Satiksmes ministrs Kaspars Briškens (P) cer saņemt deputātu atbalstu priekšlikumam par naudas sodu piemērošanu no pirmā maksimālā braukšanas ātruma pārsniegtā kilometra, intervijā aģentūrai LETA atzina ministrs.
Ministrs atgādināja, ka priekšlikumu par naudas sodu piemērošanu no pirmā kilometra vienreiz jau noraidīja, kā arī pēc tam noraidīja par piekto kilometru.
Vairāki gadi jau šim iAuto video:
"Tagad tomēr ir noslēgušies Latvijas pētījumi. Es neesmu zaudējis ticību, ka deputāti tomēr būs gatavi pieņemt atbildīgus, datos balstītus lēmumus. Mēs jau iepriekš stāstījām, ka brīdinājumiem un sodiem ir ietekme uz transporta sistēmas vidējo ātrumu, un vidējais ātrums rada risku visā transporta sistēmā," uzsvēra ministrs.
Viņš norādīja, ja arī ātrums nav vienīgais vai galvenais faktors ceļu satiksmes negadījumam, tad tas vienmēr ir faktors, kurš negadījuma sekas padara smagākas, kas ir pierādīts visos cēloņu un seku kolerācijas pētījumos pasaulē.
"Saeimā mums pateica - nē, nu tie jau ir tādi starptautiskie pētījumi, Latvijā viss ir citādāk, cilvēkiem būs pārspīlēta reakcija, satiksmē kādi pārāk sabremzēsies un tas radīs jaunus neparedzētus riskus. Pat Juridiskās komisijas vadītājs lietoja šādu argumentāciju. Tagad Rīgas Tehniskās universitātes pētījumi pierāda, ka tās pašas hipotēzes, kas ir pierādītas starptautiski, darbojas arī Latvijā," papildināja Briškens.
Viņš sacīja, ka ministrija arī domā par ceļu infrastruktūru, uzraudzību, braukšanas kultūru un vadītāju prasmēm, kā arī auto tehnisko stāvokli. "Tā ir ļoti komplicēta sistēma. Bet ir lietas, ko mēs tagad un tūlīt izdarīt nevaram. Mēs nevaram pārbūvēt visas šosejas par četru vai vismaz trīs joslu autoceļiem. Tas, ko mēs varam izdarīt šeit un tūlīt, ir pārņemt citu Eiropas Savienības (ES) dalībvalstu praksi un sodīt par pirmo pārkāpto kilometru," sacīja ministrs.
Ministrs papildināja, ka šajā gadījumā runa ir par divām soda vienībām. Viņš atgādināja, ka viena soda vienība ir pieci eiro, un šis līmenis nav pārskatīts kopš 2014.gada.
"Piedodiet, bet daudziem cilvēkiem desmit eiro sods ir kā nošķaudīties. Tādēļ es pat būtu gatavs virzīties uz progresīvu sodu sistēmu. Jā, šobrīd Latvijā nav vispārīgas ienākumu deklarēšanas sistēmas, bet varbūt mēs varam runāt par sasaisti ar mašīnas vērtību un tādējādi panākt, ka bagātie maksā vairāk," papildināja Briškens.
Tāpat viņš minēja, ka ministrija vēlas trīskāršot vidējā ātruma radaru infrastruktūru Latvijā, jo šajās zonās var novērot, ka plūsma ir daudz vienmērīgāka un distances starp automašīnām ir kontrolējamākas.
"Taču pašlaik radars nesūta brīdinājumus par pārkāpumiem robežās līdz desmit kilometriem stundā. Lai ļautu radaram darboties visā tā diapazonā, uzskatām, ka ir jāsāk piemērot monetāri sodi jau no pirmā pārkāptā kilometra," sacīja ministrs.
iAuto video: Te viens piemērs no Vācijas un jā, te ir 100 km/h
Briškens ar prātu nedraudzējas!!!
Kā esmu teicis jau iepriekš, mūsu satiksmes lielākā problēma ir tas, ka mums nav vienota mentalitāte. Daļa braucēju grib braukt kā skandināvi, daļa, kā viduseiropa. "Skandināvi" pie viena ir arī ļoti agresīvi sava "vienīgā pareizā" viedokļa uzspiešanā. Briškens vienkārši ir tipisks "skandināvs", kurš ticis pie varas. Patstāvīgas domāšanas tur vienkārši nav, tikai iespēja realizēt savas emocijas ar piešķirto varu. Būsim kā laimīgie nodzērušies somi, kādēļ ne.
Daļa braucēju grib braukt kā skandināvi, daļa, kā viduseiropa.-
Un kur tā daļa, kuri grib braukt kā krievi un arī ir krievi :-/
Nu un kāds tam sakars ar krieviem? Atsevišķi nekauņas ir visur, ne tikai krievu vidū. Starp citu - vieni no nekaunīgākajiem un agresīvākajiem autobraucējiem, kur "road rage" ir ikdiena, ir briti. Bet pie mums jau sen tā nav dominējoša autovadītāju kategorija. Vienīgais iemesls to piesaukt, ir neatzīt patiesību, saprotot, kas esi pats.
Bļeģ, gribām braukt kā Krievijā!!!
Šitas personāžs ir sadirsis visu kam pieskāries. Kā teica Klarksons- nekas nevar būt bīstamāks satiksmei par šoferi kurš skatās nevis uz ceļu, bet lai tikai neuzrautos kādam radaram.
Vid ātruma radari ir tas pats, kas guļošie policisti.
Tie disciplinē tikai tajā zonā, bet ārpus šīs zonas uz abām pusēm satiksme pasliktinās, jo autovatītāji cenšas atgūt zaudēto laiku pārsniedzot vēl vairāk ātrumu.
Kur tādi rodās? Nevis pasliktinās, bet attgriežās normālā ikdienas plūsmā. Nevajag čakarēt, to par ko nav sajēgas. Vajadzēja visur pacelt atļauto braukšans ātrumu līdz 120 un nevajadzētu nekādus radarus uzturēt, īpaši ātrāk reti kurš brauc.