Valsts dotāciju segšanai sabiedriskajiem pārvadātājiem pietrūkst 16 miljoni 3

 

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 2.oktobris 2019 7:18

Autotransporta direkcijai valsts dotāciju segšanai sabiedriskā transporta pārvadātājiem šogad pietrūkst apmēram 16 miljoni eiro, intervijā aģentūrai LETA pastāstīja Autotransporta direkcijas valdes priekšsēdētājs Kristiāns Godiņš.

"Sabiedriskā transporta sistēmai ir jāmainās līdzi laikam. Katru gadu mums trūkst naudas, lai varētu norēķināties ar pārvadātājiem. Tādēļ mums ir jācenšas maksimāli efektīvi kombinēt pārvadājumu veidus," stāstīja Godiņš, piebilstot, ka ir jāceļ pakalpojumu kvalitāte, lai tie, kuri brauc ar automašīnām, būtu gatavi sākt izmantot sabiedrisko transportu. 

Viņš skaidroja, ka to var izdarīt tikai tad, ja sabiedriskais transports ir kvalitatīvs, ērts un ātrs pārvietošanās veids. 

Jautāts, kāda situācija šajā un nākamajā gadā ir ar valsts dotācijām sabiedriskā transporta pārvadātājiem, Godiņš atbildēja, ka tas ir grūts jautājums. 

"Budžetā pieprasījumi ir ļoti daudziem mērķiem, un katram, protams, savs pirksts sāp vairāk. Visus aprēķinusSatiksmes ministrijai mēs jau iesniedzām jūlijā. Arī pamatojumu un to, ko esam darījuši, lai naudas pieprasījumu mazinātu," skaidroja Godiņš, piebilstot, ka gan vilcienu, gan autobusu satiksmei budžetā paredzētais bāzes finansējums ir par mazu. 

Viņš uzsvēra, ka, lai Autotransporta direkcija iekļautos bāzes finansējumā, tad viens plānošanas reģions vispār būtu jāatslēdz no sabiedriskā transporta sistēmas. 

Godiņš skaidroja, ka bāzes finansējums nav pārskatīts ļoti ilgus gadus, bet izmaksas šajā laikā ir būtiski augušas. 

"Arī sabiedriskā transporta tīkls nav būtiski samazināts - ir bijušas tikai korekcijas -, jo par šo jautājumu daudzi ir gatavi mesties uz ecēšām, arī tie, kuri sabiedrisko transportu vispār neizmanto. Pašlaik mēs lēšam, ka 2019.gadā mums nepietiek ap 16 miljoniem eiro," stāstīja Godiņš. 

Jautāts, vai izskatās, ka Autotransporta direkcija saņems šo papildu naudu, Godiņš atbildēja, ka tas vēl nav zināms.

"Gaidām ministriju viedokļus. Par šo tēmu mēs esam runājuši gan ar Latvijas Pašvaldību savienību, gan ar pārvadātājiem. Tagad gaidām, kāds būs lēmums," teica direkcijas vadītājs.

Uz jautājumu, vai arī nākamā gada budžeta projektā ir paredzēts nepietiekams finansējums, Godiņš atbildēja, ka bāzes finansējums joprojām ir ar "mīnusu", jo tas praktiski nav mainījies. 

"Turklāt, ja vēl augs akcīzes nodoklis... Degviela pārvadātājiem veido 20-25% no visām izmaksām. Vēl aptuveni 25% veido atalgojums autobusu vadītājiem. Līdz ar to degvielas cenu un darbaspēka izmaksu kāpums valsts dotācijas apmēru ietekmē būtiski. Tad, kad degvielas akcīze kāpa iepriekšējo reizi, mums uzreiz radās vairāk nekā vienu miljonu eiro papildu izmaksas," stāstīja Godiņš.

 
Visi komentāri
 
reku 2.oktobris 2019 15:22
1 0 Atbildēt

Ieilgusī agonija.Tas nevar turpināties mūžīgi.

Vernons 2.oktobris 2019 19:45
3 0 Atbildēt

Valsts politika ir vērsta uz to, lai tālāk no Rīgas dzīvojošie brauc prom! Piemēram Aucē dzīvojošie ir grēcīgi ar to vien, ka dzīvo Aucē! Vilcienu nolikvidēja, autobusu skaitu maršrutā arī esot par daudz. Un biļetes cena, jau kā sods ka dzīvo tuvāk leišmalei!

650 3.oktobris 2019 11:24
0 0 Atbildēt

Smalks plāns.Ar vienu roku sagrauj visu ārpusrīgas infrastruktūru- slēdz,atceļ, apvieno,optimizē,demagoģē.Ar otru piešķir dotācijas un veic "patiesā labuma" pārdali pēc iespējas izdevīgāk priekš dažādiem aizkadra "guvējiem".

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti