Latviešu brauciens uz Āfriku (noslēgums) (+ foto) 21

 
17.janvāris 2008 10:50

“Bensons Honda Racing” sporta kluba menedžeris Džo Labuckas kopā ar “Bensons Auto” servisa vadītāju Aldi Lediņu un “Honda Civic” automobili 2007. gada nogalē ir devušies tālā ceļā – uz “Plymouth-Banjul Challenge” ralliju. Šajā sadaļā varēsiet lasīt Džo Labuckas sacensību dienasgrāmatu.

Iepriekšējā daļa »»

Ir otrdiena, 2008. gada 15. janvāris. Bandžula, Gambijā.
Trīspadsmitā janvāra agrā rītā, pēc jaukas grill partijas iepriekšējā vakarā vienpadsmit latviešu mašīnas pameta Zerbrabaru, lai dotos pēdējā izrāvienā uz finišu Bandžulā. Visu kolonnu no mērķa šķir 472 km ar vienu robežu un vienu prāmi. Viss sākas slikti – nav sarunātā muitas konvoja. Latviskā nepacietībā nogaidām stundu un sākam meklēt to. Andris ar Alvi dodas atpakaļ uz Zebrabaru, kura nosaukumam nav nekāda sakara ar zebru, bet tas ir eiropiešu ausij pieskaņots pelikāna nosaukums senegāliešu valodā. Vēl pēc divdesmit minūtēm parādās konvojnieks ar ironisku smaidu un izjustiem atvainošanās vārdiem, no kuriem „Sorry” bija garākais un ietilpīgākais.

Nu ir mūsu ar Aldi kārta nesties uz Zebrabaru, pēc Alvja un Alda. Visa rezultātā izbraucam laicīgi – tikai ar divu stundu nokavēšanos, kas pēc vietējiem mērogiem tāds nieks vien ir, bet mūsu iespējas sasniegt pēdējo prāmi no Barras, kas atiet ap desmitiem, samazinās. Lai cerības nedomātu pacelt galvu, sāk niķoties filmēšanas grupas sarkanais VW Passat, kurš līdz šim stoiciskā mierā pārcieta „vse tjagoti i ļišenija službi”. Oskaram kopā ar Aldi izdodas saveidot no divām detaļām atkal vienotu, funkcionējošu mono iešprices gumijas starpliku. Tas aizņem laiku...

Pēc pārdesmit minūtēm atkal jauna apstāšanās – Pasātam sprūst droseļklapes pievads, atkal, palīgā ņemot zāģi un izdomu Oskars kopā ar Aldi novērš šo trūkumu, jaunradītā Passat konstrukcijā. Vēl pēc stundas ceturkšņa kļūst skaidrs, ka Passat slimība nebūs tik viegli ārstējama un Gundars kopiski ar Ati, Passatu piesien aiz žiguļa.

Paldies Dievam, vismaz braucam uz priekšu, nevis sildāmies saules staros ceļa malā. Saulīte šeit tāda, kāda Latvijā satopama tikai tveicīgākajās augusta dienās. Ap sešiem vakarā kļūst skaidrs, ka pēdējais ceļa posms līdz robežai ir briesmīgs un tiek pieņemts lēmums izveikt vēl pēdējo mēģinājumu reanimēt Passat. Total degvielas uzpildes stacijā atrodam remontbedri, kura izrādās nokomplektēta ar atsaucīgu mehāniķi. Mehāniķis palīdz kur var, bet kur nevar – rūpīgi skatās uz Oskara un Alda rokām. Degviela tvertnē izrādās melna un ar smalku tuksneša putekļu piedevu.

Tiek izņemts un izjaukts degvielas sūkņa turētājs un izmazgāts sietiņš, kā arī nolieta degviela, kādi astoņdesmit litri pārceļo un mehāniķa sagādātajiem traukiem. Spriežam, ka puisis varēs visu nākamo gadu braukt par baltu velti ar savu skuteri. Nav vēl norietējusi saule, kad Passat tiek samontēts kopā, ielieta cita degviela un pus pilsētas bērnu bļāvienu pavadīti atkal dodamies ceļā.

Pēdējo ceļa posmu veicam tumsā pa briesmīgu ceļu, kādu laiku braucam blakus ceļam, jo tur segums labāks. Īsi pirms desmitiem vakarā esam uz Senegālas robežas. Mūsu konvojnieks, kuram esam noriebušies kā rūgta nāve, ātri pārstumj visu kolonnu pāri robežai uz Gambijas pusi. Protams, ka mūs šeit neviens negaida. Robežsargi sāk stāstu par 15 EUR no pases par vīzu. Ātri tiek savāktas dažnedažādākās dāvaniņas – T-krekli, pildspalvas, cepurītes un pat mazlietotas kurpes.

Welcome to Gambia!

Ātri saņemam zīmogu pasē un varam doties tālāk, tikai pēdējais prāmis ir jau prom. Aizbraucam līdz Barrai, kur mūs sagaida policija. Mašīnas novietojam pie policijas ēkas un mums tiek ierādītas telšu vietas policijas pagalmā. Šeit arī tiekam pie dienas teiciena, kurš nāk no Viktora: „Kādā tveicīgā janvāra vakarā...” Tveice tiešām ir pamatīga un no rīta pamostos izmircis savos sviedros. Ar vienu no policistiem mēroju ceļu atpakaļ līdz biļešu kasei, kur izdodas sagādāt vajadzīgās biļetes bez visu automašīnu braukšanas atpakaļ, lai tās nosvērtu, jo cena ir atkarīga no auto svara.

Kamēr ņemamies ar biļetēm, pārējie policisti ir mums noorganizējuši iebraukšanu pa ostas vārtiem – joprojām darbojas pagājušā gada atklājums, ka vajag atstāt kādu telti un viss notiek. Iebraukšana pa ostas vārtiem ir mazāk dramatiska kā pērn, bet vienalga vietējos iedzīvotājus policija izgrūsta diezgan nesaudzīgi.

Uz pirmā kuģa netiekam, bet nākamais ir mūsu. Mašīnas un cilvēki tiek sapakoti vienotā, blīvā masā un prāmis dodas ceļā. Pirms iebraukšanas Bandžulā Aldim izdodas atgriezties mašīnā tikai caur logu, lavierējot pa pārējo mašīnu jumtiem. Nobraucot no prāmja mēģinu atcerēties ceļu un atrast vietu, kur varētu visa kolonna savākties kopā, tā gaidot pārējos pie mums piebrauc džips, no kura izkāpj policijas virsnieks, kurš laipni piedāvā mūs pavadīt līdz Safari Garden.

Vēl pēc pusstundas brauciena esam finišējuši!! Tagad atliek atrast naktsmītni un biļetes atpakaļ uz Rīgu, jo neviens no PBC kontroles grupas viesnīcā nav atrodams. Pa iestaigātām takām dodos uz Krokodilu Džona viesu mājas pusi. Pats Džons nav atrodams – esot pārdevis biznesu Alenam, ar kuru iepazīstos pēc minūtēm divdesmit. Gandrīz visi, kas vēlas apmetas šeit, vai Safari Garden. Izkrāmējam mantas un dodamies biļešu medībās. Laikam jau neesam pārlieku sprigani, jo jau pirmajā vietā tās nopērkam. Ceturtdien lidojam uz Briseli, tad tālāk caur Helsinkiem uz Rīgu. Piektdienas pēcpusdienā būsim mājās!!

Nobeiguma vietā.

Protams, ka nepārtraukti salīdzinu pērno un šī gada braucienu – droši vien, ka tas sitās ari cauri manam stāstam.

Honda šo pasākumu izturēja godam – paldies Andrim Znotiņam! Paldies visiem, kuri palīdzēja mums sagatavoties un atbalstīja mūs, liels paldies mūsu ceļabiedriem, kuri mūs pacieta priekos un bēdās.... Paldies mūsu ģimenēm par atbalstu un pacietību. Tā varētu turpināt bezgalīgi.

Nedaudz mieles atstāja tie tautieši, kuri nekautrējās izmantot visas Plymouth – Banjul Challenge dalībnieku priekšrocības, lai radītu sev drošsirdīgā un vienīgā Āfrikas iekarotāja tēlu un beigās piekrāptu organizatorus un savas mašīnas pārdotu, tā sacīt paņēma un uzmeta...

9.daļas (nobeiguma) bildes skatieties šeit »»

Visas bildes skatieties šeit »»
 
Visi komentāri
 
250454. viesis 17.janvāris 2008 10:52
0 0 Atbildēt

Peedeejaa rindkopa, prasiitos skaidraaka, kas ko un kaa uzmeta!

250455. viesis 17.janvāris 2008 10:54
0 0 Atbildēt

Cik saprotu, dažas LV ekipāžas nolēma, ka nafig atdot mašīnas organizatoriem, kā to nosaka vienošanās, bet paši pārdeva un naudu iztērēja savām vajadzībām. Sanāk, ka orgs ir uzmests.

250457. viesis 17.janvāris 2008 11:27
0 0 Atbildēt

es taa iiisti nesapratu. organizotori nevienu nesagaidija un dalibnieki savas mashiinas panjeema un paardeva?

250459. viesis 17.janvāris 2008 12:07
0 0 Atbildēt

Mjā, jāpasaka līdz galam, kuri tad bija tie uzmetēji...Lai tauta zin savus "varoņus". Varbūt paši atzīsies???

250462. viesis 17.janvāris 2008 12:56
0 0 Atbildēt

Blondās meitenes to nemaz neslēpj, it kā jau viņas var arī saprast, naudas nav, bet mājās gribās..par citiem ziņu nav.

Kad diez būs turpinājums 7 MB no oldcaradventures.lv ekspedīcijas, kuri arī it kā brauca uz Āfriku?

250466. viesis 17.janvāris 2008 13:22
0 0 Atbildēt

Sūdīgs rakstītājs :) Šeitan interesantāk: www.quattropower.net

250472. viesis 17.janvāris 2008 15:13
0 0 Atbildēt

incanti pa cik tur var pārdot tačku???

250474. viesis 17.janvāris 2008 15:25
0 0 Atbildēt

Pirmais [?] 17.01.2008 15:13

incanti pa cik tur var pārdot tačku???

pēdējā ko paziņas ziņoja bija ap 1200Eur par Passat. bet pārbaudīts nav.

250475. viesis 17.janvāris 2008 15:30
0 0 Atbildēt

Blondās meitenes raksta, ka 2.žiguli izdevies notirgot par EUR 500 :O

250477. viesis 17.janvāris 2008 15:47
0 0 Atbildēt

R-Āfrikā sakarīgas mašīnas reālā tirgus cena - pēc tam, kad nomaksāti visi nodokļi (:D:D) utt nevar būt un nav zem 2000 eur. T.i., ja mašīna Eiropā maksā 0.00 EUR, tad Gambijā 2000:) Cita lieta, ka profesionālie dzinēji uc darboņi nekad neļaus 'tūristiem' uz to vārīties, bet pārpirks pa lēto, un tad nogrūdīs pa lēno, bet pa dārgo citiem gribētājiem.

Pirms 2 nedēļām vācietis Florians pārdeva savu VW Golf II, dīzeli, pa 1500 eur

250478. viesis 17.janvāris 2008 15:53
0 0 Atbildēt

Te gan ir divas dažādas lietas - šī rallija dalībnieki bija apņēmušies savus auto ziedot labdarībai, nevis izmantot to naudu sev. Nedomāju, ka kāds gatavojas braukt uz Āfriku "uzvārīties" ar autobiznesu:)

250479. viesis 17.janvāris 2008 16:00
0 0 Atbildēt

ne jau no šiem, nē, protams:) Tikai atbildēju uz pilsoņa jautājumu. Kaut gan pilna Āfrika ar tēliem, kas mēģina daļēji atsist ceļojuma izmaksas uz 'uzvārīšanās' rēķina. Jo tālāk no krastiem, jo lielākas cenas, un bezjēdzīgākas muitas nodevas:)

250553. viesis 20.janvāris 2008 18:56
0 0 Atbildēt

Viss jau ir jauki, tikai tā Hondas ekipāža nekādi neiekļaujas tajā pasākumā. Visiem autiņi ap gadiem 20 veci, bet šie ar uz pusi jaunāku dodas ceļā. Vai tikai tur nebija sākumā pēkot auto noteikumi, kas cenu ierobežo? Nu, un šitais Civics tur diezin vai iekļaujās...:)

250555. viesis 20.janvāris 2008 20:29
0 0 Atbildēt

Man arī tāds pats jautājums !? Civic izskatās pēc 1996.g.modelīša, kas vidēji velk uz Euro 3000,-.

--->>>..........rallijreida dalībnieki, kas rallijā piedalījās ar vecām mašīnām, kuru vērtība nepārsniedz 100 latus...............

250558. viesis 20.janvāris 2008 21:49
0 0 Atbildēt

Neliels skaidrojums - noteikumu par tiem 100Ls drīkst pārkāpt.

Tiem, kas gājuši skolā - izvilkums no organizatoru mājaslapas:

1 Competing cars must cost less than £100.

2 Maximum budget for the vehicle Rally Preparation: £15

3 Once the Rally is underway, there will be no form of formal assistance from the organisers in any way - Teams are ON THEIR OWN.

4 All of vehicles that make the full distance to Banjul must be handed over to the Challenge Control Group to be auctioned under controlled conditions (reported to The Gambian Government) in aid of local Gambian Charities.

5 All vehicles must be LEFT-HAND DRIVE!!

The above rule is necessary because The Gambia is a left-hand-drive country. RHD vehicles are not really welcome in The Gambia. The enormous popularity of this event has meant that we have had to introduce this ruling in order to ensure that the Challenge continues to receive the warm welcome extended by the Government and People of The Gamabia.

RHD cars may not be permitted entry to The Gambia or may be subject to import duties and disposal charges. THEY KNOW WHO WE ARE NOW!!!

"Rules are made to be broken ..." - Julian Nowill

"(Except Rules 4 and 5)"

250561. viesis 20.janvāris 2008 23:49
0 0 Atbildēt

to 250558. viesis 20.01.2008 21:49

Iebaksti ar pirkstu - tieši kura rindiņa tajā tekstā atļauj pārkāpt pieminētos 100 latus (mārciņas) !!!???

250574. viesis 21.janvāris 2008 10:31
0 0 Atbildēt

"Rules are made to be broken... " - Julian Nowill

" (Except Rules 4 and 5) "

250624. viesis 21.janvāris 2008 16:01
0 0 Atbildēt

Var jau braukt ar jaunu Pajero, ja nav žēl atstāt bez atlīdzības. Bet tie, kuri pārdod auto, kopā ar to pārdod savi sirdsapziņu!

250645. viesis 21.janvāris 2008 18:59
0 0 Atbildēt

Skaidrs, ka var pārkāpt tos noteikumus. Bet uz šo pasākumu parasti, līdz šim brauca tauta ar gandrīz noteikumiem atbilstošiem auto, tas ir, parasti cilvēciņi , kuri savāca naudiņu , nopirka to drapaku un devās avantūrā. Arī, cik tas drapaks izturēs, nav skaidrs. Bet šeit, Bensons uztaisa PR, paņem pasvaigu Civiku un stājas blakus. Un vēl priecājas, ka civiks godam izturējis. Vot,ka tas žigulis izturējis, par to gan ir vērts pieminēt. Ja visi autohausi šitā sāks, kāda tur vairs jēga .....paliks par komerc.

250769. viesis 22.janvāris 2008 23:08
0 0 Atbildēt

mjāa, ar labu hondu braukt iisti nav maksla, diez vai vineim bija tadas probelmas kaa ziguliem. Meicas gan malaci, un to auto pardot vinam nebija laiakm citas izveles - domaju, ka vinjas nav neko uzmetusas, parejie, kas pardeva, tie gan...

inciigi aprakstiits - www.blondietour.lv

251130. viesis 30.janvāris 2008 12:27
0 0 Atbildēt

Ja runājam par izmaksām, tad Honda izmaksāja 500 LVL, tas ir ne vairāk ne mazāk kā lielākā daļa Žiguļu (kopā ar sagatavošanas izmaksām).

Pasākuma ideja nav ar lielāku graustu aizbraukt līdz galam, bet palīdzība Gambijai.

Bensons Auto gluži kā iauto.lv, tvnet.lv un apollo.lv atvēlēja vietu, kur mums publicēt savus piedzīvojumu aprakstus. Paldies par to!

Džo Labuckas

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ar 120 000 eiro vērtības kritumu – Vācijā pārdod Audi ar V12 dīzeļa dzinēju 33

Pirms 12 gadiem šī automašīna maksāja 145 000 eiro, tagad īpašnieks to gatavs atdot par 23 800 eiro. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: 1000 ZS un 2 sek. līdz 100. Porsche Taycan.(+VIDEO) 3

Lai gan uzlabotais Porsche Taycan ārēji izskatās ļoti līdzīgs oriģinālajam, tas uzlabots pilnīgi visos parametros, un, kas svarīgi, visās modeļu versijās, ieskaitot paaugstināto Cross Turismo. Ar atjaunināto Taycan TV Autoziņas iepazinās testa braucienā Spānijā, tostarp arī Monteblanko ātrumaplī. Lasīt vairāk

 

Bankrota ēnā - Fisker izziņo milzīgas atlaides; klienti dusmīgi 20

Bankrota priekšā nonākušais ASV elektroautomobiļu ražotājs Fisker paziņojis par iespaidīgām atlaidēm savai produkcijai, kas dažos gadījumos sasniedz 24 000 dolāru. Lasīt vairāk

 

Policija un mediķi informēs par bezatbildīgai elektroskrejriteņu vadīšanai veltītu kampaņu "Ātrākais, kā nonākt slimnīcā" 17

Valsts policija un mediķi trešdien plkst.11 informēs par kampaņu "Ātrākais, kā nonākt slimnīcā", aģentūru LETA informēja policija. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti