Vai gājējs nav cilvēks? 32

 
20.marts 2002 0:00

19.martā iAuto vortāls sarīkoja nelielu fotoreidu, kura laikā tika fotografēta gājēju pāreja uz Maskavas ielas pie veikala Dole. Rezultāti - šokējoši.

Būsiet jau pamanījuši, ka ne tikai iAuto pievērš uzmanību gājēju pārejām, tomēr nesaprotams šķiet par šo pārkāpumu sodīto autovadītāju (nelielais) skaits. Dažu minūšu laikā mēs nofotografējām 13 automašīnas, kas nepalaida pāri "likumīgajai" gājēju pārejai divas bailīgas tantiņas. Tas, ka pat vēl pēdējā kadrā viņas ir redzamas turpat, kur pirmajā, nozīmē, ka neviena automašīna nebija apturējusi tur, kur tas vajadzīgs... Autovadītāj - aizdomājies! Esi pieklājīgs! Tā var būt arī Tava vecmāmiņa vai Tavs bērns, kuru kāds dumjš vadītājs, aizmirstot elementārus CSN pantus, nepalaiž pāri gājēju pārejai vai tfu, tfu, tfu uzbrauc virsū! Pārāk daudz cietušo uz gājēju pārejām... Pārāk! Sakoncentrēsimies un mēģināsim tomēr iestrādāt to kā elementāru principu: pirms gājēju pārejām pārliecināsimies, vai neviens gājējs nevēlas šķērsot šo paaugstinātas bīstamības objektu - brauktuvi! Visas bildes par 13 automašīnām, kas nepalaida divas vecmammas. Orientieris - tante brūnā jakā. Šeit bilde, kur vadītājs rupji pārkāpj gājēju pāreju šķērsošanas noteikumus. Uzpildījies un priecīgs viņš griežas no Statoil DUS, pilnīgi aizmirsdams, ka gājēji uz pārejas ir jāpalaiž. iAuto aicina arī visus mēdijus iesaistīties šajā akcijā un atgādināt autovadītājiem, ka gājēju pārejas nav tikai baltas strīpas, bet tā ir zīme, kur gājējs drīkst šķērsot ielu bez bailēm. Jo visi vecāki taču saviem bērniem māca (cerams!), ka tieši šī ir tā vieta, kur ielu var šķērsot droši... Akcija tā īsti sāksies 25.martā, kad mums visiem būs iespēja dalīties ar citiem iAuto lasītājiem savos iespaidos par gājēju pārejām, kā arī piedalīties interesantā konkursā. Akcijas laikā iAuto rīkos vēl vairākus foto reidus, bet tas, iespējams, būs kopā ar CSDD un "Zebru". Akcijas atbalstītājs: "TSC AUTO". Akcijas "Uzmanību! Gājējs!" informatīvie atbalstītāji: krāsains auto laikraksts AUTOINFO, CSDD. Un tagad atslodzei izlasiet, ko šajā pašā laikā dara Ceļu policija. Fotoaparāts no CANON centra Elmārs Biele iAuto redaktors
 
Visi komentāri
 
17194. viesis 20.marts 2002 9:24
0 0 Atbildēt

varbuut vajadzeeja saakt ar taa saucamajiem profesionaalliem autobusiem, trolejbusiem un vis vis krutaakajiem tramvajuiem?

Savaadaak kaut kur jau jums ir taisniiba .

Piebilde- ja gaajeejs pie gaajeeju paarejas ir uz brauktuves tam ir jaadod cellsh nevis jaaapstaajas utt.

Tikai plaan praatiigs vecaaks maaca beerniem ka uz gaajeeju paarbrauktuves var droshi shkeersot brauktuvi.

Katram ir jaaruupeejas par savu un citu droshiibu un jaadara viss iespeejamais lai nenotiktu cellu satiksmes negadiijums - Csn 8. punkts.

Taa kaa arii gaajeejiem jaaruupeejas par satiksmes droshiibu 8)

P.S. iisteniibaa es piekriitu akcijai.

17198. viesis 20.marts 2002 9:43
0 0 Atbildēt

Akcija kā tāda nav peļama, taču gājējus arī mazliet vajadzētu paaudzināt. Liela daļa nemaz nezin, ko drīkst un ko ne. Satiksmes noteikumi ir apgūti tik sen, ka atmiņā nekas vairs nav palicis. Visbiežāk braucot nākas saskarties ar gājēju "raustīšanos" un satiksmes kavēšanu izdarot labo vai kreiso pagriezienu. Autovadītājs zin, ka gājējs ir jālaiž,bet gājēji nez kādēļ liela daļa to nezin. Tiek radīta nevienam nevajadzīga kavēšanās.

17200. viesis 20.marts 2002 9:52
0 0 Atbildēt

Dārgie vecāki, ja vēlaties, lai jūsu bērns atgriežas mājās, dieva dēļ nesakiet, ka uz gājē'ju pārejas viņš var justies droši. Tā ir īsta gājē'ju pārbrautuve.

17205. viesis 20.marts 2002 10:01
0 0 Atbildēt

Ne tikai var šķērsot droši... Bet to drīkst darīt tikai šajā vietā (ta,m atvēlētās vietās)...

Bet ko darīt ar tiem gājējiem, kuri neievēro šīs elemntārās prasības??? Braukt nost?? Lai nafig nepārkāpj??

Varbūt tiešām CP vajadzētu apzināt vietas kur autovadītāji nelaiž regulāri gājējus pa gājēju pārejām un tās vietas kur gājēji apzināti pārkāpj CSN un iekasēt naudiņu no tiem vadītājiem un gājējiem??

Kā sodīsi gājējus?? Ar soda naudas uzlikšanu vai ar sabiedriskiem darbiem... Pāris reizes trāpīsies uz šāda veida sodu.. Nu padomās lieku reizi vai tiešām ir vērts pārkāpt...

uh... kāds murgs sanāca...

17209. viesis 20.marts 2002 10:10
0 0 Atbildēt

Shoreiz gribu piebilst, ka ne tikai autovadiitaaji biezhi nelaizh gaajeejus, bet gaajeeji shkerso ielu, kur nav atlauts un arii piecus vai vairaak metrus pirms gaajeeju paarejas. Varbuut vajadzeetu paluugt CP arii uz sho faktu paluukoties un pienemt attieciigi meerus. Pati sho sveetdien biju lieciniece CP aizrautiigajai autovadiitaaju sodiishanai, kuriem ai muguras gaajeeji shkeersoja ielu peec savas patikas. Shii CSN neieveeroshana no gaajeeju puses biezhi sanikno autovadiitaajus, kuri ir spiesti apstaaties taadu "aunu prieksha".. Varbuut par sho teemu arii dereetu plashaak padiskuteet???

17211. viesis 20.marts 2002 10:12
0 0 Atbildēt

Kaa autovaditaajs kurss ir nobraucis 500 000 km pa Rīgu 5 gadu laikaa - varu pastaastiit - ka passlaik uz Riigas ielaam situaacija ir taada: autovadiitaaji laizz tikai tos gaajeejus kuri drossi, bez baileem skeerso ielu, tos kuri minstinaas, vadiitaaji nennem galvaa! Bet tas visu sso lietu padara tragikomisku, cilveeks kaa "kamikadze" speraas uz ielas, pie seviim domaajot: vai tas ato apstaasies vai apbrauks?! Taa jau vairaakus gadus - gaajeejs "kamikadze" bet autovadiitaajs - "autoslavomists"

17216. viesis 20.marts 2002 10:15
0 0 Atbildēt

Man ir Skandinavu vadiataja prakse CV.. tapec automatiski apstajos pie Parejaam ja potencialais paargajejs ir malaa. Tachu kas seko talak- 30% pamaj ar roku- lai vien brauc, 10% paariet, 60% bola acis kaa "telsh uz jauniem vaartiem" un NEKO. Ko ta darit.. briitinju pagaidit un gaazi griida, jo tas uzdzen bezspecigas dusmas par post-padomju cilveka debilitati.

17222. viesis 20.marts 2002 10:27
0 0 Atbildēt

Bet tā arī nekur nav pateikts, vai tantiņa tika pāri ielai vai palika dzīvot viņā pusē.

17223. viesis 20.marts 2002 10:28
0 0 Atbildēt

Qued, gan jau tika. Redaktors taksh pēc tam noteikti uzsāka braukšanu un palaida:)

17226. viesis 20.marts 2002 10:33
0 0 Atbildēt

shtrunts par paareejo, bet rodaas jautaajums kaapeec tantinna gribeeja shkkeersot ielu???

Varbuut tantinnai nemz nevajag shkkeersot ielu, varbuut vinn tur tikai izklaideejas 8)

17229. viesis 20.marts 2002 10:40
0 0 Atbildēt

Piekrītu viesim 2002-03-20 10:15:05

Tikai % nedaudz atšķirīgi:

30% pāriet,

10% māj lai tik brauc,

60% nemaz neredz, ka esmu apstājies, bet lūr uz citu pusi

17230. viesis 20.marts 2002 10:42
0 0 Atbildēt

"Dienā" CSDD šefa texts: "Tipiskākais autosatiksmes negadījuma izraisītājs-čalītis pie veca BMW stūres ar meiteni pie sāniem un jautru kompāniju aizmugurē"... sorry...

17260. viesis 20.marts 2002 11:54
0 0 Atbildēt

Labi,labi Yukki - CSDD šefa polemika ir tiešām vietā. Čalītim ar džudi blakus un tīņiem uz pakaļējā benķa - gājēju pārejas CSN ievērošana ir pie anusa. Nu, vismaz 95 % gadījumu noteikti.

Es savai 11 gadīgai meitai mācu, ka PĀRIET pa pāreju var tikai tad, kad redzamības zonā neviens auto nav manāms.

Jebkurā gadījumā, gājējus cienīsim CSN prasību līmenī. Vairāk arī nevajag, jo viņi nav to pelnījuši . Motīvs - zemā disciplīna.

Piem .vieta pie Kalpaka - Brīvības krustojuma, iepretim"Siguldai".

80% gājēju šķērso Kalpaka bulvāri "zem sarkanā", traucējot autotransportam no Brīvības ielas ,pie "labās zaļās bultas" netraucēti veikt labo pagriezienu. šo maršrutu es pats katru dienu izbraucu vismaz divas reizes, un varu galvot, ka sastrēguma cēloņi pie Katedrāles ir meklējami tieši gājēju rīcībā.

Bet, dažkārt pie "siguldas" dežūrējošie CP gājēju pārkāpumiem vispār nepievērš uzmanību. Būtu kaut pa brīdim svilpē iepūtuši...

/ ikdienas viesis /

17275. viesis 20.marts 2002 13:10
0 0 Atbildēt

Esmu no tiem gajejiem kas drosi speras pari ielai, kad ir gajeju pareja (protams visu laiku turu auto redzes lokaa, jo ir visadi tipini, pat tadi kas tevi laiz bet tad min tik virsu), bet arii eju citas vietas pari ielam, ja netrauceju auto satiksmei.

Un nemaz tik briesmigi nav tie sab transporta vaditaji, jo ir tadi kas laiz pie parejam.

Tomer vaditajiem ir jaatceras, ka vini rikojas ar paaugstinatas bistamibas lietam!!!

17278. viesis 20.marts 2002 13:18
0 0 Atbildēt

gadiijumaa gaajeeji nav jaalaizh tad, kad vinhi uzliek kaaju uz brauktuves? Varbut taas tantinhas tu visu dienu taisaas staaveeet un runaties...

17280. viesis 20.marts 2002 13:24
0 0 Atbildēt

Shitaas situaacijas iisteniibaa ir stulbas, kad gaajeejam bez luksofora jaashkjeerso 2-3 joslas. Man vismaz paaris reizes ir gadiijies, ka manis palaisto gaajeeju gandriiz nones blakus braucoshais. Pie tam vienreiz taa bija sieviete ar beernu ratinjiem. Tik stulba sajuuta peec tam...

Kopsh taas reizes situaacijaa, ja man jaaizveelas starp nelaist vai noskatiities kaa nobrauc, tad es tomeer parasti izveelos pirmo variantu... Ja iela ir ar vienu joslu katraa virzienaa, tad gan es parasti palaizhu, jo tad vismaz esmu paarliecinaats, ka kaads nemetiisies man garaam.

17311. viesis 20.marts 2002 14:52
0 0 Atbildēt

Man ar vienu kamikadzes izgaajienu pietiek! Speeros paari krastmalai pa gaajeeju paareju- nepietiek ar to, ka taa jau bija jaagaida kameer paveras, kaada skjirbinja pluusmaa, lai vismaz var uz brauktuves iziet. Kaa jau tas parasti uz divjoslu celja notiek viena rinda apstaajas, bet otra ta nee! Gaaju tik droshi paari, jo nevar buut, ka visi ir cirvji un neredz, ka staavoshaac rinda tak staav pie paarejas, bet auto pa otro joslu taa vietaa, lai bremzeetu, mani ieraugot, veel piedod gaazi knapi paguvu palekt uz priekshu citaadi buutu aizkjeeris, bet tad saaka strauji bremzeet un atraavis logu valjaa kaut ko veel nolamaajaas!!!

Shitaadiem vajag ar kirbuli pa aizmugureejo logu!!!

17312. viesis 20.marts 2002 14:53
0 0 Atbildēt

Cleera, principā risinājums ir elementārs - "jādibina kontakts', t.i. jāskatās gājējam mīļi, mīļi acīs un tajā brīdī, kad Jūsu skatieni sastopas, pamāj gājējam ar roku, ka viņš var droši rīkoties (iet pāri ielai). Starp citu, aizvakar Krievijas ziņās redzēju labu risinājumu - gājējus, kas neatļauti šķērso ielu nesoda, bet salādē policijas busiņā un prom uz menteni klausīties stundu lekciju.

Juris

17323. viesis 20.marts 2002 15:21
0 0 Atbildēt

Tai pashaa sveetdienas riitaa arii es apstaajos pie gaajeeju paarejas, kur aizrautigi staaveeja divas tantinas. Arii blakusejoshajaa joslaa apstaajas automashiina, un ko juus domaajat, kas notika - tantinas runaaja, runaaja mieriigi, un tad taada izbriinaa, ka uz vinaam gaida, saka leenem kustiibu. Man protams smiekli sanaaca, jo noteikti gaajeeji negaidiija, kad auto apstaasies, bet gan kad buus briiva iela, luuk taads respekts ir muusu valstii. Varbuut vajadzeetu saakt kaa shoferiem, kas ciena gaajeejus, jo pashi biezhi esam vinu lomaas un kaa gaajeejiem cieniit autovadiitaajus, kaut vai tiem, kas apmekleejam sho lapu, varbuut arii citi saaks sekot muusu piemeeram. Nu tad ko aiziet!!!!!! :)))))

17334. viesis 20.marts 2002 15:54
0 0 Atbildēt

Jā, CEKA, sāksim ar sevi, jo mēs, autovadītāji, esam sabiedrības apzinīgākā un atbildīgākā daļa (pārvietojamies ar paaugstinātas bīstamības avotu), nevis visu laiku rādīsim ar pirkstu uz citiem - gājēji neprot pāriet ielu, pārejas sazīmētas velnsviņuzin kā u.tt. u. tjpr.

17342. viesis 20.marts 2002 16:32
0 0 Atbildēt

un staaveesim ilgi pie paarejas, pierunaajot tantinju paariet. Varbuut jaaizkaapj un jaasaka : luudzu !! un aiz rocinjas jaapaarved.

Bet vispaar jaavadaas no apstaakljem.

Vienreiz palaidu policistu, kas gaaja paari pa paareju.palaidu nevis kaa policistu, bet kaa akuraatu gaajeeju, kas zinaaja, ka grib nokljuut otraa pusee un paarliecinoshi, ar vienmeeriigu aatrumu shkjeersoja brauktuvi.

Ar tantinjaam ir gruuti :(

bet tieshaam vajag vienam otru cieniit, ne tikai nolamaat :)

17349. viesis 20.marts 2002 16:48
0 0 Atbildēt

Tajaa vietaa ir triis braukssanas joslas ar gaajeeju paareju !!! Pameegjiniet tur apstaaties lai palaistu gaajeejus, jo 87% labi zini ka blakus joslaa napstaasies, liidz ar to Tu autobrauceej, pakljauj gaajeeju drossai sabraukssanai. Uzskatu, ka sseit nabadziigajai Riigas domei tomeer vajadzeetu atrast liidzekljus lai uzstaadiitu luksaforus vietaas kur ir triis braukssnas joslas vienaa virzienaa.

17352. viesis 20.marts 2002 16:51
0 0 Atbildēt

Pats personiigi uz Maskavas ielas esmu, laizzot gaajeejus pie paarejas, izraisiijis avaarijas situaacijas, jo ne blakus brauceejs (i) neapstaajaas. Tagad vairaak nestaajos jo uzskatu, ka gaajeeja dziiviiba daargaaka par soda naudu policistam. Luksaforu tajaas vietaas!!!

17405. viesis 21.marts 2002 8:33
0 0 Atbildēt

17409. viesis 21.marts 2002 8:44
0 0 Atbildēt

Viss jau būtu labi, bet paskatieties arī uz gājējiem! Es neaizstāvu ne braucējus, ne gājējus, visi ir vainīgi. Ir jāmaina CP attieksme pret visiem, arī tam mamutu baram, ko sauc par gājējiem un ceļu satiksmes organizētājiem. Atceros kā sociālisma laikos braucu uz Vāciju- vēstniecībā nobrīdināja, ielu šķērsot tikai pie zaļās gaismas un pa "zebru", citādi būs darīšanas ar punktuālo policiju un soda naudas summu kas sasniedz līdz pat mēnešalgai!!

17441. viesis 21.marts 2002 9:58
0 0 Atbildēt

Kaa tad shoferiic var zinaat, ka taa tante grib tikt paari? Liela iespeeja pastaav, ka taas tantes, kuraam nav ko dariit, tur vienkarshi staav un met bazaru!

17469. viesis 21.marts 2002 11:39
0 0 Atbildēt

Bet vai nebuus patiikami, ja mees laiciigi samazinaasim aatrumu un apstaasimies. Nevar tachu visu laiku skatiities, ko dara citi- luuk vini nestaasies un vini nestaasies ( ja nu vini domaa tieshi to pashu) .

Nu saaksim ar to, ka pashi raadiisim priekshziimi. CP diemzheel nevar to kontreleet, jo daudzi autovadiitaaji apstaasies pie taas gaajeeju paarejas, kur staavees policists, bet nakosho parskries pari, kaa arii citas, kur shis paarstaavis neatradiisies.

Laiks paskatiities uz sevi, nevis apkaarteejos. Paliksim tachu reiz kulturaali un nebakstiisim citus un nesaliidzinaasim ar cietiem. dariisim taa, lai ar mums saliidzina, tas tachu ir daudz patiikamaak, vai ne????

17488. viesis 21.marts 2002 13:25
0 0 Atbildēt

Nu lūk, lādzīgs komentārs no CEKAs. Pirms gājēju pārejas ir jāsamazina ātrums, ja nepieciešams jāpalaiž gājējs. Un nav jāfilozofē, citi to, gājēji šito. Filozofi atradušies.

17515. viesis 21.marts 2002 14:54
0 0 Atbildēt

Bet ko dariit taadas vietaas, kur ir divas joslas vienaa virzienaa un divas otraa virzienaa? Biezhi gadaas situaacijas, kad vienaa joslaa apstaajaas, bet otraa joslaa shoferis nemaz nepamana gaajeeju, jo labaas joslas auto aizsedz skatu. Piemeers, Lāčplēša iela uzreiz ai Gogoļa ielas krusta

17522. viesis 21.marts 2002 15:16
0 0 Atbildēt

Jā! Latvijā nav kā ārzemēs. Tur tevi uzreiz palaiž... Un ceļu policisti Parīzē palīdz nokļūt pie Triumfa arkas... apbeedinaataa

17628. viesis 22.marts 2002 10:01
0 0 Atbildēt

viesis 2002-03-21 14:54:30

Ja esi cela viduu, tad gaidi, kad kaadam no taalaakas joslas autovadiitaajiem ierunaasies sirdsapzina un apstaasies(tas noteikti notiks), bet tie, kas apstaajushies arii lai staav un nosoda blakusbraucosho automashiinu shoferu riiciibu un poie vienas reizes paanalizee.

17676. viesis 22.marts 2002 11:52
0 0 Atbildēt

Pameegjini pabraukt taa raustoties, piebremzeejot pie katras no paarbrauktuveem, kuru tur nav mazums, uz Maskavas ielu Un kad tu esi apstaajies tad gaajeejs pilniigi drossi speraas paari, bet tiek miiksti nobraukts uz blakus joslas kur vinju nelaizz paari,,, bet garaam tavam autinjam vinjss neredz vai naakossajaa joslaa vinju laizz vai nee... Tava sirdzapzinja jau nebuus vainiiga jo Tu apstaajies, bet ja neapstaatos, tad gaajeejs sagaidiitu mirkli kad celjss ir briivs visaas joslaas. Tapeec uzskatu ka vajag luksaforu taadaas vietaas,,,,,

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 12

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti