30. maija pēcpusdienā, tika uzstādītas nepieciešamās ceļa zīmes un uzkrāsots ceļa horizontālais marķējums, lai uzlabotu sabiedriskā transporta kustību pa Zemitānu pārvadu.
Rīgas pašvaldības SIA “Rīgas satiksme” informē, ka pilsētas sabiedriskajam transportam paredzētais laiks pārvada šķērsošanai ir divas minūtes, bet šobrīd sastrēgumu stundās pārvada šķērsošana ilgst pat no 15 līdz 22 minūtēm. Zemitānu pārvadu šķērso 18. un 23. maršruta trolejbusi, 5. un 49. maršruta autobusi, kā arī 218., 220., 222., 270. un 280. maršruta autobusi.Sabiedriskā transporta josla uz Zemitānu pārvada paredzēta pirmajā braukšanas joslā virzienā uz pilsētas centru. Tā ir būtiska, lai sniegtu iespēju sabiedriskajam transportam apbraukt sastrēgumus uz šī pārvada, tādējādi samazinot maršruta veikšanas laiku. Sabiedriskā transporta josla ir 850 metrus gara, tā sākas no izbrauktuves pie lielveikala “Domina Shopping” un turpinās līdz pārvadam pieguļošajai izbrauktuvei no Zemitānu stacijas.
Tā kā sabiedriskā transporta josla beigsies pirms Zemitānu pārvada krustojuma ar Pērnavas ielu, visiem transportlīdzekļiem, kas vēlas braukt taisni pilsētas centra virzienā, būs iespējams pārkārtoties divās braukšanas joslās un kreisā pagrieziena veicēji uz Zemitānu tilta netraucēs pārējiem vadītājiem. Līdz ar sabiedriskā transporta joslas izveidošanu tiks uzstādītas arī ceļa zīmes, kas aizliedz transportlīdzekļu apstāšanos Aleksandra Čaka ielā posmā no Pērnavas ielas līdz Ērgļu ielai virzienā uz centru. Šāds risinājums atvieglos pārējo transportlīdzekļu kustību, nobraucot no pārvada un sniegs iespēju automašīnu satiksmei turpināt ceļu taisni pa divām braukšanas joslām.
Sabiedriskā transporta joslu ierīko SIA “Rīgas luksofors”, kas šodien pēcpusdienā uzstādīs nepieciešamās ceļa zīmes un uzklās ceļu horizontālo apzīmējumu.
Ja ar vienu automašīnu Rīgā pārsvarā pārvietojas viens cilvēks, aizņemot aptuveni 8 kvadrātmetrus ielas platības, tad pēc Rīgas pašvaldības SIA “Rīgas satiksme” datiem katra pilsētas sabiedriskā transporta vienība pārvadā aptuveni 700 pasažieru dienā, teorētiski vienam pasažierim aizņemot aptuveni 1,5 kvadrātmetrus ielas platības. Rīgas pašvaldības SIA “Rīgas satiksme” apliecina, ka esošās sabiedriskā transporta joslas sniedz pozitīvu rezultātu un samazina sabiedriskā transporta grafiku izpildes kavējumu.
Kā ziņots, sabiedriskais transports Rīgā ir noteikts par prioritāti. Zemitānu pārvads ir viena no vietām, kur 2007. gadā pēc Rīgas domes Satiksmes departamenta pasūtījuma izstrādātajos priekšlikumos ir paredzēta sabiedriskā transporta joslas izveide. Šīs joslas ierīkošanu šogad martā ir atbalstījusi Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komiteja.
Ņemot vērā, ka departamenta mājas lapas apmeklētāji ir rosinājuši aizliegt arī kreisā pagrieziena manevrus no Zemitānu pārvada Aleksandra Čaka un Pērnavas ielas krustojumā, vēlamies informēt, ka kreiso pagriezienu manevrus ir paredzēts ierobežot šī krustojuma rekonstrukcijas laikā. Krustojuma rekonstrukciju būs iespējams veikt pēc rekonstrukcijas tehniskā projekta izstrādes.
Vot stulbaku veidojumu par šo es neesmu redzējis - nepārtrauktā līnija pāri visam tiltam, ja pie Pērnavas ielas luksafora nobraucot no tilta stāv 5 auto, pa labi uz pērnaveni nevar likumīgi nogriezties, jo nepartrauktā strīpa beidzas ļooooti tuvu krustojumam. To kas tur šo joslu šādi saploanoja/sazīmēja - vajadzētu aiz "olām" pakārt - praktiski nepārkapjot noteikumus nevar nemaz izbraukt, izņemot ja jau laikus zin, un sāk pa sab. trans joslu vilkt jau no Dominas.