Kā Rīgas mēru Jāni Birku un Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejas priekšsēdētāju Andreju Požarnovu informēja ceļu būves uzņēmuma SIA „Binders” rīkotājdirektors Aigars Sēja, šobrīd lielākā daļa Augusta Deglava ielas rekonstrukcijas darbu jau ir veikti, un jūnija vidū jauno Deglava ielas posmu no Baltinavas ielas līdz Lubānas ielai varēs pilnībā atvērt satiksmei.
SIA "Binders"pārstāvji iepazīstina Rīgas mēru Jāni Birku un RD Satiksmes un transporta lietu komitejas priekšsēdētāju Andreju Požarnovu ar ielas būvē izmantotā asfaltbetona seguma paraugu.
Līdz šim jau veikta Lubānas ielas paplašināšana, pa jaunu trasi izbūvēts Augusta Deglava ielas turpinājums no Baltinavas ielas līdz Kaivas ielai, izbūvēts rotācijas aplis pie Kaivas ielas ar pieslēgumiem Augusta Deglava ielai, Lubānas ielai un Kaivas ielai. Tāpat ir izbūvēta lietus ūdens kanalizācijas sistēma, kā arī jauns apgaismojums. Šobrīd tiek būvētas jaunas gājēju ietves un veloceliņš. Vēl jāierīko četras jaunas labiekārtotas sabiedriskā transporta pieturvietas, jāuzklāj ceļa horizontālais apzīmējums, jāuzstāda nepieciešamās ceļa zīmes un jāveic apzaļumošanas un vides labiekārtošanas darbi.
SIA „Binders” projektu vadītājs Andrejs Linde informēja, ka ieklātā asfalta kvalitātei būvnieki dod trīs gadu garantiju. Asfalts izstrādāts un saražots, ņemot vērā vairākus šā objekta turpmākās izmantošanas parametrus – automašīnu plūsmas intensitāti, asfalta virskārtai paredzēto slodzi, augsnes īpašības u.c.
Ieklāto asfaltu SIA „Binders” saražojusi pērn modernizētajā asfaltbetona ražošanas rūpnīcā Vangažos. Pēc ekspertu atzinuma, tā šobrīd ir modernākā asfalta ražotne Baltijā. Tieši šāds asfalts ieklāts arī Saulkrastu apvedceļa posmos.
Pamatnes virskārta ir šķembu mastikas asfalts, tā sastāvā ir 70% granīta šķembu, kas asfaltu padara īpaši izturīgu un deformācijai nepakļāvīgu.
Kā ziņots, pagājušajā gadā ar Eiropas Reģionālās attīstības fonda līdzfinansējumu tika uzsākta un šogad tiks pabeigta Augusta Deglava ielas turpinājuma izbūve pa jaunu trasi no Baltinavas ielas līdz Kaivas ielai ar rotācijas apli. Rekonstruējamā Augusta Deglava ielas posma ar rotācijas apli garums- 1100 metri; rekonstrukcija tiek veikta ar Eiropas Reģionālās attīstības fonda (ERAF) līdzfinansējumu. Būvdarbus veic SIA „Binders”.
2005.gadā tika veikta Augusta Deglava ielas rekonstrukcija posmā no Andreja Saharova ielas līdz Baltinavas ielai, kad tika gan paplašināta ielas brauktuve, uzstādīts jauns apgaismojums, izbūvēts jauns ūdensvads un lietus ūdens kanalizācija, izbūvēti jauni luksoforu objekti ar regulējamām gājēju pārejām, jaunas gājēju ietves un veloceliņš, kas iepriekš šeit nebija. Tāpat no jauna tika ierīkots arī zāliens un jaunas, labiekārtotas sabiedriskā transporta pieturvietas.
Tādējādi Augusta Deglava iela kādreizējās šaurās brauktuves vietā no Andreja Saharova ielas līdz Lubānas ielai būs pārbūvēta par plašu pilsētas maģistrāli, kas uzņems maģistrālās satiksmes plūsmas un nodrošinās satiksmes plūsmu no Rīgas centra uz pilsētas apvedceļu. Tā ir nozīmīga pilsētas maģistrālo ielu tīkla pilnveidošanai, taču vienlaikus tā ir nozīmīga arī Dreiliņu mikrorajona attīstībai un piekļuvei pie tā.
Turklāt tuvāko gadu laikā paredzēts izbūvēt arī jaunu Juglas ielas turpinājumu līdz Augusta Deglava ielas rotācijas aplim, izbūvējot arī Juglas ielu par maģistrālu ielu. Tādējādi autovadītājiem būs iespēja daudz ērtāk nekā līdz šim apbraukt pilsētas centru un no Augusta Deglava ielas pa Juglas ielu ērti nokļūt arī līdz pat Brīvības gatvei, kur Brīvības gatves un Juglas ielas krustojums būs izbūvēts par divu līmeņu šķērsojumu.
Nutadbeidzot! Pēdējo mēnešu laikā darbi kustējās ļoti gausi. Satiksme tika naturāli spīdzināta. Tai pat laikā lielu plūsmas daļu varēja novadīt pa Keldiša ielu uz Lubānas ielu pirms tam izbūvējot (reāli atjaunojot) Keldiša ielas pieslēgumu Ulbrokas ielai.
Satiksmes departaments stūrgalvīgi cenšas neredzēt šāda pieslēguma nepieciešamību, kaut no rītiem pa tām katakombām plūsma ir gandrīz tāda pati kā pa Deglava ielu.