(!) Atkārtots: Vēlreiz par apļveida krustojumiem - kā? 78

 
13.septembris 2010 0:00

Daudzi lasītāji ir neizpratnē par Latvijā modē nākušajiem apļveida krustojumiem - kā tad tos pareizi jāveic.

Centīšos īsumā pastāstīt savu viedokli, kas ne īsti atbilst viedoklim, kuru nācās apgūt auto instruktoru kursos... Tā nav ne satiksmes drošības revolūcija, ne nekas jauns. Bet tomēr - palasiet!

Uz apļveida krustojumiem nav viena josla. Parasti tur ir divas vai pat trīs joslas. Šīs "papildjoslas" nav iezīmētas tāpat vien. Tas ir darīts tāpēc, lai vadītāj varētu daudz brīvāk veikt šo komplekso krustojumu.

Galvenā ideja

Galvenā apļa un to joslu ideja ir samērā vienkārša - ja vadītājam pēc iebraukšanas aplī nav uzreiz jānogriežas nost nākamajā krustojumā, tad jāiebrauc otrajā vai trešajā joslā, nevis jābrauc pa pirmo joslu. Tādā veidā vadītājs netraucēs aplī iebraukt citiem vadītājiem no nākamā krustojuma. Pirms sava vajadzīgā krustojuma jāpārkārtojas uz pirmo joslu un jābrauc ārā no apļa.

apļveida krustojuma veikšana
Sarkans - slikti; Zaļš - labi!

Otra ne mazāk svarīga lieta

Pat ja vadītājs darītu visu, kā te rakstīts, pastāv iespēja, ka tam nebūtu nekādas jēgas - satiksme šajā apļveida krustojumā neuzlabotos. Kas tad vēl?

Pagrieziena signāls. Tas apļveida krustojumā liks pārējiem satiksmes dalībniekiem saprast jūsu mērķi. Vai nu jūs esat opis, kas vienkārši visu apli veiks pa pirmo joslu, vai arī vadītājs, kurš neuzskata par nepieciešamu rādīt pagrieziena signālus pirms nogriešanās. Esiet tik laipni - parādiet pagrieziena signālu pirms nogriešanās no apļa!

Pamēģiniet - jums sanāks!

Daudzi uzreiz teiks: - jā, kolīdz es iebraukšu otrajā vai trešajā joslā, tā mani atpakaļ neviens nelaidīs! Nu tik traki jau nemaz nav, nevajag tā noskaņoties. Nākamreiz, kad jums nāksies veikt apļveida krustojumu, pamēģiniet to veikt tā, kā aprakstīts. Pamēģiniet un redzēsiet, ka netraucējat citiem un satiksme kļūs raitāka. Un atcerieties, ka nākamreiz arī jūs kāds "izlaidīs" uz apļa.

Izņēmumi

"Izņēmumi apstiprina likumsakarības." Galvenais izņēmums - Slāvu pārvada aplis. Patiesībā tas nemaz nav aplis, bet samurgots apvedceļš starp krustojumiem. Tur ir pārāk mazi attālumi no krustojumiem, lai varētu veikt šādus cēlus manevrus kā braukšana pa otro joslu. Tur iekārtoties pirmajā joslā neļaus ne kravinieki, ne meitenes džipos, ne ōpīši pasatiņos. Slāvu aplī šos ieteikumus nemēģiniet.

Laimīgu ceļu!
iAuto redaktors

 
Visi komentāri
 
275672. viesis 23.marts 2010 9:17
0 0 Atbildēt

Ideja tak tieši tāda pati kā uz šosejas. Ja redzi, ka kāds griežas nost no šosejas, pārkārtojies otrajā joslā. Vēl labāk, ja redzi, ka pa ieskriešanās joslu kāds cenšas uzbraukt uz šosejas, arī pārkārtojies otrajā joslā, būs gan vieglāk viņam gan mazāk stresaini tev. Tieši tie paši likumi strādā apļos. Kas tur tik sarežģīts?

275673. viesis 23.marts 2010 9:18
0 0 Atbildēt

Nu ideja jau īstā, bet visiem sēņotājiem jau vienmēr ir aizbildinājums, ka pēc tam viņus nelaiž atpakaļ 1. joslā.

275674. viesis 23.marts 2010 9:37
0 3 Atbildēt

šito teoriju varat sev iebāzt *******, nekur tāda nav aprakstīta satiksmes noteikumos.

275675. viesis 23.marts 2010 9:46
0 0 Atbildēt

Kas tas par murgu? Jā, jā, šis ir tieši tas, ko vajag iemācīt visiem, lai sāktos anarhisms uz apļiem! Jau tā pietiek konfliktsituāciju nobraucot no apļa, kur nu vēl, ja rīkotos šādi. Bez virzienrādītāju ieslēgšanas, no otrās joslas pa diagonāli pāri pirmajai, un no apļa nost. Murgs!

275676. viesis 23.marts 2010 9:50
0 0 Atbildēt

275675. viesis pirms 3 minūtēm

Kā tad, aizliegsim arī autovadītāju kursus, lai visādi lohi nedabū tiesības un nebraukā pa ceļiem.

275678. viesis 23.marts 2010 9:56
0 0 Atbildēt

klau - viesi 275675., ja pirmās joslas braucējs nogriežas savā apļa atzarjoslā pa labi, tad kas Tev var traucēt no otrās joslas iebraukt pirmajā joslā pirms nākamā, tev vajadzīgā, atzara????

275680. viesis 23.marts 2010 10:03
0 0 Atbildēt

Principā ja ir tik daudz nesaprašu, tad man šķiet būs īsti vietā uztaisīt 1 joslu tādu kā ieskriešanās bremzēšanas joslu līdz nākamajai "izbrauktuvei", un tad ja kāds nejēdz aizvākties no pirmās laicīgi - būs vien jālasās nost no apļa nākamajā izbrauktuvē !!!

275682. viesis 23.marts 2010 10:07
0 0 Atbildēt

Ir bēdīgi, ka jāveido šādi raksti. Patiesībā - pareizi uzbūvētam aplim nevajadzētu radīt galvassāpes, bet to šeit neprot. Tāpat kā tiltus neprot, ceļus neprot u.t.t. Tāpēc, lūdzu, ar cieņu pret citiem, un netikai uz ceļa.

275683. viesis 23.marts 2010 10:07
0 0 Atbildēt

WALA - kaut kur ir tādi apļi redzēti, nu vairs neatceros - Francijā vai Austrijā

275684. viesis 23.marts 2010 10:07
1 0 Atbildēt

Kaksi - un kas traucē uz apļa uzbraucējam izgriezties uz 2. joslu?

Un vēl Uz apļa drīkst izbraukt arī no 2. joslas, kur pie apļa pienāk divu joslu iela...

Un kas traucē pirms apļa uz pienākošās joslas laikus ieņemt vietu 2. joslā, ja zini, ka no apļa būš jānogriežas 2., 3. vai vēl tālākā nobrauktuvē?

WALA - jāpiekrīt - bezmaz toč labāk ir ar CHA un zīmēm par braukšanas kārtību joslās norādīt, ka no 1. joslas drīxt tikai pa labi... Moš ta var tos cilvēkus pieradināt braukt ar galvu, ne tikai ar pedāļiem...

P.S.

Protams ir jau vēl arī tāda lieta, ka bieži vien pilsētplānojuma vai laicīgu (uz remontdarbu laiku izveidotu) satiksmes risinājumu dēļ ir ļoti neprognbozējama plūsma uz aplim pienākošajām un atejošajām ielām... Proti - neretti tās pārklājās tā, ka aplis kā tads pats kā tāds nevis atvieglo, bet tikai sarežģī kustību satiksmes mezglā...

275685. viesis 23.marts 2010 10:08
0 0 Atbildēt

KKTK - visai jancīgs aplis ir Gaujas ielā - uzreiz aiz BRasas tilta, tur kā reizi vietā, kurpienāk Tēraudlietuves iela uz apļa 1. josla iegriežas tajā vai "nogriežas" uz Gaujas ielu... Bet kustība pa apli turpinās tikai no 2. joslas... ;)

Tākā nevajag te meklēt tiktālu tos poemērus... ;)

275688. viesis 23.marts 2010 10:15
0 0 Atbildēt

Ja grib lai šāda sistēma strādā - visās nobrauktuvēs jālielk zīmes, kas ļautu no pirmās joslas nogriezties tikai pa labi, bet no otrās (atkarībā no nobrauktuves platuma) - tikai taisni vai taisni un pa labi.

Un arī tad tas strādās tikai tad ja aplis nebūs pārslogots. Ja vairumam pa apli braucošo mērķis ir viena nobrauktuve, kas nav spējīga uzņemt visu plūsmu, tad neviena sistēma nedarbosies normāli...

275690. viesis 23.marts 2010 10:18
0 0 Atbildēt

Uz apļiem joslas jāsazīmē pēc šāda rincipa www.failiem.lv/thumb_show.ph...Aplis_UK...JPG un nebūs problēmas (bildē redzmais aplis UK, kur kustība ir pulksteņrādītāja virzienā). Gan "blondīņiem", gan "opīšiem" būs skaidrs, ka no malējās joslas vainu vācies ārā no apļa vai pārkārtojies uz apļa iekšmalu.

275691. viesis 23.marts 2010 10:20
0 0 Atbildēt

Kameer ir taadi kaa viens no viesiem un Kaksis, varu mieriigi pa aplja otro vai tresho joslu abiem pabraukt garaam un iegrizties, kur veelos!:) Miicieties veseli pa labeejo!

275695. viesis 23.marts 2010 10:40
0 0 Atbildēt

un kas traucē tā braukt riņķveida krustos ievērojot CSN?

Vai labāk ir kā tagad - kad valda anarhija un pa vidu prinvipi vai arī kāds, kurš ievēro CSN?

P.S.

Kaksi - tu arī ātrumu nekad nepārkāp un vienmēr ievēro CSN?

Var taču principiāli neiekļauties plūsmā apzināti visur pilsēta braukt ar 50 vai 70 km/h un ne nieka vairāk! Vienmēr un visur! ;)

275700. viesis 23.marts 2010 10:49
0 0 Atbildēt

Kaksi - vēlreiz atkārtoju jautajumu - tu nekur un nekad nepārsniedz max atļauto braukšanas ātrumu?

Un kas traucē braukt pēc ieteiktās shēmas IEVĒROJOT CSN?

CSN tak neaizliedz pieklājīgi kādu ielaist joslā, kaut Tev ir priekšroka...

275703. viesis 23.marts 2010 10:52
0 0 Atbildēt

Autoram ir taisniba, sadi braucot satiksme butu daudz raitaka. Pie tam, ja cilvekam tiesibas nav pirmo gadu, tad diez vai sadi manevri radis baigas grutibas. Skiet psrs laikos csn bija sada apla brauksanas shema obligata. Slovakija, piemeram, apla areja josla fiziski tiek ieobezota, ta, ka pa arejo joslu citur ka tikai nogriezties no apla dotaja atzara nemaz nevar. Protams, apli ir dazadi, kaut kada maza apli, ka pie Juglas parvada es to nemaz nemeginatu, tapat Slavu apli, tas ari gruti izpildams. Bet Mukusalas aplis un jaunais aplis Deglava ielas gala - ideali.

275708. viesis 23.marts 2010 10:56
1 0 Atbildēt

P.S. Un nevajag jaukt so ar to, ka kads pa taisno no ieksejam joslam sture ara no apla. Lai izbrauktu ara no apla CSN nosaka, ka sakuma ir japarkartojas uz arejo joslu. Un ari raksta autors IR uzzimejis, ka parkartojamies un tikai tad ara no apla.

275709. viesis 23.marts 2010 11:00
0 0 Atbildēt

Kaksi - kas teica, ka bez pagriezieniem kāds "kaut kur", "kaut ko" met no 5. vai 6. joslas???

Un pastāsti kāpēc braukt aplī nepārkāpjot CSN, bet stulbi, būtu vairāk nepieciešams, nekā braukt aplī saprātīgi vienlaikus nepārkāpjot CSN, vai nepārkāpt citus CSN punktus citviet?

275710. viesis 23.marts 2010 11:01
0 0 Atbildēt

Gudrenieki pamēginat šito pie Dreiliņiem!Fūres, opji utt.Pienāk divas joslas, prom aiziet viena!Lai uztaisa normālu apli (piem. kā leišos) un nebūs problēmu!!!Sāksim ar to ka mums nav apļu, tā ir imitācija!!!Laimīgs kad uzbrauc un laimīgs ka nost tiec! Vēl ir variants pist pa taisno...

275711. viesis 23.marts 2010 11:02
1 0 Atbildēt

P.S.

Kaksi un kas šis par murgu:

Kaksis 513 [?] pirms 49 minūtēm

Palaidniex

tikai neaizmirsti, ka uz apļa uzbraucējs no pirmās joslas var lekt uzreiz kurā grib, kamēr uzbraucējam no otrās ir jāievēro uzbraucēja no pirmās intereses (labā puse) "

???

gribi teikt, ka pirmās joslas braucējs drīkst raut otrajā joslā, kad vien grib???

Esi laikam piemirsis par to, ka tiklīdz tu maini joslas tev jādod ceļš tiem, kas brauc pa to josku, kurā sagribējies ielīst... ;)

275713. viesis 23.marts 2010 11:05
0 0 Atbildēt

Patrennējaties un tad dodaties šeit uz UK Swindon - Maģisko apļveida krustojumu

www.bbc.co.uk/wiltshire/con...llery.shtml?15

maps.google.com/maps?f=q&sour...01703&t=k&z=19

275715. viesis 23.marts 2010 11:08
0 0 Atbildēt

Kaksīt - tā nu nebūs viss

Ja iebrauc aplī pa 2 joslām, tad nogriezt ceļu braucošajam joslā pa kreisi CSN gadījienā beigsies ar atzīšanu par vainīgu CSN... ;)

Un varēsi bezcerīgi mēģināt to apstrīdēt gan pie miličiem, gan pie apdirsinātājiem... ;)

275721. viesis 23.marts 2010 11:15
0 0 Atbildēt

Ja tu esi pie stūres ne pirmo dienu, mazliet seko līdzi savām darbībām, pārliecinies, ka tavu manevru apkārtējie saprot un to neizpildi bezkaunīgi - parasti viss sanāk ātri un vienkārši.

Ja jātiek pāri Slāvu pārvadam piebraucot pa Krustpileni neredzu jēgu stāvēt riņķī kā ēzelis, gaidot kamēr nogriezīsies uz Lubānas, Dārzciema un Piedrujas ielām visi pēc kārtas. Braucot pa 2. joslu jau no Krustpilenes es neaizņemu 1. joslu tiem, kuri vēlās uzgriezties uz apļa gan no Lubānas, gan Dārziema, gan Piedrujas...

Saskaņots manevrs ar citiem satiksmes dalībniekiem un rezultātā NEPĀRKĀPJOT NEVIENU CSN PUNKTU es esmu izbraucis apli pārdesmit sekundēs līdz ar to neesmu vairojis tur sastrēgumu.

Ar to ir jāsaprot arī, ka esmu pret tiem līdējiem, kas to dara bezkaunbīgi, brauc uz palīgceļiem uz kuriem aizliegts izgriezties (lubānas ielā tāds ir), bezkaunīgi spiežās joslās, nerāda pagrieziena rādīājus un tieši kā saki - brauc no 7. joslas nogriezties uz aklo, spiežot ar sava biezā un dārgā pepelaca massu...

275724. viesis 23.marts 2010 11:36
0 0 Atbildēt

Tieši ta viss notiek Anglija.Gruti bija saprast ka no otras joslas var izbraukt no apļa! Iebrauc tev sānos un tu vainigs!

275725. viesis 23.marts 2010 11:52
0 0 Atbildēt

Tas viss var stradaat ja brauceji ir pieklajiigi viens pret otru un laicigi seko situacijai apkaart un ir gatavi viens otru palaist. Par cik mums ar to kultuuru ir kaa ir, tad es arii apla iekshejo malu izmantoju loti, loti reti, braucu mierigi pa arejo un miers. :(

275727. viesis 23.marts 2010 12:37
0 0 Atbildēt

Kaksis :

"Jo mazāk krustojās braucēju trajektorijas, jo raitāka un drošāka satiksme. Varat teikt ko gribat, bet man nav vēlēšanās liekas četras reizes dod/prasīt kādam ceļu, ja man ir galvenais... "

Starp citu, varbūtība, ka trajektorijas krustosies, vislielākā ir braucot pa 1. joslu.. :)

Un tas nav noteikumos, bet personīgā pieredze. Jo mazāk es kādu traucēju, jo mazākas iespējas, ka notiks negadījums. Arī braucot ar auto :)

275729. viesis 23.marts 2010 12:46
0 0 Atbildēt

Parasti netraucēju.. pietiekami daudz cilvēku brauc pa pirmo, otrā ir tukša/tukšāka :)

275732. viesis 23.marts 2010 15:14
0 0 Atbildēt

Tādiem, kas "nevienam netraucējot" pārkārtojas uz pirmo, nez kāpēc nepatīk ka kāds brauc pa pirmo un šo "netraucētāju" nepalaiž. Tad nez kāpēc sākas pirkstu vicināšana un bļausana, ka visi citi sēnes un neļauj "džigitam" braukt pēc pašrakstītiem CSN...

;)

275734. viesis 23.marts 2010 15:24
0 0 Atbildēt

Nevis kāds ir "zaraza", bet gan TU. Ja jau esi izdomājis, ka esi vienlīdzīgāks, tad stāvi un gaidi kamēr kāds palaidīs, ja ne - cerams, kāds nepažēlos bleķus...

275735. viesis 23.marts 2010 15:32
0 0 Atbildēt

izklausās, ka pēdējais komentētājs ir agresīva zaraza... :D

275736. viesis 23.marts 2010 15:56
0 0 Atbildēt

Un kada zzaraza esi tu, kurš sevi dēvē par Palaidniex?

Spriežot pēc komentiem kārtējais jaunu noteikumu gudrotājs kurā daži lopi ir vienlīdzīgāki par citiem... ;)

275737. viesis 23.marts 2010 16:13
0 0 Atbildēt

Pilnīgi garām...

275738. viesis 23.marts 2010 16:24
0 0 Atbildēt

red, uzraksti arī par joslām no kuras jānobrauc un jāiebrauc aplī.

275739. viesis 23.marts 2010 16:36
0 0 Atbildēt

šitas viss, diemžēl, ir vnk "ļer ļer ļer"

kamēr nebūs noteikumos skaidri pateikts sakarīgs veids, kā aplī braukt - un to nav viegli izdarīt vispārīgi - tie apļi ir stipri dažādi (lieli, mazi, apaļi un neapaļi, ar dažādu pievadceļu skaitu)

tāpēc katrs kā māk, tā maun, un - ja avārija - , tad pēc tam poliči, juristi, apdirsinātāji, upuri un tie, kas domā, ka cietuši cīnās par to, kam taisnība, mēģinot piemeklēt puslīdz atbilstošu likuma interpretāciju konkrētai situācija :)

bet tas jau vispār raksturīgi pie mums :)

275740. viesis 23.marts 2010 16:44
0 0 Atbildēt

šobrīd vienīgais veids, kā iebraukt un izbraukt no apļa, nepārkāpjot csn un esot pārliecinātam, ka avārijas situācijā nebūsi vainīgs, ir iebraukt no pirmās pirmajā, un sačkot riņķī pa apli līdz savai izbrauktuvei.

275742. viesis 23.marts 2010 16:52
0 0 Atbildēt

eu, umņik - ar nr. 275734. un 275736.

Kādus jaunus njoteikumus es izdomāju un priekš kam tavuprāt aplī ir domātas 2. un 3. josla?

Ja cilvēks nav atsaldenis ir pieklājīgs, rāda pagriezienus, nav bremze un prot atrast kontaktu ar citiem vadītājiem - tad NEKAD tam nesastāda problēmas pārkārtoties uz to vai citu joslu, kaut tas uz šosejas, šurā bezizejā vai vairākjoslu aplī...

Un nekādus jaunus noteikumus nav jāizgudro. Vienkārsi ir jābūt pieklājīgam un neuzbāzīgam un jāciena cita autovadīāji - tad arī braukšana nepārvērtīsies par vienu vienīgu karu agresīvi iezarazot kādam sānā dēļ principa.

275744. viesis 23.marts 2010 17:20
0 0 Atbildēt

protams, ka jābūt visiem jaukiem un pieklājīgiem. bet tas tev nepalīdzēs pret principiālu aunu :)

275745. viesis 23.marts 2010 17:39
0 0 Atbildēt

nubet visi tak nav auni...

275747. viesis 23.marts 2010 18:12
0 0 Atbildēt

visi nav

pietiek ar vienu konkrētajā situācijā

un - nedod dies - pēc csdn viņam būs taisnība.

kā jau teicu - kamēr nebūs noteikumos normāli atrunāta braukšana lokveida krustā, tikmēr būs joki.

kā jau diskusiju topikā izspriedām, pie pašreizējiem noteikumiem tur sanāk nevis viens lokveida krustojums, bet katra iebrauktuve ir atsevišķs krusts...pēc csn iespējamajām interpretācijām.

par šito rakstu - Timrots jau video ļoti skaidri izstāstīja, kā būtu jābrauc, lai aplis forši darbotos, tā ka bez sasistoša CSDD viedokļa par šo tēmu - it sevišķi par iebraukšanu tajā aplī - tam nav nekādas jēgas.

275749. viesis 23.marts 2010 20:54
0 0 Atbildēt

CSN ir skadri un gaiši definēts, kas ir galvenais ceļs. Iebraucot aplī ir zīme "nelien". Pietiek ar šī prinipa ievērošanu un nevajag izlikties par baigo džentelmeni. Tas, ka neviens "pieklājīgais" nav sodīts par satiksmes bremzēšanu uz galvenā ceļa nenozīme, ka tas nav CSN pārkāpums. Tieši dēļ šī pārkāpuma, nevis uzspēlētas pieklājības trūkuma, aplis ir pārbāzts un nekustās. Kāda mīcīšanās būtu, ja katrs "džentelmenis" pirms izkāpšanas no lifta ļautu tur iekāpt ārā gaigošajām dāmām. Vai Kaksim, kas vēlas būt tik pieklājīgs, šādi džentelmeņa manevri liftā nav ienākuši prātā?

Mans ieteikums visiem pieklājīgajiem - aizvāc savu lūzni no apļa pēc iespējas ātrāk un nemeklē "pieklājīgus" veidus, kā uzturēties sastrēgumā pēc iespējas ilgāk. Cieni arī tos, kas brauc aiz tevis.

275751. viesis 23.marts 2010 22:52
0 0 Atbildēt

Kkāds pizģets, raksts tapa dēļ pieprasījuma par raudāšanu tieši Slāvu aplī, bet speciāli atzīmēts, ka Tur To labāk nemēģināt. Tad varbūt labāk sagatavot normālu rakstu par rīcību pēc satiksmes negadījuma, lai šādi korķi nerodas jeb iespējami ātri izzūd.

Un salīdzināt Mūkusalas apli ar Slāvu apli ir tāpat kā ******* ar pirkstu, ir kopīgas un ir krasi atšķirīgas pazīmes.

275752. viesis 23.marts 2010 22:53
0 0 Atbildēt

275749, ja pieklājīgais ir pārāk pieklājīgi lēns, tad viņam netraucējot var arī pārkārtoties... ;)

275755. viesis 24.marts 2010 9:26
0 0 Atbildēt

ar "pieklājīgo" domāts tas, kas speciāli apstājas, lai veicinātu, jau tā piebāztā apļa, uzpildīšanu vēl vairāk.

275757. viesis 24.marts 2010 11:07
0 0 Atbildēt

Tīri no savas pieredzes (pieredze liela). Visbiežāk sanāk trejektorija, kas ir pretrunā CSN un šeit norādītai shēmai, bet tā ir manuprāt visoptimālākā un vismazāk traucējoša citiem, proti, iebraucu aplī no otrās joslas, attiecīgi kustos ātrāk par tiem, kuri iebrauc kopā ar mani no 1. joslas un par tiem, kuri iebrauc no nākošajām iebrauktuvēm, attiecīgi nobraukšana sanāk arī no otrās joslas, kas it kā ir CSN pārkāpums, bet nevienam netraucējošs manevrs. Protams, ka vienmēr izvērtēju situāciju vai tā var darīt, vai kādam nepatraucēšu, u.t.t. Spilgtākie piemēri, kur tā sanāk braukt, ir Tukuma aplis un Salu tilta lielais aplis.

275758. viesis 24.marts 2010 11:07
0 0 Atbildēt

Lietuvā manuprāt visos apļos darbojas šī shēmiņa. Tikai tur tas ir noteikts par obligātu ar ceļa zīmju un apzīmējumu palīdzību. Tikai sākumā ir neliels apjukums, pēc tam izrādās, ka lieta laba un derīga. Jo, kas gan var nelaist pirmajā joslā, ja tur NEVIENA NAV. Visi ripina pa otro un pārējām, līdz savai izbrauktuvei, pirmajā joslā ir tikai tie kas brauc pa apli to mazo gabaliņu no vienas izbrauktuves līdz otrai, pat tā īsti neielienot aplī un nebremzējot.

275759. viesis 24.marts 2010 11:26
0 0 Atbildēt

Cien. Dekster, raksts tapa, pēc daudzajiem spameru lūgumiem, kad no avārijas seku likvidešanas tieši Slāvu aplī, plūdeni spams pārgaja braukšanā pa apli. Nesaskatu īsti piedāvājumu konkrētā apļa uzlabošanai, tikai piebilde, ka uz Slāvu apļa tā nevajag braukt. Personīgi arī izmantoju Slāvu rotācijas apļa vidējās joslas, jo ne vienmēr man vajag to zelta tilta uzbrauktuvi.

275760. viesis 24.marts 2010 11:27
0 0 Atbildēt

atbilde kakšiem un citiem sliņķiem un nezinīšiem

Kas nosaka braukšanas kārtību Latvijā! !! ! CSN vai "pieredze", "teorijas", vai "tā brauc ārzemēs"? - atbilde -CSN

Tāpat - kas nosaka apļu būvēšanas principus un apzīmējumus? - atbilde

Latvijas Valsts Standarts - LVS 190: vienlīmeņa mezglu projektēšana u.c. standarti, arī kā jāizvieto ceļa horizontālie apzīmējumi utt.

Conqueror - sertificēts un diplomēts autoceļu projektētājs, būvinženieris ar pieredzi projektēšanā. :D

275762. viesis 24.marts 2010 12:09
0 0 Atbildēt

Eu - pirmā josla aplī sanāk ieskriešanās un bremzēšansa josla!

Bet ja tur kāds *** pēc visiem CSN spītīgi sēž un ēd belašu, tad pārējiem vienkārši jāpagaida daži gadi, kad viņš noliks ķellīti. Tiem kam smiltis jau birst - tos pārmācīt vairs nav iespējams.

275763. viesis 24.marts 2010 12:40
0 0 Atbildēt

viss ir skaisti

arī es parasti braucu pēc šīs shēmas, bet tad kad kāda dāma džipā mani atkal negrib laizt atpakaļ 1 joslā (laicīgi, nevis tieši pretī nogriezšanās vietai) un nākošais dara tāpat...

kļūst bēdīgi...

ikdienā sanāk braukt pa lubānas/deglava jeb sievasmātes apli ...

275766. viesis 24.marts 2010 13:12
0 0 Atbildēt

Ja apļi tiešām būtu projektēti ar pareizām trajekorijām un līknēm, pēc tam modelēta dažādu auto caurbraukšanas iespēja, tad tādām problēmām nevajadzētu būt. Bet LV daži apļi ir tādi, kur no 1.joslas ir grūti nogriezties tāpat arī uzbraucot aplis nav pārredzams.

275767. viesis 24.marts 2010 13:22
0 0 Atbildēt

Nu jā - pie mums apļos reiz bija autobusu pieturas, tangensiāli pieslēgumi (tā tos gudri ceļinieki reiz sauca), nepareiza trajektorija utt utjpr...

Bet tas jau stāsts par to, ka šiet ir kaudzēm visdaru, kas visu taisa pa roku galam, kam nav svarīgi lepoties ar paša paveikto utt.

Un ta diemžēl ir visās jomās.

Maz ir cilvēku, kas saka - ja es ņemos ko darī, tad es izdarīšu labi, ja nav pārliecības, ka spēšu - nemaz neņēmos...

275768. viesis 24.marts 2010 14:55
0 0 Atbildēt

Problēma risinās elementāri. Novācam no pievedceļiem tur "Dodiet ceļu", un visi kā mazie brauks pa otro joslu.

275772. viesis 24.marts 2010 15:16
0 0 Atbildēt

vajag kaa estos salikt ziime apljos un visiem viss buus kaidrs.

275782. viesis 24.marts 2010 20:38
0 0 Atbildēt

KKTK 28 [?] pirms 8 stundām

Eu - pirmā josla aplī sanāk ieskriešanās un bremzēšansa josla!

---

un kāpec tad tā sanāk, lohiņ? tpc, ka tu tā izdomāji?

275783. viesis 24.marts 2010 23:06
0 0 Atbildēt

Vai pārkārtošanās uz otro joslu ir tikai pieklājība vai arī tas ir rakstīts CSN? Policija par braukšanu tikai pa pirmo joslu to var piekasīties?

275784. viesis 25.marts 2010 0:49
0 0 Atbildēt

Nevar piekasīties, jo tāpat kā rāvējslēdzēja princips ir nerakstītas pieklājības normas. Var sodīt , ja brauc pa kreiso joslu, kur vairāk kā divas(pilsētā) vai vairāk kā viena(ārpus) un pārējās joslas ir brīvas.

275786. viesis 25.marts 2010 8:39
0 0 Atbildēt

UN TAD RODAS AVĀRIJAS, JO LĒNI BRAUCOŠI GUDRINIEKI,

NO OTRĀS UN TRESĀS JOSLAS MĒĢINA GRIEZT ĀRĀ PA LABI...

---

Ne Tā = Ne šitā...

KAUT KO JAU NAV LABI SABŪVĒJUŠI,

IEBRAUKTUVJU UN IZBRAUKTUVJU LEŅĶI GALIGI GARĀSM!!!

A_P

275811. viesis 25.marts 2010 18:25
0 0 Atbildēt

Tieš šādi mani nu jau 4 gadus atpakaļ LU autoskolā arī mācīja braukt. Vienmēr eju uz otro joslu, bet nu bieži kāds tirliņš liek man sānos, jo redz viņam uzbraucot uz aplin no otrās joslas ar gribās ielīst apļa otrajā nevis trešajā joslā. :(

275851. viesis 27.marts 2010 0:34
0 0 Atbildēt

Autoram taisnība, tā būtu jābrauc apļos, tikai vienmēr jārēķinās ar šõferiem kas nav braukuši pa eiropas ceļiem vai vienkārši bail mainīt joslas. Galvenais braucam droši bez liekas raustīšanās un respektējam pārējos.

275878. viesis 29.marts 2010 15:46
0 0 Atbildēt

Andž: Dzirdēju, ka Parīzē, lai noliktu braukšanas eksāmenu, tevi ielaiž aplī ap Eifeļa torni(tur kādas 4 - 5 joslas un visas pilnas) un, ja tiec ārā ar veselu mašīnu, tad eksāmenu esi nolicis.

278725. viesis 13.septembris 2010 14:57
0 0 Atbildēt

zaļa trajektorija uz augšu baigi rausteklīga. tā gan nav labi. vai arī 3 nelaidēji bija?

278727. viesis 13.septembris 2010 15:01
0 0 Atbildēt

strauji ielīda kādam priekšā

278730. viesis 13.septembris 2010 17:30
0 0 Atbildēt

Lasu un priecājos... Nu kā tas nākas, ka Latvietim Praktiskajam VISS sagādā problēmas. Nez kādēļ man nekad nav ienācis prātā, ka apļa otrās un trešās joslas izmantošana ir kas īpašs. Nez kādēļ mani neviens nemēģina speciāli nepalaist braucot ar motociklu BEZ tālajām gaismām. Nez kādēļ mani autovadītāji palaiž šķērsot gājēju pāreju. Laikam dzīvoju kaut kādā paralēlajā pasaulē...

278732. viesis 13.septembris 2010 19:06
0 0 Atbildēt

Nu taa tam buutu jaabuut!

Bet! Bet taapatkaa uz Pleskavas shosejas pa labo kreiso joslu braukt uz 90!

Tas viss ir viens!

Kultuura un braukshanas prasme!

Kaa bruc Eirpaa un piemums!

Protugalee vispaar neviens neraada pagriezienus!

Bet taapat viss notirk un ir OK!

No apliem grizhas nost no 2 joslaam!

Un arii ir OK!

Un ne viens neceojas ja mashiina staav uz zaales vai cela viduu!

278733. viesis 13.septembris 2010 20:34
0 0 Atbildēt

Pie tukuma ta ari braucu, ara no apla bija loti gruti tikt jo visi brauc pa arejo malu un ara laiz nelabprat.

278734. viesis 14.septembris 2010 0:22
0 0 Atbildēt

aplis ir jauka lieta!

Ja brauksi pēc CSN = būs ok!

Ja gribi brīvi izbraukt, tad laid driftā = visi pamuks, kur kurais un tu varēsi brīvi griest ārā...

instruktors

278736. viesis 14.septembris 2010 8:03
0 0 Atbildēt

Iesaku aizbraukt uz Mūkusalas apli, kur mācību automašīnas gandrīz visu apli "ņem" pa pirmo joslu. Tad jau instruktori to sarkano braukšanu apmāca....

278737. viesis 14.septembris 2010 8:30
0 0 Atbildēt

Nu bet nelaiž jau arī tajā pirmajā joslā. Ne jau visiem ir svarīgi tie lielie zs un ne visiem pietiek ar pamatskolā iemācīto - sila jesķ, uma ņe nado.

278738. viesis 14.septembris 2010 8:55
0 0 Atbildēt

100

278744. viesis 14.septembris 2010 9:46
0 0 Atbildēt

Vislabākais būtu veids, kādu esmu redzējis Anglijā. Joslas krustojumā ir nevis koncentrisku apļu veidā, bet spirālveida. Ieguvums - neviens joslas nemaina, bet krustojumu izbrauc. Protams, ja esi lohs un ieņem nepareizo joslu, tad vai nu pārkārtojies (dodot ceļu citiem), vai nu izbrauc pa nepareizo ceļu.

278745. viesis 14.septembris 2010 9:58
0 0 Atbildēt

Vairaakjoslu apljiem ir jabut daudz lielakiem nekaa pie mums, jo ja tajos iebrauc kraveniekie, vairumaa aplju vienkarshi nepietiek vietas lai zoliidi izlaistu kadu no ieksheejam joslaam....

278755. viesis 14.septembris 2010 12:02
0 0 Atbildēt

275878. viesis pirms 6 mēnešiem

Andž: Dzirdēju, ka Parīzē, lai noliktu braukšanas eksāmenu, tevi ielaiž aplī ap Eifeļa torni (tur kādas 4 - 5 joslas un visas pilnas) un, ja tiec ārā ar veselu mašīnu, tad eksāmenu esi nolicis.

=======================

:-)))))))))))))) Ap Eifelja torni nav aplja vispaar :-)))) gan jau buus domaats manis sheit piemineetais aplis ap Triumfa arku :-) Es par to jau te rakstiiju ieprieksh. Cieniijams pasaakums, kad 4 rindas no Elizejas laukiem met iekshaa uz vismaz 4 (cik sanaak attieciigaa briidii!) rindaam uz aplja :-)

Taapat no citaam aveenijaaam, un attieciigi no aplja aaraa uz taam visaam ... "Brauna kustiiba" :-)

278758. viesis 14.septembris 2010 12:29
0 0 Atbildēt

Vienīgai ir tāds sīkums - iebraukšana aplī ap triumfa arku tiek regulēta ar luksoforiem...

278762. viesis 14.septembris 2010 13:13
0 0 Atbildēt

Palaidniex 731 [?] pirms 39 minūtēm

Vienīgai ir tāds sīkums - iebraukšana aplī ap triumfa arku tiek regulēta ar luksoforiem...

====================

:-) Kaa veeroju no viesniicas balkona, tas franchu auto armaadaam nebuut netrauceeja veidot visdiivainaakaas kompoziicijas un izpildiit dajebkaadus manevrus :-) Toties policisti ar baudu noskatiijaas visaa tai laviinaa, smuki

rocinjas baltajos cimdos uz muguraam salikushi :-) Vinju galvaas laikam domineeja doma " griidaa, b.l...dj, griidaa!!! Peec iespeejas aatraak visi lai buutu no shejienes prom!" :-) Jo tas pasaakums jau ilgst 2x dienaa pa nepilnai stundai. Paareejaa laikaa ir visai civilizeeta satiksme :-)

278764. viesis 14.septembris 2010 13:18
0 0 Atbildēt

Man čoms tur dabuja nevis lūkoties no balkona, bet pie stūres braukt...

Sajūta kā dragreisā - visām piebraucošajām ielām reizē iedegas zaļais - visi metas uz riņķi, tad ieidegas sarkanais, pieplūdums aplī apsst un visi ikur kuraiis, kā tarakāni nobrauc pa sev vajadzīgo ielu...

Viņš saka, ka tur neliels "kontakts" kā jau parīzē ar bamperiem/spoguļiem ir pieļaujams un neatņemams... :D

278767. viesis 14.septembris 2010 16:45
0 0 Atbildēt

Vot šitie bezdētāji besī ārā, nav satiksmes noteikumos, nelaidīs 1 .joslā, .... Autors precīzi ir norādījis, kā jābrauc aplī.

278777. viesis 15.septembris 2010 10:49
0 0 Atbildēt

Autors ir norādījis arī izņēmumu - slāvu apli. To var papildināt ar citiem, slāvu apļa izmēra apļiem.

Cik esmu novērojis, tad pēc autora ieteiktā principa var izbraukt tikai mūkusalas apli un arī ne sastrēgumu laikā.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Pa ceļam uz Marbelja 95 benzīns 1.799 un dīzelis 1.649 EUR. Paskaties iAuto iepriekšējo video no LV (+ VIDEO) 6

Attēlos un video var redzēt, kādas šobrīd ir degvielas cenas Spānijā, Latvijā un Lietuvā. Lasīt vairāk

 

Arī kā sedans - Volkswagen Passat Ķīnai 7

Jaunākais Volkswagen Passat Eiropā ir pieejams tikai universāla modifikācijā, taču Ķīnā to var nopirkt ar sedana virsbūvi. Lasīt vairāk

 

ADAC: Ķīnas autobūve ir nopietni konkurenti 8

Vācijas automobiļu kluba ADAC eksperti nonākuši pie secinājuma, ka Ķīnas autobūves produkcija pēdējos gados ir stingri pielikusi un min Eiropas ražotājiem uz papēžiem. Lasīt vairāk

 

2,8 sekundes līdz simtam - Mercedes-AMG prezentē 816 Zs jaudīgu kupeju (+ FOTO) 7

Vācijas Mercedes-AMG Šanhajā, Formula-1 sacensību pasākuma laikā nodemonstrējis savu GT saimes flagmani, kupeju Mercedes - AMG GT 63 S E-Performance, kas nodrošināta ar 816 Zs jaudīgu hibrīdiekārtu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti