Padomājiet – automobilis traucas pa ūdeni jaudīgas motorlaivas cienīgā ātrumā. Tas nav sapnis, bet gan realitāte. Lielbritānijā tiks uzsākta automobiļu – amfībiju ražošana.
Aquada ir automobilis ar īpašu raksturu. Vislielākā priekšrocība – tas ir viegli vadāms kā pa sauszemi, tā arī uz ūdens. Piespiežot akseleratora pedāli auto nodreb... Un aiziet – pa upi vai ezeru Jūs traucaties ar 52,5 km/h lielu ātrumu. Ideāls variants kā apbraukt Vanšu tilta un Krasta ielas sastrēgumus.
Starp citu, 52,5 km/h it kā ir pasaules ātruma rekords. Neviens auto pa ūdeni līdz šim nav braucis tik ātri. Lai arī uz jauna pasaules rekordista titulu pašlaik vēl neviens nav pieteicies, paši Aquada būvētāji gan nenoliedz, ka kāda “trakā” garāžā nestāv vēl niknāka laiva uz riteņiem. Automobiļi - amfībijas, kuri jebkad ir ražoti vairāk nekā vienā eksemplārā tagad var iet atpūtā. Jau nākamgad tiek plānots izgatavot 100 Aquada automobiļus.
Jāsaka, ka šāda veida automobiļi nebūt nav jauns izgudrojums. Jau tālajā 1941. gadā Hitlera padotais Ferdinands Poršē kara vajadzībām uzprojektēja līdz šim visvairāk ražoto sauszemes – ūdens automobili. Tas tika izgatavots vairāk nekā 14000 eksemplāros. Izrādās, ka visiem labi zināmā VW “vabolīte” arī mācēja peldēt. Diemžēl, nekur tālāk par austrumu fronti tā netika.
Otrs pieminēšanas vērtais auto bija Amphicar - Vācijas un ASV kopražojums. No 1961. līdz 1968. gadam tas tika saražots 3878 eksemplāros. Pēckara gados arī civiliedzīvotāji varēja izbaudīt mazā peldošā automobiļa burvību.
Salīdzinot ar Aquada, abus iepriekšminētos automobiļus varētu nosaukt par neglītajiem pīlēniem. Tie bija aprīkoti ar 25 un 38 Zs jaudīgiem dzinējiem, kā rezultātā uz ūdens tie sasniedza ne vairāk kā 10 km/h lielu ātrumu. Taču savu tie darīja godam – pa zemi brauca un pa ūdeni peldēja.
Aquada 52,5 km/h sasniedz pateicoties hidrauliski salokāmiem un iebīdāmiem riteņiem. Tādējādi tiek samazināta ūdens pretestība un auto no apakšas sāk līdzināties laivai. Interesanti, ka Aquada konstrukcijā ir sastopamas 60 no jauna patentētas konstrukcijas. Lai auto pārvērstos par laivu, tam ir nepieciešamas tikai dažas sekundes.
No Land Rover Aquada aizņemies 175 Zs jaudīgu V6 dzinēju. Klasiskās braukšanas gardēži var uzgavilēt - piedzīti tiek aizmugurējie riteņi. Pa sauszemi auto sasniedz 160 km/h lielu maksimālo ātrumu.
Interesants ir fakts, ka automobilis ir nodrošinājies pret “jūras slimību” – sālsūdens tam nenodara nekādus postījumus. Nelielu līci vai jūras šaurumu Aquada varētu pieveikt kā nieku. Galvenais ir laika apstākļi – Aquada tomēr nav Titāniks.
Šis auto neteikti būs ieguvums katram bagātniekam. Automobiļa aptuvenā cena svārstīsies 220 000 eiro robežās. “Fantomassveidīgais” garāžā kuram katram nestāv – par to jāpiemaksā. Un tad vēl nevajadzētu nobīties no milzīgā benzīna patēriņa. Tikko automobilis sāks pārvietoties pa ūdeni, benzīna patēriņš pieaugs seškārtīgi. Ar 67 litriem degvielas pa ūdeni varēsim nobraukt aptuveni 80 kilometrus.
Shearer, speciāli iauto
Ljoti nepiecieshams automobiilis latvieshu gjimenei ar videejiem ienaakumiem.