Neapzinīgie arvien vairāk izjutīs OCTA polišu sadārdzinājumu 28

 
14.janvāris 2008 10:44

Juris Stengrevics, Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (LTAB) valdes priekšsēdētājs: 2007.gads OCTA nozarei vērtējams kā nozares sakārtošanas gads, kas iezīmējies arī ar vairākām jaunām un būtiskām lietām, kas ietekmēs sistēmas attīstību arī 2008.gadā un turpmāk.

Pieaug konkurence

Šobrīd OCTA tirgū darbojas deviņas apdrošināšanas kompānijas.   OCTA apdrošināšanas jomā šajā gadā savu darbību uzsāka apdrošināšanas sabiedrība „Baltijas Apdrošināšanas Nams”. Par savu iespējamo dalību šajā jomā masu medijos ir paziņojusi vēl viena apdrošināšanas sabiedrība. Pieļauju, ka nākošgad tā varētu uzsākt savu darbību Latvijā. Salīdzinoši mazajam apdrošināšanas tirgum Latvijā tas savukārt nozīmēs vēl sīvāku konkurenci un, iespējams, arī cenu karu no tirgus dalībnieku puses.

Palielinās zaudējumu atlīdzības

Šobrīd Latvijā ir vienas no zemākajām Eiropā OCTA polišu cenām. Salīdzinot ar vecajām ES dalībvalstīm atšķirība var sasniegt pat 10 reižu. Latvijā ir vienas no zemākajām cenām, salīdzinot ar Lietuvu un Igauniju. Lielā mērā to veicinājusi salīdzinoši sīvā apdrošinātāju konkurence.
Polišu cenu sadārdzinājumu, tāpat kā iepriekš, sekmējusi straujā inflācija. Tās ietekmē būtiski palielinās ceļu satiksmes negadījumos cietušo transportlīdzekļu remontdarbu izmaksas, kas sadārdzina zaudējumu atlīdzības. Šogad deviņos mēnešos vien piekritušo atlīdzību pieaugums ir bijis 45%. Turklāt jāņem vērā fakts, ka aptuveni 92% no atlīdzībām veido transportlīdzekļu bojājumu un bojāejas atlīdzināšana. Patreiz vidējā zaudējumu atlīdzības izmaksa par vienu ceļu satiksmes negadījumu jau pārsniedz 600 latu.

Pieaugot transportlīdzekļu skaitam ceļu satiksmē, palielinās arī izraisīto negadījumu skaits. Šogad vien OCTA apdrošinātāji saņēmuši par aptuveni 25% vairāk atlīdzību pieteikumus nekā tādā pašā laika posmā pērn. Būtiski, ka izdevīgo līzingu un piedāvājumu dēļ strauji pieaudzis tieši jaunu transportlīdzekļu skaits ceļu satiksmē, kas savukārt nozīmē daudz lielākus zaudējumus ceļu satiksmes negadījuma rezultātā, salīdzinot ar  daudz agrāka izlaiduma gada transportlīdzekļiem.
Šobrīd nekas neliecina, ka nākošgad inflācija pierims un neturpināsies remontdarbu izmaksu sadārdzinājums. Šie abi faktori vistiešākajā veidā ietekmē OCTA polišu cenas, jo apdrošinātājiem jārēķinās ar pastāvīgu zaudējumu atlīdzību cietušajiem izmaksu pieaugumu.

Arvien vairāk tiek diferencētas cenas starp apzinīgajiem un neapzinīgajiem transportlīdzekļu īpašniekiem

Polises cenu konkrētajam transportlīdzeklim un tā īpašniekam nosaka katra apdrošināšanas sabiedrība individuāli, ņemot vērā tās cenu politiku.

Nosakot transportlīdzekļa OCTA polises cenu, apdrošinātājs parasti ņem vērā vairākus kritērijus, kuri katrai apdrošināšanas sabiedrībai ir atšķirīgi. Šie kritēriji var būt transportlīdzekļa marka, izlaiduma gads, apdrošināšanas ņēmēja lojalitāte konkrētam apdrošinātājam, kā arī daudzi citi faktori.

Nozīmīgs risku novērtēšanas kritērijs jebkuram apdrošinātājam ir transportlīdzekļa un tā īpašnieka apdrošināšanas vēsture jeb  Bonus-malus risku novērtēšanas sistēma. Apdrošinātāju izveidotā datubāze parāda, cik regulāri tiek apdrošināta automašīna un vai ar konkrēto transportlīdzekli ir izraisīts kāds ceļu satiksmes negadījums. Tai skaitā, arī tos, kas reģistrēti ar Saskaņoto paziņojumu.

Jau šogad daudzi neapzinīgie transportlīdzekļu īpašnieki, ar kuru transportlīdzekļiem ir  izraisīti ceļu satiksmes negadījumi arvien vairāk izjūt polises cenas sadārdzinājumu, salīdzinājumā ar tiem autoīpašniekiem, kas nav izraisījuši nevienu negadījumu. Atkarībā no izraisīto negadījumu skaita, šī piemaksa polises cenai var būt ievērojama un var pārsniegt standarta polises cenu pat par 100% un vairāk.

Prognozēju, ka nākošgad  šī apdrošinātāju cenu diferencācija starp „labajiem” un „sliktajiem” transportlīdzekļu īpašniekiem tikai pieaugs. Manuprāt, šāda stratēģija no apdrošinātāju puses ir tikai atbalstāma, jo tādā veidā tiek sekmēta autovadītāju apziņa būt uzmanīgiem, atbildīgiem, nepārgalvīgiem ceļu satiksmē. Šādu praksi sen jau izmanto apdrošinātāji citās Eiropas Savienības valstīs, kur par avāriju tās izraisītājam OCTA cena var pieaugt par trīs četrām reizēm.

OCTA Latvijā jau 10 gadus

Šogad OCTA palika desmit gadu, kopš tā tika ieviesta Latvijā 1997.gadā. Šajā laikā tā ir kļuvusi par ļoti stabilu un modernu sistēmu un spēcīgu instrumentu ceļu satiksmes negadījumos cietušo materiālo un nemateriālo interešu aizstāvībai. Desmit gadu laikā zaudējumu atlīdzībās apdrošinātāji ir izmaksājuši vairāk nekā 100 miljonu latu. Izveidots OCTA Garantijas fonds, kurā uzkrāti vairāk nekā 18 miljoni latu. Ieviesti Saskaņotie paziņojumi, pilnveidotas materiālās un nemateriālās atlīdzības.
 
Visi komentāri
 
250258. viesis 14.janvāris 2008 11:25
0 0 Atbildēt

Per lojalitati konkretam apdrosiantajam te lieki teikts - kaut vai man pagajusogadu bija taja pasa bta, tacu sogad ''lojali'' man nosauca summu par vismaz 15% dargak, neka ja es to njemtu citur.Avariju/parkapumu nav.Ta ka lai jau labak apcer sajos reklamrakstos savu apetiiti.

250259. viesis 14.janvāris 2008 11:28
0 1 Atbildēt

Viņi vienkārši ir ierāvēji. Apzinīgie, neapzinīgie - maksāsiet vairāk visi. Neko īpaši atbalstāmu tu nesaskatu. Galu galā atcerieties ,ka polises sadārdzinājumu

250260. viesis 14.janvāris 2008 11:34
0 0 Atbildēt

Vācijā OCTA uz gadu 7 gadus vecam BMW ir 300 EUR, bet KASKO 200 EUR gadā... :)

Apsveicu Latviju ar Vācijas dzīves līmeņa sasniegšanu!

salūts fonā....

250261. viesis 14.janvāris 2008 11:36
0 0 Atbildēt

Vo, vo mulkibas. 3 gadus OCTu nemu pie bta, shogad pie viniem sanaca par Ls 45 dargak, uz gadu nemot, neka BAN'ā. Avariju un parkapumu ar nav bijis. Kada Tur lojalitate????? :(

250264. viesis 14.janvāris 2008 12:23
0 0 Atbildēt

sviesc tas viss ir. Tas malus bonus. Es varu savu uzņēmuma vai līzinga mašīnu dauzīt 3 x gadā, un tāpēc manis paša 'svētdienu' auto bonus malus ne labāks ne sliktāks nepaliek.

Apdrošināt vajadzētu konkrēto vadītāju ar xxxxxx-xxxxx personas kodu, da vienalga, ar ko šis brauc. Tad būtu reāli saprast, kas ir kas.

250269. viesis 14.janvāris 2008 12:39
0 0 Atbildēt

Naivs Tu esi smaidiigais. Apdrošinātāju neintresē kurš tās mašīnas dauza. Viņu intresē tikai tikai tas, kurš saņem naudu. Būs izmaksas Tavai polise- noslauks vairāk, regulāri papildināsi viņu maku- atsviedīs kādu atlaidi...

250271. viesis 14.janvāris 2008 12:48
0 0 Atbildēt

bet apdrošinātāju vajadzētu gan interesēt, ja jau viņi tā iestājas par taisnību.

250272. viesis 14.janvāris 2008 12:57
0 0 Atbildēt

Viņi iestājas par to pašu taisnību, ko bankas, palielinot % likmes... :)

250276. viesis 14.janvāris 2008 13:34
0 0 Atbildēt

Pieļauju, ka pieaugot šai diferenciācijai cilvēkiem atkal būs izdevīgāk vienoties uz vietas par savstarpēji izdevīgu ciparu skaidrā naudā, lai "nesabojātu" savu OCTA vēsturi

250280. viesis 14.janvāris 2008 14:19
0 0 Atbildēt

-Latvijā ir vienas no zemākajām cenām, salīdzinot ar Lietuvu un Igauniju.- Baigi jau daudz valstis, lai pateiktu konkrētāk... :)

250282. viesis 14.janvāris 2008 14:59
0 0 Atbildēt

TO smaidiigais [?] 14.01.2008 12:23

Atbalstīts.

Man tikko bija jātaisa uz uzņēmuma mašīnu OCTA, vienmēr taisīju BTA, bija kā viņi saka atlaides, tagad ierubīja tādu ceņņiku, jo bija negadījums viens, trīs reizes vairāk kā pagājušo gad. Aizvilku uz bijušo Parex tur man svešam iedeva gandrīz tādu pašu kā iepriekš cenu.

250283. viesis 14.janvāris 2008 15:07
0 0 Atbildēt

Pilnīgi piekritu ka vajadzētu konkrētam vadītājam un nevis īpašniekam. Man darbinieks sadauza auto, bet vairāk jāmaksā man, nevis viņam. Kur logika? Ja nemaldos, kad tikai runāja par Bonus-malus, tad tika galvots, ka visas izraisītās avārijas attieksies uz °konkrētu personu, kura vada to auto. Bet kā jau mūsu "banānvalstī" viss ir tikai runas kuras ātri visi aizmirst.

Par izmaksām - nu super, muld ka OCTAs nesot tikai zaudējumus apdrošinātājiem. Parēķināsim 10 gados izmaksāts 100milj, tātad gadā vidēji 10milj. Pēc CSDD datiem Latvijā 1milj auto. Vidējā OCTA cena pieņemsim 50LVL - tas smuki sanāk 50milj/gadā.( Piekrītu ka tas varētu būt pēdējos divos gados, bet vidēji tas būtu apmēram šādi ) Un kur te ir tie lielie zaudējumi apdrošinātājiem????? Un tā ne tikai šajā sfērā. :))) Nesaprotu šīs te muļķīgās runas : nesam zaudējumus, mēs jau neko, tā likumdošana u.t.t. Kas par bleķi!!!, jebkurā biznesā, ja tas sāk nest zaudējumus, to bodi klapē ciet. Secinājums - kur ir aitas , tur slaucēji ( bez apvainojumiem )!!! Prieks dzīvot ar patriotismu šajā valstī.

250285. viesis 14.janvāris 2008 15:16
0 0 Atbildēt

Nu ar to Bonus malu ir tā ka to piesaista kādam automobilim.

Nezinātāju apčakarē tā ka nemetās. Gadu atpakaļ pārdevu auto, un nopirku citu.

Tagad gāju pirkt OCTA šie man saka Ls110, es saku nekā nebija lai pārnes manu klasi no mana sen pārdotā auto uz jauno.

Rezultātā 110 vietā samaksāju 33.

Par to kāda klase katram pienākas ir iespējams redzēt ltab.lv.

250286. viesis 14.janvāris 2008 15:16
0 0 Atbildēt

Viszemakas cenas polisem, bet varbut mums ir ari vismazakas algas eiropa!!!???? Pilniba piekritu "250261. viesis " komentam, man ir tada pati situacija- 2 gadu laika nav bijusi neviena avarijas un sie BTA man uztaisa +45Ls. Un vispar ar BTA vajadzetu but uzmanigakiem. Nesen sanaca mazs konflikts ar siem, kad biju pardevis savu auto un velejos dabut atlikumu pari palikusajam kasko. Teiksu godigi, diezgan sarazgits process, nu neparko negribeja maksat atpakal. Beigu beigas tomer dabuju, bet tik un ta mani apcakareja :))) Uzmanas laudis! :)

250287. viesis 14.janvāris 2008 15:17
0 0 Atbildēt

"Jau šogad daudzi neapzinīgie transportlīdzekļu īpašnieki, ar kuru transportlīdzekļiem ir izraisīti ceļu satiksmes negadījumi arvien vairāk izjūt polises cenas sadārdzinājumu, salīdzinājumā ar tiem autoīpašniekiem, kas nav izraisījuši nevienu negadījumu."- kaa var vienaa teikumaa uzrakstiit absoluutas pretrunas?

250292. viesis 14.janvāris 2008 16:11
0 0 Atbildēt

To Armands:

Avāriju izraisa cilvēks, bet polisi vienalga pēr uzņēmums. Varbūt tev ir kāds unikāls risinājums kā noteikt polises cenu uzņēmuma auto, kuram ir vairāki šoferi, ja viens no tiem izraisa avāriju.

Protams mēs varam pāriet uz AUTOVADĪTĀJA octu, bet šajā gadījumā diez vai sabiedrība būs spējīga samaksāt apdoršinātāju uzliktos centrāžus.

250294. viesis 14.janvāris 2008 16:31
0 0 Atbildēt

Labs: :D :D :D

«Šobrīd Latvijā ir vienas no zemākajām Eiropā OCTA polišu cenām».

:D :D :D :D :D

Jautājums 1 :

A Bulgārija un Rumānija kur???? Tur augstākas cenas???

Jautājums 2 :

Darba algas medmāsām, policistiem, apdrošināšanas firmu darbiniekiem un sētniekiem ir vienas no augstākajām eiropā????

:D :D :D :D

250295. viesis 14.janvāris 2008 16:33
0 0 Atbildēt

Fufelis tās BM klases ir, protams, ja ir mazāka par 6 klasi, tad summa sāk augt kvadrātā, bet ja godīgi brauc, tad nekāds dižais ietaupījums nesanāk.

Šodien pārbaudīju, divi vienādi auto vienam 9, otram 6 BM klase, starpība drošinot uz gadu ir nepilni 11 Ls, vienkārši smieklīgi...

250296. viesis 14.janvāris 2008 16:45
0 0 Atbildēt

250292. viesi - kāda atšķirība, maksā par mašīnu vai vadītāju? Kur pamatojums, ka maksājot par vadītāju nevis mašīnu, cenām būtu jāpieaug?

250299. viesis 14.janvāris 2008 16:59
0 0 Atbildēt

Sviests, tas ir skaidrs.

2 gadi atpakaļ drošināju savu sābu - 32 lati, kasko na nebij vajadzīgs.

Pagājušo gadu OCTU dīleris uzsauca (70 ar kapeikām), KASKO pie IFa 365.-

Šogad domāju tāpat - paņemšu BTA OCTU, IFā KASKO. Aha sacerējies :) Pļa, ta gandrīz aptaisījos no tiem ceņņikiem - BTA OCTAi piedāvājums bik zem 70, IFa KASKO ar visu 30% atlaidi pāri 5iem simtiem, bez atlaides vispār ņegavari.

Es vēl varētu saprastu OCTAs pieaugumu - minimālā atlīdzība aug, inflācija aug. Bet tad kāda mārrutka pēc KASKO šitāds pieaugums?

Beigās uzspļāvu visam un paņēmu octu BANā, KASKO - Ergo. Itogo kopā zem 360.-

250303. viesis 14.janvāris 2008 18:26
0 0 Atbildēt

>>>smaidīgajam

viens vadītājs, vairākas mašinas.

Bet nu protams, arī šādam gadījumam var izveidot un piemērot kādu sistēmu.

250317. viesis 15.janvāris 2008 9:02
0 0 Atbildēt

Tas, ka OCTA un KASKO augs ir skaidrs - automašīnu sastāvs LV visu laiku atjauninās - nāk iekšā jaunas mašīnas, daudzas dārgas - attiecīgi, ja notiek CSNg, tad labot tās ir daudz dārgāk nekā agrāk, kad vidējais letiņa auto bija 15 gadīgs VW, tā pat paskatieties, kādas stundas tagad ir jebkuram kaktu servisiņam salīdzinot ar dažiem gadiem iepriekš...

Cita lieta, man nav skaidrs kādēļ OCTA tiek differencēta tikai pēc CSNg skaita... tie jau arī ir dažādi - blondīne apskrāpē bamberi stāvietā - no Bonus Malus viedokļa ir tādas pašas sekas kā trīsstrīpu bikšu īpašnieks savā brīnumā driftojot ienesas 3 stāvošās mašīnās un praktiski iznīcina tās - pēc tam ejot apdrošināties abiem gadījumiem iestājas vienādas sekas. Tā pat, kādēļ netiek ņemti vērā soda punkti, nu vismaz smagie pārkāpumi, ja esi pieķerts braucot šmigā - skaidrs, ka Bonus Malus klasei vajadzētu nokristies vismaz par dažiem līmeņiem...

250319. viesis 15.janvāris 2008 9:08
0 0 Atbildēt

pider@$i

250320. viesis 15.janvāris 2008 9:25
0 0 Atbildēt

Graberi, KASKO cena ir % no Tava auto vērtības, tā kā jaunam auto vērtība ir lielāka, kā vecam, tad loģiski, ka cena absolūtos ciparos jaunam būs lielāka kā vecam, ne tā?

250321. viesis 15.janvāris 2008 10:36
0 0 Atbildēt

Man jautajums gudrajiem.

Ka ir ar to bonus-malus klases parneshanu uz citu auto?

Izlasiju taja ltab.lv lapa, ka varot tikai 1 reizi!

Ka tad sanak - tagad ar ''parnesto'' klasi esmu nobraucis 8 gadus un tagad pirksu citu auto, tad sanak, ka vairak es nevaru parnest to klasī?Un man atkal viss sakas no gala?

250339. viesis 15.janvāris 2008 13:11
0 0 Atbildēt

>> 250320. viesis

Vecajam autiņam man KASKO nah nebija vajadzīga.

Jaunajam pēc gada nez kāpēc (kaut arī pēc PAREX vārdiem jauns autiņš gada laikā zaudē kādus 10-20%) KASKO prēmija pieauga par 25%.

250341. viesis 15.janvāris 2008 13:27
0 0 Atbildēt

Klasi drīkst pārnest vienreiz gadā!

250356. viesis 15.janvāris 2008 19:22
0 0 Atbildēt

Patreiz toch leetaaks man sanaak kasko nekaa okta :D Shinii bardakaa var visu izbiidiit, pachiiksteet ka deelj oktaam zaudeejums un uzraut ciparu. Pus gada laikaa bta (man) oktu paceela pa apaljiem 25 procentiem bez neviena cipara aiz komata, tagad tur jau figuree peedeejaa cena reiz 2.2 un avaariju un soda punku reaali nav.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

 

Latvija/Lietuva 20.04.2024 - vai mūsējiem izdosies konkurēt ar šādām degvielas cenām? (+ FOTO) 49

Autovadītājs piefiksējis degvielas cenas vienā un tajā pašā dienā Latvijā un Lietuvā. Cenu starpība 23 un 24 centu apmērā par dīzeļdegvielu un benzīnu liek apšaubīt mūsu konkurētspēju un lozungus par atpalicības samazināšanu no kaimiņiem. Lasīt vairāk

 

Bricis: Bīstamība uz ceļiem saglabāsies līdz otrdienas rītam (+ VIDEO) 3

Bīstamība saglabājas ne tikai šodien, bet vēl līdz rītdienas rītam. Rīt pēcpusdienā temperatūra visā Latvijā pakāpsies virs nulles, ilgstošie nokrišņi beigsies, intervijā “Rīta Panorāmā” sacīja LTV laika ziņu redaktors Toms Bricis. Lasīt vairāk

 

Uzvaras visur, kur iespējams - Verstapens dominē Ķīnas Gran Prix

"Red Bull" pilots Makss Verstapens svētdien izcīnīja uzvaru Pirmās formulas (F-1) pasaules čempionāta sezonas piektā posma - Ķīnas "Grand Prix" - pamatsacensībās. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti