Apdzīšana. III daļa. 96

 
30.novembris 2012 22:10

Tūlīt būsim atpakaļ savā joslā. Apdzinuši. Vai dudināsim joprojām mierīgi turpat aiz smagā... Lēmumu pieņem katrs pats.

Ar šo ieskatu vienā no „Auto akadēmijas” nodarbībām beigsim.


Pirmkārt – atbildam vienam no 2. daļas komentētājiem, kurš teica:
„Kāda jēga griezt to motoru, ja apdzenot jāievēro atļautais ātrums??? Lai no 80 pāātrinātos uz 90 nevajag zināt nekādas līknes!!!”


Nav tiesa. Pat ātruma izmaiņa par 10 – 15 km/h atkarībā no auto iespēju izmantošanas vai neizmantošanas var aizņemt pusotru sekundi vai trīs-piecas. Starpība attālumā 60 – 100 metri. Tas nav sīkums. Tā ir nevajadzīga atrašanās teritorijā, kas nav tava. Turklāt – „AA” nemāca un neaģitē pārsniegt limitus. Katrs savu braucienu vada un par sekām atbild pats. Taču „Akadēmija” neslēpj, ka uzskata limitu īslaicīgu pārkāpšanu apdzenot par Latvijas apstākļos nepieciešamu toleranci, kura diemžēl mūsu noteikumos un likumos nav atrunāta.


Un nu par stratēģiju. Attēla divās daļās redzama ļoti izplatīta nepareiza un diemžēl retāk sastopama pareiza apdzinēja rīcība. Straujais izlēciens no savas joslas (kreisā bilde) ir aplams trīskārt. 1. – pārredzamā zona maza, priekšābraucēja aizsegta. 2. – Apdzenošais izbrauc kreisajā joslā ar to pašu ātrumu, kādā kustas līderis un tikai tad sāk paātrinājumu. 3. – pastāv risks spogulī neieraudzīt krietni ātrāko (tam nospļauties par limitiem) trešo situācijas dalībnieku un nonākt konfliktā ar to. Trešā situācija pie lielām ātrumu starpībām nepieradušiem tūristiem bieži gadās uz Vācijas „bāņiem”, kur pa kreiso joslu kāds var nākt pat ar 250 km/h. Latvijā retāk, bet arī iespējams.


Labējā bildītē (starts no lielākas distances) ceļa pārredzamība uz priekšu labāka. Akselerācija sākta agrāk. Arī pārredzamība uz atpakaļ labāka un iebraukšana iespējamā agresora trajektorijā nav tik asa un bīstama. Brauksim šādi!


Un visbeidzot. Skaisti, ātri, droši apdzīt var un vajag iemācīties. Taču nevajadzētu gan kļūt no šīs baudas un prieka atkarīgam. Pārāk daudz mūsu ceļos ir tādu, kam šis manevrs kļuvis par pašmērķi. Kā saka – mazvērtības kompleksi un lieluma mānija sadzīvo. Nekur es neesmu pirmais. Darbā „drāž” visi, kam nav slinkums, mājās grauž sieva un neklausa bērni, bet te – es māku, es varu, es esmu pirmais, es esmu karalis, vidējais pirksts jums!


Kā no šīs kaites izsargāties? „AA” recepte vienkārša – NEKAD NEAPDZEN, JA NEGATAVOJIES BRAUKT BŪTISKI ĀTRĀK KĀ TO PAŠLAIK DARA PRIEKŠĒJAIS! Nav runa par limitiem. Runa par to, ka nav nekādas jēgas (izņemot pieminēto slimīgo tieksmju apmierināšanu) tērēt savus spēkus, aizskart kolēģa pašcieņu, ja, garām pabraucis, tu turpat viņa deguna priekšā vien maisīsies.
 

 
96 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
288252. viesis 3.decembris 2012 8:13
1 0 Atbildēt

Šeit atkal viss ir pareizi uzrakstīts. Smiekli nāk dažreiz redzot 1.varianta apdzinējus, kā tie izlec uz sāniem ļoti plati, līdz pretējas jolas ceļa malai, it kā apdzenamais varētu no sāniem viņiem uzgāzties virsū :) Un tad tikai spiež to akelerat. pedāli, kau gan jau pirms tam vajadzēja :)

288228. viesis 1.decembris 2012 10:31
1 0 Atbildēt

Āmen.

Punkts nr.3 par spoguli-tos laikam liela daļa uzskata par nevajadzīgiem krāmiem un salonā esošo savas sejas aplūkošanai paredzētus,tikai ne aiz sevis notiekošā kontrolei.

288230. viesis 1.decembris 2012 15:02
1 0 Atbildēt

U kā ir jārīkojas situācijā, piemēram, beidzās apdzīvota vieta (ir intensīva satiksme), sāku paātrināties (pabraucot garām apdzīvotās vietas zīmei, nevis pirms tās), bet tajā brīdī ļoti steidzīgie (principā - pārkāpēji) sāk mani apdzīt. Ko darīt? Man turpināt paātrināties riskējot izraisīt avāriju vai turpināt braukt uz 60 čakarējot citiem braukšanu?

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Genesis parāda grezna elektriskās piedziņas krosovera konceptu (+ FOTO)

Ņujorkas autoizstādē izliktajam Neolun ir koncepta statuss, ar lielu potenciālu pārtapt par sērijveida modeli GV90. Lasīt vairāk

 

Iesaka eksperts: no kā jāuzmanās autovadītājiem pavasarī? 1

Varētu šķist, ka pavasarī, kad nokusis sniegs un kļuvis gaišāks, par ceļu satiksmes drošību var raizēties mazāk. Taču arī pavasarī ir vairāki būtiski faktori, kas jāņem vērā, lai droši un bez raizēm nokļūtu iecerētajā galapunktā, tāpēc Swedbank kopā ar Drošas Braukšanas Skolas direktoru Jāni Vanku sagatavojis padomus, kam jāpievērš īpaša uzmanība, pārvietojoties ar auto pavasarī. Lasīt vairāk

 

Frānsisa Skota Kī tilts pēc avārijas - postījumu apmērs (+ VIDEO) 16

Vakar pēc kravas kuģa DALI ietriekšanās sagruva Frānsisa Skota Kī tilts ASV ostas pilsētā Baltimorā. Drona lidojums ļauj novērtēt katastrofas apmērus, sagrauto tiltu un cietušo kuģi. Lasīt vairāk

 

KEM plāno paplašināt atbalsta programmu elektroauto un hibrīdauto iegādei 18

Klimata un enerģētikas ministrija (KEM) plāno paplašināt atbalsta programmu iedzīvotājiem elektroauto un hibrīdauto iegādei, aģentūru LETA informēja KEM pārstāvji. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti