Daudzi lasītāji ir neizpratnē par Latvijā modē nākušajiem apļveida krustojumiem - kā tad tos pareizi jāveic.
Centīšos īsumā pastāstīt savu viedokli, kas ne īsti atbilst viedoklim, kuru nācās apgūt auto instruktoru kursos... Tā nav ne satiksmes drošības revolūcija, ne nekas jauns. Bet tomēr - palasiet!
Uz apļveida krustojumiem nav viena josla. Parasti tur ir divas vai pat trīs joslas. Šīs "papildjoslas" nav iezīmētas tāpat vien. Tas ir darīts tāpēc, lai vadītāj varētu daudz brīvāk veikt šo komplekso krustojumu.
Galvenā ideja
Galvenā apļa un to joslu ideja ir samērā vienkārša - ja vadītājam pēc iebraukšanas aplī nav uzreiz jānogriežas nost nākamajā krustojumā, tad jāiebrauc otrajā vai trešajā joslā, nevis jābrauc pa pirmo joslu. Tādā veidā vadītājs netraucēs aplī iebraukt citiem vadītājiem no nākamā krustojuma. Pirms sava vajadzīgā krustojuma jāpārkārtojas uz pirmo joslu un jābrauc ārā no apļa.
Sarkans - slikti; Zaļš - labi!
Otra ne mazāk svarīga lieta
Pat ja vadītājs darītu visu, kā te rakstīts, pastāv iespēja, ka tam nebūtu nekādas jēgas - satiksme šajā apļveida krustojumā neuzlabotos. Kas tad vēl?
Pagrieziena signāls. Tas apļveida krustojumā liks pārējiem satiksmes dalībniekiem saprast jūsu mērķi. Vai nu jūs esat opis, kas vienkārši visu apli veiks pa pirmo joslu, vai arī vadītājs, kurš neuzskata par nepieciešamu rādīt pagrieziena signālus pirms nogriešanās. Esiet tik laipni - parādiet pagrieziena signālu pirms nogriešanās no apļa!
Pamēģiniet - jums sanāks!
Daudzi uzreiz teiks: - jā, kolīdz es iebraukšu otrajā vai trešajā joslā, tā mani atpakaļ neviens nelaidīs! Nu tik traki jau nemaz nav, nevajag tā noskaņoties. Nākamreiz, kad jums nāksies veikt apļveida krustojumu, pamēģiniet to veikt tā, kā aprakstīts. Pamēģiniet un redzēsiet, ka netraucējat citiem un satiksme kļūs raitāka. Un atcerieties, ka nākamreiz arī jūs kāds "izlaidīs" uz apļa.
Izņēmumi
"Izņēmumi apstiprina likumsakarības." Galvenais izņēmums - Slāvu pārvada aplis. Patiesībā tas nemaz nav aplis, bet samurgots apvedceļš starp krustojumiem. Tur ir pārāk mazi attālumi no krustojumiem, lai varētu veikt šādus cēlus manevrus kā braukšana pa otro joslu. Tur iekārtoties pirmajā joslā neļaus ne kravinieki, ne meitenes džipos, ne ōpīši pasatiņos. Slāvu aplī šos ieteikumus nemēģiniet.
Laimīgu ceļu!
iAuto redaktors
Kaksi - un kas traucē uz apļa uzbraucējam izgriezties uz 2. joslu?
Un vēl Uz apļa drīkst izbraukt arī no 2. joslas, kur pie apļa pienāk divu joslu iela...
Un kas traucē pirms apļa uz pienākošās joslas laikus ieņemt vietu 2. joslā, ja zini, ka no apļa būš jānogriežas 2., 3. vai vēl tālākā nobrauktuvē?
WALA - jāpiekrīt - bezmaz toč labāk ir ar CHA un zīmēm par braukšanas kārtību joslās norādīt, ka no 1. joslas drīxt tikai pa labi... Moš ta var tos cilvēkus pieradināt braukt ar galvu, ne tikai ar pedāļiem...
P.S.
Protams ir jau vēl arī tāda lieta, ka bieži vien pilsētplānojuma vai laicīgu (uz remontdarbu laiku izveidotu) satiksmes risinājumu dēļ ir ļoti neprognbozējama plūsma uz aplim pienākošajām un atejošajām ielām... Proti - neretti tās pārklājās tā, ka aplis kā tads pats kā tāds nevis atvieglo, bet tikai sarežģī kustību satiksmes mezglā...