Šoseja: Horelikam notikumiem bagāta nedēļas nogale

 
30.jūnijs 2008 12:09

28. un 29. jūnijā Igaunijas pilsētā Pērnavā norisinājās lielākās autošosejas sacensības Baltijas valstīs šosezon. Šajā nedēļas nogalē Pērnavā vienlaicīgi notika Latvijas, Somijas, Igaunijas, Krievijas un Baltijas čempionāti.

Somijas čempionāta klasē Super Tourning šogad startē JH Motorsport komanda ar pilotu Jāni Horeliku priekšgalā. Šis bija Somijas čempionāta trešais posms un uz šo posmu dalībnieku sastāvu bija papildinājuši divi sportisti no Krievijas Aleksandrs Ļvovs un Andrejs Smetckijs, kuri šogad jau ir startējuši divos pasaules čempionāta WTCC posmos.



Sestdien notikušajos kvalifikācijas braucienos Horeliks uzrādīja attiecīgi septīto un trešo labākos apļa laikus, par ko čempionāta kopvērtējumā ieguva papildus vienu punktu. Abās kvalifikācijas sesijās pārliecinoši ātrākais bija krievs Ļvovs.

Pirmais no dieviem braucieniem Horelikam izdevās pārliecinošs un skatītājiem interesants. Startējis no septītās pozīcijas jau otrajā līkumā, izmantojot Jarno Ollikainena  kļūdu, tika apsteigts gan pats Ollikainens, gan arī igaunis Raimo Haukka. Turpinājumā Horeliks kāpināja tempu un ik pēc pāris apļiem veica kādu apdzīšanas manevru, apsteidzot Miko Eskilenenu, Ari Laivolu un Martinu Merisāru, un finišējot otrajā vietā 8 sekundes aiz Ļvova, kurš arī pirmajā braucienā bija krietni ātrāks par visiem konkurentiem.

Otrajā brauciena startā Horelikam bija trešā vieta un iespējas cīnīties par augstām vietām, bet divi trases tiesnešu apšaubāmi lēmumi neļāva to izdarīt. Horelikam tika piespiests stop-and-go sods, kā arī pie rezultāta tika pieskaitītas 30 sekundes. Stop-and-go sods tika saņemts par pāragru staru , lai arī acīmredzams tas nebija. Horeliks no starta izkustējās vienlaicīgi ar lielāko daļu no startējušiem. Otrs sods tika piespriests par sadursmi ar Eskilenenu, pēc kuras soms izstājās no brauciena. Eskilenens pēc brauciena iesniedza protestu par šo incidentu apgalvojot, ka Horeliks bija  mainījis trajektoriju un izsitis viņu, ko somu tiesneši atzina par pamatotu. Tomēr izpētot video, kas tika filmēts sadursmes vietā, bija skaidri redzams, ka Horeliks šajā brīdī trajektoriju nemainīja un Eskilenens pats uzbrauca Horelikam. Tika iesniegta apelācija. Tiesneši pēc šī video noskatīšanās piekrita , ka sadursmē Horeliks nav vainīgs, bet sodu atstāja spēka.  Pamatojums  tam esot tāds, ka trajektorija divreiz ir mainīta vēl pirms saskares ar Eskilenenu. Līdz ar to braucienā Horelikam tikai piektā vieta. Par otrā brauciena uzvarētāju kļuva Haukka. Otrais finišēja Ļvovs, kurš boksos bija spiests braukt divas reizes, jo veicot obligāto riepu maiņu pie riteņa bija palikusi pistole, kuru mehāniķi noņēma tikai nākamajā aplī. Otrais brauciens bija avārijām pārbagāts. Sadursmēs no brauciena izstājās arī Urmas Kitsings, Laivola un Merisārs.

Čempionāta kopvērtējumā Horeliks pēc ši posma ir nostabilizējies trešajā vietā. Nākamais Somijas čempionāta posms notiks 26. un 27. jūlijā Sienajoku pilsētas ielu  trasē.
  
Pirmā brauciena top3
1. Aleksandrs Ļvovs, Honda Accord, 14:51,185
2. Jānis Horeliks, Honda Civic Type R, 14:59.582
3. Martins Merisārs, Honda Civic Type R, 15:00.742

Otrā brauciena top3
1. Raimo Haukka, VW Golf, 25:38.648
2. Aleksandrs Ļvovs, Honda Accord, 25:42.995
3. Andrejs Smetckijs, Honda Accord, 26:21.365’

Čempionāta kopvērtējuma top5
1. Mikko Eskelinen, Somija, 77
2. Raimo Haukka, Igaunija, 68
3. Jānis Horeliks, Latvija, 57
4. Urmas Kitsings, Igaunija, 45
5. Ari Laivola, Somija, 39

www.jh-motorsport.lv
 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Porsche pastāsta par jauno Macan

Vācijas sportisko luksusa automobiļu ražotājs atklājis informāciju par jauno Macan, kas tagad būs pieejams kā pilnībā elektrisks transportlīdzeklis, divās divmotoru pilnpiedziņas versijās. Lasīt vairāk

 

Arī pārāk lēna braukšana var radīt avārijas situācijas (+ VIDEO) 11

Satiksmes drošību veido daudz un dažādi aspekti. Viens no tādiem ir – cik droši vadām savu transportlīdzekli un cik labi iekļaujamies satiksmes plūsmā. Nereti no autovadītājiem dzirdamas sūdzības par citu satiksmes dalībnieku pārgalvīgu braukšanas stilu. Tomēr ir arī tādi, kas kopējā satiksmes plūsmā neiekļaujas, jo dažādu iemeslu dēļ brauc pārāk lēni. Arī šāds braukšanas stils var radīt neprognozējamas situācijas uz ceļa. Lasīt vairāk

 

Putas vai rezerves ritenis ? TV Autoziņu eksperiments (+VIDEO) 13

Modernajās vieglajās automašīnas vietas rezerves ritenim itin bieži nemaz nav, jo rats aizņem vietu un ir smags. Tomēr melnajā stundā tas noderētu. Tā uzskata arī Autoriepu Nama direktors Oskars Krampāns, kurš izrāda Autoziņām dažādus rezerves riteņu veidus. Populārākais ir pagaidu jeb mazais rezerves ritenis, tautā saukts par "desu" vai "tableti". Pagaidu rezerves ritenis ir kompromiss starp pilnvērtīgu riepu un vispār neko. Ar tādu drīkst braukt ne tālāk par 80 km un ne ātrāk kā 80 km/h. Pagaidu riepa ir ne vien mazāka, bet arī plānāka. Lasīt vairāk

 

Laika kapsula: sportiskais 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT ar tikai 716 km nobraukumu (+ FOTO) 6

Nīderlandē piedāvā lieliski saglabātu „laika kapsulu” – 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT, kas savā 32 gadus garajā mūžā nav nobraucis pat 1000 kilometrus. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti