Kā nosargāt savu auto? 15

 
15.aprīlis 2002 0:00

Latvijā ik dienu tiek pirkti aizvien jauni automobīļi. Gan lietoti, gan mazlietoti, gan jauni. Auto jaunie īpašnieki ir priecīgi – tiem atkal ir jauna “rotaļlieta”. Bet, vai esam padomājuši, kā savu “mīluli” nosargāt no svešas mantas tīkotājiem? Tāpēc šoreiz par to, kā nosargāt savu mašīnu – par auto signalizācijām un pretaizdzīšanas ierīcēm.

Liela daļa autoīpašnieku nemaz tā īsti nav aizdomājušies par to, vai viņu auto ir drošs pret zagļiem. Jebkura mašīna ir jāaizsargā! Tas ir pats pirmais pasākums, kas būtu jāveic pēc tās iegādes. Tikai pēc tam domājiet par citiem ieguldījumiem savā jaunajā pirkumā! Bieži nākas dzirdēt dažādus autoīpašnieku kategoriskos izteikumus. Īstie pesimisti saka: “Lai kādu ierīci es savam auto uzliktu – vienalga to nozags”. Optimisti saka: “Pie Jāņonkuļa garāžā uzstādīšu kādu slepenu ierīci (slēdzīti) un viss būs kārtībā”. Trešā kategorija paļaujas uz apdrošināšanu, kaut gan šobrīd vairs neviena kompānija auto neapdrošinās bez kārtīgas (licenzētas) pretaizdzīšanas sistēmas uzstādīšanas. Iedomājies - kaut arī apdrošināts, auto būs prom. Cik tev būs skumji no tā šķirties... Vairākus mēnešus gaidīsi apdrošināšanas summas izmaksu. Izmaksa noteikti būs mazāka par mašīnas vērtību. Galu galā – nervu šūnas neatjaunojoties. Ir daudzi gadījumi, kuros kompensāciju saņemsi tikai daļēji. Labāk tomēr padomāt, kā pašam aizsargāt savu mašīnu. Tad ir jādodas uz kādu no servisiem, kur uzstāda šīs sistēmas. Ja esi nolēmis aizsargāt savu mašīnu, ir svarīgi apzināties, pret ko tieši aizsargāt. Ko vēlies panākt? Pret ko nodrošināties? Var izšķirt piecas galvenās ļaunprātības, pret ko būtu “jācīnās”: zādzība no salona, mašīnas aizdzīšana, mašīnas aizvešana bez iedarbināšanas un divu veidu laupīšanas – vienkārši “izmetot” vadītāju no auto un atņemot atslēgas vai piespiežot vadītāju iedarbināt auto un “izmetot” to tikai pēc dzinēja iedarbināšanas. Protams, ne katrs autoīpašnieks var atļauties nodrošināt savu mašīnu pret visu šeit minēto, tāpēc ir jāizvēlas kompromiss – tie aizsardzības veidi, kas visvairāk ir nepieciešami tieši tavam auto. Piemērs: iespējams, ka 1990. gada Audi nebūtu jānodrošina pret laupīšanu... Ir vairākas funkcijas, kuras uzstādāmajām sistēmām būtu jāveic: · Ļaunprātīgas darbības noteikšana – sistēma jūt, kad kāds mēģina iekļūt auto salonā, vai gatavojas aizdzīt vai aizvest auto. Šim nolūkam ir paredzēti dažādi sensori, kas jūt kustības salonā, mašīnas šūpošanos, stikla saplīšanu vai citus stiprus trokšņus tajā. Šī sistēma, ko parasti sauc par signalizāciju, tikai konstatē pārkāpumus, varbūt arī brīdina zagli, ka viņš ir atklāts, bet tā nekādā veidā nenodrošina pret auto zādzību. · Trauksmes paziņošana – sistēma var paziņot par katru ārkārtas situāciju auto īpašniekam vai arī apsardzei. Ziņa tiek nosūtīta uz peidžeri (GSM telefona modemu). Tā var būt vienzonas, kas vienkārši paziņo uz peidžeri, ka ar auto kaut kas nav kārtībā, bet var būt arī daudzzonu, kad tiek uzrādīta konkrēta zona, kurā tas ir noticis (atvērtas durvis, izsists stikls utt.) · Pretaizdzīšanas nodrošināšana – lai mašīnu nevarētu aizbraukt, ir nepieciešams uzstādīt imobilaizeru. To darbības sarežģītības diapazons ir ļoti plašs. Nesankcionētas braukšanas mēģinājuma gadījumā dzinējs tiek bloķēts. Pēdējais jaunums ir hook up tehnoloģija, kad dzinēja sistēmu bloķēšanas relejs nav tieši saistīts (ar vadiem) ar imobilaizera centrālo bloku. Sakari notiek caur radiokanālu. Tas rada papildus grūtības zaglim atrast šo releju. · Atrast aizdzīto mašīnu uz kartes, kā arī par to ziņot uz apsardzes pulti – jā, arī tas tagad ir iespējams ar GPS sistēmu palīdzību. Lai kur atrastos tavs auto, tas būs redzams – koordinātes, ātrums utt. Pirms braukt uz tuvāko servisu, kurā uzstādīt signalizāciju vai imobilaizeri, atceries, ka 80% veiksmes ir atkarīgi nevis no uzstādāmās sistēmas kvalitātes un cenas, bet gan no tā, kur un kā tā tiek uzstādīta. Nekad neizvēlies uzstādīšanas firmu tikai pēc tā, cik ātri tā solīs darbu veikt! Izvēloties servisu, pievērs uzmanību, vai tas ir sertificēts uzņēmums, vai tam uzticas apdrošināšanas kompānijas, vai darbinieks var izskaidrot uzstādāmās sistēmas darbības principus, vai tam ir kāds sakars ar oficiālajiem dīleriem un līdz ar to arī garantijas. Zelta likums – cik stundas servisā patērēs, uzstādot pretaizdzīšanas sistēmu, tik minūtes paies auto zaglim, lai to “atrastu”. Pats svarīgākais uzstādīšanas uzdevums – uzstādīt tā, lai nekas neliecinātu par to, kur atrodas signalizācijas vadības bloks. Ņem vērā, ja zaglis atradīs imobilaizera vadības bloku, tad līdz aizbraukšanai ir dažas sekundes. Rīgā darbojas ļoti daudz pretaizdzīšanas uzstādīšanas un tirdzniecības servisu. Autoinfo//iAuto apskatīs trīs no tiem. Autoelektronikas centrs WHISTLER Šajā autocentrā automašīnai var uzstādīt dažādas apsardzes un pretaizdzīšanas iekārtas: sākot ar signalizācijām ar dažādu tipu sensoriem; peidžeriem, kas pievienojami signalizācijai, imobilaizeriem (slēptie, automātiskie, bezvadu); pretlaupīšanas sistēmām; pretaizdzīšanas sistēmām un beidzot ar dažādiem automātiskiem pretaizdzīšanas, kā arī meklēšanas kompleksiem. WHISTLER centrs piedāvā dažādas BLACK BUG sistēmas, kas nodrošinās pret zādzībām no salona, mašīnas aizdzīšanu, mašīnas aizvešanu bez dzinēja iedarbināšanas, laupīšanu ar varmācību pret vadītāju utt. Neskatoties uz sistēmu neapstrīdamu drošību, WHISTLER centra laboratorijā nepārtraukti tiek pārbaudītas un testētas visas jaunās pretaizdzīšanas sistēmas pret “uzlaušanu”. Pārsvarā WHISTLER centrs uzstāda nevis vienkāršo BLACK BUG BT52, bet gan tādas sistēmas, kā BACK BUG PLUS un BLACK BUG SUPER, kas balstās uz hook up tehnoloģiju, kurā bloķēšanas ķēde nav savienota ar vadiem un ir krietni grūtāk atrodama un “salaužama”. Ir parādījušās vēl jaunākas tehnoloģijas – “WAIT-UP”, kas nodrošina vēl efektīvāku aizsardzību, kā hook up; tās gan tiks tirgotas tikai pie oficiālajiem pārstāvjiem. Atšķirībā no iepriekšējām, tām ir dinamiskais identifikācijas kods (L-iezīme). Firma “Geospars” ir tādu ražotāju kā “Geolink Elektroniks” (“Altonika”) (Black Bug, Reef, Guard), “Magic Ring” (Excellent), “Whistler” (Whistler), “Simicon” un “Polar Wolf” (Polar Wolf) oficiālais pārstāvis Latvijā. WHISTLER centra pamatuzdevums ir ne tikai pārdot iespējami vairāk apsardzes sistēmu, bet arī palīdzēt saprast cilvēkam, kas viņa automašīnai ir pats nepieciešamākais. Sīkāka informācija par firmas piedāvājumiem atrodama Internetā: www.geospars.lv PIRANHA centrs PIRANHA centrā pārdod un uzstāda pasaulē ar kvalitāti pazīstamās firmas VDO pretaizdzīšanas sistēmas. Kā uzskata centra vadītājs Sergejs Maļinovskis, galvenokārt problēmas rodas nevis slikto sistēmu dēļ, bet gan tā saucamo “pelēko autoservisu” dēļ, kas, klientam nezinot, izmaina pretaizdzīšanas sistēmu konfigurāciju, lai vēlāk auto būtu viegli “paņemams”. Maļinovskis iesaka nebraukt uz tādiem servisiem, kas rada aizdomas, bet, ja tomēr esi bijis, tad pēc tam aizbrauc uz servisu, kur uzstādīta signalizācija un lūdz pārbaudīt tās darbību. VDO apsardzes un pretaizdzīšanas sistēmas izceļas ar vāciešiem tik raksturīgo kvalitāti, par ko liecina fakts, ka Mercedes automašīnas jau uz konveijera tiek aprīkotas ar VDO sistēmām. PIRANHA centrs piedāvā uzstādīt arī plaši pazīstamās firmas SELCA pretaizdzīšanas sistēmas, kā arī BLACK BUG. Ņemot vērā mūsu ekonomisko situāciju, cilvēki dārgas mašīnas maina samērā reti, tādējādi rodas prasība pēc ilglaicīgām darbības garantijām. Tāpēc Piranha centrā tiek uzstādītas tikai īpaši pārbaudītas un drošas sistēmas, kas dod lielākas garantijas, ka sistēma strādās ne tikai šogad, bet arī vēl pēc vairākiem gadiem. Uzņēmums AUTONAMS Firma AUTONAMS nodarbojas ne tikai ar ierasto signalizāciju un pretaizdzīšanas iekārtu uzstādīšanu, bet arī ar tādām pārbaudītām lietām, kā automašīnu marķēšana. Kā rāda statistika, marķēto auto skaits ar katru gadu pieaug un marķēto mašīnu zādzību procents ir pavisam niecīgs – 0,4%. AUTONAMS sadarbojas ar robežsardzi un policiju – informācijas apmaiņā. Bieži auto marķējums ir palīdzējis noteikt mašīnas identitāti, kad visas pārējās “pazīmes” (šasijas numurs, dzinēja numurs) ir izmainītas. Marķējumu nomainīt nevar. Protams, tikai auto marķēšana vien nespēj pasargāt auto no aizdzīšanas vai apzagšanas. Tam ir nepieciešams uzstādīt arī citus līdzekļus – signalizāciju un pretaizdzīšanas sistēmu. Arī to var veikt firmā AUTONAMS. AUTONAMS ir izstrādājis un patentējis unikālu auto aizsardzības sistēmu – SKYBRAKE, kas nosargās tavu auto pat, ja atslēgas būs nozagtas. Savā darbībā SKYBRAKE ir ļoti līdzīgs firmas “Geolinks” imobilaizeram BLACK BUG BT52, bet tas ir ražots Latvijā. Kā lielu plusu savam produktam Natālija Stroganova min faktu, ka informācijas “noplūde” par SKYBRAKE ir ļoti maz iespējama, kas rada papildus drošību. Pusgada laikā AUTONAMS ir uzstādījis vairāk kā 700 SKYBRAKE sistēmas un redzams labs rādītājs - neviena no šīm aprīkotajām automašīnām nav nozagta. AUTONAMS piedāvā uzstādīt arī visu veidu sistēmas no firmas SELCA klāsta – signalizācijas, imobilaizerus, peidžerus, kā arī dažādus sensorus. Ja vēlaties mašīnu aizsargāt fiziski, tad varat papildus uzstādīt ātruma pārslēga bloķētāju vai elektriski vai mehāniski vadāmu haubes bloķētāju. Sīkāka informācija par firmas piedāvājumiem atrodama Internetā: www.autonams.lv Nav tādas sistēmas, kura varētu garantēt, ka tavu mašīnu nenozags. Katram pašam ir jāapsver sava auto vērtība un tas attiecīgi jāaprīko, lai zagšanas risku samazinātu līdz minimumam. Vienīgā 100% drošā sistēma pret zādzību – nepērc auto; bet, ja esi nopircis, izlasi šo rakstu no sākuma! Elmārs Biele, iAuto Speciāli AUTOINFO
 
Visi komentāri
 
20388. viesis 15.aprīlis 2002 1:47
0 0 Atbildēt

Es domāju, ka sekretka pie meista - paziņas, vai pašam jāuzstāda kā papildinājums servisā uzstādītai sistēmai. Dzīvojam taču Latvijā!

20393. viesis 15.aprīlis 2002 8:01
0 0 Atbildēt

A kam visas tās drošās signalizācijas, ja šonakt ap trijiem naktī x mikrorajonā vienkārši tika brutāli aizvilkts trosē Audi A6 (man tā šķiet, tas bija pārāk īss moments lai paspētu kaut ko sīkāk piefiksēt) pa visām bedrēm...

20792. viesis 17.aprīlis 2002 12:55
0 0 Atbildēt

Visas tas sigas ir HŅA.

Man draugam gandrīz SAAB 9000 AERO nonospera viena iemesla dēļ šprice bija noliekusies, visas sigas ķēdes bija izjauktas sigas bija 2 + imobil ka atseviška advanceta iekarta, uzstādīs autonama, un po autinsh neiepikestejās, izglāba vakarā sabojājusies šprice.

UBJU

20958. viesis 18.aprīlis 2002 15:13
0 0 Atbildēt

PIRANHA nezinu kaa tagad bet pirms 3 gadiem bija baigais shtrunts, tas pac black bug vai kaa vinju tur tika pievienots vienkaarshi satinot vadus, BEZ NEVIENA LODEEJUMA, turklaat arii peec tam mocis chakareejaas un slaapa nost nevietaa (piemeeram uz salu tilta 3. joslaa noslaapt...) un taa ik pa briidim kaut kur noslaapst... gaaju meegjinaaju runaat lai sataisa, bet jeegas nekaadas. beigaas novaacu un viss bija normaali...

20975. viesis 18.aprīlis 2002 16:50
0 0 Atbildēt

kaadi ir komenti par el-vaarstiem un kur tie tiek paardoti

N.

21059. viesis 19.aprīlis 2002 20:41
0 0 Atbildēt

Viss atkariigs cik jauna mashiina, jo jaunaaka, jo vairaak viltiibas vajag izdomaat, vecaakai pofig- signalizaacija pret siikajiem zagleeniem un imobilaizers pret pabraukaaties gribeetaajiem, shitaadu komplektaaciju ieliku INCARaa, nesuudzos. Kaut tagad jau zagleeniem pofig- signalizaacija var kaukt vai nekaukt, shaa vai taa atmuukjees un nospers ko varees panjemt...

Patiesiibaa jaataisa centraalaa atsleega un jaanovaac visi atsleegu caurumi, uz logiem jaauzliimee nesasitamaa pleeve un tad jau var domaat, ka no salona toch neko nenozags

21085. viesis 21.aprīlis 2002 12:34
0 1 Atbildēt

Un bez tam vajag šifrētu datu apmaiņu starp centrālās atslēgas pulti un autiņa uztvērēju. Lai būtu obloms tiem, kas grib noklausīties signālu.

23229. viesis 15.maijs 2002 11:19
0 0 Atbildēt

man ir pati krutaakaa signalizaaciju Red Scorpio !!!! haaa haaa haaa : VELNS nu bet juus varat taapat pameegjinaat nozagt manu auto

23231. viesis 15.maijs 2002 11:29
0 0 Atbildēt

parasti masinas zuud pec servisu un signalizacijas uzstadisanas procesa. Zog ari pec autonama.... pee.

Vai zinaat ka Eiropas Savieniba sekretkas ir aizlietas ???? Tipa saistits ar cilveektiesiibam !

23236. viesis 15.maijs 2002 11:32
0 0 Atbildēt

to viesis 2002-05-15 11:29:37:

paskaidro tuvāk, par tām sekretkām un EU!

23607. viesis 17.maijs 2002 19:36
0 0 Atbildēt

..kur paliek zagtie auto - paari robezai. Nu un kas traucee pakontrollet un atbriivoties no dazza laba kukuljus saeedushamies muitas iereednja lai uzlabotu situaaciju. Es domaaju kaada no jaunajaam partijaam vareetu uzstaadiit taadu meerkji, buutu makten populaari un tautai labums arii tiktu. Katru dienu nozog kaadu svaigo Audi, Vw, MB

Auto tachu kabataa nepasleepsi un robezai paari nepaarnesiisi.

Taatad paliek, viltoti dokumenti, konteineri, kravas lidmashiinas...

23636. viesis 18.maijs 2002 13:22
0 0 Atbildēt

Vajag braukt ar mašīnām, kuras nezog, un problēma ir izsmelta!

23786. viesis 21.maijs 2002 0:58
0 0 Atbildēt

Tev:

..un veel nevajag tik daudz iauto.lv lasiit, lai acis nebojaatu!

..veel tualetee lai atslauciitos- papiiru nevajag izmantot, lai latvijas mezzi neietu bojaa!

Probleema atrisinaata!

24066. viesis 23.maijs 2002 0:03
0 0 Atbildēt

05.21. 00:58, Istenībā, vai tu pats tiec līdz tualetei, kad esi uzrakstijis kārtējo murgu un aiz paštīksmes tev sākas . . .

reibt galviņa ?

24067. viesis 23.maijs 2002 0:18
0 0 Atbildēt

ā, un tad vēl, piereģistrējies !

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ar 120 000 eiro vērtības kritumu – Vācijā pārdod Audi ar V12 dīzeļa dzinēju 18

Pirms 12 gadiem šī automašīna maksāja 145 000 eiro, tagad īpašnieks to gatavs atdot par 23 800 eiro. Lasīt vairāk

 

Šajā pavasarī 11 Latvijas pilsētās atgriežas vides akcija "Dod riepām otru dzīvi" 7

Ar pavasara un siltā laika tuvošanos tiek aktualizēti auto īpašnieku jautājumi – kur likt vecās riepas un kas ir videi draudzīgākais veids, kā tās utilizēt? Lasīt vairāk

 

“Eurofighter” iznīcinātāji bāzējas Latvijā (+ VIDEO) 3

Pieci Vācijas “Eirofighter” iznīcinātāji, katrs 100 miljonu eiro vērtībā, un vairāki simti karavīru NATO Baltijas gaisa telpas patrulēšanas misijā līdz šā gada nogalei bāzēsies Latvijas gaisa spēku bāzē Lielvārdē. Lasīt vairāk

 

Jaunā Škoda Octavia stājas uz konveijera

Pagājušajā nedēļā Čehijā tika uzsākta modernizētās Škoda Octavia ražošanu. Modelis būs pieejams ar plašu dzinēju klāstu, ieskaitot elektrificētās mild-hybrid versijas. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti