Ledus, dubļi un peļķes – ziemas daudzcīņas elementi

 
30.janvāris 2006 9:11

„Ādiņu” trasē Katlakalnā aizvadīts Latvijas ziemas čempionāta standarta automobiļu daudzcīņā piektais posms. Mainīgo laika apstākļu dēļ sportistiem nācās braukt gan pa ledu, gan arī dubļiem.

Vislabāk ar viltīgo trasi galā tika Almants Faušteins („VAZ 2105”) aizmugures piedziņas klasē, Mareks Štolcermanis (“Audi Quattro”) pilnpiedziņas klasē un Kaspars Brencis („VW Golf”) priekšpiedziņas grupā. Komandu ieskaitē nepārspēta palika „Ice MEN” (Mareks Kairis, Elmārs Aukšmuksts, Normunds Orlovs). Sestais posms paredzēts pēc divām nedēļām 12. februārī „Brīvkalnu” trasē.

Pēc ilgstošā sala svētdien pienākušais atkusnis ieviesa savas korekcijas Latvijas ziemas autodaudzcīņas čempionāta piektā posma norisē. Vēl no rīta „Ādiņu” trasi klāja kārtīga ledus kārta, bet sacensību izskaņā trases segumu pārsvarā veidoja dubļi un peļķes, padarot sacensības par ātrākajām šosezon. Jau otro posmu pēc kārtas sacīkstes sākās ar pilnpiedziņas un aizmugures piedziņas klases startiem. Pilnpiedziņas grupā pirmajā braucienā labāko rezultātu uzrādīja Elmārs Aukšmuksts (“Subaru Impreza”), tomēr izslīdēšana otrajā braucienā laupīja viņam uzvaru, liekot samierināties ar otro vietu. Par posma uzvarētāju kļuva Mareks Štolcermanis (“Audi Quattro”), kuram tā bija jau trešā uzvara šosezon. Trešajā pozīcijā ierindojās Lauris Vidžis (“Audi Quattro”). Kopvērtējuma līderpozīcijās joprojām Štolcermanis, taču izredzes uz titulu saglabājas vēl vairākiem braucējiem. Kā reālākie no pretendentiem minami Aukšmuksts un Mareks Matvejevs („Subaru Impreza”), kurš „Ādiņās” ierindojās astotajā vietā.

Aizmugures piedziņas klasē savu pirmo uzvaru šosezon izcīnīja Almants Faušteins („VAZ 2105”), sīvā cīņā par vienu punktu apsteidzot Mareku Kairi („VAZ 21013”). Trešo rezultātu uzrādīja Jānis Gustāns („Toyota MR2”), kurš bija ātrākais pirmajā braucienā, taču tikai septītais otrajā. Šķiet, ka tieši Kairis un Gustāns savstarpējā cīņā sadalīs zelta medaļas. Šobrīd 25 punktu pārsvars ir Kairim.

Visvairāk mainīgais trases segums ietekmēja priekšas piedziņas klases pārstāvjus, kuriem braucienus nācās veikt slidenā „dubļu vannā”, radot haosu rezultātu sarakstā. Pārsteidzoši, ka gandrīz visi līdzšinējie sezonas līderi nespēja pielāgoties izmaiņām trasē un neizvēlējās optimālās braukšanas trajektorijas. Vislabāk ar nepārtraukti mainīgo un viltīgo trasi galā tika ar vienu automašīnu – „VW Golf” braucošie Kaspars Brencis, Raivo Pikke un Mārtiņš Balodis (vietu secībā). Brencim šis bija pirmais pjedestāls daudzcīņā un uzreiz - uzvara. Interesanti, ka viens no šiem sportistiem startēja pašā sākuma, bet cits pašās beigās, un tas pierāda tikai to, ka ne jau starta vieta bija izšķirošais faktors laba rezultāta sasniegšanā, kā tas pirmajā brīdī varētu likties. Labākais no ierastā līderu kvarteta izrādījās Gints Bujāns („VAZ 2108”), uzrādot ceturto rezultātu. Kopvērtējuma līderis Ulvis Bujāns („VAZ 2108”) tikai 17., bet vēl viens pretendents uz čempiona titulu Mareks Štolcermanis („VW Golf”) 28! Toties atzīstamu sniegumu demonstrēja Kristīne Staņēviča („VW Golf”), izcīnot devīto pozīciju. Taču pat tik negaidīti rezultāti tikai nedaudz palielinājuši intrigu kopvērtējuma, galveno favorītu lomā atstājot Bujānus un Štolcermani.

Komandu ieskaitē visvairāk punktu ieguva “Ice MEN” (Mareks Kairis, Elmārs Aukšmuksts, Normunds Orlovs). Otrajā vietā ierindojās „Marsel Auto” (Almants Faušteins, Raimonds Dūcis, Juris Egle), bet trešajā „Trīs” (Raivo Pikke, Mārtiņš Balodis, Atis Bruņinieks).
Šīs nedēļas nogalē daudzcīņniekiem tiks dota atpūta, bet čempionāta divi noslēguma posmi paredzēti 12. februārī „Brīvkalnu” trasē un 19. februārī kompleksā „333”.

Latvijas čempionāts ziemas autodaudzcīņā
5. posms, „Ādiņu” trase

Priekšpiedziņa
Kaspars Brencis („VW Golf”) 61 punkts (1. braucienā 5. vieta/2. braucienā 1. vieta), Raivo Pikke („VW Golf”) 59 (1./7.), Mārtiņš Balodis („VW Golf”) 57 (6./2.), Gints Bujāns („VAZ 2108”) 53 (3./8.), Aivis Masaļskis („VW Golf”) 47 (4./12.), Armands Krēmers („VAZ 2108”) 46 (15./3.).
Pilnpiedziņa
Mareks Štolcermanis (“Audi Quattro”) 60 (6./1.), Elmārs Aukšmuksts (“Subaru Impreza”) 60 (1./6.), Lauris Vidžis (“Audi Quattro”) 54 (5./4.), Raimonds Dūcis (“Audi Quattro”) 52 (11./2.), Ulvis Bujāns (“VW Golf Synchro”) 51 (3./10.), Gints Bujāns (“VW Golf Synchro”) 51 (2./12.).
Aizmugures piedziņa
Almants Faušteins („VAZ 2105”) 64 (2./2.), Mareks Kairis („VAZ 21013”) 63 (4./1.), Jānis Gustāns („Toyota MR2”) 59 (1./7.), Normunds Orlovs („BMW 318i”) 54 (5./4.), Jānis Slišāns („Toyota Corolla”) 53 (3./8.), Modris Cīrulis („Toyota MR2”) 50 (7./5.).
Komandas
“Ice MEN” 178, “Marsel Auto” 159, „Trīs” 147.

Kopvērtējums
Priekšpiedziņa
Ulvis Bujāns 264, Gints Bujāns 257, Mareks Štolcermanis 246, Raivo Pikke 240, Normunds Kārkliņš 237, Ritvars Kārkliņš 235.
Pilnpiedziņa
Mareks Štolcermanis 301, Elmārs Aukšmuksts 280, Lauris Vidžis 268, Mareks Matvejevs 258, Kristaps Gasparovičs 220, Andris Alksnājs 214.
Aizmugures piedziņa
Mareks Kairis 306, Jānis Gustāns 281, Mairis Kārkliņš 272, Almants Faušteins 263, Normunds Orlovs 253, Raivis Ragainis 251.
Komandas
“Ice MEN” 839, “Autosporta Centrs” 767, „Marsel Auto” 652, „Trīs” 619, „Priekuļu Tehnikums” 601, „BSB” 584.

LAF Standartauto komisijas preses dienests
 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ar 120 000 eiro vērtības kritumu – Vācijā pārdod Audi ar V12 dīzeļa dzinēju 18

Pirms 12 gadiem šī automašīna maksāja 145 000 eiro, tagad īpašnieks to gatavs atdot par 23 800 eiro. Lasīt vairāk

 

Porsche pirms termiņa izbeidz 718 modeļa pārdošanu Eiropā 11

Par iemeslu modeļa izņemšanai no konfiguratora kļuva neatbilstība Eiropas kiberdrošības likumam. Lasīt vairāk

 

Vācijas autotirgus martā: elektriskie ar gandrīz 29% kritumu 17

Eiropas lielākajā jauno automobiļu tirgū 2024. gada marts izrādījies ne tas veiksmīgākais, sāpīgāko kritumu piedzīvojot pilnībā elektrisko auto segmentam. Lasīt vairāk

 

Atvadas no 10 cilindru motora - Lamborghini Huracan STJ desmit vienībās (+ FOTO)

Lamborghini izgatavos desmit ekskluzīvā superauto Huracan STJ eksemplārus, veltot tos atvadām no V10 motora, kas bija pamatā Huracan saimes panākumiem desmit gadu garumā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti