Vibrējošais gāzes pedālis palīdz ietaupīt degvielu 27

 
18.marts 2004 10:38

Vācijas un ASV autobūves giganta "DaimlerChrysler" inženieri izgudrojuši vibrējošu gāzes pedāli, kas signalizē šoferim, kad jāsamazina braukšanas ātrums, lai ietaupītu degvielu, raksta žurnāls "New Scientist".

Izmantojot šo izgudrojumu, autovadītājs gadā var ietaupīt degvielu simtiem eiro vērtībā, apgalvo "DaimlerChrysler" speciālisti. Inženieru izgudrotā elektroniskā ierīce seko transporta plūsmai, ātruma ierobežojumiem un priekšā esošajiem krustojumiem, un viegla gāzes pedāļa vibrācija brīdina autovadītāju par to, ka jāsamazina degvielas piegāde. Izmēģinājumos, kuros piedalījās 70 brīvprātīgie autovadītāji un tika izmantota S klases automašīnu "Mercedes" automātika, ar vibrējošā pedāļa palīdzību izdevās ietaupīt 11 procentus degvielas. Pedāļa vibrāciju izraisa datorsistēma, kas analizē globālās pozicionēšanas sistēmas (GPS) datus, lai noteiktu automašīnas atrašanās vietu satiksmes plūsmā, ātruma ierobežojumus un pagriezienu leņķus. Informācija tiek saņemta arī no radara, ar kuru tiek noteikts, kādā attālumā atrodas priekšā braucošais transporta līdzeklis. Viens no galvenajiem degvielas nelietderīga patēriņa iemesliem ir novēlota bremzēšana pie sarkanās gaismas, asos pagriezienos un citu šķēršļu priekšā. Vibrējošs pedālis signalizācijai tika izraudzīts tāpēc, ka uz to šoferi reaģēja gandrīz septiņas reizes ātrāk nekā uz stūres panelī mirgojošu gaismas signālu. Uz pedāļa vibrāciju autovadītāji reaģēja 0,3 sekunžu laikā, bet uz gaismas signālu - tikai pēc divām sekundēm.
 
Visi komentāri
 
119580. viesis 18.marts 2004 10:52
0 0 Atbildēt

nepietika ar to ka bremzes vibree ar abs tagad arii gaaze vibrees ar dgl vai vienalga kaa to nosauks... patiesiibaa amiishiem arii vairaak nav kam vibreet... varbuut vienigi stuurei, kas imiteetu braukshanu ofroadaa

119581. viesis 18.marts 2004 10:54
0 0 Atbildēt

ibio testeja sistemu ar S klases mershiem. un tada sistema droshi vien naks ka extra par kuru attiecigi jamaksa. un atmaksasies pec kadiem gadiem 10.

119582. viesis 18.marts 2004 10:56
0 0 Atbildēt

letak ir uzlikt nenobalansetu riteni lai saprastu ka jasamazina spiediens uz gazes pedali.

119583. viesis 18.marts 2004 11:00
0 0 Atbildēt

labaakais veidz kaa taupiit "zupu" pilseetaa - pie ieksrieshanaas neljaut apgriezieniem paarkaapt 2300-2500 apg/min robezhas, peec iespeejas aatraak tikt liidz 4-5 "robam", un ljaut maksimaali un lietderiigi izmantot auto inerces speeku (protams, netrauceejot paareejo auto pluusmai)... res. - arii bez jebkaadiem vibreejoshiem pedaaliem logjiski domaajosh cilveeks var iemaaciities nespaidiit "gaazes" pedaali nelietderiigi, taadejaadi ietapuot degvielu un tajaa pashaa laikaa nezaudeejot laiku...

119584. viesis 18.marts 2004 11:00
0 0 Atbildēt

Vibrējoša pedāļa vietā varētu vienkārši izmantot vibratoru....Iznāks vēl lētāk un ekonomiskāk., un viennozīmīgi patīkamāk ...

119585. viesis 18.marts 2004 11:02
0 0 Atbildēt

seal25, Tev vibrators patiktu:o

119587. viesis 18.marts 2004 11:04
0 0 Atbildēt

Iedomājieties...vibrējoša stūre signalizē par to ka pirms līkuma tā jāsāk griezt...vibrējošs ātrumkloķis signalizē, ka jāpŗslēdz pārnesumi, vibrējoši stiklu slaucītāji...vibrējošs piepīpētājs??? Vibrējošs sēdeklis varētu samazināt iegurņa muskuļu nogurumu un stresu un .... yo

119588. viesis 18.marts 2004 11:04
0 0 Atbildēt

seal - Tu domaa, iemonteetu seedeklii?

119589. viesis 18.marts 2004 11:08
0 0 Atbildēt

Jūs par to vibratotu vai kā? Hmm, inženiertehniskie aprēķini uzrāda,ka tas varētu būt viens no ekstra klases papildfunkcijaunumiem...

119593. viesis 18.marts 2004 11:12
0 0 Atbildēt

Jā un tāds auto varētu būt ļoti pieprasīts daiļā dzimuma pārstāvju vidū. Iedomajietes brauc meitene uz randiņu, viss vibrē, darbojas, uzbudina, puisim atkrīt priekšspēle un viss notiek!

hmmm....

un ne tikai daiļā dzimuma pārstāvju vidū....

119595. viesis 18.marts 2004 11:14
0 0 Atbildēt

par Mini neaizmirsti...

119597. viesis 18.marts 2004 11:17
0 0 Atbildēt

Ha S klases Mercedess un degvielas ekanomija :) ar motoriem 3L, 3.5L, 4.2L, 5L, 6L, ja nemaldos ~ ar tādiem ražo S klasi.

119600. viesis 18.marts 2004 11:27
0 0 Atbildēt

MINI vibrators? Hmmm, jāadomā... Mini - mazs izmēros vai ar zemāku vibrācijas frekvenci? Jāpadomā arī par šīs ierīces nomaskēšanu un drošības slēdža ieviešanu, lai to neizlēdz tas kam tas varētu sagādāt nepatīkamus brīžus. Attīstot ideju, vibrators sēdeklī varētu būst izmantojams kā efektīvs pretaizdzīšanas līdzeklis. Iedomājietiess pārsteigtā autozagļa seju, kad pēkšņi viņš sajūt vibrāciju sevī...

119603. viesis 18.marts 2004 11:42
0 0 Atbildēt

Kruta! Un spoguļi arī varētu sākt vibrēt, un attiecīgi, varētu vibrēt arī avarijkas, brīdinot citus braucējus, ka viss notiek:)

119604. viesis 18.marts 2004 11:43
0 0 Atbildēt

Jaunajiem auto jau to ABS tā nemaz nemana, bet, tā kā pie mums tāds stils -- pie sarkanās gaismas bremzēt pēdējā brīdī, tad kāda ekonomija varētu sanākt. Tiesa, pie mums modē ir arī ielīšana starp citiem braucējiem un visāds slaloms, kas nebūt neveicina degvielas ekonomiju ne sev, ne apkārtējiem...

119607. viesis 18.marts 2004 11:50
0 0 Atbildēt

Es tādu ekstru noteikti nepasūtītu, tad man tas pedālis visu laiku vibrētu :)

119609. viesis 18.marts 2004 11:54
0 0 Atbildēt

ja sadomaa paskrieties ar kaadu pie luksofoora, tad vispaar pisec iestaasies autonjam, viss saks vibreet....

119612. viesis 18.marts 2004 12:01
0 0 Atbildēt

pirms kaadiem 5 gadiem veicu nelielu experimentu, joka peec... auto bija Volvo 850 2.5 20V ar automaatisko kaarbu.

Vienu pilnu meenesi centos braukt paisam mieriigi, gan uz shosejas (25% no kopeejaa marshruta) gan pa pilseetu (75%). Paarsvaraa pa pilseetu braucu no riitiem un vakaros, kad vislielaakie korkji. Nu tad pirmajaa meenesii meegjinaaju braukt kaa jau pimineeju - lieku reizi bezjeedziigi nespaidot to gaazes pedaali... tureejos jau mineeto ~~2200 apg/min. robezhaas... pie shaada braukshaanas rezhiima mieriigi iekljaavos paareejo auto pluusmaa, nevienam netrauceejot. starp citu, tieshi tad sapratu, ka braukt aatri un dinamiski, nenoziimee braukt agresiivi... shaadi braucot - piefikseeju degvielas pateerinju un videejo statistisko laiku - kaadaa parasti nokljuustu no konkreeta punkta A liidz konkreetam punktam B pa konkreetu marshrutu.

Tad naakamajaa meenesii noleemu braukt agresiivaak - tobish ar nemitiigo "slalomu" pa joslaam, apdziishanu, apsteigshanu, strauju aatruma uznjemshanu un bremzeeshanu pirms "sarkanaa" utt utjp... iisaak sakot - pedaalis griidaa un aiziet ! :) atkal piefikseeju noveerojumus par pateereeto degvielu, pateereeto videejo laiku taa pasha marshruta veikshanai :) jaanjem veeraa arii nervu shuunas, kuras "izniicinaas" shaadas agresiivas braukshanas laikaa gan man, gan apkaarteejiem vadiitaajiem, iipashi ja bezjeedziiga "skrieshana" notiek "piikja stundas" (lasi - korkjos/sastreegumos)...

resume bija sekojosh:

1. gadiijumaa pateerinjsh bija uz shtraases ap 8 L un pilseetaa ap 12L, laika zinjaa nekaadu atshkjiriibu nesajutu, saliidzinot ar taam reizeem, kad braucu "kaa parasti"

2. gadiijumaa pie agresiivaakas braukshanas pateerinjsh bija "jautraaks", shoseja - ap 11L, pilseeta - 17L... laka zinjaa pie labveeliigiem apstaakljiem ietaupiiju max.10% no parasti pateereetaa laika... tobish - parasto 20 minuushu laikaa celjaa pavadiiju ap 18 minuuteem...

rodas jautaajums - vai ir jeega skriet pa pilseetu ? :) tiiri praktiskaa zinjaa - nav nekaadas jeegas... Max ko ieguusi - paaris minuutes... atliek tikai skriet asaaku izjuutu vadiitam, dzenoties peec nelielas adrenaliina devas, varbuut :) bet ieguvums no taadas skrieshaanas jebkuraa gadiijumaa minimaals...

119613. viesis 18.marts 2004 12:01
0 0 Atbildēt

Ar S-klases mersi jāiebrauc pamatīgā, asā bedrē, kādas uz mūsu ceļiem šobrīd ir atrodamas megalielā skaitā, un viss būs kulē arī bez jaunās sistēmas - mašīna vibrēs, kā traka, neļaujot komfortabli sasniegt nekādu lielo ātrumu, tādēļ degviela tiks taupīta litriem vien.... : )

119614. viesis 18.marts 2004 12:02
0 0 Atbildēt

tikliidz tahometrs iet paari 1000 apgr./min. pedaalis saka chau... ar shaadu pedaali iipashumaa vareetu pretendeet uz gliemezha balvu... :)

119617. viesis 18.marts 2004 12:07
0 0 Atbildēt

Pedālis kas sit vadītāju ar elektrisko strāvu, tiklīdz tam piespiež pa daudz. Interesanti, kā tas pedālis vibrē? Vai pedāli varētu aprīkoti ar vibrozvanu un taimeri?

119620. viesis 18.marts 2004 12:11
0 0 Atbildēt

Ārtumkloķi ar vibratoru, un kļjūšu ļoti bagāts patentējot to joku! :))

119622. viesis 18.marts 2004 12:21
0 0 Atbildēt

kaadi nieki... kaapeec jaamaksaa desmitiem tuukstohu Ls par mercedesiem, kuriem vibree tikai pedaalji ? nu galigi nekaadas logjikas...

es piedaavaaju par nieka 3500 EUR sava kaiminja 1988. gada razhojuma Opeli... tam vibree viss ! :) labi un leeti :) un droshi - aatrumu nepaarsniegsi, brauksi retaak, jo auto paarsvaraa ir "neejosh", varbuut ar laiku - vispaar nebrauksi, jo vienaa jaukaa dienaa auto "nomirs" vispaar un nebuus reanimeejams... un tad tu paarvietosies ar kaajaam, taadejaadi stiprinot organisma imuuno sisteemu, veedinot plaushas, treneejot asinsrites sisteemu...

padomaajiet, kaads ieguvums, par nieka 3500 EUR !!! :)

119639. viesis 18.marts 2004 13:48
0 0 Atbildēt

Vareeja veel vibreejosho piepiipeetaaju izgudrot, lai tipa vieglaak traapiit ar vibreejosho roku pie vibreejoshaas cigaretes :)

119642. viesis 18.marts 2004 14:10
0 0 Atbildēt

Vibrējoši pasažieri salonā varētu nozīmēt ka ir mazliet jāatlaiž gāzīte....

119709. viesis 18.marts 2004 22:55
0 0 Atbildēt

seal25 18.03.2004 14:10

Žetons!!!

119754. viesis 19.marts 2004 11:11
0 0 Atbildēt

Man pēdējiem 2 auto ir šādas ekonometra signāllampiņas panelī, bet ja es tām klausītu, tad diezvai ieekonomētu degvielu, jo tās sāk degt ātrāk respektīvi uz zemākiem apgriezieniem, nekā normāls cilvēks vēlas saprātīgi pārslēgt robus. Lampiņas man netraucē, bet ja man to darītu zināmu vibropedālis, tad gan es to neciestu:)

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Palika 18 kilometri: 3 miljonus vērts Ferrari F40 piedzīvo avāriju Vācijā 7

Automašīna bija ceļā uz automobiļu izstāžu un pārdošanas kompleksu Motorworld Bublingenē, netālu no Štutgartes. Līdz mērķim bija atlikuši 18 kilometri. Lasīt vairāk

 

Kurš izraisīja bīstamu situāciju? (+ VIDEO) 34

Abu vadītāju domas par to, kurš izraisīja bīstamu situāciju, dalās. Lasīt vairāk

 

Arī kā sedans - Volkswagen Passat Ķīnai 7

Jaunākais Volkswagen Passat Eiropā ir pieejams tikai universāla modifikācijā, taču Ķīnā to var nopirkt ar sedana virsbūvi. Lasīt vairāk

 

ADAC: Ķīnas autobūve ir nopietni konkurenti 8

Vācijas automobiļu kluba ADAC eksperti nonākuši pie secinājuma, ka Ķīnas autobūves produkcija pēdējos gados ir stingri pielikusi un min Eiropas ražotājiem uz papēžiem. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti