Autovadītājus Latvijā satrauc citu egoistiskie ieradumi 52

16.aprīlis 2008 8:37

Asas diskusijas par agresīvu auto vadīšanas stilu un tā ļauno ietekmi uz satiksmes drošību Latvijā notiek jau vairākus gadus. Līdz šim vairāk ir notikusi cīņa ar sekām nevis cēloņiem, jo tikpat kā neviens nav runājis par to, kas izraisa agresīvu braukšanu, palielina sastrēgumus un ir iemesls daudzām avārijām.



Paši satiksmes dalībnieki jaunākajā aptaujā atklājuši, ka autovadītāji nemēdz rēķināties ar citiem un, veicot dažādus manevrus, "nedomā ar galvu". Daudzu problēmu sakne ir autovadītāju savstarpējās attiecības, kā arī atsevišķu egoistisku satiksmes dalībnieku ieradumi, kuriem nemainoties, nemainīsies mūsu ikdiena uz autoceļiem.

Gandrīz puse no autovadītājiem - 49,7% - uzskata, ka kopējā auto braukšanas kultūra Latvijā ir zema vai pat ļoti zema, 48,0% uzskata, ka tā ir viduvēja, un tikai 2,2% braukšanas kultūru Latvijā novērtējuši kā augstu. Šādu braukšanas kultūras vērtējumu atklāj sabiedriskās domas pētījumu centra SKDS jaunākā auto braucēju aptauja. Vērtējot paši savi, autovadītāji nav bijuši tik kritiski – tikai 3,8% atzinuši savu auto vadīšanas kultūras līmeni kā zemu vai ļoti zemu. Lielākā daļa – 50,3% - autovadītāju uzskata, ka viņu līmenis ir viduvējs, un 41,5% savu braukšanas kultūru novērtējuši kā augstu vai pat ļoti augstu.

Auto un satiksmes eksperts Pauls Timrots situāciju uz Latvijas ceļiem raksturo ar fabulu: "Kad mēs redzam mazas meitenes spēlējam klasītes, viņas vienmēr ir kārtīgi uzzīmējušas spēles laukumu un lēkā godīgi pa rūtiņām. Citādi, pati spēle zaudē jēgu, pat, ja tai ir loti precīzi noteikumi. Pieaugušie, turpretī, ir radījuši diezgan sarežģītu likumu un noteikumu sistēmu, kas regulē spēles noteikumus mūsu kopējā transporta satiksmē, bet nav parūpējušies uzzīmēt pašu spēles laukumu, bez kura, kā mēs labi redzam, jebkādi noteikumi kļūst absurdi. Piemēram,  - kā var kādam pārmest, ka viņš bieži maina braukšanas joslu, ja pašas joslas nemaz nav atzīmētas. Kā var teikt, ka kāds brauc pa pretējo pusi ceļam, kuram nav viduslīnijas? Atzīmēsim spēles laukumu, izstrādāsim noteikumus un tikai tad sāksim spēli, labi?"



Diemžēl labajai gribai būt laipniem un smaidīgiem bieži vien traucē citu šoferu nerēķināšanās ar pārējiem ceļu satiksmes dalībniekiem. Aptaujā respondentiem nācās atzīmēt cik bieži tie saskaras ar dažādām problēmu situācijām, kurās vainojami citi autovadītāji. Iegūtos rezultātus iespējams tulkot ne tikai kā biežāk sastopamo parādību "topu", bet arī kā lietas, kas visvairāk tracina autovadītājus, jo cilvēkiem ir raksturīgi pamanīt to, kas vai nu ļoti patīk, vai arī ļoti nepatīk.

Par vienu no kaitinošākajām lietām autovadītāji ir atzinuši citu autovadītāju ieradumu novietot automašīnu stāvēšanai, nerēķinoties ar citiem, piemēram, novietojot automašīnu tā, ka trīs automašīnu vietā var apstāties tikai divas. Ar šādu problēmu bieži saskaras 76,6% Latvijas autovadītāju un vēl 17,2% ar to ir saskārušies dažkārt. 66,8% autovadītāju bieži un 26,2% dažkārt ir saskārušies ar autovadītājiem, kuri laikus nepaziņo par saviem plānotajiem manevriem, piemēram, nerāda pagriezienu rādītājus veicot nogriešanos. Par trešo nepareizāko ieradumu autovadītāji atzinuši šoferu tieksmi braukt pa otro joslu, kaut arī pirmajā nav automašīnu – ar šo problēmu bieži saskārušies 61,5% autovadītāju, bet dažkārt saskārušies vēl 23%.

To par problēmu uzskata 61,5% autovadītāju, kuri ar to sastopas bieži un vēl 23%, kuri šādu parādību pamana dažkārt.

Vairāk kā puse no autovadītājiem bieži saskārušies arī ar: satiksmes plūsmai traucējošiem, ielu malās šķībi novietotiem transportlīdzekļiem; autovadītājiem, kuri sastrēguma laikā iebrauc krustojumos un bloķē satiksmi šķērsojošajā ielā; šoferiem, kuri pilsētā brauc pa divām joslām vienlaicīgi, kā arī auto vadītājiem, kuri pie lielveikaliem apstājas invalīdu transportam paredzētās vietās. Gandrīz puse autovadītāju bieži saskaras ar: šoferiem, kuri neļauj uz šosejām droši tos apdzīt un brauc gar pašu viduslīniju; autovadītājiem, kuri nepalaiž no pagalmiem un mazāk svarīgām ielām izbraucošos; šoferiem, kuri neveido divas joslas pat tur, kur ielas platums ir pietiekams, kā arī autovadītājiem, kuri lieto pretmiglas lukturus, ieskaitot aizmugurējos, arī tad, kad tas nav nepieciešams, un autovadītājiem, kuri laikus neizdomā, kurp vēlas braukt un kā tur aizbraukt.

Nemazāk šokējošs ir 27,4% autovadītāju apgalvojums, ka uz ielām bieži sastopas ar autovadītājiem, kuri satiksmē izmanto tehniskā kārtībā neesošus transportlīdzekļus.

Drošāku un laipnāku satiksmi iespējams panākt tikai mainot sabiedrības domāšanu. Šī iemesla dēļ kompānija SEB līzings ir spērusi pirmo soli, kopā aicinot dažādus auto, satiksmes un psiholoģijas ekspertus, kā arī žurnālistus, lai kopējiem spēkiem vienotos par sliktākajiem ieradumiem un metodēm kā panākt to izskaušanu no mūsu ikdienas.

SEB līzinga direktors Ints Krasts skaidro: "Mūsu kompānijas klientus teju vai katru dienu skar dažādas likstas un starpgadījumi uz Latvijas ceļiem. Visbiežāk to pamatā ir savstarpējas cieņas un laipnības trūkums, kas mēdz sabojāt garastāvokli un radīt papildu stresu autovadītājiem. Mēs kā līzinga kompānija esam līdzatbildīgi tam, ka automašīnas uz Latvijas ceļiem kļūst arvien vairāk, un  mēs gribam būt līdzatbildīgi arī par to, kāda ir mūsu savstarpējā izturēšanās, piedaloties satiksmē. Tieši tāpēc SEB līzings nolēma kļūt par iniciatoru līdz šim vēl nebijušai akcijai, un aicinām tajā piedalīties visus, kurus satrauc šīs nebūšanas uz Latvijas ceļiem, lai kopējiem spēkiem panāktu drošu un laipnu satiksmi Latvijā."

Pirmajā mediju diskusijā, kuru vadīja auto un satiksmes eksperts Pauls Timrots, piedalījās Galvenās kārtības policijas pārvaldes Ceļu policijas biroja priekšnieks Edmunds Zivtiņš, rallija pilots Jānis Vorobjovs ar stūrmani Gunti Ervaldu, tirgus un sabiedriskās domas pētījumu centra SKDS direktors Arnis Kaktiņš, Rīgas pedagoģijas un izglītības vadības augstskolas Psiholoģijas pētniecības institūta direktore Daina Voita un pētniece Viktorija Perepjolkina,  diskusijas iniciatora SEB līzings direktors Ints Krasts, kā arī vairāk kā divdesmit žurnālisti no dažādiem Latvijas medijiem.

Diskusijas laikā visi dalībnieki tika iepazīstināti ar augstāk minētās socioloģiskās aptaujas rezultātiem, kā arī situāciju uz Latvijas ceļiem un ārvalstu praksi noteiktu autovadītāju grupu pakļaušanai psiholoģiskajai testēšanai. Visspraigāko diskusiju izraisīja daudzo diskusijas dalībnieku viedokļi par, viņuprāt, galvenajām problēmām un dažādo risinājumu idejām. Šobrīd diskusijas organizatori apkopo iegūtās atziņas, kuru vidū ir ieteikumi ne tikai rosināt ceļu satiksmes dalībniekus būt laipnākiem vienam pret otru un ceļu satiksmi uztvert kā mākslu sadzīvot nevis izdzīvot, bet arī pilnveidot ceļu satiksmes noteikumus, lai tie būtu vieglāk uztverami, un censties uzlabot satiksmes organizācijas un jauno vadītāju apmācības sakārtošanu.



Pēc mediju diskusijas Galvenās kārtības policijas pārvaldes Ceļu policijas biroja priekšnieks Edmunds Zivtiņš atzina: "Tas ir apsveicami, ka ne tikai atbildīgās institūcijas ir norūpējušās par drošību un satiksmes dalībnieku attieksmi. Jo vairāk ieinteresētās puses un masu mediji pievērsīs šai tēmai uzmanību, jo labākus rezultātus var gaidīt nākotnē." Jautāts, vai autovadītāju savstarpējās attiecības nav viens no galvenajiem agresīvas braukšanas izraisītājiem, Edmunds Zivtiņš apstiprināja, ka vismazāk agresīvo braucēju ir naktīs un laikā, kad nav intensīva satiksme: "Cilvēki ceļu satiksmi mēdz uztvert pārāk personīgi, ko nevajadzētu darīt. Ir nepieciešams iemācīties piedot, ja arī ir situācija, kad kāds kādam nogriež ceļu. Tādā gadījumā vajag saglabāt mieru, ievērot ceļu satiksmes noteikumus un saglabāt vienmērīgu gaitu, savlaicīgi citus informējot par saviem nodomiem veikt manevrus. Viegli ir dzīvot, ja visi ir prognozējami, tāpēc ir jābūt prognozējamam uz ceļa un jāciena sevi un citus satiksmes dalībniekus.!"
 
Visi komentāri
 
255419. viesis 16.aprīlis 2008 9:36
0 0 Atbildēt

Likvidēt CSDD tehnisko apskati, mēs visi paši redzam, ka 27,4% automašīnas ir sliktā tehniskā stāvoklī

255422. viesis 16.aprīlis 2008 9:44
0 0 Atbildēt

Nevis likvidēt apskati, bet auto ar novērtējumu 2 uzreiz novietot specializētā stāvvietā, līdzīgi kā dzērāju auto.

255424. viesis 16.aprīlis 2008 9:49
0 0 Atbildēt

Nortel? Tev viss labi?

255427. viesis 16.aprīlis 2008 9:52
0 0 Atbildēt

Labāk nevar būt. TA iestādes ir padarītas par gandrīz bezmaksas diagnostikas stendiem. Tādēļ arī tā statistika tāda ir.

255428. viesis 16.aprīlis 2008 9:55
0 0 Atbildēt

Priekšējie miglas lukturi nevienam netraucē - novietoti zemu un acīs nespīd. Pa otro joslu braucot netraucējam transportam no labās puses pievadceļiem uzbraukt uz Jūrmalas šosejas. Turklāt malējām joslām ir tieksme "pazust" un piespiedu pārkārtošanās kreisajā joslā var izraisīt avārijas situāciju.

255429. viesis 16.aprīlis 2008 10:02
0 0 Atbildēt

Bet vai CSN burtiska ievērošana arī skaitās agresīvs pasākums?

255431. viesis 16.aprīlis 2008 10:28
0 0 Atbildēt

Perfekts apkopojums! Beidzot kāds par šo visu sāk runāt un informēt "āžus", nevis tikai par CP sodiem!

KONSPEKTS:

-STĀVĒŠANA:trīs automašīnu vietā stāvlaukumā apstājas tikai divas, jo kāds atstājis neadekvāti daudz vietas sev apkārt.

-PAGRIEZIENU NERĀDĪŠANA: autovadītāji, kuri laikus nepaziņo par saviem plānotajiem manevriem, piemēram, nerāda pagriezienu rādītājus veicot nogriešanos (sevišķi bessī krustojumos, kad priekšējais it kā taisni braucošais, pagriezienu sāk rādīt tikai, kad iedegas zaļais).

-2.JOSLA-LIKUMS: tieksme braukt pa otro joslu, kaut arī pirmajā nav automašīnu

-ŠĶĪBS PARKINGS: satiksmes plūsmai traucējoši, ielu malās šķībi novietoti transportlīdzekļ;

-PALIKŠANA KRUSTOJUMĀ: sastrēguma laikā iebrauc krustojumos un bloķē satiksmi šķērsojošajā ielā;

-JOSLU NEJUŠANA: pilsētā (arī ārpus!) brauc pa divām joslām vienlaicīgi,

-INVALĪDU VIETAS: auto vadītāji, kuri pie lielveikaliem apstājas invalīdu transportam paredzētās vietās.

-APDZĪŠANAS TRAUCĒŠANA: šoferi, kuri neļauj uz šosejām droši tos apdzīt un brauc gar pašu viduslīniju;

-NEPALAIŠANA NO PAGALMIEM: nepalaiž no pagalmiem un mazāk svarīgām ielām izbraucošos (tepat - arī nelaiž no blakusjoslām);

-BRAUKTUVES PLATUMA NEIZMANTOŠANA: šoferi, kuri neveido (un citiem neļauj!) divas joslas pat tur, kur ielas platums ir pietiekams,

-AIZMUGURES MIGLAS LUKTURI: lieto pretmiglas lukturus, ieskaitot aizmugurējos, arī tad, kad tas nav nepieciešams,

-MUĻĻĀŠANĀS UZ CEĻA: autovadītāji, kuri laikus neizdomā, kurp vēlas braukt un kā tur aizbraukt (un tāpēc uz ceļa bakstās, čammājas).

-ŠROTI UZ IELĀM: satiksmē izmanto tehniskā kārtībā neesošus transportlīdzekļus.

PAPILDINU:

-ČAMMAS: tie, kas laiku pie stūres izmanto, lai nesteidzīgi "pagulētu pie stūres", brauc lēnāk kā atļauts, neko neredz apkārt, taisa pārāk lielu distanci utml

-ZAĻĀ GAISMA: laicīgi nestartē pie zaļā luksofora signāla !!!

255433. viesis 16.aprīlis 2008 10:31
0 0 Atbildēt

Kur tad tie sliktie b rauceji - no Marsa atlidoja, vai? Pasi vien tie esam. Pasi sevi kritizejam.

255440. viesis 16.aprīlis 2008 10:55
0 0 Atbildēt

255428. viesi - Miglas lukturi traucē. Kā dienā, tā naktī. Turklāt tavas redzamības uzlabošanai skaidrā laikā nekādi nepalīdz. Tas ka tev 2m priekšā tāpēc ir gaišāks, neko nenozīmē. Par laimi dzirdēju nesen sašutušu kolēģi stāstām, ka redziet sliktie menti uzlikuši 10Ls par migleniekiem, varbūt tas lēnām tiks izskausts.

255441. viesis 16.aprīlis 2008 10:58
0 0 Atbildēt

Nortel, un kāds tavuprāt ir tālākais process pēc novietošanas specstāvvietā? Atvērt iekšpus žogam servisu?

255442. viesis 16.aprīlis 2008 11:01
0 0 Atbildēt

Īpašnieks meklē transportu un ved uz servisu.

255444. viesis 16.aprīlis 2008 11:21
0 0 Atbildēt

Nortel tu esi debīls!

255445. viesis 16.aprīlis 2008 11:35
0 0 Atbildēt

CSDD TA ir fufelis. Labi veel ka neriikojas kaa te Nortel saka.

Viens dabuun 2niekus par probleemaam ritoshajajaa daljaa, kad auto knapi kopaa turas.

Otrs dabuun 2nieku par 5 - 10cm platu uzliimi uz prieksheejaa stikla augsheejajaa daljaa, jo taa ir necaurspidiiga vai arii 2nieku par to, ka bremzhu ugunji izsleedzas paaris sekundes peec bremzhu pedaalja atlaishanas.

Taas nav liidzveertiigas probleemas, bet abas divas ir noveershamas. Taapeec Nortel ieteikums neder, jo viens auto ir satiksmei tik tieshaam biistams, otrs ir pilniigi normaals satiksmes daliibnieks.

255448. viesis 16.aprīlis 2008 11:57
0 0 Atbildēt

Tad ir jāpārskata punktu piešķiršana.

255450. viesis 16.aprīlis 2008 12:02
0 0 Atbildēt

PROTAMS KA UZTRAUC CITU SATIKSMES DALIBNIEKU NEDOMASANA LIDZI NOTIEKOSAJAM UZ CELA UN VIENKARSI DEBILI IZLECIENI.PIE RIGAS HES CELA REMONTA VIETA TIE MUZIGIE PRAIDERI KURI MEGINA APBRAUKT VISU RINDU JO UZSKATA SEVI PAR LOTI SVARIGIEM UZ KURIEM TA RINDA NEATTIECAS.ZIVTINA KANTORA PARSTAVJUS ARI NEKAD TUR NEMANA. PAR TA APSKATI. MONOTONS RUTINAS DARBS.TIE KAS TUR ILGAK STRADA VINIEM JAU PIEGRIEZUSIES TIE AUTINI.PAGAJUSAJA GADA IZGAJU TA AR PIRMO VIENAM BMW KUR TA DARBONI NEIEVEROJA KA BIJA RITIGA LIELA PLAISA TAJA VIETA KUR AIZMUGUREJAIS AMORTIZATORS STIPRINAS.TIPA STAKANS.

255455. viesis 16.aprīlis 2008 13:08
0 0 Atbildēt
255456. viesis 16.aprīlis 2008 13:18
0 0 Atbildēt

Jautājums "mass". Kā tad tie priekšējie miglas lukturi Tev traucē, ja novietoti zemu, acīs nespīd, un dienas laikā arī spilgtuma pamaz ?

255457. viesis 16.aprīlis 2008 13:25
0 0 Atbildēt

Un kāda jēga slēgt miglas pa dienu? Krāns par īsu vai? :D

255462. viesis 16.aprīlis 2008 13:45
0 0 Atbildēt

Miglas lukturu bubuli es arī nespēju saprast. Pats gan tos pat miglā gandrīz nekad nelietoju, jo vienmēr piemirstas vinu esamiba. Bet ja kādam tas liekas ērtāk, tad man nu nekādi netraucē. Un par, manuprāt, objektīviem iemesliem lietot miglas lukturus es sauktu ksenona gaismas un paceļamos lukturus. Ksenoniem jauda ir daudz lielāka un žilbina vairāk, savukārt paceļamajiem lukturiem mainās pretvējš un abos gadījumos nonākam pie fakta, ka miglas lukturu lietošana smazina degvielas patēriņu.

255464. viesis 16.aprīlis 2008 13:48
0 0 Atbildēt

KO var ņemties par tiem uģuņiem, man personīgi vienīegais kas traucē ir nenoregulēti uguņi, par normāli tālie nemaz tiki traki netraucē, tiesa ja ir papildus tālie, tad tas jau takarīgs no vinu gaismasspējas.

Man personīgi traucē 3 lietas - apkartējo nebrīdināšana par saviem nodomiem, parkošanās PH kā, un tas ka brauc "vilcieniņos" un neatstāj vietu apdzīšanai( vai precīzāk jāsaka ka pat īsti neievēro normālu distanci ) + paši ar neapdzen ( suns uz siena kaudzes sindroms). Pārējais man netraucē, jo tas ir arī saprotami, ka katram gadās nesarēķināt vai visi spēs krustojumu atbrīvot, gadās meklēt arī atļautu nogriezšanās/apgriezšanās/stāvēšanas utt. vietu, ko iepriekš nezināmā/nebrauktā maršrutā vienkārši nav iespējams zināt, pat ja maršrutu sīki un smalki izplāno.

255468. viesis 16.aprīlis 2008 14:08
0 0 Atbildēt

TA laikā kasīšanās miglas lukturu rādījumiem kļuvusi par populārāko piekasīšanās veidu. Tas nu ir fakts. Neatceros gadījumu, kad mani jebkad būtu žilbinājuši pretimbraucoša auto miglenieki. Drīzāk jau traucē pat precīzi noregulēti "zilie" ksenongaismekļi. Agrāk neviens TA inspektors tiem vispār uzmanību nepievērsa- galvenais, ka darbojās. Bet pašlaik - ar šo defektu vislielākā iespēja auto novirzīt uz atkārtotu apskati, un papildus nopelnīt. Viennozīmīgi viegla peļņa.

Bet, attiecībā uz vadītāju savstarpējām attiecībām par vadīšanas kultūru, tas manā skatījumā ir bezcerīgi risināms jautājums. Latvijas apstākļos VIENMĒR būs steidzīgie, "zemie lidotāji" , biezie, "krānu"staipītāji, svarīgie ,pārējie un penši hūtēs. Un visiem atrast līdzvērtīgu statusu uz ceļa būs sarežģiti. Būtībā jau stingrā "audzinātāja" loma būtu daļēji jāuzņemas CP dienestiem, kuri gan nav noskaņoti ar šo problemu noņemties. Nu,varbūt, pēdējā laikā CP nedaudz aktīvāk pievēršās agresīvajiem braucējiem. Bet, tikmēr lielveikalu stāvviety invalidu "specvietās" joprojām pilns ar poršēm un x5 bembjiem. Ši problema nekust no vietas. Neatceros nevienu gadījumu, kad iebraucot kaut vai ulmaņgatves maximas stāvvietā, invalidu auto paredzētajās vietās netrastos BIEZO plikgalvju merši un džipi. BET, no policmeņu puses reakcijas nekādas.

255472. viesis 16.aprīlis 2008 14:37
0 0 Atbildēt

Es tikai vienu nesaprotu, vai tiešām iAuto lasītāju un aŗī aptaujato vietā ir tik daudz invalīdu, ka reāli uztrauc tie kas apstājušies invalīdu stāvvietās (?!?!?!) - mani tas nafig neuztrauc, jo 1) es nekādi uz šīm vietām pats nekandidēju 2) uzskatu ka šie te CSN pārkāpumi ir nevis manas un pārkāpēja attiecības, bet gan Pārkāpēja un Policijas attiecības 3) man nav tādu visaptverošu zināšanu kas ļautu spriest par to vai bieza merša īpašnieks ir vai nav invalīds.

Un ja runājam godīgi - tad principā šīs invalīdu stāvvietas ir lielākoties diezgan idiotiski izvietotas + es nekad neesmu redzējis, ka pilnīgi visas invalīdu stāvvietas būtu aizņemtas ( pie Rimi K. Valdemāra) - tātad iespējams ka prasība par noteiktu skaitu/procentu stāvvietu ierīkošanu ir mazliet neadekvāta reālai dzīves istuācijai, pei tā ka pīķa stundās nav kur auto nolikt????

255474. viesis 16.aprīlis 2008 14:56
0 0 Atbildēt

Miglinieki kas traucē: pašielikti ļurkanos bamperos figviņzin kādi aftermārket brīnumi, kas nav retums; bmw eņģeļacu praidisti, kas neslēdz tuvos bet migliniekus, lai acis var visi apbrīnot (traucē jo tas ir tas pats, kas bez tuvajām gaismām braukt), pret kalnu braucot miglinieks spīd acī ne mazāk kā tuvais, tiek saņemta dubulta jauda. Protams, ka pa dienu viņi nevienam netraucē, bet šeit nav jautājums par traucē/netraucē. Uz migliniekiem ir attiecināti konkrēti CSN tā pat kā uz citām gaismām. Tā ņemot tas ir tieši tāds pats pārkāpums, kā braukt bez uguņiem dienā vai neizslēgt tālos naktī. Tas, ka reāli traucējoši ir labi ja 10% no miglistiem NAV ARGUMENTS. Vienīgais labums ir tas, kad uz vientuļās šosejas redzams pretīmbraucošs četracis, tad ir 99% skaidrs, ka tā nav kārtējā izsalkušo bērnu tēvu ekipāža.

255475. viesis 16.aprīlis 2008 14:59
0 0 Atbildēt

a kam traucē iesleegtie priekšējie miglas lukturi ? Ja pareizi sareguleeti, vinji aciis toch nespiid ! Tikpat labi kaadam var traucēt, ka es mašīnā braucot kasu kuli, piemēram :D

p.s. - mani miglinieki dienaa tiek saukti par dienas gaitas lukturiem :D

par pārējām problēmām piekrītu - visu uzskaitīties faktori tiešām ir traucējoši un satiksmi bremzējoši !!!

255476. viesis 16.aprīlis 2008 15:05
0 0 Atbildēt

Ok, ja ir džeki, kas neatlaidīgi pastāv uz to, ka DIENAS LAIKĀ VIŅIEM VAJAG SLĒGT MIGLAS LUKTURUS, tad tur vairs nav vārdam vietas. Naktī tas vismaz muļķim sniedz ilūziju par labāku redzamību. Dienā tā irnevienam nevajadzīga iznešanās ar savām iedomātajām ekstrām :D

255477. viesis 16.aprīlis 2008 15:10
0 0 Atbildēt

mass

piedod bet nsaprotu, kuru sipj ar kādiem lukturiem tu dienā brauc. Lai katrs jūk prāta kā grib, man ir 10 citas svarīgākas lietas uz ko skatīties kamēr vadu auto, un patiesībā pilnīgi neaizdomājos līdz tam par kaut kādiem 55 lukturiem ko kāds savai kastei piekāris, ja vien tie atklatā veidā nečakarē manu redzamību. Pārējais luktur skaits un izvietojums, un kad un ko slegt/neslēgt tās ir attiecības starp CP un konkrēto "parkāpēju".

255478. viesis 16.aprīlis 2008 15:12
0 0 Atbildēt

P.S. Man nav auto ne miglas ne papildu tālo, lai arīdažreiz domāju ka būtu labi ja būtu papildu tālie.

255480. viesis 16.aprīlis 2008 15:14
0 0 Atbildēt

No migliniekiem jeega rodas sliktos laiapstaakljos naktii pilseetaa, lai vareetu labaak apbraucamaas bedres saskatiit uz tik tieshaam sliktaam ielaam pie aatruma liidz 40 km/h. Paareejaa laikaa tikai tuvaas gaismas man ir iesleegtas.

255488. viesis 16.aprīlis 2008 16:45
0 0 Atbildēt

Migliniekus nereti lietoju diennakts tumšajā laikā ārpus apdzīvotām vietām, lai laicīgi var pamanīt no meža izskrienošus dzīvniekus, kā arī otrs moments un izteikta vieta, kur lietoju (naktī) - ceļš no Imantas caur babīti uz apvedceļu. Nav tur nevienas strīpas - ne gar malām, ne pa vidu, ceļš šaurs, visi stiepj, ieslēdzot migliniekus var vismaz orientēties pēc kokiem, kas aug gar abām ceļa pusēm.

Tomēr nepamanīju vienu lietu. Nav minēta aptaujā tāda lieta, kā "steidzīgie" līdēji. Izteikti uz Zemitānu tilta centra virzienā. Visi ļoti labi zin, ka 1 un 2 josla iet taisni, bet, protams, atrodas izredzētie, kas pa 3 pastiepj visiem garām, un tad mēģina tikt 2-ajā, kā rezultātā otrajā joslā pie zaļā izveidojas viena bakstīšanās, nevis normāla paātrināta kustība. Tādas vietas ir vairākas, šī ir pirmā, kas ienāca prātā.

255490. viesis 16.aprīlis 2008 16:57
0 0 Atbildēt

GangBoy uz Zemitānu tilta ir tipiska vieta, kur līdz luksoforam neviens nevienu nelaiž, ietur distanci 10 cm, bet kad jāsāk braukt, tad nezkāpēc atslābst un nebrauc, rezultātā veidojas sastrēgumi dēļ šiem guļavām-čammām, ko protams izmanto tie, kas lien no 3ās joslas, kas principā ir legāls manevrs! Ja 1-2 joslā sēdošie būtu tikpat nadzīgi startētāji pie zaļās gaismas, kā līdz tam, tad tur vispār nekādu lielo sastrēgumu nebūtu!

255493. viesis 16.aprīlis 2008 17:27
0 0 Atbildēt

Būtībā ,no rītiem, vantinieka 1.joslu arī ir iecīnījuši štata līdēji. Lidz tilta uzbrauktuvei itin čakli brauc pa 2,3 joslu - pēc tam lien iekšā pirmajā. Bet, " mieru tur neatrod", jo tuvojoties nobrauktuvei, LIEN atpakaļ otrajā joslā, kur īpaši labprātīgi neviens nelaiž. Tādejādi tiek traucēta kustība arī pirmajā joslā. Protams, regulari,līdzīgi tur uzdarbojas arī visu veidu

sabiedriskais transports. BET FAKTISKI, tā visa rezultā satiksme tiek pamatīgi kavēta, kas nenotiktu, ja tā mētāšanās pa joslām nebūtu tik aktīva.

255494. viesis 16.aprīlis 2008 17:31
0 0 Atbildēt

pēdējos 10 gados man uz motora pārsega pabija divi gājēji un viens riteņbraucējs... 1 gājējs pilsētā, 1 uz šosejas, riteņbraucējs pilsētā...

1) gājējs pilsētā es biju daļēji vainīgs, jo, izbraucot no pagalma uz ielas, pa kreisi, aiz stoikas nepamanīju cienījama vecuma kundzi, kura slīpi gāja pāri ielai... ar auto nogrūdu gar zemi, apstājos, palīdzēju kundzei piecelties, novācu auto no ceļa, pieteicos 112... kundze vienkārši aizgāja, nepasakot pilnīgi neko... atbraukušajiem CP izstāstīju kas un kā, šie pierakstīja un tā tas arī beidzās....

izsaucu CP, jo iedomājos, ja notiks ļaunākais (mājās tai tantei paliek slikti), tad ir krimināllieta, aizbraukšanas no notikuma vietas un nevajadzīgas galvassāpes...

2) gājējs uz šosejas, ziema, tumšs, snieg, ātrums ap 60km/h, Jūrmalas apvedceļš, Rīga - Ventspils, ceļš netīrīts, pa vidu sniega valnis līdz pus durvij, katrā virzienā pa 1 auto pēdai, apdzīt var vienīgi ar slēpēm...

statoilā iegādāta zemūdene, ko lobu ārā no plēves (stūri turu ar vienu roku)...

paceļot acis, pēkšņi pamanu siluetu, kas iet pa iebraukto pēdu, automātā, caur sniega sadalošo valni, rauju pierē pretī nākošajiem (zinu, ka tā ir ļoti liela kļūda, bet tad strādāja refleksi), visā tajā procesā izdzirdēju to stulbo "bum" (aizķēru "siluetu"), pretī braucējs ar Dievu uz pusēm izmūk no manis pa ceļa normali atgriežoties uz ceļa un turpinot kustību...

tiku atpakaļ, iebraucu ceļa malā sastumtajā sniegā un eju skatīties... ceļi trīc, gribas vemt... atrodu siluetu... tante ap gadiem 60 ved mazdēlu mājās, pati gājusi pa iebraukto sliedi, sīkais, pie rokas, jārējies pa kupenu... es viņai ar spoguli trāpīju pa elkoni, viņa gāja ar muguru PRET mani... izsaucu policiju - nebiju vainīgs...

3) tumsa, līst, pilsēta, aplis... ripinos, skatos pa labi, lai palaistu pretībraucošos pēķšņi kolēģis: "PĻĒ!" bum... sadzēries riteņbraucējs, pa apli, pret spalvu... sirms onkulis, tjipa puikas, sarunāsim... izsaucu policiju, nebiju vainīgs...

mass, tagad lietoju miglas lukturus pat krēslā... tad būtu bijuši, nebūtu sadursmju...

255496. viesis 16.aprīlis 2008 18:16
0 0 Atbildēt

Yetti, domā ka ja tev būtu bijuši ieslēgti miglinieki, tad stoika būtu caurspīdīgāka, zemūdene mazāk traucētu un onkulis brauktu pa spalvai? Formāli jau nebiji vainīgs, bet vai tiešām pats jūties labāk to norakstot uz neieslēgtiem migliniekiem?

255500. viesis 16.aprīlis 2008 20:03
0 0 Atbildēt

Subaru:

Tev taisnība, kā reiz arī vēlējos uzrakstīt ka pareizā atmazka ir Dienas GAITAS lukturi.

Ja kāds te smirdēs, uzreiz asaku ka tā saucamos migliniekus nelietoju, izņemot tumšos rudens vakarus, kad asfalts slapš.

UN vispār, par migliniekiem sauc papildniekus, tie kas kopa ar tālajiem slēdzās...

255507. viesis 16.aprīlis 2008 22:41
0 0 Atbildēt

BIls - tu to nopietni ko uzrakstīji - miglinieki tikai kopā ar tāļajiem. Bāc kā tu iedomājies ka kaut ko miglā vispār ar šādu kombināciju varētu saskatīt ?!?!?! Bet principiāli piekrītu - nav problēmas ar normālie mmiglas lukturiem ( te es nerunāju par nejēgām, kas miglas uguņos iesper 100+W lampiņas un bŗīnas ka kaut kas izkūst nosvilts utt. 100W var mēģināt likt papildus tālajās gaismās ( kam nu reāļi tādas vajag - starp citu ir vietas kur tiešām vajag), bet tas jau ir cits stāsts.

255508. viesis 16.aprīlis 2008 23:10
0 0 Atbildēt

Lasu rakstu un briinos, ko var cepties ? Kas, kam traucee, kaadi veel ieradumi ? nav pofig ? Es katru dienu diezgan daudz braucu, gan pa centru, gan soseju - nu ja kaads nenormaali nesaas vai grib kautkur ieliist, palaizu, gabals jau nenokritiis.

Man nekaadi ieradumi netraucee, viss ir +/- normaali.

Vieniigais trauceeklis ir sastreegumi un dazreiz kaads ''seenotaajs''

255509. viesis 17.aprīlis 2008 0:21
0 0 Atbildēt

Interesanti ka sevi vadītāji uzskata par kulturālākiem nekā domā par citiem.

Pats uzskatu, ka braukt nedaudz ātrāk nav nelaime, ja to nedara agresīvi. Agresīvs varu palikt (tracina), kad:

1. kāds pī centīgi ievēro otrās joslas likumu, lai arī 1 joslā varētu kratīties, kamēr nelabi paliek.

2. "vienādākie" autovadītāji - ti pī, kas apbrauc joslas un lien priekšā, nelaižu nevienu nafig. Taču, ja redzams, ka autovadītājs tikko izbraucis, piemēram no benzīntanka, godīgi palaižu.

3. Čammas - šodien pat sanāca situācija. Rinda ar mašīnām pie krustojuma, iedegas zaļais, visi brauc, bet auto pirms manis kautko guļ, apdzenot pamanīju, ka bija nu ļoooti svarīga saruna pa mobilo, bet es nokavēju zaļo.

4. satiksmes organizācija ceļa darbu laikā - nu zem katras kritikas. Vēl pēc ielāpu lāpīšanas paliek tie sīkie akmentiņi, kuriem ļoti patīk lidot logos un nobremzēt uz tādiem vispār kā pa ledu. Papildus tam vecās dzeltenās līnijas neaizkrāso, tik ļepī jaunas, vai sazīmē tā, ka jau pašā sākumā nesaprast kas un kā. Brīdinājuma zīmes pirms remonta, piemēram šogad taisa HES un ceļa posmu no rīgas līdz ogres beigām, bet jau tagad var manīt pāris "nonestas" zīmes, jo vienkārši vadītājs nepārzinot šos darbus uzdurās uz kautkāda pī ceļa vidū.

5. miglas lukturi, nevis priekšējie kā te daudzi spriež, bet aizmugurējie, īpaši tumsā. Tie ir domāti sliktai redzamībai un citos apstākļos žilbina aizmugurē braucošajam.

Lai Zivtiņš spriež kopā ar pārējiem, bet kamēr CPisti sēdēs krūmos, ka tik noķert kādu par ātrumu, tikmēr nekas nemainīsies. Tajā pašā laikā sākuši pārmērīgi dot sodus par agresīvo braukšanu. Nepārprotat, tādi vadītāji mums ir, bet atkal CPisti štrāfē tos ko vajag un NEvajag par šo punktu.

Par dzeršanu ar, ka tik sodīt kādu un vairāk "noplēst". Bet vai nevar pārbaudīt nevis izelpotās promiles, bet autovadītāja spēju saprātīgi domāt un piedalīties satiksmē ? Ja musu CP sāks rūpēties par satiksmes drošību - brīdinot, regulējot un tikai galējā gadījumā sodot, tad arī varbūt kāds sāks cienīt viņus un iespējams satiksmes drošību. Nu CP ne pie visa ir vainīgi, pati sodīšanas sistēma to veicina.

Vels, bija doma kādreiz uz CP iet, bet ar juridiskiem jautājumiem esmu uz jūs. Un pārinieku man atrast būtu grūti, es tak drīzāk pabrīdinātu vadītāju, nevis paņemtu uz "ķepas", bet pāriniekam gribētos kādas šikas pusdienas... :)

255514. viesis 17.aprīlis 2008 7:56
0 0 Atbildēt

Yetti, tev drīzāk pie acu ārsta ir jāiet un beidz rīt pie stūres :D

255516. viesis 17.aprīlis 2008 9:09
0 0 Atbildēt

Yetti tev pašam «riļce v pušku» (deguns sasmērēts).

1-ajā gadījumā nevis daļēji bet 100% vainīgs.

2-ajā gadījumā melis – ko nerakstīji CP protokolā ka novērsi uzmanību no ceļa dēl vakariņām. :D :D :D

Bet ar gājējiem var gadīties katram. tpū tpū tpū (trīs reiz pār kreiso plecu) un vēl paklauvēt pa koku. Itsevišķi uz ceļa gulošie alkanauti – tādus tumsā pamanīt ir neiespējami.

255517. viesis 17.aprīlis 2008 9:11
0 0 Atbildēt

Tiem kuri cepās par miglas lākturiem – ejiet dilles lasīt – pasaules lāpītāji – tālavas taurētāji.

255518. viesis 17.aprīlis 2008 9:14
0 0 Atbildēt

Noteikumos atļauts lietot priekšējos miglas lukturus kā dienā tā naktī. CSN 174; 181.

255519. viesis 17.aprīlis 2008 9:42
0 0 Atbildēt

Vairums auto vadītāju domā sevi esam par ideālu braucēju kā šis: 255431. viesis 16.04.2008 10:28

Perfekts apkopojums! Beidzot kāds par šo visu sāk runāt un informēt "āžus", nevis tikai par CP sodiem!

KONSPEKTS: bla bla blā....

Bet galarezultātā izrādās pats ir lielākais «Āzis»

Iztirzāsim:

Stāvēšana – liku un likšu auto tā lai var atvērt durvis un izkāpt nevis spiesties un slaucīt ar drēbēm blakus stāvošo kasti. Vēl jo vairāk kāds resns cita auto vadītājs vai pasažieris ievēro stāvvietu šauros apzīmējumus un kāpjot ārā atstāj sulīgu bukti blakus auto durvīs.

2-ās joslas likums – da brauc pats pa savu bedraino, vaļņiem un risām bagāto pirmo joslu. Ja steidzies tad apdzen pa pirmo joslu. Jeb iemācies braukt. Jo vaid parasti tie «āži» kuri stūri nemāk grozīt un domā ka visi viņiem ir parādā to otro joslu – agresijas 1. izpausme.

Invalīdu vietas – tas ir tikai ķeksītis lai atskaitītos Briselei. Jo uz cilvēkiem ar īslaicīgiem kustību traucējumiem (kāja ģipsī) tas neattiecas un ne katrs invalīds var iegūt stāvvietas izmantošanas karti.

Apdzīšanas traucēšana – parasti par šo lietu sūdzas 1.1 nemotoru īpašnieki, kuriem uzsākot apdzīšanu traucē mainīgais ceļa slīpums un pretvējš. Ja tavam auto nav pietiekošas jaudas tad ko vispār apdzen, ko lien pretējā joslā ja tev tur jāpavada pusstunda apdzenot fūri.

Nepalaišana no pagalmiem – :D vistīrākā agresijas izpausme tiem kurus nepalaiž. Kāda mārrutka pēc man ir jālaiž. Varbūt es steidzos un ceru galā nokļūt pēc iespējas ātrāk. Tās ir manas tiesības nepalaist. Tavs pienākums ir gaidīt kad tevi kāds palaidīs nevis prasīt no pārējiem cienošu attieksmi pret sevi. Cieni citus un citi cienīs tevi.

Brauktuves platuma neizmantošana – nu šitas ir sviests. Šitādi vadītāji uzskata ka drošs intervāls ir 3 mm. Drošs intervāls ir 50 cm uz katru pusi. Un joslas platums 3 m. Pat pēc Briseles standartiem.

Principā šī aptauja un gradācija parāda pavisam ko citu. Šeit jau pašā saknē iezīmējas aptaujāto agresivitātes iedīgļi un necieņa pret citiem satiksmes dalībniekiem. Muļļāšanās, čammas un citi epiteti raksturo tikai un vienīgi aptaujāto iedomību un prasību pret visdažādākiem satiksmes dalībniekiem cienīt mani, es braucu.

255527. viesis 17.aprīlis 2008 10:27
0 0 Atbildēt

A vot šitas man patīk.

«"Cilvēki ceļu satiksmi mēdz uztvert pārāk personīgi, ko nevajadzētu darīt. Ir nepieciešams iemācīties piedot, ja arī ir situācija, kad kāds kādam nogriež ceļu.» Zivtiņš.

Te nu jāsaka: TAD SODUS AR IZRAKSTIET NE PĀRĀK PERSONĪGI !!!!!

255529. viesis 17.aprīlis 2008 10:32
0 0 Atbildēt

Rīgas domes satiksmes departaments arī neredz lielu dzelzbetona mietu savās acīs. Redz policisti asāk vērsīsies pret gājējiem kuri šķērso ielu tam neparedzētās vietās. :D :D :D :D :D

Da nevajag saspringt – kaut vai visas ekipāžas uz Rīgas autoostu. :D :D :D. Tur nav nevienas likumīgas gājēju pārejas. Vienīgā tuvākā ir pie centrāltirgus Starp kautkādiem diviem paviljoniem.

:D :D :D :D

Viena no dzīvākajām gājēju vietām un nevienas pārejas, pat pie lluksofora nav iespējams šķērsot ielu. :D :D :D

255550. viesis 17.aprīlis 2008 12:28
0 0 Atbildēt

gaajeeju paareja uz kurieni pie autoostas ?

čo ta nevaru iedomāties kur tu tā gribi iet no autoostasun tev nav iespējas ?

255556. viesis 17.aprīlis 2008 12:56
0 0 Atbildēt

Pāri tramvaja sliedēm uz Stokmani.

255558. viesis 17.aprīlis 2008 13:02
0 0 Atbildēt

Jebkuram polismenim ir juridisks pamats papildināt sodīto gājēju statistiku šajā vietā par ielas šķērsošanu tam neparedzētā vietā.

Iela saucas Centrāltirgus iela.

255579. viesis 17.aprīlis 2008 20:44
0 0 Atbildēt

tur ir ahuuuujennnnnaaa satksme :D

255581. viesis 17.aprīlis 2008 23:00
0 0 Atbildēt

Nu ir jau jāpiekrīt "255431. viesis 16.04.2008 10:28" viesim, un tajā pat laikā arī "uupis [?] 17.04.2008 09:42" ir taisnība.

Principā daudzas lietas varētu atrisināt beidzot saremonte'jot ielas nevis lāpot bedrītes, ZB jau braukt pa Latvijas ceļiem, kur to vien tik jādarā, kā jāizvairās no bedrēm... otra lieta, tomēr ir jāievieš kaut kādi luksofori, kuri maina intervālus atkadībā no diennakts sundas, nevis strādā visu laiku vienā ritmā...

un gribētos tomēr vairāk redzēt policistus, kas biežāk štrāfē "sliktos" līdējus :), jo ja reiz tev tik ļoti jāsteidzas, samaksā un vari līst..., ja reiz esi vienlīdzīgāks, kā rezultātā korķu plūsma tomēr būtu raitāka, jo nebūtu tik daudz sabiedēto, kuriem ir paniskas bailes, no līdējiem, kā rezultātā viņi met pa bremzēm, lai līdēji varētu iebraukt. (dažreiz arī pašam sanāk šur tur ielīst, bet tikkai, ja patiešām ir pamatots iemesls)

Besī, ja policisti nevietā kontrolē kaut ko, kā piemēram, stakančika apli vietā kur jābrauc augšā uz tiltu, parasti tur no rītiem viss iet daudz maz raiti, bet kā tur ir policija, korķis 1/2h garumā garantēts, visi pēkšņi lien 1 joslā, jo it kā no 2 nedrīkst griezt, un līdz ar to pats aplis nekustās un piebraucamās ielas ir pārpildītas... ir jau labi ka kontrolē bet nevajag jau pārcensties...

255588. viesis 18.aprīlis 2008 8:35
0 0 Atbildēt

tieši tā - bieži vien tie noteikumi, kas izveidojas uz ielas ir labāki par CSN.

Tātad - ir jāpārskata konkreetaa iela/krustojums, lai optimizētu satiksmi.

Līdzko uzliek policistu, visi ievēro CSN un satiksme sanāk neoptimāla !

255590. viesis 18.aprīlis 2008 9:05
0 0 Atbildēt

Umņiks -> «subaru [?] 17.04.2008 20:44

tur ir ahuuuujennnnnaaa satksme »

Uz Nīcgales ielas arī ir līdzīga satiksme, kur vakar viens šumaherkings izdzēsa 5-gadīgu bērnu.

255591. viesis 18.aprīlis 2008 9:10
0 0 Atbildēt

Un ja nopietni tad vairumam amatpersonu ir subaru pieeja lietām. Kamēr nekas nenotiks – neko arī nedarīs. Nevis lai novērstu iespējamos riskus un nepatikšanas, bet kamēr nekas nenotiks tikmēr nav vērts tērēties.

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Pārdošanā lielākais jebkad uzbūvētais Porsche (+ FOTO)

Mecum izsolē tiks piedāvāts lielākais jebkad uzbūvētais Porsche – motormāja ar nosaukumu Tempo Mikafa Sport Camper. Lasīt vairāk

 

Audi iepazīstina ar sportisko Audi SQ8 (+ FOTO) 3

Audi prezentējis sportisko Q saimes modeli – Audi SQ8 TDI. Pateicoties astoņu cilindru dīzeļdzinējam ar biturbo piedziņu, lielā SUV kupeja piedāvā pirmšķirīgu veiktspēju apvienojumā ar augsta līmeņa efektivitāti. Lasīt vairāk

 

Briti pārveido Ford Mustang par elektroauto (+ FOTO) 1

Britu jaunuzņēmums Charge Automotive pārveidojis muskuļauto Ford Mustang par elektriskās piedziņas sporta auto, kas var sasniegt maksimālo ātrumu 240 km/h. Lasīt vairāk

 

CSDD aptauja: 66% iedzīvotāju apturētu šoferus no braukšanas reibumā 2

Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) aptaujas* dati apliecina, ka sabiedrība ir gatava aktīvi rīkoties, lai nepieļautu nelaimes gadījumus, ko varētu izraisīt dzērājšoferi. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti