Ziemas autosprinta sezona sākas ar pārsteigumiem un rekordu 5

 
28.janvāris 2008 11:40

Aizvadītajā nedēļas nogalē ar sacensībām „333” trasē un „Rullīša” kartodromā sācies Latvijas ziemas autosprinta čempionāts. Sezonas sākums mainīgo laika apstākļu dēļ izvērtās dramatisks un pārsteigumiem pilns.

Kuplais dalībnieku skaits – sestdien atklāšanas posmā tika uzstādīts rekords, uz starta stājoties 148 braucējiem – un lielā konkurence sola spraigas cīņas visas sezonas garumā.


1.posma rezultāti (xls)

2.posma rezultāti (xls)

Ar pārsteigumiem sestdien un svētdien sācies Latvijas ziemas autosprinta čempionāts. Pirmo pārsteigumu sarūpēja dalībnieki, pirmajā posmā „333” trasē ierodoties vēl nebijušā skaitā – uz starta stājās 148 braucēji! Iepriekšējais dalībnieku skaita rekords pārspēts par gandrīz pusotru reizi. Otrs pārsteigums svētdienas rītā sagaidīja Jelgavā „Rullīšu” kartodromā – pusotru stundu pirms starta sāka snigt biezs slapjš sniegs, pārklājot trasi ar slidenu sniega un ūdens maisījumu. Šādos apstākļos, kad daļa sportistu bija sagatavojuši tikai asfalta seguma riepas, sacensības pārvērtās par drāmu, jo trase ar katru braucienu palika tīrāka un gandrīz katrs nākamais dalībnieks uzrādīja labāku rezultātu. Ņemot vērā, ka pirmie 15 starta numuri tika piešķirti pēc sestdienas sacensību rezultātiem, lielākie cietēji izrādījās vadošie braucēji, otrā posma pirmajā braucienā ierindojoties pašā rezultātu tabulas apakšgalā.

Sestdienas sacīkstes „333” trasē apstiprināja fenomenu, ka Latvija ir pilnpiedziņas auto zeme – visvairāk dalībnieku (64) pieteicās 4WD klasē. Tik daudz jaudīgu „Subaru Impreza” un „Mitsubishi EVO” turbo mašīnu vienuviet redzēt neizdodas pārāk bieži, ja nu vēl vienīgi rallija skatītāju autostāvvietās. Pārliecinošu uzvaru spēcīgajā konkurencē izcīnīja Mareks Matvejevs, kurš startēja ar „Subaru Impreza” spēkratu, kas aprīkots ar 1600 kub.cm. atmosfērisko motoru... Izklausās fantastiski priekš sacīkstes uz asfalta seguma, bet tas ir apliecinājums tam, ka augstu rezultātu sasniegšanai ir nepieciešama arī pareizi sagatavota automašīna (piekare, izsvarojums u.c.) un izcila brauktprasme, nevis tikai zirgspēku skaits zem motora pārsega. Svētdien „Rullītī”, kā jau tika minēts iepriekš, lielas korekcijas ieviesa mainīgie laika apstākļi. Vislabāk šādā situācijā iejutās Dzintars Šķeltiņš („Subaru Impreza”), kuram vienīgajam izdevās stabili un ātri veikt abus braucienus.

Aizmugures piedziņas klasē (RWD) atklāšanas posmā uzvaru sev ierastos apstākļos izcīnīja viens no „Vasaras kausa” labākajiem braucējiem Artjoms Kočlamazašvili („BMW M Coupe”), bet svētdien pirmajā vietā negaidīti ierindojās Indars Dombrovskis („BMW”). No iepriekšējās sezonas līderiem pirmajos divos posmos vislabāk klājās Jānim Slišānam („Toyota Corolla”) un Jānim Gustānam („Toyota MR-2”) -  katram pa vienai otrajai vietai.

Vienīgi priekšpiedziņas klasē (FWD) sacensības abas dienas visiem braucējiem izdevās aizvadīt vienādos laika apstākļos. Tas atspoguļojās arī rezultātos, jo vadošajās vietās abos posmos figurēja vieni un tie paši sportisti. Dubultuzvaru izcīnīja Agnis Segliņš („Honda Civic Type-R”), izvirzoties kopvērtējuma vadībā. Favorītu pulkam pieteicās arī Vilmārs Krivads („Opel Astra”, 2. un 4. vieta) un  Ritvars Kārkliņš („VW Golf”, 4. un 3. vieta). Labu sniegumu demonstrēja arī jaunie kartingisti Dāvis Tobiass, Eliss Dukaļskis un Haralds Garkaklis, kuri visi startēja ar „Opel Astra”. Labāk veicās Dukaļskim, kurš „Rullītī” izcīnīja otro vietu.

Komandu vērtējumā „333” trasē uzvarēja „VPLT” (Jānis Gustāns, Ritvars Kārkliņš, Lauris Vīgants), bet „Rullītī” triumfēja „TL Kart” (Jānis Gasparovičs, Dāvis Tobiass, Eliss Dukaļskis).

Nākamie ziemas autosprinta čempionāta posmi iecerēti 9. februārī „Brīvkalnu” trasē un 10. februārī Auciemā, tomēr korekcijas kalendārā var ieviest laika apstākļi. Bet jau šīs nedēļas nogalē paredzēts rallijsprinta čempionāta starts – rallijs „Sarma 2008” Gulbenē. Jau šobrīd sacensībām pieteikušās vairāk nekā 100 ekipāžas.
 
LAF Standartauto komisijas preses dienests

Latvijas čempionāts ziemas autosprintā
1.posms, 333 trase

FWD
Agnis Segliņš („Honda Civic Type-R”) 63 (1./4.), Vilmārs Krivads („Opel Astra”) 62 (3./2.), Lauris Vīgants („Renault Clio”) 61 (5./1.), Ritvars Kārkliņš („VW Golf”) 58 (4./3.), Normunds Kārkliņš („VW Golf”) 49 (8./5.), Mihails Kvetnis („Ford Fiesta”) 49 (2./14.).
4WD
Mareks Matvejevs („Subaru Impreza 1,6”) 67 (2./1.), Vigo Rubenis („Subaru Impreza”) 60 (4./2.), Mārtiņš Mietiņš („Subaru Impreza”) 54 (5./4.), Ulvis Bujāns („Subaru Impreza”) 52 (9./3.), Artūrs Kaļimuļins („Mitsubishi EVO 8”) 52 (3./9.), Jānis Kārkliņš („Mitsubishi EVO 9”) 50 (7./5.).
RWD
Artjoms Kočlamazašvili („BMW M Coupe”) 67 (2./1.), Jānis Slišāns („Toyota Corolla”) 60 (4./2.), Imants Firsts („Toyota Corolla”) 60 (3./3.), Jānis Skujiņš („BMW 318 iS”) 54 (5./4.), Gundars Tīdmanis („BMW 318”) (1./15.), Andris Slišāns („Toyota Corolla”) 48 (8./7.).
Komandas
VPLT (Jānis Gustāns, Ritvars Kārkliņš, Lauris Vīgants), SRT (Agnis Segliņš, Egons Lapiņš, Jānis Grīnbergs), „Ice MEN” (Elmārs Aukšmuksts, Mareks Kairis, Normunds Orlovs).

2. posms, trase „Rullītis”
FWD
Agnis Segliņš („Honda Civic Type-R”) 70 (1./1.), Eliss Dukaļskis („Opel Astra”) 62 (2./3.), Ritvars Kārkliņš („VW Golf”) 60 (28./32.), Vilmārs Krivads („Opel Astra”) 58 (3./4.), Dāvis Tobiass („Opel Astra”) 52 (5./5.), Mihails Kvetnis („Ford Fiesta”) 50 (6./6.).
4WD
Dzintars Šķeltiņš („Subaru Impreza”) 65 (1./3.), Rolands Bērziņš („Subaru Impreza”) 48 (4./11.), Ints Dimiņš („Audi”) 41 (8./13), Jānis Balodis („Subaru Impreza”) 40 (10./12.), Ēriks Gasparovičs („”VW Golf Syncro”) 38 (3./23.), Kristaps Gasparovičs („”VW Golf Syncro”) 38 (5./19.).
RWD
Indars Dombrovskis („BMW”) 60 (2./4.), Jānis Gustāns („Toyota MR-2”) 58 (1./8.), Aigars Tīdmanis („BMW 318”) 52 (4./7.), Mareks Kairis („VAZ 21013”) 46 (6./10.), Māris Sinkēvičs („Mercedes C200”) 43 (20./2.),  Normunds Orlovs („Toyota MR-2”) 43 (14./5.).
Komandas
TL Kart (Jānis Gasparovičs, Dāvis Tobiass, Eliss Dukaļskis), Autosporta Centrs (Ēriks Gasparovičs, Vilmārs Krivads, Kristaps Gasparovičs), „Ice MEN” (Elmārs Aukšmuksts, Mareks Kairis, Normunds Orlovs).
 
Visi komentāri
 
251023. viesis 28.janvāris 2008 13:35
0 0 Atbildēt

vispār jau sestdien bija 160! dalībnieki un svētdien bija 148!

251025. viesis 28.janvāris 2008 14:10
0 0 Atbildēt

Es saskatījos un ieliku šķērītē bembi!!!

251031. viesis 28.janvāris 2008 15:31
0 0 Atbildēt

A rezultāti ta vēl nekur nav!

251035. viesis 28.janvāris 2008 17:00
0 0 Atbildēt
251036. viesis 28.janvāris 2008 17:15
0 0 Atbildēt

Bildes kaut kur var apskatīties?

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Unikālais 48 cilindru motocikls pārdots par 107 000 eiro

Noslēgusies Bonhams izsole, kurā tika pārdots pasaulē vienīgais 48 cilindru motocikls. Lasīt vairāk

 

Putas vai rezerves ritenis ? TV Autoziņu eksperiments (+VIDEO) 5

Modernajās vieglajās automašīnas vietas rezerves ritenim itin bieži nemaz nav, jo rats aizņem vietu un ir smags. Tomēr melnajā stundā tas noderētu. Tā uzskata arī Autoriepu Nama direktors Oskars Krampāns, kurš izrāda Autoziņām dažādus rezerves riteņu veidus. Populārākais ir pagaidu jeb mazais rezerves ritenis, tautā saukts par "desu" vai "tableti". Pagaidu rezerves ritenis ir kompromiss starp pilnvērtīgu riepu un vispār neko. Ar tādu drīkst braukt ne tālāk par 80 km un ne ātrāk kā 80 km/h. Pagaidu riepa ir ne vien mazāka, bet arī plānāka. Lasīt vairāk

 

Laika kapsula: sportiskais 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT ar tikai 716 km nobraukumu (+ FOTO) 6

Nīderlandē piedāvā lieliski saglabātu „laika kapsulu” – 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT, kas savā 32 gadus garajā mūžā nav nobraucis pat 1000 kilometrus. Lasīt vairāk

 

Latvija/Lietuva 20.04.2024 - vai mūsējiem izdosies konkurēt ar šādām degvielas cenām? (+ FOTO) 54

Autovadītājs piefiksējis degvielas cenas vienā un tajā pašā dienā Latvijā un Lietuvā. Cenu starpība 23 un 24 centu apmērā par dīzeļdegvielu un benzīnu liek apšaubīt mūsu konkurētspēju un lozungus par atpalicības samazināšanu no kaimiņiem. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti