Īrijā un Lielbritānijā autoīpašnieki var tikt bargi sodīti 13

 
7.marts 2008 9:51

Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojā (LTAB) vairākkārt vērsušies Īrijā dzīvojušie Latvijas iedzīvotāji, kurus Īrijas ceļu policija ir bargi sodījusi par braukšanu ar Latvijā reģistrētu un apdrošinātu transportlīdzekli, dažkārt to pat aizturot.

Tādēļ LTAB vēlas brīdināt tos Latvijas iedzīvotājus, kas devušies peļņā uz Īriju ar Latvijā reģistrētu transportlīdzekli un tur apmetušies uz dzīvi ilgtermiņā, ka transportlīdzeklis būtu jāpiereģistrē saskaņā ar tās valsts likumdošanu. Respektīvi, pēc trīs mēnešu uzturēšanās Īrijā automašīnu nepieciešams pārreģistrēt vietējā ceļu satiksmes direkcijā, bet obligāto civiltiesisko transportlīdzekļu apdrošināšanu iegādāties pie Īrijā reģistrētajiem apdrošinātājiem.

Jāmin, ka ar līdzīgām problēmām saskaras viesstrādnieki arī Lielbritānijā.

Juris Stengrevics, LTAB valdes priekšsēdētājs: „Tā nav Īrijas ceļu policijas vēršanās tikai pret Latvijas iedzīvotājiem, bet viesstrādniekiem kopumā – arī poļiem, ungāriem, lietuviešiem, kuru skaits pēdējo septiņu gadu laikā ievērojami pieaudzis, veidojot pietiekami lielu Īrijas iedzīvotāju daļu. Līdz ar to strauji pieaudzis arī viesstrādnieku izraisīto ceļu satiksmes negadījumu īpatsvars, kas mudinājis Īrijas amatpersonas vērsties ar daudz stingrākām sankcijām pret viesstrādnieku pārkāpumiem ceļu satiksmē, tai skaitā arī par transportlīdzekļa nepārreģistrēšanu un pareizas apdrošināšanas neesamību Tai pat laikā stingrā likumdošana vienādi attiecas arī pret Īrijas iedzīvotājiem .”

Jāmin, ka līdz šim nav saņemts neviens pieteikums vai sūdzība no Latvijas tūristiem, kas devušies pavadīt brīvdienas Īrijā. Šajā gadījumā pilnīgi pietiekama ir Latvijas OCTA polise. Tas ļauj secināt, ka Īrijas ceļu policijai ir datubāzes, kas ļauj sekmīgi nošķirt tūristus no viesstrādniekiem, kas uz ilgu laiku ir izvēlējušies par savu mājvietu Īriju.

Kā stāstījuši Īrijā dzīvojošie latvieši, tad ceļu policijas piespriestās soda sankcijas var atšķirties, sākot no ievērojamām soda naudām līdz pat transportlīdzekļa konfiskācijai un tiesvedībai. Jāmin, ka Lielbritānijā un Īrijā likumdošana paredz bargus sodus tiem, kas nav iegādājušies atbilstošu obligāto civiltiesisko apdrošināšanu transportlīdzeklim.

Galvenais iemesls – lētāka OCTA polise 

Viens no iemesliem, kāpēc Latvijas iedzīvotāji Īrijā nepiereģistrē transportlīdzekli un izvēlas iegādāties Latvijā izdotu apdrošināšanas standartpolisi, ir krietni zemākas OCTA polises cenas.

J.Stengrevics: „Nav nevienam noslēpums, ka OCTA polišu cenas Īrijā un Latvijā atšķiras ievērojami, kas arī mudina Īrijā dzīvojošos mūsu tautiešus iegādāties Latvijā izdotu standartpolisi, kas ļauj ieekonomēt prāvas naudas summas.”

Latvijas apdrošinātājus šī tendence iespaido negatīvi, jo atšķiras arī vidēji izmaksāto atlīdzību apjomi ceļu satiksmes negadījumos cietušajiem. Ja pērn (2007.gadā) mūsu apdrošinātāju vidējā zaudējumu atlīdzība cietušajam par Latvijā notikušu ceļu satiksmes negadījumu sasniedza 560 latus, tad par ārvalstīs kopumā notikušu negadījumu – ap 2000 latu, bet pašā Īrijā vidēji tas sastāda 6 580 Ls.

Standartpolise ir derīga, bet jāņem vērā vietējā likumdošana

No 2004.gada 1.maija Latvijā reģistrētam transportlīdzeklim iegādāta standartlīguma polise ir derīga visās Eiropas ekonomiskās zonas valstīs, t.i. visās 27 Eiropas Savienības dalībvalstīs un vēl Norvēģijā, Šveicē, Lihtenšteinā, Īslandē, Horvātijā un Andorā.

J.Stengrevics: „Šķērsojot šo valstu robežas ar derīgu standartlīguma polisi, nav nepieciešams papildus iegādāties ne robežapdrošināšanas, ne Zaļās kartes polises. Tomēr bez ES direktīvām jāņem vērā katras valsts iekšējā likumdošana. Īrijā ir noteikts, ka tiem autoīpašniekiem, kas uzturas ilgāk par trīs mēnešiem, ir jāpārreģistrē transportlīdzeklis un jāiegādājas obligāto civiltiesisko transportlīdzekļu apdrošināšanu no vietējiem apdrošinātājiem. Līdzīga shēma darbojas arī Latvijā – trīs mēneši ir periods, kad drīkst ārvalstīs dzīvojošie braukt ar automašīnu Latvijā, kas reģistrēta citā valstī. Pēc trīs mēnešiem tā jāpiereģistrē Latvijā, kā arī jāiegādājas OCTA Latvijas apdrošināšanas sabiedrībās .”

LTAB novērojis, ka pēdējā laikā Latvijas iedzīvotāji, kas piereģistrē transportlīdzekli ārzemēs, prasa izziņas par līdzšinējo apdrošināšanas vēsturi, tādā veidā iegūstot daudz pozitīvāku ārvalstu apdrošinātāju attieksmi un arī izdevīgāku polises cenu.

Informāciju sniedza:
Juris Stengrevics
LTAB valdes priekšsēdētājs
 
Visi komentāri
 
253935. viesis 7.marts 2008 10:16
0 0 Atbildēt

Mēs varētu līdzīgā veidā vērsties pret LT un EST reģistrētiem auto.

253940. viesis 7.marts 2008 10:29
0 0 Atbildēt

nu i kaads tad tolks no jevropas PSRS, ja visi visur letinjus draazh ka maz neliekas kaa grib un cik grib ? :D

253949. viesis 7.marts 2008 11:07
0 0 Atbildēt

tik kaa tagad var noskaidrot cik ilgi autinsh ir sheit latvijaa? Uz robezhas neko nefiksee...

253973. viesis 7.marts 2008 15:55
0 0 Atbildēt

Vismaz 70$% no Irijas un Anglijas apdro4ina4anas kompanijam nemaz neabdro4inas autinju,kuram sture otra puse,vai ari ieslegs tadu ciparu,kur4 var but pat vairakas reizes lielaks par pa4a automobilja cenu.Es gribu redzet,ka kads teiksim 28 gadus vecs Latvietis apdro4inatu piemeram kadu Subaru Impreza wrx sti Anglija,vai Irija............-atbilde,tas maksatu aptuveni+- 8000£ gada tikai apdro4ina4anai+celja nodoklis+MOT,jeb tehniska.........,tas protams ir piemers ar atraku auto......vispar apdro4ina4anas cenas tajas zemes ir debilas,ir dzirdeti gadijumi,kad cilveki par kautkadiem TDI Golfiem maksa apdro4ina4anu +-3000£ gada un netikai........Taka ljautinji attistitakas zemes nav maka nopirkt lepnu,vai lepnaku auto,bet drizak to apdro4inat...........

253975. viesis 7.marts 2008 16:57
0 0 Atbildēt

Viss vienkārši, pārdod savu kruto Imprezu, tepat Latvijā pa lēto nopērc tikpat krutu Imprezu ar stūri labajā pusē un brauc uz angliju!!! :D

253981. viesis 7.marts 2008 17:22
0 0 Atbildēt

253935. viesis (RTU) 07.03.2008 10:16

Mēs varētu līdzīgā veidā vērsties pret LT un EST reģistrētiem auto.

Davai, vērsēj, pastāsti, kā tu uzzināsi, cik ilgu laiku mans LT regots šrots nav šķērsojis robežu? :D Uz robežas nefiksē vismaz kādu gadu :D

253985. viesis 7.marts 2008 18:27
0 0 Atbildēt

msh [?] 07.03.2008 17:22

uz robežas nefiksē tikai 3 mēnešus un 7 dienas, tirliņ :D

253986. viesis 7.marts 2008 20:44
0 0 Atbildēt

Psc patīk pelnīt "lielo" piķi, bet grib iepist mārciņu un braukāt ar sliktās Latvijas lēto apdrošināšanu, dirsēji *******ie.

253995. viesis 8.marts 2008 13:38
0 0 Atbildēt

Ja problēmu var risināt,uz pāris dienām izbraucot no attiecīgās valsts,tad tā arī vajag darīt-un atkal "tūrists" uz trim mēnešiem :D

254009. viesis 9.marts 2008 14:49
0 0 Atbildēt

Vispār jau šis ir jautājums ECT - Šengenas ietvaros netiek kontrolēta cilvēku pārvietošanās, līdz ar to nedrīkstētu būt iespējams noteikt vai transportlīdzeklis 3 mēnešu laikā ir vai nav pametis valsti. Acīmredzams cilvēktiesību pārkāpums... Labprāt saņemtu šadu sodu un dzīvot tālāk zaļi ;)

254018. viesis 9.marts 2008 23:43
0 0 Atbildēt

Lielbritanija un Irija nav šengenā

254028. viesis 10.marts 2008 10:13
0 0 Atbildēt

Nu ta beidzot !!!

Un lai man visi nestāsta, cik laba zeme tā Īrija un Anglija ir

Laba viņa ir tikai tad, ja šeit Latvijā apdrošinās, saremontē zobus un aiziet pie ārsta, bet strādā un pelna, un arī nodokļus maksā tur.

Kad VISS ir jādara TUR, tad nez kāpēc sākas lielā vaimanāšana.

254053. viesis 10.marts 2008 12:56
0 0 Atbildēt

Latvijā Imprezu ar stūri labajā pusē oficiāli nemaz nevar nopirkt - CSDD auto ar stūri labajā pusē nereģistrē.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Kāpēc ir tik svarīgi noteikt atbilstošu ātrumu satiksmes organizēšanai? Ceļa zīmes 110 km/h piemērs (+ VIDEO) 6

iAutolv skaidro, kādēļ arī tik nelielā satiksmes nogrieznī kāds ir Rīgas-Jūrmalas šosejas posms, nepieciešams savlaicīgi mainīt noteikto maksimālo ātrumu un kādēļ dažkārt lielāks ātrums nozīmē mazāku agresiju uz ceļa. Lasīt vairāk

 

Ko dara šī tehnika? (+ VIDEO) 5

Kravas auto ar piekabi kaut ko vienmērīgi izkaisa uz ceļa. Vai varētu būt, ka šādi ātrā un vienkāršā veidā tiek atjaunots ceļa segums? Lasīt vairāk

 

Tikai tagad Latvijas Valsts ceļi atjauno 110 km/h uz Rīgas - Jūrmalas šosejas 30.04.2024 (+ VIDEO) 18

iAutolv konstatē, ka aprīļa pēdējā dienā situācija uz Rīgas-Jūrmalas šosejas izmainījusies un tagad maksimālais atļautais ātrums ir 110 km/h. Lasīt vairāk

 

Tiesai būs vēlreiz jāskata lieta par bēgšanu no policijas pirms 5 gadiem (+ VIDEO) 3

Tiesai atkārtoti būs jāizskata krimināllieta, kurā pirms aptuveni pieciem gadiem kāds autovadītājs narkotisko vielu reibumā bēga no policijas. Pakaļdzīšanās laikā – no Rīgas līdz Ogrei – cieta vairāki likumsargi. Bēgošo autovadītāju izdevās apturēt, tikai lietojot šaujamieroci. Un tieši ar vīrieša ievainošanu galvā saistīts Augstākās tiesas Senāta lēmums, kas paredz daļēji atcelt zemākās instances tiesas lemto, ka vīrietim par izdarīto jāizcieš piecarpus gadu cietumsods. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti