Vācijas un ASV autobūves giganta "DaimlerChrysler" inženieri izgudrojuši vibrējošu gāzes pedāli, kas signalizē šoferim, kad jāsamazina braukšanas ātrums, lai ietaupītu degvielu, raksta žurnāls "New Scientist".
Izmantojot šo izgudrojumu, autovadītājs gadā var ietaupīt degvielu simtiem eiro vērtībā, apgalvo "DaimlerChrysler" speciālisti. Inženieru izgudrotā elektroniskā ierīce seko transporta plūsmai, ātruma ierobežojumiem un priekšā esošajiem krustojumiem, un viegla gāzes pedāļa vibrācija brīdina autovadītāju par to, ka jāsamazina degvielas piegāde. Izmēģinājumos, kuros piedalījās 70 brīvprātīgie autovadītāji un tika izmantota S klases automašīnu "Mercedes" automātika, ar vibrējošā pedāļa palīdzību izdevās ietaupīt 11 procentus degvielas. Pedāļa vibrāciju izraisa datorsistēma, kas analizē globālās pozicionēšanas sistēmas (GPS) datus, lai noteiktu automašīnas atrašanās vietu satiksmes plūsmā, ātruma ierobežojumus un pagriezienu leņķus. Informācija tiek saņemta arī no radara, ar kuru tiek noteikts, kādā attālumā atrodas priekšā braucošais transporta līdzeklis. Viens no galvenajiem degvielas nelietderīga patēriņa iemesliem ir novēlota bremzēšana pie sarkanās gaismas, asos pagriezienos un citu šķēršļu priekšā. Vibrējošs pedālis signalizācijai tika izraudzīts tāpēc, ka uz to šoferi reaģēja gandrīz septiņas reizes ātrāk nekā uz stūres panelī mirgojošu gaismas signālu. Uz pedāļa vibrāciju autovadītāji reaģēja 0,3 sekunžu laikā, bet uz gaismas signālu - tikai pēc divām sekundēm.- Ziņas
- Sports
- Pie stūres
- Tehnoloģijas
- Video&TV
- Forums
- Lasītāju pieredze
- Sludinājumi
- Akcijas
- Jautā ekspertam
nepietika ar to ka bremzes vibree ar abs tagad arii gaaze vibrees ar dgl vai vienalga kaa to nosauks... patiesiibaa amiishiem arii vairaak nav kam vibreet... varbuut vienigi stuurei, kas imiteetu braukshanu ofroadaa