Jonasam otrā vieta motokrosa pasaules čempionāta Šveices posmā MX2 klasē

 

Foto: Ekrānšāviņš

Nozare.lv | 19.augusts 2018 19:14

Pērnā gada pasaules čempions motokrosā MX2 klasē Pauls Jonass no "Red Bull KTM Factory Racing" komandas sestdien Šveicē Frauenfeldas trasē izcīnīja otro vietu pasaules čempionāta (PČ) 16.posmā.

Pirmajā braucienā Jonass uzvarēja, atstājot aiz sevis savu komandas biedru un galveno konkurentu kopvērtējumā Horhi Prado no Spānijas, kamēr otrajā finālbraucienā abi braucēji bija mainītām lomām, Jonasam ieņemot otro vietu un Prado uzvarot. Lai arī abi sportisti ieguva vienādu punktu skaitu, pirmo vietu izcīnīja spānis.

Pirmā brauciena sākumā Prado izvirzījās vadībā, kamēr Jonass bija trešais. Kādu laiku viņš turējās šajā pozīcijā, taču spēja pacelties vienu vietu uz augšu. Turpinājumā galvenā cīņa risinājās starp Jonasu un Prado, latvietim galvenokārt esot iedzinējos, tomēr brauciena laikā vienā no līkumiem Jonass prata apsteigt savu komandas biedru un izvirzīties vadībā. Pārsvaru Latvijas sportists noturēja arī līdz brauciena beigām un izcīnīja drošu uzvaru. Trešais šajā braucienā bija amerikānis Tomass Kovingtons, bet ceturto vietu ieņēma Venecuēlas sportists Entonijs Rodrigess.

Savukārt otrajā braucienā atkal pirmajās divās vietās izvirzījās Prado un Jonass, spānim esot pirmajam. Šoreiz latvietim neizdevās atrast veidus, kā apsteigt savu komandas biedru un rezultātā Jonass izcīnīja otro vietu. Trešais otrajā braucienā bija austrālietis Hanters Lorenss, kamēr ceturtais palika Kovingtons.

Jau ziņots, ka Jonass kvalifikācijā ierindojās ceturtajā pozīcijā.

Pēc 16 etapiem MX2 klasē vadībā atrodas Prado ar 692 punktiem, kamēr Jonasa kontā ir 664 punkti. Savukārt trešais ar 519 punktiem ir dānis Tomass Kjērs Olsens, kurš Šveicē ieņēma septīto pozīciju.

Šosezon aizvadītajos 16 posmos Jonass izcīnījis piecas uzvaras, tomēr pēdējos divos etapos, šo neskaitot, viņš ne atsevišķos braucienos, ne sacensību summā uz goda pjedestāla nebija ticis.

Tikmēr prestižākajā MXGP klasē pirmajā braucienā ātrākais bija Džefrijs Herlingss no Nīderlandes, otro vietu ieņēma Klēmāns Desaijs no Beļģijas, bet trešajā vietā ierindojās francūzis Romēns Fevrs.

Savukārt titulētais itālis Antonio Kairoli, kurš arī brauc KTM komandā, uzvarēja kvalifikācijā, bet pirmajā finālbraucienā bija vien astotajā vietā.

MXGP sezonas kopvērtējumā līderis pēc 15 etapiem ar 683 punktiem ir cits Jonasa komandas biedrs Herlingss, bet otro vietu ar 647 punktiem ieņem Kairoli, kamēr trešais ar 503 punktiem ir Desaijs.

Paralēli pasaules čempionāta kārtējā posma sacensībām Šveicē norisinājās arī Eiropas čempionāta devītais etaps EMX250 klasē, kurā startēja Kārlis Sabulis. Latvijas sportists divu braucienu summā izcīnīja 14.vietu.

Sezonas kopvērtējumā vadībā ar 299 punktiem atrodas francūzis Matī Buaramī, kamēr Sabulis ar 113 punktiem atrodas 13.pozīcijā. Tikmēr vēl viens latvietis Tomass Šileika, kurš startējis tikai trīs etapos, ar 35 punktiem ir 28.pozīcijā.

Jonass pērn tika kronēts par pasaules čempionu MX2 klasē, veicot jaunu ierakstu Latvijas motokrosa vēsturē.

Pirms tam pasaules čempionātos motokrosā latvieši titulus bija izcīnījuši vien blakusvāģu sacensībās, kur savulaik dominēja Kristers Serģis un Artis Rasmanis, kuriem izdevās piecas reizes kāpt uz pjedestāla augstākā pakāpiena. Tāpat blakusvāģu sacensībās trīskārtējs planētas čempions ir kantētājs Kaspars Stupelis, bet reizi pie zelta tika arī Kaspars Liepiņš.

Par vicečempionu pērn kļuva Šveices motosportists Žeremijs Sīvers, bet trešais bija Olsens. Sīvers šajā sezonā startē jau prestižākajā MXGP klasē.

Jonass pērn triumfēja sešos posmos un bija labākais 14 braucienos. Pirms tam latvietis pasaules čempionātā bija spējis uzvarēt tikai vienā braucienā, kā arī ne reizi nebija triumfējis posma summā.

2015.gadā viņš bija pasaules vicečempions, bet aizpērn Jonass smadzeņu satricinājuma dēļ priekšlaicīgi noslēdza sezonu. Neskatoties uz nestartēšanu vairākos sezonas beigu posmos, Latvijas motokrosists izcīnīja piekto vietu kopvērtējumā pasaules čempionātā MX2 klasē.

Šajā sezonā tiks aizvadīti 20 posmi.

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Porsche pastāsta par jauno Macan

Vācijas sportisko luksusa automobiļu ražotājs atklājis informāciju par jauno Macan, kas tagad būs pieejams kā pilnībā elektrisks transportlīdzeklis, divās divmotoru pilnpiedziņas versijās. Lasīt vairāk

 

Arī pārāk lēna braukšana var radīt avārijas situācijas (+ VIDEO) 11

Satiksmes drošību veido daudz un dažādi aspekti. Viens no tādiem ir – cik droši vadām savu transportlīdzekli un cik labi iekļaujamies satiksmes plūsmā. Nereti no autovadītājiem dzirdamas sūdzības par citu satiksmes dalībnieku pārgalvīgu braukšanas stilu. Tomēr ir arī tādi, kas kopējā satiksmes plūsmā neiekļaujas, jo dažādu iemeslu dēļ brauc pārāk lēni. Arī šāds braukšanas stils var radīt neprognozējamas situācijas uz ceļa. Lasīt vairāk

 

Putas vai rezerves ritenis ? TV Autoziņu eksperiments (+VIDEO) 13

Modernajās vieglajās automašīnas vietas rezerves ritenim itin bieži nemaz nav, jo rats aizņem vietu un ir smags. Tomēr melnajā stundā tas noderētu. Tā uzskata arī Autoriepu Nama direktors Oskars Krampāns, kurš izrāda Autoziņām dažādus rezerves riteņu veidus. Populārākais ir pagaidu jeb mazais rezerves ritenis, tautā saukts par "desu" vai "tableti". Pagaidu rezerves ritenis ir kompromiss starp pilnvērtīgu riepu un vispār neko. Ar tādu drīkst braukt ne tālāk par 80 km un ne ātrāk kā 80 km/h. Pagaidu riepa ir ne vien mazāka, bet arī plānāka. Lasīt vairāk

 

Laika kapsula: sportiskais 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT ar tikai 716 km nobraukumu (+ FOTO) 6

Nīderlandē piedāvā lieliski saglabātu „laika kapsulu” – 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT, kas savā 32 gadus garajā mūžā nav nobraucis pat 1000 kilometrus. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti