Konkursa “Latvijas Gada auto 2018” prestižo titulu ieguvis “Hyundai i30”, tiešraidē paziņoja piektdienas vakarā, 1. decembrī, notikušajā svinīgajā apbalvošanas ceremonijā. Vecrīgas viesnīcā “Avalon Hotel”. Otro vietu balsojumā ieguva “Škoda Karoq”, bet trešo vietu “KIA Stonic”.
Uzvarētājs tika noskaidrots, žūrijai balsojot par septiņiem finālistiem. Kopumā konkursam bija pieteikti 20 jaunākie auto modeļi, kas pretendēja arī uz tituliem konkursa speciālajās nominācijās.
Laureāti “Latvijas Gada auto 2018” papildu nominācijās:
“Latvijas Eko auto 2018” – “Ford Fiesta”;
“Latvijas Gada auto 2018 Dizaina balva” – “Alfa Romeo Stelvio”;
“Latvijas Gada modernizācija 2018” – “Volkswagen Golf”;
“Latvijas Ģimenes auto 2018” – “Peugeot 5008”;
“Latvijas Sportiskākais auto 2018” – “Alfa Romeo Stelvio”;
“Latvijas Gada auto 2018 Inovācijas balva” – efektīvais Millera cikla 1.5 TSI motors “Škoda Karoq” un “Volkswagen Golf” modeļos;
“Latvijas Mazais auto 2018” – “Ford Fiesta”;
“Latvijas Premium auto 2018” – BMW 5. sērija;
“4x4 Apvidus auto 2018” – “Land Rover Discovery”;
"Pilsētas Apvidus auto 2018" - "Škoda Karoq".
Tautas simpātijas balsojumā kopā tika saņemtas 11 335 balsis, no kurām 6 068 balsis portālā iAuto.lv un 5 267 balsis t/c Mols - vislielāko balsu summu un “Latvijas Gada auto 2018 Tautas simpātija” izcīnīja “Volvo XC60” ar 2 760 balsīm, otrajā vietā palika “Audi Q5” ar 1 467 balsīm un trešajā vietā “BMW 5. sērija” ar 1 131 balsīm.
Kopumā konkursā bija pieteikti 20 jaunākie auto modeļi, kas Latvijas tirgū nonākuši pēc 1. oktobra 2016. gada. Finālā iekļuva septiņi pretendenti, kuri saņēma vislielāko žūrijas balsu skaitu pēc “Lielā testa brauciena”, kas norisinājās Lilastē novembrī. Finālā iekļuva (alfabētiskā secībā) “Alfa Romeo Stelvio”, “Ford Fiesta”, “Hyundai i30”, “KIA Stonic”, “Mazda CX-5”, “Škoda Karoq” un “Volkswagen Arteon”.
Iegūto punktu skaits starp finālistiem konkursa noslēgumā:
“Hyundai i30” – 149 punkti;
“Škoda Karoq” – 119 punkti;
“KIA Stonic” – 105 punkti;
“Alfa Romeo Stelvio” – 94 punkti;
“Ford Fiesta” – 81 punkti;
“Volkswagen Arteon” – 65 punkti;
“Mazda CX-5” – 62 punkti.
2. decembrī notika arī "Lietuvas Gada auto 2018" svinīgā apbalvošanas ceremonija, kurā uzvarēja "Mazda CX-5". Lūk, "Lietuvas Gada auto 2018" TOP7 finālistu balsojums:
„Mazda CX-5“ – 49 punkti;
"BMW 5 sērija" – 40 punkti;
„Hyundai i30“ – 38 punkti;
„Audi Q5“ – 34 punkti;
„Volkswagen Polo“ – 34 punkti;
„Kia Stinger“ – 29 punkti;
„Peugeot 5008 GT“ – 26 punkti.
Konkurss “Latvijas Gada auto” šogad notiek 19. reizi kopš 1998. gada. 28 cilvēku žūriju veido autožurnālisti, autoeksperti un autosportisti.
Iepriekšējo piecu gadu uzvarētāji ir “Škoda Kodiaq” (2017), “Hyundai i20” (2016), “Ford Mondeo” (2015), “Škoda Octavia” (2014) un “Volkswagen Golf” (2013).
Informatīvi atbalsta: Delfi, iAuto.lv, Latvijas Avīze, jauniauto.lv, Auto ziņas, garaza.lv, dzivoklis.lv, Dieviete.lv. Atbalsta: Viesnīca „Avalon Hotel”, t/c Mols, LAMB, Intergaz, Interbaltija, V4 motors.
1) Tas ko es teicu: - Tāpēc bija izdomāta jauna kategorija "gada modernizācija" - lai VW dabūtu balvu. Kā pagājušogad izdomāja klasi - "gada pikaps", lai VW konkurenti, kuri izrādījās pikapi, neuzvarētu klasē - "gada apvidus auto".
2) Visā Ziemeļamerikā ir tikai 3 klases, bet Latvijā - vesalas 10.
Pēc Auto asociācijas klasifikatora, kura savukārt vadās no auto nozares pieņemtiem standartiem pikapi ir komercauto un tie nav vienā klasē ar apvidus auto. Var jau nezināt
Gada auto konkursu prakse ir izdalīt vairākas nominācijas ņemot vērā pretendentu loku un attiecīgo segmentu.
Ziemeļamerikā "gada auto" konkursam ir viena klase - pikami, suv, miniveni.
Bet Latvijā kāds apvainosies, ja nedabūs hotj kaut kādu balvu.
Kategorija - gada sportiskākais auto. Ha! Vai kategorija - prēmium auto. Lai kāds eiropas prēmiums dabūtu balvu? Nafig tādas kategorijas? It kā ja cilvēks gribēs nopirkt prēmiumu, viņš nepirks meibahu, bet pirks to 5.to sēriju? Kam tas vajadzīgs? No visiem 2.0 litru motoriem atlasīt "sportiskāko"? Kategorija -"ģimenes auto", uzvar pižiks "džips". Nu, piz*ec! Ko jūs smīdiniet cilvēkus. Tā arī rakstiet, ka nepieciešams iedot daudz balvas auto dīleriem lai iedotu naudiņas.
Vēl var izdomāt kategoriju - gada kabriolets ( tos arī izdala atsevišķi). Ja vw prezentēs kabrioletu, tāda nominācija uzradīsies.
Kāpēc šogad nav uzvarētāja - gada pikaps? Ja šogad kāds dīleris piedāvātu jaunu pikapu, viņš būtu uzvarētājs?
Kāpēc katru gadu mainat nominācijas?
Es atbildēšu - jo redzat auto, kas pieteikti, un uzreiz domājat kuras nominācijas būs, lai max daudz uzvarētu. Izdomājat trīs, četras nominācijas un katru gadu vērtējat. Tad būs objektīvāk.
Tad sanāk, ka ir par maz. Jāievieš vēl!
Gada universālis
Gada sedans
Gada kupeja
Gada 4 durvju kupeja
Gada apvidus auto
Gada krosovers
Gada "parketnieks"
Gada hečbeks
Gada mazauto
Gada lux limuzīins
Gada lux kupeja
Kategorijas var izdomāt kādas tik gribās. Visi tik pie balvām un neviens neb'us apdalīts.
Kāpēc Timrots nebalsoja?
Pēc Jūsu loģikas vajadzēja Gada auto uzvarēt Volkswagen Arteon? Žūrija to ierindoja 6-jā vietā. Tas ir augsts rezultāts, bet nav pat pirmais trijnieks. Tā kā varu apbēdināt, bet tā bav.
Kāpēc Timrots nebalsoja?