Šī gada oktobrī Eiropā sāksies Smart pilsētas mikrolitrāžas modeļu tirdzniecība; auto aprīkoti ar tā saucamajiem „mikro-hibrīda” spēka agregātiem (micro hybrid drive - MHD).
Bez tradicionālā iekšdedzes dzinēja šādam agregātam ir „start-stop” sistēma, kas izslēdz dzinēju, ja tiek nospiests bremzes pedālis pie ātruma mazāka par 8 km/h. Vadītājam bremzi atlaižot, dzinējs tiek atkal iedarbināts.MHD sistēma būs bāzes aprīkojumā Smart modelim ar jebkādu benzīna dzinēju (ar 61 vai 71 Zs jaudu). „Start-stop” sistēmas izmantošana ļauj samazināt degvielas patēriņu kombinētajā ciklā par 8% (līdz 4,3 litriem uz 100 km), bet pilsētas apstākļos – gandrīz par 20%. СО2 izmešu daudzums samazinās līdz 103 gramiem uz kilometru.
Smart ar 45 Zs dzinēju oktobrī tiks aprīkots ar oglekļa filtru. Šādi auto tērēs tikai 3,4 litrus degvielas kombinētajā ciklā, bet izmešu daudzums būs 88 grami uz kilometru.
Turklāt visi modificētie pilsētas mikrolitrāžas modeļi tiks pie jaunām virsbūves krāsām, jauniem riteņu diskiem un modernizēta instrumentu paneļa.
ASV Smart ar „mikro-hibrīda” spēka agregātiem netirgos.
Ko nozīmē 103 CO2 grammi uz km? Uz km tiek tērēta degviela 108grami? uz 100 km 10300grami.10 litri uz 100 km tikai izmeši???