jaunu ar gāzi darbināmu autobusu iegādi Lasīt vairāk

 

Olaines pagastā satiksmes negadījumā gājis bojā cilvēks 16

Olaines pagastā pirmdien traģiskā ceļu satiksmes negadījumā miris gājējs, aģentūru LETA informēja Valsts policijā. Lasīt vairāk

 

Jaunie Volvo nebrauks ātrāk par 180 km/h 52

Visas jaunās Volvo automašīnas, kas rūpnīcas konveijeru atstās pēc 2020.gada maija, tiks aprīkotas ar ātruma ierobežotājiem, kas neļaus pārsniegt 180 km/h. Tas saistīts ar zviedru kompānijas apņemšanos sasniegt mērķi „0 bojāgājušo Volvo mašīnās”. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti