Amfībija «Aquada» jeb kapteini, dod ceļu! 27

 
11.novembris 2003 8:43

Padomājiet – automobilis traucas pa ūdeni jaudīgas motorlaivas cienīgā ātrumā. Tas nav sapnis, bet gan realitāte. Lielbritānijā tiks uzsākta automobiļu – amfībiju ražošana.

aq1.jpg

Aquada ir automobilis ar īpašu raksturu. Vislielākā priekšrocība – tas ir viegli vadāms kā pa sauszemi, tā arī uz ūdens. Piespiežot akseleratora pedāli auto nodreb... Un aiziet – pa upi vai ezeru Jūs traucaties ar 52,5 km/h lielu ātrumu. Ideāls variants kā apbraukt Vanšu tilta un Krasta ielas sastrēgumus.

Starp citu, 52,5 km/h it kā ir pasaules ātruma rekords. Neviens auto pa ūdeni līdz šim nav braucis tik ātri. Lai arī uz jauna pasaules rekordista titulu pašlaik vēl neviens nav pieteicies, paši Aquada būvētāji gan nenoliedz, ka kāda “trakā” garāžā nestāv vēl niknāka laiva uz riteņiem. Automobiļi - amfībijas, kuri jebkad ir ražoti vairāk nekā vienā eksemplārā tagad var iet atpūtā. Jau nākamgad tiek plānots izgatavot 100 Aquada automobiļus.

Jāsaka, ka šāda veida automobiļi nebūt nav jauns izgudrojums. Jau tālajā 1941. gadā Hitlera padotais Ferdinands Poršē kara vajadzībām uzprojektēja līdz šim visvairāk ražoto sauszemes – ūdens automobili. Tas tika izgatavots vairāk nekā 14000 eksemplāros. Izrādās, ka visiem labi zināmā VW “vabolīte” arī mācēja peldēt. Diemžēl, nekur tālāk par austrumu fronti tā netika.

aq0.jpg

Otrs pieminēšanas vērtais auto bija Amphicar - Vācijas un ASV kopražojums. No 1961. līdz 1968. gadam tas tika saražots 3878 eksemplāros. Pēckara gados arī civiliedzīvotāji varēja izbaudīt mazā peldošā automobiļa burvību.

Salīdzinot ar Aquada, abus iepriekšminētos automobiļus varētu nosaukt par neglītajiem pīlēniem. Tie bija aprīkoti ar 25 un 38 Zs jaudīgiem dzinējiem, kā rezultātā uz ūdens tie sasniedza ne vairāk kā 10 km/h lielu ātrumu. Taču savu tie darīja godam – pa zemi brauca un pa ūdeni peldēja.

aq2.jpg

Aquada 52,5 km/h sasniedz pateicoties hidrauliski salokāmiem un iebīdāmiem riteņiem. Tādējādi tiek samazināta ūdens pretestība un auto no apakšas sāk līdzināties laivai. Interesanti, ka Aquada konstrukcijā ir sastopamas 60 no jauna patentētas konstrukcijas. Lai auto pārvērstos par laivu, tam ir nepieciešamas tikai dažas sekundes.

No Land Rover Aquada aizņemies 175 Zs jaudīgu V6 dzinēju. Klasiskās braukšanas gardēži var uzgavilēt - piedzīti tiek aizmugurējie riteņi. Pa sauszemi auto sasniedz 160 km/h lielu maksimālo ātrumu.

Interesants ir fakts, ka automobilis ir nodrošinājies pret “jūras slimību” – sālsūdens tam nenodara nekādus postījumus. Nelielu līci vai jūras šaurumu Aquada varētu pieveikt kā nieku. Galvenais ir laika apstākļi – Aquada tomēr nav Titāniks.

aq3.jpg

Šis auto neteikti būs ieguvums katram bagātniekam. Automobiļa aptuvenā cena svārstīsies 220 000 eiro robežās. “Fantomassveidīgais” garāžā kuram katram nestāv – par to jāpiemaksā. Un tad vēl nevajadzētu nobīties no milzīgā benzīna patēriņa. Tikko automobilis sāks pārvietoties pa ūdeni, benzīna patēriņš pieaugs seškārtīgi. Ar 67 litriem degvielas pa ūdeni varēsim nobraukt aptuveni 80 kilometrus.

Shearer, speciāli iauto

 
Visi komentāri
 
104184. viesis 11.novembris 2003 9:18
0 0 Atbildēt

Ljoti nepiecieshams automobiilis latvieshu gjimenei ar videejiem ienaakumiem.

104185. viesis 11.novembris 2003 9:18
0 0 Atbildēt

LAAABAIS! Es shitaadu gribu:)

104187. viesis 11.novembris 2003 9:27
0 0 Atbildēt

Viesi. 11.11.2003 09:18

Visu izlasīji. Pievērsi uzmanību teikumam "Šis auto neteikti būs ieguvums katram bagātniekam". Un tagad beidz kritizēt un samierinies ar domu, ka tev šis aparāts nav paredzēts.

/Vents/

104188. viesis 11.novembris 2003 9:29
0 0 Atbildēt

Vai tik šī ziņa nav jau mazliet veca, šitie jau braukā pa ielām, bet vispār te viņu lapa: www.aquada.host.goodtechnology.net/aquada/homepage.jsp?flash=true

104189. viesis 11.novembris 2003 9:30
0 0 Atbildēt

Aizmirsts pateikt, ka tas ir pasaules ātruma rekords amfībijai.

Un, ja kas, šitam auto nav durvju. Bagātnieks varēs eleganti ielēkt tieši sēdeklī.

104190. viesis 11.novembris 2003 9:30
0 0 Atbildēt

viesis Rcc

Tavu viedokli par manu viedokli es neprasiiju.

104192. viesis 11.novembris 2003 9:48
0 0 Atbildēt

AAa tikai neshitaadu murgu... Iedomaajaties, kas notiks, ja shaadi autinju jonjotu pa Daugavu, tur tak negadiijumu buutu vairaak, nekaa visaa Latvijaa kopumaa... bet nu es stipri shaubos par shi auto izzturiibu un remonta izmaksu leetumu...

104195. viesis 11.novembris 2003 10:11
0 0 Atbildēt

Noskatījos video Aquada mājas lapā..... iespaidīgi, aizraujoši.

Ja Latvijā lietotu tādas amfībijas, automazgātuves bankrotētu :D:D:D

104197. viesis 11.novembris 2003 10:34
0 0 Atbildēt

incanti,kā akvada ar aizmugures piedziņu var no kādas ūdenstilpnes izbraukt?

104201. viesis 11.novembris 2003 10:50
0 0 Atbildēt

to - wwwgrietalv - ar ieskrējienu, vai atpagaļgaitā... Bet vispar jautājums vietā :) :)

AGA

104203. viesis 11.novembris 2003 10:57
0 0 Atbildēt

vispaar jau afigetj, 68 litri benjas uz 80km pa uudeni, tas ir vienkaarshi pesec :) BANKROTS!!! tjip, pilnu baaku piegaaz un nieka 80km vien var nobraukt ... sanaak 15Ls veejaa ... laikam taa amfiibija domaata tikai uudenju forseeshanai, nevis nopietnai braukshanai pa uudenjiem ... tjip paarbraucam paar uudenjiem uz kaadu salinju ezera viduu, ierubiijam autinja muzonu un bumsi, bumsi, viss notiekaas uz pakaljeejaa benkja :)

104204. viesis 11.novembris 2003 10:57
0 0 Atbildēt

2 wwwgrietalv:

Cena 220kEur ntās reizes pārsniedz visādu pietiekami komfortablu un ātru kuteru cenu. Tātad šo pirks afigenna pasists biezais. Un tāds var arī uztaisīt speciālu ūdenī iebraukšanas/izbraukšanas celiņu no savas mājas uz savu privāto ūdenskrātuvi.

Vienīgais, kam šis aparāc der, ir iespēja saulainā, siltā dienā nokantēt zaķus, pavizināt pa ceļu un tad "netīšām" iebraukt kādā ūdenskrātuvē un iegūto pārsteiguma efektu izmantot konkrētu, savtīgu mērķu sasniegšanai.

104207. viesis 11.novembris 2003 11:09
0 0 Atbildēt

Nja nevajag jau iedomaaties, ka kaac meegjinaas staava krastaa ar shito uzliist, ir tachu vietas kur uudenii nolaizj motorlaivas un jahtas, un taas arii nolaizj da ar jebkaadas piedzinjas auto,

104209. viesis 11.novembris 2003 11:12
0 0 Atbildēt

Normāls auto, saimniecībā noderētu, vienīgais ūdenstilpnēm ir jābūt aprīkotām ar atbilstošām iz-un-iebrauktuvēm ūdenī.

104211. viesis 11.novembris 2003 11:17
0 0 Atbildēt

Ko var nejmties ar tiem paterinjiem. 67 l un 80 km ir normaali. Uudensmocis neediis mazaak, par liidziiga izmeera kuteri nemaz nerunaajot. Protams, taadi sunja suuda piseeji par katru santiimu, lai panjem medniekveikalaa "Nirok" un iraas pa Gauju.

104215. viesis 11.novembris 2003 11:34
0 0 Atbildēt

Jauks zakju aparaats :)

104223. viesis 11.novembris 2003 13:16
0 0 Atbildēt

Totala izvirtiba smadzenes taukos noedusiem burzujiem!

104232. viesis 11.novembris 2003 14:14
0 0 Atbildēt

Kapec no prieksas tik loti lidziga Mazdai Mx6 ????

104233. viesis 11.novembris 2003 14:14
0 0 Atbildēt

Vispaar visu tekstu vajadzeeja nosaukt - auto latvijas studentam. Liidziigi kaa Dienas rakstaa - "dziivoklis studentam", un bildiite, kuraa pa "studenta džiivoklja" logu redzama Doma bazniica.......

104241. viesis 11.novembris 2003 16:01
0 0 Atbildēt

nu. no riita uz vantinieka druumais sastreegums - piljii pa taisno pa daugavu :)

104247. viesis 11.novembris 2003 17:33
0 0 Atbildēt

Piekritu viesis 11.11.2003 14:14

Vinigi man liekas ka viss sis auto vairk atgadina Mazda MX-5... Bet nu lai jau paliek. Nebutu slikti sitadu papeldinat tuveejaa piilu diikii :)

104248. viesis 11.novembris 2003 17:36
0 0 Atbildēt

Kuterīšu patēriņš tiešām ir REĀLS - ģimenes paziņām laimējās tādu iegādāties. "Bayliner", ja nekļūdos. Ar 5.7l benzīna kapsētu.

Ticiet vai nē, bet maršrutā no Rīgas ostas līdz Lielupes jahtklubam un atpakaļ tas "noēda" 120 litrus 98E bendžas...

Vidējā tempā, pa mierīgu ūdeni...

Tas tiešām ir nopietns cipars!

104252. viesis 11.novembris 2003 18:38
0 0 Atbildēt

2 Latvaans:

Kurā numurā - šodienas? Nebija iespējas apskatīt. Es to studentu dzīvokli gribu redzēt :)

104257. viesis 11.novembris 2003 20:11
0 0 Atbildēt

Man tādu priekš copes vajadzētu..., IDEĀLS autiņš :)

ermondo

104258. viesis 11.novembris 2003 21:11
0 0 Atbildēt

Man gan liekas, ka shim te verkjim noieta nebuus, to meer biki par saaliitu, prieksh nekaa tik iipasha. Driizaak jau shaadas lietinjas vairaak beernus vareetu intereseet.

104260. viesis 12.novembris 2003 0:10
0 0 Atbildēt

sodien tikai viena zina iauto? klapejam bodi ciet? :)

104425. viesis 12.novembris 2003 17:09
0 0 Atbildēt

ideāls autiņš Rīgas sālītajās ielās.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Porsche pastāsta par jauno Macan

Vācijas sportisko luksusa automobiļu ražotājs atklājis informāciju par jauno Macan, kas tagad būs pieejams kā pilnībā elektrisks transportlīdzeklis, divās divmotoru pilnpiedziņas versijās. Lasīt vairāk

 

Arī pārāk lēna braukšana var radīt avārijas situācijas (+ VIDEO) 11

Satiksmes drošību veido daudz un dažādi aspekti. Viens no tādiem ir – cik droši vadām savu transportlīdzekli un cik labi iekļaujamies satiksmes plūsmā. Nereti no autovadītājiem dzirdamas sūdzības par citu satiksmes dalībnieku pārgalvīgu braukšanas stilu. Tomēr ir arī tādi, kas kopējā satiksmes plūsmā neiekļaujas, jo dažādu iemeslu dēļ brauc pārāk lēni. Arī šāds braukšanas stils var radīt neprognozējamas situācijas uz ceļa. Lasīt vairāk

 

Putas vai rezerves ritenis ? TV Autoziņu eksperiments (+VIDEO) 13

Modernajās vieglajās automašīnas vietas rezerves ritenim itin bieži nemaz nav, jo rats aizņem vietu un ir smags. Tomēr melnajā stundā tas noderētu. Tā uzskata arī Autoriepu Nama direktors Oskars Krampāns, kurš izrāda Autoziņām dažādus rezerves riteņu veidus. Populārākais ir pagaidu jeb mazais rezerves ritenis, tautā saukts par "desu" vai "tableti". Pagaidu rezerves ritenis ir kompromiss starp pilnvērtīgu riepu un vispār neko. Ar tādu drīkst braukt ne tālāk par 80 km un ne ātrāk kā 80 km/h. Pagaidu riepa ir ne vien mazāka, bet arī plānāka. Lasīt vairāk

 

Laika kapsula: sportiskais 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT ar tikai 716 km nobraukumu (+ FOTO) 6

Nīderlandē piedāvā lieliski saglabātu „laika kapsulu” – 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT, kas savā 32 gadus garajā mūžā nav nobraucis pat 1000 kilometrus. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti