Pēdējo 12 mēnešu laikā, kad Latvijā ik dienu dzirdams vārdu salikums „ekonomiskā krīze” un tiek publiskoti aizvien jauni dati par dažādu preču patēriņa kritumu, kafijas noietā vērojams pieaugums.
„Statoil” stacijās šajā laikā izmalkoti 1,52 miljoni litru, kas satilptu 40 benzīna vedējos, aromātiskā dzēriena. Salīdzinot ar tādu pašu laika periodu iepriekš, tas ir 5% vairāk.„Šie dati liecina, ka cilvēku aizņemtība un ikdienas steiga tikai pieaug un cilvēki pesimistisko ziņu ietekmē nav pārtraukuši rosīties. Kafija tonizē un paaugstinās darba spējas, uzlabo garastāvokli un gādā par darba spara pilnu dienas sākumu”, saka Gatis Pavārs, SIA „Latvija Statoil” Iepirkumu un kategoriju attīstības daļas vadītājs.
No rītiem kafiju malko 88% cilvēces. Viena tasīte kafijas satur 80-120 miligramus kofeīna. Kofeīna aktivizējošā iedarbība uz galvas smadzeņu garozu ir vispārzināma. Kofeīns stimulē fizisko aktivitāti, paaugstina garīgā darba spējas, saīsina reakcijas laiku.
Vienlaikus G. Pavārs stāsta, ka preču „kustība” „Statoil” veikalos liecina - cilvēki savos pirkumos kļūst līdzsvarotāki un izvēlas gudrāk. Preču izvēle vairs nav tik impulsīva un cilvēki vairāk, nekā agrāk, izvēlas akciju preces. „Es gan šīs izmaiņas vairāk saistu ar to, ka mūsu sabiedrībā sarūk patēriņa kults un sabiedrība vienkārši sāk nobriest,” saka G. Pavārs.
Atbildot uz abām tendencēm – kāri pēc kafijas un interesi par akcijas precēm, „Latvija Statoil” no 3.11.2008.-31.01.2009. būs akcija „Siltums par 30% lētāks”. Izpildot akcijas nosacījumus, „Statoil” pircēji saņems termo krūzi, kurā pildīta kafija visu 2009. gadu būs par 30% lētāka. Ar akciju „Latvija Statoil” veicina arī videi draudzīgākas kafijas malkošanas tradīcijas, jo, lietojot savu termo krūzi, vidē nenonāks milzum daudz papīra kafijas krūzīšu.
Noslēgumā G. Pavārs arī atzīmē, ka malkot kafiju no rītiem „Statoil” stacijās veicina arī fakts, ka jaunā veikala koncepcija ar kvalitatīviem expresso kafijas pupiņu aparātiem jau ieviesta gandrīz visā „Statoil” tīklā.
Par kafiju
Austrumos ar kafijas palīdzību “paātrināja domas”, “uzjautrināja sirdi” un ārstēja virkni slimību, sākot no cingas līdz podagrai. Arī krievu cari ārstējās ar šo brīnumlīdzekli, jo galma ārsti rekomendēja vārītu kafiju pret iesnām un galvassāpēm.
Pēc kafijas patēriņa uz katru iedzīvotāju priekšgalā ir izvirzījušās Zviedrija, ASV, Somija un Dānija. Francijā kafijas vidējais gada patēriņš uz cilvēku ir 4,17 kg, Anglijā - tikai 0,68 kg!
Par „Latvija Statoil”
„Latvija Statoil” ir līderis ātro uzkodu, karsto dzērienu un ērtas iepirkšanās veikalu segmentā, kā arī lielākais degvielas mazumtirgotājs Latvijā, kas piedāvā augstākās kvalitātes degvielu un servisa pakalpojumus. „Latvija Statoil” Latvijā pieder viens no modernākajiem naftas produktu termināliem pie Baltijas jūras. Uzņēmums ir lielākais nodokļu maksātājs valstī un ir viens no nozīmīgākajiem Skandināvijas investoriem Latvijā.
opppā! a krīze izrādās jau ir veselu gadu! :D