Daudzi lasītāji ir neizpratnē par Latvijā modē nākušajiem apļveida krustojumiem - kā tad tos pareizi jāveic.
Centīšos īsumā pastāstīt savu viedokli, kas ne īsti atbilst viedoklim, kuru nācās apgūt auto instruktoru kursos... Tā nav ne satiksmes drošības revolūcija, ne nekas jauns. Bet tomēr - palasiet!
Uz apļveida krustojumiem nav viena josla. Parasti tur ir divas vai pat trīs joslas. Šīs "papildjoslas" nav iezīmētas tāpat vien. Tas ir darīts tāpēc, lai vadītāj varētu daudz brīvāk veikt šo komplekso krustojumu.
Galvenā ideja
Galvenā apļa un to joslu ideja ir samērā vienkārša - ja vadītājam pēc iebraukšanas aplī nav uzreiz jānogriežas nost nākamajā krustojumā, tad jāiebrauc otrajā vai trešajā joslā, nevis jābrauc pa pirmo joslu. Tādā veidā vadītājs netraucēs aplī iebraukt citiem vadītājiem no nākamā krustojuma. Pirms sava vajadzīgā krustojuma jāpārkārtojas uz pirmo joslu un jābrauc ārā no apļa.
Sarkans - slikti; Zaļš - labi!
Otra ne mazāk svarīga lieta
Pat ja vadītājs darītu visu, kā te rakstīts, pastāv iespēja, ka tam nebūtu nekādas jēgas - satiksme šajā apļveida krustojumā neuzlabotos. Kas tad vēl?
Pagrieziena signāls. Tas apļveida krustojumā liks pārējiem satiksmes dalībniekiem saprast jūsu mērķi. Vai nu jūs esat opis, kas vienkārši visu apli veiks pa pirmo joslu, vai arī vadītājs, kurš neuzskata par nepieciešamu rādīt pagrieziena signālus pirms nogriešanās. Esiet tik laipni - parādiet pagrieziena signālu pirms nogriešanās no apļa!
Pamēģiniet - jums sanāks!
Daudzi uzreiz teiks: - jā, kolīdz es iebraukšu otrajā vai trešajā joslā, tā mani atpakaļ neviens nelaidīs! Nu tik traki jau nemaz nav, nevajag tā noskaņoties. Nākamreiz, kad jums nāksies veikt apļveida krustojumu, pamēģiniet to veikt tā, kā aprakstīts. Pamēģiniet un redzēsiet, ka netraucējat citiem un satiksme kļūs raitāka. Un atcerieties, ka nākamreiz arī jūs kāds "izlaidīs" uz apļa.
Izņēmumi
"Izņēmumi apstiprina likumsakarības." Galvenais izņēmums - Slāvu pārvada aplis. Patiesībā tas nemaz nav aplis, bet samurgots apvedceļš starp krustojumiem. Tur ir pārāk mazi attālumi no krustojumiem, lai varētu veikt šādus cēlus manevrus kā braukšana pa otro joslu. Tur iekārtoties pirmajā joslā neļaus ne kravinieki, ne meitenes džipos, ne ōpīši pasatiņos. Slāvu aplī šos ieteikumus nemēģiniet.
Laimīgu ceļu!
iAuto redaktors
Ideja tak tieši tāda pati kā uz šosejas. Ja redzi, ka kāds griežas nost no šosejas, pārkārtojies otrajā joslā. Vēl labāk, ja redzi, ka pa ieskriešanās joslu kāds cenšas uzbraukt uz šosejas, arī pārkārtojies otrajā joslā, būs gan vieglāk viņam gan mazāk stresaini tev. Tieši tie paši likumi strādā apļos. Kas tur tik sarežģīts?